Uusi päivä ja uudet kujeet...
Yön yli latauksessa oltuaan Sokota tärähti käyntiin ilman mitään ongelmia virran suhteen.
Annoin käydä tovin ja sammutin. Yleismittari kiinni akkuun ja mittaamaan.
Ensin kuitenkin kaivelin sulakkeet esille ja mittari niin, että näkee tapahtuuko mitään.
Jännite oli noin 12.8 kun aloin nyppimään sulakkeita pois. Käytin jokaisen sulakkeen irti ja näytti siltä, että ei vaikutusta. Lukeman ollessa 12.54 katseeni kääntyi soittimen suuntaan. Terhakka riuhtaisu ja soitin oli irti. Päällepäin kaikki liitokset näyttivät olevan ok. Otin kuitenkin soittimen irti ja kas... mittarin lukema pysähtyi. Nyt sisälle tullessa lukema oli 12.5v. Katsotaan nyt onko vika soittimen asennuksessa. Se kyllä on laitettu ihan omaan johtosarjaan, mutta mielenkiinnosta jätin tuon pois.
Akulle tulee yksi ylimääräinen johto, nyppäsin sen irti ja kas, koko auto pimeäksi. Sen verran sitten katselin, että kyseinen johto tulee johtosarjan mukana sulakerasialle. Tiedä sitten onko kyseessä "jorman" tekemä juttu vai mikä.
jorma = sokotan huoltokirjassa esiintyvä nimi. Liekkö joku luottomekaanikko entisen omistajan tiimoilta...
Vaan pitipä se tämäkin päivä nähdä:
http://www.farmit.net/node/193463
Autohan on vaimoni ja hän totesi tuossa yhtenä päivänä, että josko tuolle Sokotalle löytyisi uusi koti... Ikänsä japseilla ajaneena hänen mielessä on nyt eräs Accord, jonka tiedän erittäin siistiksi ja hyvin pidetyksi. Jos jotakuta kiinnostaa niin ilmoituksessa on minun numero. Sähköpostit menee veljelle kun minulla ei ole omia tunnuksia Farmitiin.
Sen verran mainitsen, että minulle on kerrottu tuon vitosen vihellyksen johtuvan jostain löystyneestä mutterista, jonka kiristäminen on osaavalle henkilölle helppo homma. Ihan tarkalleen kun en muistanut, miten tuo meni niin laitoin tuonne ilmoitukseen asian noin esille. Jos Sokota jotakuta kiinnostaa niin tuon esille myös sen, että tonnin tarjouksia ei kuunnella.
Käytännössä vaimoni tahto tarkoittaa sitä, että meidän pihassa taitaa vaihtua kohta kaikki autot

Että näin tossun alla sitä ollaan...