1.9tdi AFN Lämpötila ihmettelyä.
1.9tdi AFN Lämpötila ihmettelyä.
Otsikonmukainen 3B Passat ihmettelyn aiheena. Lämpöjä ei nostanut ensin kuin vartin verran, vaihtoon meni termostaatti jonka jälkeen lämmöt nousi normaaliin 90asteen näyttämään.
Tänään lähtiin töistä ajeleen (ei ollut roikan nokassa, ulkolämpötila +2) ja ajelin n.15km päähän, lämmöt oli normaali 90. Pysähdyin, jätin auton käymään tyhjäkäyntiä, palasin 3-5min kuluttua jolloin lämpöviisari oli laskenut sinne kahden ohuen viivan väliin. Lähdettyäni ajamaan n.600-700m lämmöt nousu jälleen 90.
Mistä johtuu moinen? Termostaatin vaihdon yhteydessä katoin nesteitä sillä silmällä ja en huomannut mitään kannentiiviste vuotoon viittaavaa.
Kylmänä kun starttaa ja lähtee ajamaan, keskikonsolista keskeltä kuuluu ihan kuin veden lorinaa, liittyykö tämä asiaan? Lorinaa kuuluu vain hetken.
Tänään lähtiin töistä ajeleen (ei ollut roikan nokassa, ulkolämpötila +2) ja ajelin n.15km päähän, lämmöt oli normaali 90. Pysähdyin, jätin auton käymään tyhjäkäyntiä, palasin 3-5min kuluttua jolloin lämpöviisari oli laskenut sinne kahden ohuen viivan väliin. Lähdettyäni ajamaan n.600-700m lämmöt nousu jälleen 90.
Mistä johtuu moinen? Termostaatin vaihdon yhteydessä katoin nesteitä sillä silmällä ja en huomannut mitään kannentiiviste vuotoon viittaavaa.
Kylmänä kun starttaa ja lähtee ajamaan, keskikonsolista keskeltä kuuluu ihan kuin veden lorinaa, liittyykö tämä asiaan? Lorinaa kuuluu vain hetken.
Ahneella on kehno loppu
Samanlaisella ruoskalla ajelen nykyään itsekkin ja lämpöä ei tosiaan kehitä nimeksikään. Talvella saa palella ja nytkin pitää ajaa toistakymmentä kilometriä että lämmöt nousee siihen 90. Termostaatin vaihdoin tuossa syksyllä samalla kun vaihdoin jakohihnan. Koneena AFN 81kW. Se kuluttaa kuitenkin maantiellä vaan sen 4,7l/100km joten eihän siitä jää energiaa enään lämmöntuottamiseen
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Mulla oli aikasemmin 1.8 GU-pesna kakkis.
Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
mulla maantie kulutus on ollu 4.5l/100 ja kylillä kurvaillessa menee 5.3l/100. kokonaiskulutus 10000km matkalla 5.06l/100 ja jokaikinen tankkaus on mittauksessa mukana.
Mainio saitti toi www.tankkaus.com
jännästi näkee miten sää ja ajot vaikuttaa, heinäkuussa vain ja ainoastaan maantieajoa pari tankillista. Syyskuun korkea luku taas tarkottaa sitä että ei ole missään pitkällä käyty.
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457
Mainio saitti toi www.tankkaus.com
jännästi näkee miten sää ja ajot vaikuttaa, heinäkuussa vain ja ainoastaan maantieajoa pari tankillista. Syyskuun korkea luku taas tarkottaa sitä että ei ole missään pitkällä käyty.
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tossa on ollu jotain vikaa. Kyllä pensa/kammiodiisselivolkkarit lämpiää, toisin kun nämä suoraruiskut.Matti H kirjoitti:Mulla oli aikasemmin 1.8 GU-pesna kakkis.
Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Tuota tankkaus.comia tuli käytettyä jonkin aikaa. Menivät vaan tekemään jonkin päivityksen sivustolle niin ainakin omalla kännykällä käyttö meni mahdottomaksi Muutama sähköpostikin läheteltiin pitäjän kanssa, mutta ei tullut ratkaisua asiaan. Kynä ja vihko ei petä.
Kylmänä kun starttaa ja lähtee ajamaan, keskikonsolista keskeltä kuuluu ihan kuin veden lorinaa, liittyykö tämä asiaan? Lorinaa kuuluu vain hetken.
Kannentiiviste menossa- pikkuhiljaa.Onko mulla jotain vikaa kun kuluttaa nuin paljon matka-ajossa
Lorina on merkki siitä, että paineet jäähdytysjärjestelmässä eivät ole kohdillaan. Saattaa kestää ajella useamman tuhannen kilometriä, mutta sieltä se remontti on tulossa. Jäähdytysnestettä alkaa sitten pikkuhiljaa häviämään jonnekin.
volkkarin pallopaisarin korkki o monesti veden katoamiselle syy. pelkällä korkin vaihdolla selvisin itte 1.8cl ABS ventossa ja nyt tässä 1.9TDI AFN golffissa. Silleki voi karkeesti määritellä toimivuuden, 15v/300tkm.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Samalla tavalla käyttäytyi tuo minun N13-Sunnyni alle tankillisen kestäneellä Vernet-termarilla, korjaantui vaihtamalla Wahleriin.Matti H kirjoitti:Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Niinpä tuo omakin AFN laski lämmöt tyhjäkäynnillä kelien viiletessä, mutta minimissään sinne 70-80C tietämille mittariston mukaan. Ja oli softailtu ja muutenki viritelty. Heti kun vähän kenkää tarjosi niin johan alkoi sortsikelit olla sisällä.
Tainnu Matilla iskeä laiskuus ja on jäänyt vaihtamatta se vähän raolleen juminut termostaatti.Matti H kirjoitti:Lämmöt ei noussu ajossa ku just ja just parin viisarin verran. tyhjäkäynnillä sitten korottui lämmöt normaaliksi jolloin sai autoonki oikeasti lämmintä ilmaa, sitten ku lähti ajamaan niin mittari tippu taas alas. Ja näin kävi kun alko tippua miinukselle
Mulla taitaa olla kansipahvi menossa kun lorisee niin lupaavasti ja nesteet ajoittain kusee ulos... Eipä se, oireet on ollut viimeiset 30tkm joten eiköhän se vielä kestä Tosin kesällä ei kadonnut nesteet kertaan vaan ne alkoi taas hävitä vasta kun aloin vääntämään lämpöä koppiin päälle. Voishan tuohon vaihtokannen heittää kun eivät mahdottomia maksa ja kun kerran jurponkin menin kesällä vaihtamaan että pääsi ikuisesta limp mode kierteestä
Salaa toivon että laukeis koko paska niin voisi alkaa katella 123 ittelleen
Salaa toivon että laukeis koko paska niin voisi alkaa katella 123 ittelleen
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Olekko kattonut pakkasille lemmareiden kireyttä, mulla yhes golffis talvella tuli nesteet väliin lorinalla pihalle puolilämpimästä koneesta mutt korjaantu kun kylmässä kirin lemmarit vesiletkuistaWike kirjoitti:Mulla taitaa olla kansipahvi menossa kun lorisee niin lupaavasti ja nesteet ajoittain kusee ulos... Eipä se, oireet on ollut viimeiset 30tkm joten eiköhän se vielä kestä Tosin kesällä ei kadonnut nesteet kertaan vaan ne alkoi taas hävitä vasta kun aloin vääntämään lämpöä koppiin päälle. Voishan tuohon vaihtokannen heittää kun eivät mahdottomia maksa ja kun kerran jurponkin menin kesällä vaihtamaan että pääsi ikuisesta limp mode kierteestä
Salaa toivon että laukeis koko paska niin voisi alkaa katella 123 ittelleen
Kuulostaa perus Volkkarilta; Minulla kävi näin:
Ensin paisuntasäiliöön alkaa ilmestyä nokea, siitä seuraava aste on se että vaikka auto ois ollu kymmenenkin minuuttia sammutettuna niin saa pelätä että lentääkö paisuntasäiliön korkki konepeltiin, sitä seuraava taas on se että alkaa letkut vuotamaan ja nekun saa taas pitämään niin sillon alkaa letkut posahtelemaan/halkeamaan..
Nimim: 1,6td Jetan omistaja Oulaisista.
Ensin paisuntasäiliöön alkaa ilmestyä nokea, siitä seuraava aste on se että vaikka auto ois ollu kymmenenkin minuuttia sammutettuna niin saa pelätä että lentääkö paisuntasäiliön korkki konepeltiin, sitä seuraava taas on se että alkaa letkut vuotamaan ja nekun saa taas pitämään niin sillon alkaa letkut posahtelemaan/halkeamaan..
Nimim: 1,6td Jetan omistaja Oulaisista.
Jopa mersunkin saa rikki kun oikein yrittää.
Itse koettanut ponnistaa heikkoa lenkkiä pihalle tuosta AFN:stä 40tkm ajan mutta ei se tunnu olevan moksiskaan 2,5bar ahdoista sekä 100% TP:stä. Paskoja koneita.
BTW, mulla ykskaksyllättäen laski vettä pihalle vesipumpusta. Kylmällä koneella ei mitään, mutta kun ajeli reilummin ja käytti kierroksia niin alkoi akselin välistä tulemaan vedet läpi. 200tkm ajettu alkuperäinen vespunppu..
Itse koettanut ponnistaa heikkoa lenkkiä pihalle tuosta AFN:stä 40tkm ajan mutta ei se tunnu olevan moksiskaan 2,5bar ahdoista sekä 100% TP:stä. Paskoja koneita.
BTW, mulla ykskaksyllättäen laski vettä pihalle vesipumpusta. Kylmällä koneella ei mitään, mutta kun ajeli reilummin ja käytti kierroksia niin alkoi akselin välistä tulemaan vedet läpi. 200tkm ajettu alkuperäinen vespunppu..
Päivitetään tilannetta kun taas tänne pitkästä aikaa ehdin. Veden katoamisen syyn löysin lämppärin kennolle menevästä(tai sieltä tulevasta) letku liitännästä. Siinä on sellanen ei perinteinen liitos joka on täsissyt väljäksi. En ole vielä jaksanut käydä marmorilta kinumassa uutta kun ei tuollaista vissiin tarvikkeena saa.
Nyt on sitten vissiin MAF vaihtokunnossa. Pitäisi jaksaa lyödä tuo VAGcomi kiinni ja katsella mitä se on syönyt. Vähän puutuneelta tuntuu meno ja savuttaa joten syötöt jotenkin v*turallaan jostain syystä. Tuo MAFfihan on vissiin kulutustavaraa.
Pitäisi vielä vihdoin jaksaa tulpata se EGR ja irrottaa ja putsata imusarja kun noita kilsoja on kuitenkin kiertynyt +400tkm joten saattaapi olla aika tukossa...
Nyt on sitten vissiin MAF vaihtokunnossa. Pitäisi jaksaa lyödä tuo VAGcomi kiinni ja katsella mitä se on syönyt. Vähän puutuneelta tuntuu meno ja savuttaa joten syötöt jotenkin v*turallaan jostain syystä. Tuo MAFfihan on vissiin kulutustavaraa.
Pitäisi vielä vihdoin jaksaa tulpata se EGR ja irrottaa ja putsata imusarja kun noita kilsoja on kuitenkin kiertynyt +400tkm joten saattaapi olla aika tukossa...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name