Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Dodii. Miehet tapetinvärisessa paidassa ajavat naapuruston toverituomioistuimen hyväksymällä maantienharmaalla <lisäätähänjokumuovinenroskapönttö> merkkisellä autolla. Camel bootsit kulkevat omia polkujaan.
Asiaa itsekin vakavasti pohtineena olen tullut seuraavaan tulokseen.
Ison uuden Citroenin ostajalla on luksuskyyti, koska hän repii paperirahaa nopeammin kuin kukaan muu.
Käytetyn auton ostajalla ei pääomakulun riskiä enää ole, ei etenkään ison käytetyn Citroenin ostajalla. Autohan voi toki mennä rikki, mutta se on toisaalta jo valmiiksi hinnoiteltu ison käytetyn Citroenin hintaan.
Eli ison käytetyn Citroenin ostajan ainoa todellinen riski on siinä, että ellei iso kissa menekään rikki, raha säästyy johonkin muuhun ja siitä voi tulla pää kipeäksi seuraavana aamuna.
Rahanmenosta puheenollen, tuossahan on hydropneumaattinen jousitus, jossa on jousipalloja joka nurkassa ja taitaa olla vielä poikittaisetkin ajodynamiikkaa parantamassa. Ikänsä niillä vain ajaa ja kierros ympäri maksaa paljon. Taitaa olla aika lailla samoissa yhden M-B ilmajousen kanssa? Siis se koko sarja?
Naisihmisistä konepellin alla muistuu mieleen hyvän tuttavan häät vuosikymmenien takaa. Kaikki juhlavaatteissaan poistumassa kirkosta, ja annapa olla, niin se ainoa auto joka ei lähdekään käyntiin jumittavan startin solenoidin vuoksi on juuri se räikeänvärinen Opel Manta 400 replica. Kun kerran herra ehti jo istua ratin taakse, käärii rouva (ei sentään vasta vihitty nuorikko, vaan kutsuvieras) juhlamekkonsa hihan, nappaa hansalokerosta ison ruuvimeisselin jonka esittelee konepellin avaamista seuraavalle juhlaväelle ja kumartuu sen jälkeen oikosulkemaan virtasyötön startin päästä. Viri-Manta jyrähtää saatanallisperkeleellisellä räjähdyksellä tulille. Kolmen sekunnin hämmenyksen jälkeen suoritus kirvoittaa spontaanit aploodit koko juhlaväeltä.
Eri automalleja varten on valmistajilla käytettävissä vain rajallinen määrä tyyppivikoja ja yleensä niistä tahtoo tulla mallisarjan loppupäätä kohden niin kova pula, etteivät viimeisten yksilöiden ostajille voida toimittaa välttämättä lainkaan vikoja. C5 on tästä yhtä hyvä esimerkki kuin Volvo V70 tai S80. Yhden korimallin yli vedetty keskiarvo ei kerro mitään, kun mallisarjan alkupää on sutta ja sekundaa ja esim. C5 ADACin tiepalvelun tilastojen mukaan on jo vuodesta 2005 alkaen luotettavampi kuin vaikkapa Toyota Avensis. Papin puolesta sopii toivoa, että tuo varhainen yksilö on jo rakennettu sellaiseksi kuin tehdas olisi sen toivonut olevan jo uutena?
Huohottimeen se tosiaan tarvii lämmittimen ja nokkapahvin, mutta näissä nykyajan talvissa sen nokkasuojan tarvii oikeasti myös Pohjolan oloihin tehty Volvo. Kyllä se kulkee ja siellä tarkenee, mutta kovalla pakkasella automaatti menee 80 rajoituksellakin ensimmäiset 20 km pakkasohjelmalla korkeammilla vaihtokohdilla ja turbiininlukitus auki.
Jos uuden C5:n saisi nelivetoisena, niin olisin jo Veholla jonossa...ehkä?
Asiaa itsekin vakavasti pohtineena olen tullut seuraavaan tulokseen.
Ison uuden Citroenin ostajalla on luksuskyyti, koska hän repii paperirahaa nopeammin kuin kukaan muu.
Käytetyn auton ostajalla ei pääomakulun riskiä enää ole, ei etenkään ison käytetyn Citroenin ostajalla. Autohan voi toki mennä rikki, mutta se on toisaalta jo valmiiksi hinnoiteltu ison käytetyn Citroenin hintaan.
Eli ison käytetyn Citroenin ostajan ainoa todellinen riski on siinä, että ellei iso kissa menekään rikki, raha säästyy johonkin muuhun ja siitä voi tulla pää kipeäksi seuraavana aamuna.
Rahanmenosta puheenollen, tuossahan on hydropneumaattinen jousitus, jossa on jousipalloja joka nurkassa ja taitaa olla vielä poikittaisetkin ajodynamiikkaa parantamassa. Ikänsä niillä vain ajaa ja kierros ympäri maksaa paljon. Taitaa olla aika lailla samoissa yhden M-B ilmajousen kanssa? Siis se koko sarja?
Naisihmisistä konepellin alla muistuu mieleen hyvän tuttavan häät vuosikymmenien takaa. Kaikki juhlavaatteissaan poistumassa kirkosta, ja annapa olla, niin se ainoa auto joka ei lähdekään käyntiin jumittavan startin solenoidin vuoksi on juuri se räikeänvärinen Opel Manta 400 replica. Kun kerran herra ehti jo istua ratin taakse, käärii rouva (ei sentään vasta vihitty nuorikko, vaan kutsuvieras) juhlamekkonsa hihan, nappaa hansalokerosta ison ruuvimeisselin jonka esittelee konepellin avaamista seuraavalle juhlaväelle ja kumartuu sen jälkeen oikosulkemaan virtasyötön startin päästä. Viri-Manta jyrähtää saatanallisperkeleellisellä räjähdyksellä tulille. Kolmen sekunnin hämmenyksen jälkeen suoritus kirvoittaa spontaanit aploodit koko juhlaväeltä.
Eri automalleja varten on valmistajilla käytettävissä vain rajallinen määrä tyyppivikoja ja yleensä niistä tahtoo tulla mallisarjan loppupäätä kohden niin kova pula, etteivät viimeisten yksilöiden ostajille voida toimittaa välttämättä lainkaan vikoja. C5 on tästä yhtä hyvä esimerkki kuin Volvo V70 tai S80. Yhden korimallin yli vedetty keskiarvo ei kerro mitään, kun mallisarjan alkupää on sutta ja sekundaa ja esim. C5 ADACin tiepalvelun tilastojen mukaan on jo vuodesta 2005 alkaen luotettavampi kuin vaikkapa Toyota Avensis. Papin puolesta sopii toivoa, että tuo varhainen yksilö on jo rakennettu sellaiseksi kuin tehdas olisi sen toivonut olevan jo uutena?
Huohottimeen se tosiaan tarvii lämmittimen ja nokkapahvin, mutta näissä nykyajan talvissa sen nokkasuojan tarvii oikeasti myös Pohjolan oloihin tehty Volvo. Kyllä se kulkee ja siellä tarkenee, mutta kovalla pakkasella automaatti menee 80 rajoituksellakin ensimmäiset 20 km pakkasohjelmalla korkeammilla vaihtokohdilla ja turbiininlukitus auki.
Jos uuden C5:n saisi nelivetoisena, niin olisin jo Veholla jonossa...ehkä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kun kerran tätä asiaa täällä ruvetaan ruotimaan niin pitänee tuoda oma kantanikin esille, toin oman mielipiteeni Skodasta esille ehkäpä turhan voimakkaasti tosin perustuen siihen että entisellä työpaikallani ajoin sellaisella likipitäen työsuhdeautomaisesti, ja en vaan tykännyt ko. autosta. Olettamuksenani oli että saa sanoa oman mielipiteen autosta vaikkakin se olisi negatiivinen.dealer kirjoitti:Pakko avautua aiheesta pikkusenSkodan kun ostin niin suu ja silimät v*ttuiltiin täyteen "kaiken maaliman paskoja sinäkin ostat".
Sivusta seuranneena, tämä se on asia jota minä en ymmärrä.
En tarkoita minkään automerkin osalta mutta se että ystäväpiiriin kuuluvat ihmiset v*ttuilevat hampaat irvessä ja jopa pitävät mykkäkoulua kun kaveri ostaa heidän mielestään väärän merkkisen auton.
Ei vastata puhelimeen, ei vastata tekstiviesteihin jne ... eikä toivoakaan että hankitusta autosta voisi asiallisesti keskustella ja vaihtaa ajatuksia.
Monesti ollut papin kanssa puhetta että sama kai se minkä merkkisen auton, mönkijän tai jotain kaveri ostaa, miksi siitä pitää sivullisen suuttua ja laittaa välejä poikki ?
Kommenttini eivät mitenkään liity tässä topikissa kirjoitettuihin viesteihin, jokainen ymmärtää että viestit tyyliin
"aamulääkkeet ottamata ?"
kuuluvat tällaisessa viestiketjussa asiaan ja on kirjoitettu ihan hyvässä mielessä
Tähän asiaan liittyen olen kyllä esittänyt anteeksipyynnön molemmille niin dealerille kuin papillekin. En tietääkseni ole pitänyt mykkäkoulua tai laittanut välejä poikki, soiteltu on ihan yhtä vähän/paljon kuin ennenkin.
Tein vielä lupauksen papille ja dealerillekin että en enää kommentoi kenenkään autojen ostoa millään lailla kun tulee vaan pahaa mieltä jne....
Oletin että tämän asian olisi annettu olla mutta näköjään on palkokasvit niin syvällä sieraimessa että pois ei niitä sieltä saa millään. Fordia en ruotinut millään lailla enkä myöskään Bensa Volvoakaan.
Vielä kerran näin julkisestikin anteeksi, tuohon ei julkisesti käytyyn keskusteluun. Oletin että asia olisi ollut jo selvä kun 3 kuukautta on kulunut eikä sitä ole nostettu enää pöydälle puhelimessa tai sähköpostissa.
Ihmisiä en tietääkseni ole arvostellut vaan autoja mitä on hankittu, en mielestäni vit*uillut hampaat irvessä. Mutta annetaan asian olla en osaa tuoda itseäni verbaalisesti oikein esille.
Yksin kun on niin pirun helppo riidellä ja väitellä asioista......
dealer kirjoitti:Ihan turhaan Henkka otat henkilökohtaisesti minun ja Vesan kirjoitukset, et edes tunne kaikkia Vesan tuttavia/työtovereita kuten en minäkään.
Ei tässä ketään ole henkilökohtaisesti arvosteltu, kunhan vaan kerrottiin millaisia vaikeuksia väärän merkkisen auton hankkiminen saattaa aiheuttaa.
Onkohan ihan noin, olin vaan lukevinani rivien välistä.... ja onhan se vanha sanontakin että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa....
Täällähän käy keskustelu vallan päntiönään. Hyvä että aihe auton ostosta herättää puhetta. Sitähän tänne sopii.
Citikassa on tosiaan noita kaasupalloja vähän siellä täällä. Motonetin hinnastoa kahtelin niin osien hinnat nyt maata kaada. Nuo pyöränlaakerit oli kohtalaisissa hinnoissa mutta makso se muistaakseni 124 seenkin jonkin verran... Varsinkin taakse. Ainakin farkkuun.
Citikka voorumia kahtelin illalla... Tuossa on aika jäsy laturi. Jos oikein luin kuitista niin 150ah voimalaitos on tuolla pellin alla. Ihmettelin vähän valojen vilkkumista mutta se liittyy hydrauliikka pumpun kytkeytymiseen. Näköjään ottaa virtaa kiitettävästi. Kunhan saan auton halliin pitää purkaa kaikki suojat pois konehuoneesta ja katsella vähän syvemmin tuota.
Omia kirjoituksia en ole osoittanut kenellekään henkilökohtaisesti. Jos näin on käsitetty niin minulla on varaa pyytää anteeksi omaa kirjoitteluani. Tämä topicci kun on semmonen päiväkirja joka olisi pitänyt tajuta ottaa talteen. Aika tylsää luettavaahan se olisi jos tässä olisi vain autojen vikoja ja niiden korjaamista. Vaikka kyseessä on vain kasa rautaa niin silti tunnekin on mukana. Tunteesta tulikin mieleen kun ajelin töihin että missäs oli routaheitot tuossa matkan varrella.
Viimasuoja on hommattava ja pian. Lupasi kylmenevää loppuviikoksi.
Citikassa on tosiaan noita kaasupalloja vähän siellä täällä. Motonetin hinnastoa kahtelin niin osien hinnat nyt maata kaada. Nuo pyöränlaakerit oli kohtalaisissa hinnoissa mutta makso se muistaakseni 124 seenkin jonkin verran... Varsinkin taakse. Ainakin farkkuun.
Citikka voorumia kahtelin illalla... Tuossa on aika jäsy laturi. Jos oikein luin kuitista niin 150ah voimalaitos on tuolla pellin alla. Ihmettelin vähän valojen vilkkumista mutta se liittyy hydrauliikka pumpun kytkeytymiseen. Näköjään ottaa virtaa kiitettävästi. Kunhan saan auton halliin pitää purkaa kaikki suojat pois konehuoneesta ja katsella vähän syvemmin tuota.
Omia kirjoituksia en ole osoittanut kenellekään henkilökohtaisesti. Jos näin on käsitetty niin minulla on varaa pyytää anteeksi omaa kirjoitteluani. Tämä topicci kun on semmonen päiväkirja joka olisi pitänyt tajuta ottaa talteen. Aika tylsää luettavaahan se olisi jos tässä olisi vain autojen vikoja ja niiden korjaamista. Vaikka kyseessä on vain kasa rautaa niin silti tunnekin on mukana. Tunteesta tulikin mieleen kun ajelin töihin että missäs oli routaheitot tuossa matkan varrella.
Viimasuoja on hommattava ja pian. Lupasi kylmenevää loppuviikoksi.
Onhan tuo mielenkiintoinen auto.Mukava että jollain on rohkeutta ostaa, minulla ei ehkä olisi. Johtuu kai siitä kun eräällä tutulla oli tuollainen uutena ostettuna ja se oli aivan jatkuvasti korjaamolla. Ei sellaista paikkaa mikä ei olisi mennyt rikki Mutta kaippa noista on jo tyyppiviat korjattu kun noinkin pitkästi ajeltu.
Ei minulla ole ollut ikinä ongelmia eri merkkisillä autoilla ajaessa, ei ole tullut arvostelua kuin yhdestä automerkistä ja sehän on..tadaa, Mersu Nyt on yhdistelmä Väykky+Vito ja niistähän ei ikinä kukaan sano mitään pahaa No sama oli aikoinaan 124:sen kanssa, eihän se ollut 123:seen verrattuna mikään oikea mersu. Ihan hirveän herkkänahkainen ei saa olla, jos jollain on ongelmia eri merkkien/mallien kanssa niin se on hänen ongelmansa.
Ei minulla ole ollut ikinä ongelmia eri merkkisillä autoilla ajaessa, ei ole tullut arvostelua kuin yhdestä automerkistä ja sehän on..tadaa, Mersu Nyt on yhdistelmä Väykky+Vito ja niistähän ei ikinä kukaan sano mitään pahaa No sama oli aikoinaan 124:sen kanssa, eihän se ollut 123:seen verrattuna mikään oikea mersu. Ihan hirveän herkkänahkainen ei saa olla, jos jollain on ongelmia eri merkkien/mallien kanssa niin se on hänen ongelmansa.
Nuista tuskin kannattaa olla vähääkään huolissaan. Eikös ne oo Pökötin kanssa serkuksia ja ainakin 406 on todella hyvässä maineessa ruosteettomuuden suhteenPappi kirjoitti:On ne kittisaumat saatu tuonkin oviin tehtyä. Jotain pientä voi olla muhimassa, mutta mitään akuuttia ei ole. Toinen paikka mistä nuo mätii on takaluukun kahvan ympärys.
Tuo se on varmaan se "juttu", mikä kuulemma koukuttaa ja pahasti varsinkin mukavuudenhaluisen ihmisenPappi kirjoitti:Tunteesta tulikin mieleen kun ajelin töihin että missäs oli routaheitot tuossa matkan varrella.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Haa. Pyöriikö uudemmissa sitikoissa tuo hydrauliikkapumppu sähköllä? Vai onko virtasyöppö joku magneettikytkytin, jolla pumppu liipaistaan mukaan?Pappi kirjoitti:Ihmettelin vähän valojen vilkkumista mutta se liittyy hydrauliikka pumpun kytkeytymiseen. Näköjään ottaa virtaa kiitettävästi.
Itselläkin on varmaan jonkinmoinen mielenhäiriö – jos olisi tilaa, aikaa ja rahaa, voisi harrastepelinä olla jonkinlainen sitruuna.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mäkin luin tuon sähköisen hydraulipumpun ja särähti heti korvaan ainakin noissa xantioissa on ihan mekaaninen joka saa voimansa laturin moniura remmistä ja noissa on muuten vakiona ISO laturi,kuten pappi tuossa kertoilikin,tuossa bensa mallissakin se on luokkaa 110-120aH onhan tuolla takapihalla vielä tuollainen xantian raatokin jäljellä muistona että sellainenkin on joskus ollut(kestää muuten sitten aikamoisen kolhun oikeaan etunurkkaan tuollainen vehje,tuohon tuli 2000 mallinen ford mondeo kyseiseen paikkaan ja kuskille ei käynyt mitään kiitos turva-ajattelun mutta kyllä ne kumpikin auto meni lunastuskuntoon,mondeo jopa pahemmin kuin sitikka) ja mitä tulee huoltojen hinnaksi niin ei ne jousipallot maksa juuri mitään kun tietää mistä ostaa,34e/kpl ja ei niitäkään tarvii aina kaikkia vaihtaa kerralla(-96 xantiassa niitä on 6-7kpl)
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Näin olen ymmärtänyt, että tuon hydrauliikkajärjestelmän paine hoidellaan sähköpumpulla Siitä kuulemma johtuu ajoittainen valojen välähtäminen ajon aikana. Ensin se säikäytti, että nytkö se levisi. Nyt kun tuon tietää niin sehän on vain merkki kunnossa olevasta pumpusta Xenonit asentamalla tuon välkkymisen kuulemma saa pois.
Mietin vaan, että akku saa olla kunnossa tuossa vehkeessä. Mittaristossa on oma mittarinsa latausjännitteelle ja moottorinöljyn lämpötilalle.
Viimasuoja löyty iisalmesta. Merkkiliike on siitä vailla 37e. Halapa hinta siitä jos mehut pysyy tuon turvin moottorin sisäpuolella.
Jaahas, jos syventyisi: http://www.autowiki.fi/index.php/Citro%C3%ABn_C5_mk1
Mietin vaan, että akku saa olla kunnossa tuossa vehkeessä. Mittaristossa on oma mittarinsa latausjännitteelle ja moottorinöljyn lämpötilalle.
Viimasuoja löyty iisalmesta. Merkkiliike on siitä vailla 37e. Halapa hinta siitä jos mehut pysyy tuon turvin moottorin sisäpuolella.
Jaahas, jos syventyisi: http://www.autowiki.fi/index.php/Citro%C3%ABn_C5_mk1
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ihan mielenkiintoista saada raporttia ja kokemuksia C5 :sta.
Paljon on tosiaan mielipiteitä kyseisestä kulkineesa
Paljon on tosiaan mielipiteitä kyseisestä kulkineesa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Paljon näkyy Kiurujoessa vettä huilanneen sitten viimekäynnin, aikaa kohta pari vuotta ja viestejäkin näkyy tulleen 18183 ja näistäkin kuulemma osa puuttuu...
Piti ihan tulla katsomaan kun kuulin että täällä käydään keskustelua viimesyksyisestä ei-julkisesta sähköpostiviestittelystä. Postituslistalle olin joutunut, kommentoimaan en viitsinyt alkaa välttyäkseni omalta ja toisten mielipahalta. Tosin mielipahaa on tainnut tulla kun en ole aina puheluihin/tekstareihin/sähköposteihin vastannut...
Olen Henkan kanssa samoilla linjoilla kenestä tässä ainakin kirjoitetaan. Onko niitä sitten muitakin jotka ei jokaiseen viestittelyyn osallistu, sitä en tiedä. Itse olen kuitenkin osin koettanut niitä vältellä.
Se mitä Henkka sähköpostivastauksessaan aikoinaan kirjoitti on Henkan oma asia ja hän on pyytänyt jo kaksi kertaa anteeksi jyrkkiä sanamuotojaan, montakohan kertaa vielä pitää pyytää että sinä Jari voisit elää sen kanssa että joku voi olla "säästöporsaasta" niin radikaalisti eri mieltä kanssasi???
Mutta se minkä kirjoituksessasi koin itselleni kuuluvaksi on tuo vastaamattomuus milloin mihinkin. Sekö on suuttumista tai kaveruussuhteen irtisanomista jos ei joka rasahdusta kommentoi? Itse varsinkin kun en tekstareiden näpyttelystä paljoa perusta niin niihin vastaaminen liki tympäsee, ennemmin melkein soitan takas. Ja mitä tulee tuohon vi**uilun ja vinoilun häilyvään rajaan niin sen voi jokainen miettiä itsekseen missä mennään ja kummallako puolella rajaa ollaan. Ja oli meillä ainakin ennen Vesan kanssa sen verran hyvät välit että kesti sanoa toiselle asiasta siitä toisen suuttumatta. Miten lie nykyään kun harvemmin tulee soiteltua ja vielä harvemmin käytyä...
Paljon minäkin sain vi**uilua kuulla kun viiden mersun jälkeen ostin Skodan, kulkupelinä nykyään on Opel eikä sekään ole kommenteitta jäänyt. Mutta aivan sama mitä muut ajattelee, ei se kovin kaksinen ole minustakaan mutta on se perille aina vienyt, ainakin toistaiseksi.
Piti ihan tulla katsomaan kun kuulin että täällä käydään keskustelua viimesyksyisestä ei-julkisesta sähköpostiviestittelystä. Postituslistalle olin joutunut, kommentoimaan en viitsinyt alkaa välttyäkseni omalta ja toisten mielipahalta. Tosin mielipahaa on tainnut tulla kun en ole aina puheluihin/tekstareihin/sähköposteihin vastannut...
Ensinnäkin, älä Mari ole ollenkaan murheissasi koska eihän sille itse mitään voi jos ei jotakin ymmärrä, ei kaikkea ole edes tarkoitettukaan ymmärrettäväksi.SirHenkka kirjoitti:Kun kerran tätä asiaa täällä ruvetaan ruotimaan niin pitänee tuoda oma kantanikin esille, toin oman mielipiteeni Skodasta esille ehkäpä turhan voimakkaasti tosin perustuen siihen että entisellä työpaikallani ajoin sellaisella likipitäen työsuhdeautomaisesti, ja en vaan tykännyt ko. autosta. Olettamuksenani oli että saa sanoa oman mielipiteen autosta vaikkakin se olisi negatiivinen.dealer kirjoitti:Pakko avautua aiheesta pikkusenSkodan kun ostin niin suu ja silimät v*ttuiltiin täyteen "kaiken maaliman paskoja sinäkin ostat".
Sivusta seuranneena, tämä se on asia jota minä en ymmärrä.
En tarkoita minkään automerkin osalta mutta se että ystäväpiiriin kuuluvat ihmiset v*ttuilevat hampaat irvessä ja jopa pitävät mykkäkoulua kun kaveri ostaa heidän mielestään väärän merkkisen auton.
Ei vastata puhelimeen, ei vastata tekstiviesteihin jne ... eikä toivoakaan että hankitusta autosta voisi asiallisesti keskustella ja vaihtaa ajatuksia.
Monesti ollut papin kanssa puhetta että sama kai se minkä merkkisen auton, mönkijän tai jotain kaveri ostaa, miksi siitä pitää sivullisen suuttua ja laittaa välejä poikki ?
Kommenttini eivät mitenkään liity tässä topikissa kirjoitettuihin viesteihin, jokainen ymmärtää että viestit tyyliin
"aamulääkkeet ottamata ?"
kuuluvat tällaisessa viestiketjussa asiaan ja on kirjoitettu ihan hyvässä mielessä
Tähän asiaan liittyen olen kyllä esittänyt anteeksipyynnön molemmille niin dealerille kuin papillekin. En tietääkseni ole pitänyt mykkäkoulua tai laittanut välejä poikki, soiteltu on ihan yhtä vähän/paljon kuin ennenkin.
Tein vielä lupauksen papille ja dealerillekin että en enää kommentoi kenenkään autojen ostoa millään lailla kun tulee vaan pahaa mieltä jne....
Oletin että tämän asian olisi annettu olla mutta näköjään on palkokasvit niin syvällä sieraimessa että pois ei niitä sieltä saa millään. Fordia en ruotinut millään lailla enkä myöskään Bensa Volvoakaan.
Vielä kerran näin julkisestikin anteeksi, tuohon ei julkisesti käytyyn keskusteluun. Oletin että asia olisi ollut jo selvä kun 3 kuukautta on kulunut eikä sitä ole nostettu enää pöydälle puhelimessa tai sähköpostissa.
Ihmisiä en tietääkseni ole arvostellut vaan autoja mitä on hankittu, en mielestäni vit*uillut hampaat irvessä. Mutta annetaan asian olla en osaa tuoda itseäni verbaalisesti oikein esille.
Yksin kun on niin pirun helppo riidellä ja väitellä asioista......
Olen Henkan kanssa samoilla linjoilla kenestä tässä ainakin kirjoitetaan. Onko niitä sitten muitakin jotka ei jokaiseen viestittelyyn osallistu, sitä en tiedä. Itse olen kuitenkin osin koettanut niitä vältellä.
Se mitä Henkka sähköpostivastauksessaan aikoinaan kirjoitti on Henkan oma asia ja hän on pyytänyt jo kaksi kertaa anteeksi jyrkkiä sanamuotojaan, montakohan kertaa vielä pitää pyytää että sinä Jari voisit elää sen kanssa että joku voi olla "säästöporsaasta" niin radikaalisti eri mieltä kanssasi???
Mutta se minkä kirjoituksessasi koin itselleni kuuluvaksi on tuo vastaamattomuus milloin mihinkin. Sekö on suuttumista tai kaveruussuhteen irtisanomista jos ei joka rasahdusta kommentoi? Itse varsinkin kun en tekstareiden näpyttelystä paljoa perusta niin niihin vastaaminen liki tympäsee, ennemmin melkein soitan takas. Ja mitä tulee tuohon vi**uilun ja vinoilun häilyvään rajaan niin sen voi jokainen miettiä itsekseen missä mennään ja kummallako puolella rajaa ollaan. Ja oli meillä ainakin ennen Vesan kanssa sen verran hyvät välit että kesti sanoa toiselle asiasta siitä toisen suuttumatta. Miten lie nykyään kun harvemmin tulee soiteltua ja vielä harvemmin käytyä...
Paljon minäkin sain vi**uilua kuulla kun viiden mersun jälkeen ostin Skodan, kulkupelinä nykyään on Opel eikä sekään ole kommenteitta jäänyt. Mutta aivan sama mitä muut ajattelee, ei se kovin kaksinen ole minustakaan mutta on se perille aina vienyt, ainakin toistaiseksi.
Pitäisikö tähän ottaa minun kantaa? Ehkä pitäisi kun olen aikanaan nyt käsittelyssä olevan sähköpostiliikenteen avannut. Näissä kommenteissa mitä tänne voorumille on kirjoitettu ei ole sanallakaan avattu käytyä sähköpostikeskustelua, eikä avata. Vaikka kaikki mailit on tallessa.L.Samarialainen kirjoitti:Piti ihan tulla katsomaan kun kuulin että täällä käydään keskustelua viimesyksyisestä ei-julkisesta sähköpostiviestittelystä. Postituslistalle olin joutunut, kommentoimaan en viitsinyt alkaa välttyäkseni omalta ja toisten mielipahalta. Tosin mielipahaa on tainnut tulla kun en ole aina puheluihin/tekstareihin/sähköposteihin vastannut...
Minulla kun on tapana heittää kuvia maalimalle niin puhelimesta kuin mailistakin. Ehkä tätä pitäisi rajoittaa? Toisaalta, saapahan vastinetta kuukausimaksuille.
Hyvillä mielin tästä eteenpäin... kaikesta huolimatta.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No ei ainkaan minun silimään ole mitään meileihin liittyvää osunut
Joskus kannattaa lukea muuten enemmän sitä tekstiä kuin rivinvälejä
Onko L.S lukenut em. meileistä kopsattua materiaalia täällä foorumillaL.Samarialainen kirjoitti:
Piti ihan tulla katsomaan kun kuulin että täällä käydään keskustelua viimesyksyisestä ei-julkisesta sähköpostiviestittelystä..
Joskus kannattaa lukea muuten enemmän sitä tekstiä kuin rivinvälejä
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 13.12.2010 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ei oo tullu vanaha, jouduin ajamaan letkassa Olin oppaana navikaattorittomat seurasivat perässä, pari ohitusta tein heti tuli soitto oota vähän, niimpä ajelimme n.82km/h koko pitkän matkanPappi kirjoitti:Harju, sehän tekee vain 4.14ltr/100km.
Heitänkö haasteen... Sinusta on tullut vanaha jos noihin lukemiin ajat
Täällähän on muitakin kohtalotovereita
Mulla on työsuhdeautona 2.2 HDI C5 farkku ja täytyy sanoa että omistuksee mulle ei tule ikinä ranskalaista, mulla kun kävis liikaa lompakon päälle tälläsellä ajelu Puolen vuoden sisäl on menny jakopääremppoihi, jarruihi, ureoihin, webastoo ym. ~3000e ja kaiken muun hyvän lisäks tuo on alkanu nyt heittämää ABS/ESP vikatilaa eli eiköhän sinnekkin humahda suht kivuttomasti se tonni ainakin. Toivottavasti sulla on edes hivenen parempi yksilö
Mulla on työsuhdeautona 2.2 HDI C5 farkku ja täytyy sanoa että omistuksee mulle ei tule ikinä ranskalaista, mulla kun kävis liikaa lompakon päälle tälläsellä ajelu Puolen vuoden sisäl on menny jakopääremppoihi, jarruihi, ureoihin, webastoo ym. ~3000e ja kaiken muun hyvän lisäks tuo on alkanu nyt heittämää ABS/ESP vikatilaa eli eiköhän sinnekkin humahda suht kivuttomasti se tonni ainakin. Toivottavasti sulla on edes hivenen parempi yksilö
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- ja pulla
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19.5.2008 20:21
- Paikkakunta: Iisalmi
Puretaanpa sonikin vikalista. Siis jakopään remontti on monessa merkissä ns.pakollinen säännöllisin väliajoin, jarrut kuluu tai jumiutuu joka autosta riippuen ajotavasta ja webasto ei ole sitikan oma juttu... Eli ainut vika on toi abs...sonikki kirjoitti:Täällähän on muitakin kohtalotovereita
Mulla on työsuhdeautona 2.2 HDI C5 farkku ja täytyy sanoa että omistuksee mulle ei tule ikinä ranskalaista, mulla kun kävis liikaa lompakon päälle tälläsellä ajelu Puolen vuoden sisäl on menny jakopääremppoihi, jarruihi, ureoihin, webastoo ym. ~3000e ja kaiken muun hyvän lisäks tuo on alkanu nyt heittämää ABS/ESP vikatilaa eli eiköhän sinnekkin humahda suht kivuttomasti se tonni ainakin. Toivottavasti sulla on edes hivenen parempi yksilö
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
javascript:emoticon(':D')Anteeksi, olenko täällä?
Tuli Sitikasta mieleen, siksi kirjauduin (olen näemmä tullut muisteluikään).
Ostin -80-luvulla CX:n, kun pelkkä baskeri ei tuntunut riittävän.
Olin töissä autoalan firmassa (hiekansiirtoa yms.) ja kun ajoin Sitikan työpaikan parkkiin, tein havainnon, että siinä silmänräpäyksessä sikisi ympärilleni 50-100 Citroen-asiantuntijaa.
Kaikilta löytyi kommentti, parhailta kaksi.
Tai oli yksi henkilö, joka pitäytyi pelkissä työasioissa.
Vuosia myöhemmin hän totesi, että ennen autoilijaksi ryhtymistään hän oli ollut Citroen-asentaja.
Tuli Sitikasta mieleen, siksi kirjauduin (olen näemmä tullut muisteluikään).
Ostin -80-luvulla CX:n, kun pelkkä baskeri ei tuntunut riittävän.
Olin töissä autoalan firmassa (hiekansiirtoa yms.) ja kun ajoin Sitikan työpaikan parkkiin, tein havainnon, että siinä silmänräpäyksessä sikisi ympärilleni 50-100 Citroen-asiantuntijaa.
Kaikilta löytyi kommentti, parhailta kaksi.
Tai oli yksi henkilö, joka pitäytyi pelkissä työasioissa.
Vuosia myöhemmin hän totesi, että ennen autoilijaksi ryhtymistään hän oli ollut Citroen-asentaja.
