1.9tdi AFN Lämpötila ihmettelyä.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
latku
Viestit: 173
Liittynyt: 03.11.2005 10:50
Paikkakunta: oulu

1.9tdi AFN Lämpötila ihmettelyä.

Viesti Kirjoittaja latku »

Otsikonmukainen 3B Passat ihmettelyn aiheena. Lämpöjä ei nostanut ensin kuin vartin verran, vaihtoon meni termostaatti jonka jälkeen lämmöt nousi normaaliin 90asteen näyttämään.

Tänään lähtiin töistä ajeleen (ei ollut roikan nokassa, ulkolämpötila +2) ja ajelin n.15km päähän, lämmöt oli normaali 90. Pysähdyin, jätin auton käymään tyhjäkäyntiä, palasin 3-5min kuluttua jolloin lämpöviisari oli laskenut sinne kahden ohuen viivan väliin. Lähdettyäni ajamaan n.600-700m lämmöt nousu jälleen 90.

Mistä johtuu moinen? Termostaatin vaihdon yhteydessä katoin nesteitä sillä silmällä ja en huomannut mitään kannentiiviste vuotoon viittaavaa.

Kylmänä kun starttaa ja lähtee ajamaan, keskikonsolista keskeltä kuuluu ihan kuin veden lorinaa, liittyykö tämä asiaan? Lorinaa kuuluu vain hetken.
Ahneella on kehno loppu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29285
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No eihän nuo lämpöjä pidä tyhjäkäynnillä, vai mitä meinaat ?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

voin vahvistaa sen että AFN ei tosiaan tyhjäkäynnillä pysy lämpimänä. Itellä sellanen motti Golffissa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
latku
Viestit: 173
Liittynyt: 03.11.2005 10:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Meinaan vaan, että 2 edellistä vaggi tiisseliä ( IV Golf 1.9tdi 115hp AJM ja A4 1.9tdi ATJ 115hp) pysyivät tyhjäkäynnillä lämpimänä kesät talvet.
Ahneella on kehno loppu
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Pitäshän sen nyt vielä näillä keleillä kun ei oo ees kylmä niin pitää lämmöt tyhjäkäynnilläkin!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se nollakeleil enää pidä... ainakaa tuo meijän auto. 10km ku ajelee ja käy kaupassa, ni iha sama ku ei ois ikinä käynnissä ollukkaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Pitäspä tietenkin, mutta ei ne vaan lämpiä niin paljoa että pitäisi. Uudemmissa on vaan mittarit ohjelmoitu näyttämään normaalia vaikka lämmöt ei oikeasti sitä 90 olisikaan.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Samanlaisella ruoskalla ajelen nykyään itsekkin ja lämpöä ei tosiaan kehitä nimeksikään. Talvella saa palella ja nytkin pitää ajaa toistakymmentä kilometriä että lämmöt nousee siihen 90. Termostaatin vaihdoin tuossa syksyllä samalla kun vaihdoin jakohihnan. Koneena AFN 81kW. Se kuluttaa kuitenkin maantiellä vaan sen 4,7l/100km joten eihän siitä jää energiaa enään lämmöntuottamiseen :wink:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Mulla oli aikasemmin 1.8 GU-pesna kakkis.

Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla maantie kulutus on ollu 4.5l/100 ja kylillä kurvaillessa menee 5.3l/100. kokonaiskulutus 10000km matkalla 5.06l/100 ja jokaikinen tankkaus on mittauksessa mukana.

Mainio saitti toi www.tankkaus.com

jännästi näkee miten sää ja ajot vaikuttaa, heinäkuussa vain ja ainoastaan maantieajoa pari tankillista. Syyskuun korkea luku taas tarkottaa sitä että ei ole missään pitkällä käyty.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Matti H kirjoitti:Mulla oli aikasemmin 1.8 GU-pesna kakkis.

Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Tossa on ollu jotain vikaa. Kyllä pensa/kammiodiisselivolkkarit lämpiää, toisin kun nämä suoraruiskut.

Tuota tankkaus.comia tuli käytettyä jonkin aikaa. Menivät vaan tekemään jonkin päivityksen sivustolle niin ainakin omalla kännykällä käyttö meni mahdottomaksi :( Muutama sähköpostikin läheteltiin pitäjän kanssa, mutta ei tullut ratkaisua asiaan. Kynä ja vihko ei petä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hmmm Sauli eli mersufoorumin ukko. Juu mäki paan vaan perinteisesti netis tiedot vaikka puhelimellaki pelaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
latku
Viestit: 173
Liittynyt: 03.11.2005 10:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Käytiin tuossa rapiat 800km siivu törrään autolla niin 5,45l/100km kulutti. Onko mulla jotain vikaa kun kuluttaa nuin paljon matka-ajossa :shock: :lol:
Ahneella on kehno loppu
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Kylmänä kun starttaa ja lähtee ajamaan, keskikonsolista keskeltä kuuluu ihan kuin veden lorinaa, liittyykö tämä asiaan? Lorinaa kuuluu vain hetken.
Onko mulla jotain vikaa kun kuluttaa nuin paljon matka-ajossa
Kannentiiviste menossa- pikkuhiljaa.

Lorina on merkki siitä, että paineet jäähdytysjärjestelmässä eivät ole kohdillaan. Saattaa kestää ajella useamman tuhannen kilometriä, mutta sieltä se remontti on tulossa. Jäähdytysnestettä alkaa sitten pikkuhiljaa häviämään jonnekin.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

volkkarin pallopaisarin korkki o monesti veden katoamiselle syy. pelkällä korkin vaihdolla selvisin itte 1.8cl ABS ventossa ja nyt tässä 1.9TDI AFN golffissa. Silleki voi karkeesti määritellä toimivuuden, 15v/300tkm.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

latku kirjoitti:Käytiin tuossa rapiat 800km siivu törrään autolla niin 5,45l/100km kulutti. Onko mulla jotain vikaa kun kuluttaa nuin paljon matka-ajossa :shock: :lol:
Samoin, vaikka tirruuttelin yheksääkymppiä koko matkan. :roll: Moottori tosin AHU
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kannattaneeko tuoho syylärin etee laittaa jotai levyy ettei turhaa kauheen kylmänä käy?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Kuulerin eteen kans, oikeastaan kaikki reiät keulasta tukkoon. Ne voi sitten ottaa juhannuksen jälkeen pois, ei oo niin justiin :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nooh, juhannuksena on jo 30c lämmintä, kai se jo vähä kaipailee aikasemmin jäähyä?

pitänee hommata jotai muovilevyy tota varte. jos oikee sahailis muotoon.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Matti H kirjoitti:Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Samalla tavalla käyttäytyi tuo minun N13-Sunnyni alle tankillisen kestäneellä Vernet-termarilla, korjaantui vaihtamalla Wahleriin. :lol:
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Niinpä tuo omakin AFN laski lämmöt tyhjäkäynnillä kelien viiletessä, mutta minimissään sinne 70-80C tietämille mittariston mukaan. Ja oli softailtu ja muutenki viritelty. Heti kun vähän kenkää tarjosi niin johan alkoi sortsikelit olla sisällä. 8)
Matti H kirjoitti:Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Tainnu Matilla iskeä laiskuus ja on jäänyt vaihtamatta se vähän raolleen juminut termostaatti. :wink:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Mulla taitaa olla kansipahvi menossa kun lorisee niin lupaavasti ja nesteet ajoittain kusee ulos... Eipä se, oireet on ollut viimeiset 30tkm joten eiköhän se vielä kestä :lol: Tosin kesällä ei kadonnut nesteet kertaan vaan ne alkoi taas hävitä vasta kun aloin vääntämään lämpöä koppiin päälle. Voishan tuohon vaihtokannen heittää kun eivät mahdottomia maksa ja kun kerran jurponkin menin kesällä vaihtamaan että pääsi ikuisesta limp mode kierteestä :lol:

Salaa toivon että laukeis koko paska niin voisi alkaa katella 123 ittelleen 8)
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Wike kirjoitti:Mulla taitaa olla kansipahvi menossa kun lorisee niin lupaavasti ja nesteet ajoittain kusee ulos... Eipä se, oireet on ollut viimeiset 30tkm joten eiköhän se vielä kestä :lol: Tosin kesällä ei kadonnut nesteet kertaan vaan ne alkoi taas hävitä vasta kun aloin vääntämään lämpöä koppiin päälle. Voishan tuohon vaihtokannen heittää kun eivät mahdottomia maksa ja kun kerran jurponkin menin kesällä vaihtamaan että pääsi ikuisesta limp mode kierteestä :lol:

Salaa toivon että laukeis koko paska niin voisi alkaa katella 123 ittelleen 8)
Olekko kattonut pakkasille lemmareiden kireyttä, mulla yhes golffis talvella tuli nesteet väliin lorinalla pihalle puolilämpimästä koneesta mutt korjaantu kun kylmässä kirin lemmarit vesiletkuista :shock:
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kuulostaa perus Volkkarilta; Minulla kävi näin:

Ensin paisuntasäiliöön alkaa ilmestyä nokea, siitä seuraava aste on se että vaikka auto ois ollu kymmenenkin minuuttia sammutettuna niin saa pelätä että lentääkö paisuntasäiliön korkki konepeltiin, sitä seuraava taas on se että alkaa letkut vuotamaan ja nekun saa taas pitämään niin sillon alkaa letkut posahtelemaan/halkeamaan.. :oops: :bondage: :biggun: :firing: :pope:

Nimim: 1,6td Jetan omistaja Oulaisista. :?
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Jopa mersunkin saa rikki kun oikein yrittää. :wink:

Itse koettanut ponnistaa heikkoa lenkkiä pihalle tuosta AFN:stä 40tkm ajan mutta ei se tunnu olevan moksiskaan 2,5bar ahdoista sekä 100% TP:stä. Paskoja koneita. 8)

BTW, mulla ykskaksyllättäen laski vettä pihalle vesipumpusta. Kylmällä koneella ei mitään, mutta kun ajeli reilummin ja käytti kierroksia niin alkoi akselin välistä tulemaan vedet läpi. 200tkm ajettu alkuperäinen vespunppu.. :roll:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Päivitetään tilannetta kun taas tänne pitkästä aikaa ehdin. Veden katoamisen syyn löysin lämppärin kennolle menevästä(tai sieltä tulevasta) letku liitännästä. Siinä on sellanen ei perinteinen liitos joka on täsissyt väljäksi. En ole vielä jaksanut käydä marmorilta kinumassa uutta kun ei tuollaista vissiin tarvikkeena saa.

Nyt on sitten vissiin MAF vaihtokunnossa. Pitäisi jaksaa lyödä tuo VAGcomi kiinni ja katsella mitä se on syönyt. Vähän puutuneelta tuntuu meno ja savuttaa joten syötöt jotenkin v*turallaan jostain syystä. Tuo MAFfihan on vissiin kulutustavaraa.

Pitäisi vielä vihdoin jaksaa tulpata se EGR ja irrottaa ja putsata imusarja kun noita kilsoja on kuitenkin kiertynyt +400tkm joten saattaapi olla aika tukossa...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”