Vaarilla on ollut kaikenlaisia autoja mutta muistan niistä vain 2 viimeistä eli punainen skoda 120 LS ja viimeisen valkoisen skoda superin.Toisella vaarilla ei autoja ole ollutkaan ja on kuollut ennenkuin olen syntynytkään.Isällä on sitten ollut autoja vaikka mitä eka oli vissiin mosse 407 skandinavia vaalean sininen.Oli välissä ollut 180D mersukin mutta se oli kuulemma ihan paska,ei muuten mutta auto oli kolaroitu joskus,myyjä ei kertonut,oikastu huonosti,puolsi sama mitä teki.Isän viimeisimmät autot mitä muistan on 77 818 coupe mazda keltainen mustilla vauhtiviivoilla,88 xl corolla vihreä,90 xsi corolla vihreä,93 1,6 xli corolla punainen,99 avensis sininen,99 C200cdi mersu met sininen.Minusta isän autoista hienoin oli tuo coupe mazda,20 vuotta sitten se oli minusta maailman hienoin ja paras auto

eikä asiaa haitannut yhtään se tieto että autoon eka tehtiin koneremontti jo 40tkm:n paikkeilla ja sitten 120tkm:n kohdilla isä vaihtoi moottorin tässä meidän pihassa talvella kontio sisun hiabilla

.Pikkusen oli mahtavaa talvella 87 kahtoa kontion lasinläpi ja kattoo kun motti killuu köydenvarassa menossa takas mazdan konehuoneeseen,olin itse silloin 5 vuotias automies

.Vaihtomoottorin haku kälviän autopurkaamolta niihin aikoihin oli tosi kova juttu,väliaikais saab 96:sella haettiin mazdan mylly.Moottorin isä ja romu ukko irroittivat punaisesta marellasta saman talvena ja käsin.Kokkolaan ajeltiin saabilla mazdan moottori peräluukussa ja luukku tietysti auki kun moottori ei muuten mahtunut.Joskus sitä toivoo että sais nämä ajat vielä takas mutta ei taida onnistua

.Tuntuu että tuo oli elämäni parasta aikaa koneen haku reissuineen päivineen

.