Siis _jos_ nuo on tulleet uuteen autoon puolen vuoden aikana niin pidän poikkeuksellisena Ihan samalla tavalla kuin mersun 212-koppaisen ensimmäisiä vaivanneita suutinvikoja Mutta nekään ei olleet mersun oma juttu eli oikeestaan ei niissä mitään vikaa ollutKuppi_kahvia kirjoitti:Siis jakopään remontti on monessa merkissä ns.pakollinen säännöllisin väliajoin, jarrut kuluu tai jumiutuu joka autosta riippuen ajotavasta ja webasto ei ole sitikan oma juttu... Eli ainut vika on toi abs...sonikki kirjoitti:Täällähän on muitakin kohtalotovereita
Mulla on työsuhdeautona 2.2 HDI C5 farkku.....Puolen vuoden sisäl on menny jakopääremppoihi, jarruihi, ureoihin, webastoo ym. ~3000e
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- ja pulla
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19.5.2008 20:21
- Paikkakunta: Iisalmi
En huomannut tuota että on vasta puoli vuotta vanha kokoauto, jakohihnan vaihtoväli ei normaalisti puolessa vuoden täyty.XUX63 kirjoitti: Siis _jos_ nuo on tulleet uuteen autoon puolen vuoden aikana niin pidän poikkeuksellisena Ihan samalla tavalla kuin mersun 212-koppaisen ensimmäisiä vaivanneita suutinvikoja Mutta nekään ei olleet mersun oma juttu eli oikeestaan ei niissä mitään vikaa ollut
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuli tuas mieleheni, että Mauri Antero on Citikka miehiä kans
Tosin oli silläki ainakin kerran sellanen läheltä piti tilanne
Pedrolle sain joskus myytyä aikas buenon kakkosnelkku farkun ja M A oli ekaa kertaa kyyris.
Oli siinä sitten tuuminut Pedrolle, että "Empä tiedä, pitäisiköhän minunkin hommata Mercedes ", em. aie oli käsittääkseni sitten mennyt ohi
Tosin oli silläki ainakin kerran sellanen läheltä piti tilanne
Pedrolle sain joskus myytyä aikas buenon kakkosnelkku farkun ja M A oli ekaa kertaa kyyris.
Oli siinä sitten tuuminut Pedrolle, että "Empä tiedä, pitäisiköhän minunkin hommata Mercedes ", em. aie oli käsittääkseni sitten mennyt ohi
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Kiitos toivotuksesta. Se CX oli ns. yksilö! Mutta onko auton syy, jos esim. sen katolle on pudonnut lavallinen tiilijä. Tuli myöhemmin ilmi kun ihmettelin ed. ed. jne omistajalle, että mistä johtuu kun sataa auton sisään vaikka on sedan-malli. Seuraava Sitikka (AX) oli ihan tavanomainen normaali auto, ajoin sillä yli kuusi vuotta.Pappi kirjoitti:Tervetuloa Meselle. Kerrohan toki enemmän kokemuksia taikamattojen ihmeellisestä maalimasta
Luuletteko tosiaan että Vesan ja minun kommentit tässä liittyisivät vain pariin sähköpostiviestiin joissa ei sinänsä mitään ihmeellistä ollut ?Piti ihan tulla katsomaan kun kuulin että täällä käydään keskustelua viimesyksyisestä ei-julkisesta sähköpostiviestittelystä.
Ei ole ihan yksi tai viisi kertaa kun olen kuullut mitä pas*aa Vesa on saanut niskaansa autoon liittyen - ja tässäkään ei ole kyse teistä tai meistä, miten vaan.
Se mitä on sopimattomasti sanottu on sovittu Henkan kanssa eikä se minun osaltani siitä muutu vaikka sinä olisit asiasta eri mieltä.Se mitä Henkka sähköpostivastauksessaan aikoinaan kirjoitti on Henkan oma asia ja hän on pyytänyt jo kaksi kertaa anteeksi jyrkkiä sanamuotojaan, montakohan kertaa vielä pitää pyytää että sinä Jari voisit elää sen kanssa että joku voi olla "säästöporsaasta" niin radikaalisti eri mieltä kanssasi???
Henkan kanssa on soiteltu ja chattailtu niitä näitä pitkin syksyä ja talvea.
Minun autoistani saa olla mitä mieltä haluaa ja tuoda sen esim. tällä foorumilla esiin, en ole koskaan jaksanut siitä suuttua.
Kerron kyllä oman mielipiteeni jos olen eri mieltä jostain teknisestä tai muusta ominaisuudesta joko omassa tai jonkun muun autossa.
Merkistä riippumatta autot ovat tunteettomia peltikasoja, ihmisillä on usein tunteita pelissä ihan liikaa.
Kysytkö minulta ?Mutta se minkä kirjoituksessasi koin itselleni kuuluvaksi on tuo vastaamattomuus milloin mihinkin. Sekö on suuttumista tai kaveruussuhteen irtisanomista jos ei joka rasahdusta kommentoi?
En osaa vastata, kannattaa kuitenkin miettiä miten eri tavalla erilaiset ihmiset kokevat asiat - tässäkin viestiketjussa on luettavissa viitteitä siitä.
Ei voi mitään jos suututin omilla teksteilläni teidät, anteeksi voin pyytää.
Kaunaa en ole kantanut Henkkaa tai Pasia kohtaan enkä viitsi kantaa.
Toivon että Pasikin jää taas Meselle kirjoittelemaan, pitkästä aikaa.
Anteeksi.