http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=10351
Julkaistu Kauppalehti.fi:ssä 27.2.2008
Uusi Euro NCAP -turvallisuustesti kertoo, että kaikki suositut lava-autot eivät ole kaikilta osin turvallisia ajopelejä.
Ensimmäisen kolmen pick-upin, Nissan Navaran, Isuzu D-MAX/Rodeon ja Mitsubishi L200:n, tuoreet testitulokset paljastivat, että pick-upien turvallisuudessa on paljon parannettavaa.
- Tämä vahvistaa Euro NCAP:n uskomusta, että autovalmistajien täytyy tehostaa toimiaan autojen turvallisuuden parantamiseksi, Euro NCAP:n pääsihteeri Michiel van Ratinge n sanoo.
Nissan Navara sai aikuismatkustajien turvallisuudesta erittäin huonon pistemäärän ja vain yhden halkaistun tähden. Halkaistu tähti merkitsee sitä, että hengenvaarallisen loukkaantumisen riski on erittäin suuri.
Myös Isuzun testeissä havaittiin hengenvaarallisen loukkaantumisen riski, joka kohdistui kuljettajan rintakehään.
Testatuista lava-autoista parhaiten menestyi Mitsubishi L200, joka sai aikuismatkustajien turvallisuudesta neljä tähteä viidestä. Kaikki kolme lava-autoa saivat kuitenkin huonot tulokset niin lapsi- kuin jalankulkijaturvallisuudesta.
-----------------------
Isuzhttp://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/e ... sort=false
Isuzua maahantuova Simetron on ryhtynyt puolustukseen paikatakseen huonoa menestystään Euro NCAP:n törmäystestissä.
Viime viikolla julkaistussa testissä Isuzu D-Maxissa todettiin "hengenvaarallisen loukkaantumisen riski, joka kohdistui kuljettajan rintakehään".
Simetronin mukaan suomalaiset kuluttajat voivat olla asiasta rauhallisella mielellä, sitä testissä ollutta mallia ei niillä varustetasoilla myydä Suomessa.
- Suomeen toimitettavissa malleissa on vakiona turvatyynyt sekä kuljettajalla että matkustajalla (LS-varustetaso) sekä aktiivista turvallisuutta lisäävät ABS-jarrut kaikissa malleissa, yhtiö kertoo tiedotteessaan ja jatkaa:
- Suomessa myytävät mallit ovat 95 prosenttisesti kaksiovisia ja kaksipaikkaisia Space Cab -malleja, joihin lähes kaikkiin on valittu kattavampi LS-varustetaso.
Testin mukaan myös Nissan Navaran ja Mitsubishi L200:n turvallisuudessa on parannettavaa
Jos arvostat henkeäsi, älä aja näillä autoilla
Jos arvostat henkeäsi, älä aja näillä autoilla
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Mikähän tuon Nissan Navaran kohdalla aiheuttaa niin ison eron saman valmistajan Pathfinderiin nähden? Autot ovat kuitenkin tietääkseni käytännössä samanlaisia etuoven takareunaan asti.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Se on kato se massa joka jyrää...SamuliS kirjoitti:Kurkatkaas googlest hummer H2 kolarikuvia, "on turvallinen" peli .
Pidän kyllä hummeria suht turvallisena autona, tiedä sitten tosta toisesta
http://www.youtube.com/watch?v=-Dm4BBWwRvc
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi