Agi däck , muut uusiot ja halppis renkkat kokemuksia ?
Agi däck , muut uusiot ja halppis renkkat kokemuksia ?
Onko kellään kokemuksia noista Agi uusioista , muista pinnatuista tai uusista halppiksista?
Tarkoitus olisi ostaa ihan 165/70/13 "sirkkeli" kesäpyörät. Hyviä ehdotuksiakin kuuntelen
Tarkoitus olisi ostaa ihan 165/70/13 "sirkkeli" kesäpyörät. Hyviä ehdotuksiakin kuuntelen
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ostaisitko käytetyn kortongin johon on valettu uusia nystyröitä? Käyttäisitkö sitä turvallisin mielin?:lol:
Joo ei pinnotetuista pitemmän päälle ole kuin harmia henkilöautoissa. Raskaassa kalustossa pinnoitus mielekästä, ja niissakin pinnoitettuja voi oikeastaan laittaa vain ei-ohjaaville aksiloille. Henkilöauton renkaiden runkoja ei vain ole suunniteltu pinnoitettaviksi. Pito, kulutuskestävyys, pyöreys, tasapainoisuus ja luotettavuus jne. ovat uusiorenkaissa pääsääntöisesti monta kertaluokkaa huonompia, kuin halvoissakaan uusissa renkaissa. Lisäksi on sattumankauppaa minkälaisen yhdistelmän ominaisuuksiltaan erilaisia, erimerkkisiä runkoja sarjaasi saat. Tuossa koossa halvimman uuden ja uusiorengassarjan hintaero on mitättömän pieni, saattaa olla jopa uuden kumin eduksi.
Joo ei pinnotetuista pitemmän päälle ole kuin harmia henkilöautoissa. Raskaassa kalustossa pinnoitus mielekästä, ja niissakin pinnoitettuja voi oikeastaan laittaa vain ei-ohjaaville aksiloille. Henkilöauton renkaiden runkoja ei vain ole suunniteltu pinnoitettaviksi. Pito, kulutuskestävyys, pyöreys, tasapainoisuus ja luotettavuus jne. ovat uusiorenkaissa pääsääntöisesti monta kertaluokkaa huonompia, kuin halvoissakaan uusissa renkaissa. Lisäksi on sattumankauppaa minkälaisen yhdistelmän ominaisuuksiltaan erilaisia, erimerkkisiä runkoja sarjaasi saat. Tuossa koossa halvimman uuden ja uusiorengassarjan hintaero on mitättömän pieni, saattaa olla jopa uuden kumin eduksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nankang NS2 on yllättävän hyvä kumi ollakseen kiinalainen, kun verrataan vaikka Wanli/Sunny-jääkiekkokumeihin.mettim-3 kirjoitti:ittelläni oli/on nangan tai jutkut semmoset halpis kesägummit tosin koko on hieman eri 235/45/17 ja 255/40/17 mutta kuiteskii ihan hyvät ajaa ja aika hiljaset ja pintaa on viel ainakii toiseks kesäks et ihan hyvä ostos
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pinnattuja renkaita ei minun ajokkeihin hankita, sekä omat että tuttujen kokemukset huonoja.
Talvirengas voi olla pinnattuna muuten OK mutta pitoa ei yleensä ole kunnolliseen talvirenkaaseen verraten pas*an vertaa johtuen kumiseoksen kovuudesta, ainakaan muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen.
Pinnattu rengas on myös lähestulkoon aina rengastestien viimeinen, jokatapauksessa ratkaisevasti huonompi kuin parhaat.
Muista halpisrenkaista saa käsitystä kun lukee uusimmasta TM:stä kesärengastestin - esim. viimeisenä Goodride, "ei suositella tieliikenteeseen".
Koossa 165/70/13 Goodride on suunnilleen halvin vaihtoehto rengas-online.com:issa ja maksaa 35,40 euroa kappale.
Nokian rengas on reilut 7 euroa kappaleelta kalliimpi, alle kympin hintaerolla löytyy esim. Kumho, Fulda, Vredestein, Semperit ...
Talvirengas voi olla pinnattuna muuten OK mutta pitoa ei yleensä ole kunnolliseen talvirenkaaseen verraten pas*an vertaa johtuen kumiseoksen kovuudesta, ainakaan muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen.
Pinnattu rengas on myös lähestulkoon aina rengastestien viimeinen, jokatapauksessa ratkaisevasti huonompi kuin parhaat.
Muista halpisrenkaista saa käsitystä kun lukee uusimmasta TM:stä kesärengastestin - esim. viimeisenä Goodride, "ei suositella tieliikenteeseen".
Koossa 165/70/13 Goodride on suunnilleen halvin vaihtoehto rengas-online.com:issa ja maksaa 35,40 euroa kappale.
Nokian rengas on reilut 7 euroa kappaleelta kalliimpi, alle kympin hintaerolla löytyy esim. Kumho, Fulda, Vredestein, Semperit ...
Renkaissa ei kannata säästää,. Mikäli haluaa sitte säästää kunnolla niin sorvaa joko puusta tai mankeloipi rauvvasta, eli ajjaa pelekillä vanteilla..
Oli kottero ku kottero itellä, niin renkaat on vihoviimenen paikka jossa rupian miettimään, että miten ois nuo pinnotetut tms..
turhamainenko?, ehkäpä sitäki
Oli kottero ku kottero itellä, niin renkaat on vihoviimenen paikka jossa rupian miettimään, että miten ois nuo pinnotetut tms..
turhamainenko?, ehkäpä sitäki
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuli puurenkaista mieleen, että sotien jälkeen euroopassakin renkaat olivat kalliita ja kiven alla. Suomeen on tuotu jotahi autoa puurenkailla, eli vanteen profiilille sopivia puupaloja oli yhteenvyötetty huljaksi, joka oli kietaistu vanteelle ja ei kun auto junaan. Suomessa maahantuoja laittoi sitten nokialaiset "ensiasennusrenkaiksi". Laski auton hintaa suomalaisostajalle merkittävästi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Pitohan nuissa oli uskomattoman huono, eli erittäin sopivat 200/250 deehendealer kirjoitti:Muista halpisrenkaista saa käsitystä kun lukee uusimmasta TM:stä kesärengastestin - esim. viimeisenä Goodride, "ei suositella tieliikenteeseen".
Nankang NS2 renkaat oli 850 Volvossa eikä voi moittia hyvä pito märällä ja hiljaiset
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Agin talvirenkaat jo toista talvea s124ssa alla ja ei mitään syytä valittamiseen!
Olenko ainoa, jolla on omakohtaisia kokemuksia??
Vaasassa monella taksisuharilla on vastaavat renkaat alla, ja en ole vielä kertaakaan nähnyt ketään heistä tekemässä renkaan vaihtoa motarin varrella...
Agin pinnattujen renkaiden ero muihin merkkeihin verrattuna on erilainen valmistustekniikka, yleisesti pinnatut renkaat valmistetaan "kietomalla" uutta kumia pintaa vanhan rungon päälle, agin kumeissa on yhtenäinen tasapaksu huppu, joka vulkanoidaan kiinni renkaan runkoon uunissa lämmittämällä.(nauha- versus muottipinnoitus).
Tätä ennen autossa oli alla hakkapelitta 2:set ja näihin noin 4vuotta vanhoihin renkaisiin verrattuna samankokoiset(195/65r15) agit tuntuvat jämäkämmiltä. Ja pitoa on 250d automaatti farmarin käyttöön ollut aivan riittävästi, ei minkäänlaisia etenemisongelmia esim. tämän päiväisessä lumipyrykelissä, vaikka ajelenkin korkeahkoilla rengaspaineilla 2,6bar.
Olenko ainoa, jolla on omakohtaisia kokemuksia??
Vaasassa monella taksisuharilla on vastaavat renkaat alla, ja en ole vielä kertaakaan nähnyt ketään heistä tekemässä renkaan vaihtoa motarin varrella...
Agin pinnattujen renkaiden ero muihin merkkeihin verrattuna on erilainen valmistustekniikka, yleisesti pinnatut renkaat valmistetaan "kietomalla" uutta kumia pintaa vanhan rungon päälle, agin kumeissa on yhtenäinen tasapaksu huppu, joka vulkanoidaan kiinni renkaan runkoon uunissa lämmittämällä.(nauha- versus muottipinnoitus).
Tätä ennen autossa oli alla hakkapelitta 2:set ja näihin noin 4vuotta vanhoihin renkaisiin verrattuna samankokoiset(195/65r15) agit tuntuvat jämäkämmiltä. Ja pitoa on 250d automaatti farmarin käyttöön ollut aivan riittävästi, ei minkäänlaisia etenemisongelmia esim. tämän päiväisessä lumipyrykelissä, vaikka ajelenkin korkeahkoilla rengaspaineilla 2,6bar.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei henkilöauton renkaisiin taideta nykyisin enää remmipintoja paistaa juuri missään, raskaalla puolella niitä kyllä pääasiallisesti käytetään.pystyvalo kirjoitti:Agin pinnattujen renkaiden ero muihin merkkeihin verrattuna on erilainen valmistustekniikka, yleisesti pinnatut renkaat valmistetaan "kietomalla" uutta kumia pintaa vanhan rungon päälle, agin kumeissa on yhtenäinen tasapaksu huppu, joka vulkanoidaan kiinni renkaan runkoon uunissa lämmittämällä.(nauha- versus muottipinnoitus).
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Meillä autoissa on ollut pinnattuja sekä uusia merkkikumeja talvisin. Ja pinnattuja voin edelleen harkita kunhan kuviossa on jotain pitämisen edellyttäviä kuviointeja.
Eli kopioita merkkikumien kuvioista
Kesällä on sitten uusia vaikka välistä ovat halvinta kokoluokassaan, kun riittää että ovat mustat ja pyöreät. Sileäksi ne jokatapauksessa menee
Eli kopioita merkkikumien kuvioista
Kesällä on sitten uusia vaikka välistä ovat halvinta kokoluokassaan, kun riittää että ovat mustat ja pyöreät. Sileäksi ne jokatapauksessa menee
Onhan muillakin kokemusta. Ihan omakohtaista...
Pinnatut sopii nille, joiden mielestä riittää, jos rengas on suunilleen pyöreä, musta ja sisällä on reikä vannetta varten. Kuviointi, joka säästää sakoilta, on pelkkää plussaa. Tunnen muutaman sellaisen tyypin ja kyllä ne pinnatut renkaat niiden vaatimukset täyttää.
Mutta jos renkaalta vaaditaan pitoa, pyöryttä, tasapainottuvuutta, niin pinnatuissa jää usein toivomisen varaa.
Meikäläisellä on tarpeeksi monesta renkaasta karvaista kokemusta ja niitä ostetaan korkeintaan pihakärryn alle. Itse olen ostanut vain yhden satsin, joka osoittautui kelvottomaksi. Muut on tullut autokauppojen mukaan ja kokemukset ovat olleet järjestään samansuuntaiset.
Kuten Dealeri jo kiteytti, hintaero sopivasta kohdasta ostettuna on aika olematon...
Pinnatut sopii nille, joiden mielestä riittää, jos rengas on suunilleen pyöreä, musta ja sisällä on reikä vannetta varten. Kuviointi, joka säästää sakoilta, on pelkkää plussaa. Tunnen muutaman sellaisen tyypin ja kyllä ne pinnatut renkaat niiden vaatimukset täyttää.
Mutta jos renkaalta vaaditaan pitoa, pyöryttä, tasapainottuvuutta, niin pinnatuissa jää usein toivomisen varaa.
Meikäläisellä on tarpeeksi monesta renkaasta karvaista kokemusta ja niitä ostetaan korkeintaan pihakärryn alle. Itse olen ostanut vain yhden satsin, joka osoittautui kelvottomaksi. Muut on tullut autokauppojen mukaan ja kokemukset ovat olleet järjestään samansuuntaiset.
Kuten Dealeri jo kiteytti, hintaero sopivasta kohdasta ostettuna on aika olematon...
Mulla oli joskus Calibrassa Agi däck renkaat. 16 tuumaset mataprofiilit en muista mitä profiilia oli. En tiedä johtuko siitä että oli pinnoitetut vai siitä että olivat niin matalat, mutta hirveä oli Calikka ajaa varsinkin uraisilla teillä, sai kyllä veivata rattia kuin vanhoissa jenkkileffoissa. Talvipyörät jotka olivat tavalliset nokialaiset kun heitti alle, tuli autostakin jopa hyvä ajettava. Muuten noi Agit kyllä ainakin kesti ihan hyvin.
niin, pyöreät ja yllättävän tasapainoiset nuo agit ovat, toisessa takakummissa joka oli pahin on 40grammaa punttia.
helpommin saa epätasapainoa, kun hankkii kesäkummeille italialaiset vanteet, nimimerkillä yhteen uuteen italiavanteeseen kolme liimaharkkoa pyramiidina samaankohtaan lätkineenä...ei tuu toisia italia vanteita alle enää...ikinä
P.S. terveisiä munchenistä, huomenna kattelemaan bemuja-museoon
helpommin saa epätasapainoa, kun hankkii kesäkummeille italialaiset vanteet, nimimerkillä yhteen uuteen italiavanteeseen kolme liimaharkkoa pyramiidina samaankohtaan lätkineenä...ei tuu toisia italia vanteita alle enää...ikinä
P.S. terveisiä munchenistä, huomenna kattelemaan bemuja-museoon
Pinnatuissa renkaissa on melko paljon yksilökohtaisia eroja mutta itsekkin kyllä jos uusia renkaita olen ostamassa niin tulee ostettua jotkut merkkirenkaat paitsi nokiaa en osta edes uutena enkä toista kertaa enään tojoa. Yhden talven ajetut nokialaiset saa lähes ilmaiseksi joten sellaisia on tullu viime vuosina alle laitettua, tosin 7 vuotta vanhoissa michelin ivaloissa oli enemmän pitoa kuin vuoden vanhoissa nokioissa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi