Bemari: osia ja huoltomies?
Bemari: osia ja huoltomies?
Oppilas, se bemarimies, kyselee, josko vm. 2000 automaatti-diesel-ha-bemarille löytyisi Turun seudulta osaava korjaaja/huoltomies joka tietäisi myös varaosien saatavuudesta. Ei etsitä kallista merkkikorjaamoa, joka vie auton vieressä olevalle nyrkkipajalle ja velottaa tuplahinnan.
Kiirettä ei tiedolla juuri nyt ole, mutta olisi hyvä laittaa yhteystiedot varastoon tulevia aikoja odottamaan. Nyt on menossa konepellin maalaus kiveniskemien takia. Auto on ensimmäisellä omistajallaan, ja tulee säilymään perheessä vielä pitkään. Tunnearvoa!
Kiirettä ei tiedolla juuri nyt ole, mutta olisi hyvä laittaa yhteystiedot varastoon tulevia aikoja odottamaan. Nyt on menossa konepellin maalaus kiveniskemien takia. Auto on ensimmäisellä omistajallaan, ja tulee säilymään perheessä vielä pitkään. Tunnearvoa!
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Öh, joo. Kysyn, ehkä.
Pitääkö mun oikeasti kirjautua käyttäjäksi yhden kysymyksen takia? Kun en oikein viitsisi. Tai ehkä etsin ajan kanssa sellaisen foorumin, jossa vieraskin saa esittää kysymyksen...
Kävin googlaten kattelemassa, eikä näin äkkiä löytynyt sellaista forumia, johon näin äkkipäätään pääsisin vieraana postaamaan...
Pitääkö mun oikeasti kirjautua käyttäjäksi yhden kysymyksen takia? Kun en oikein viitsisi. Tai ehkä etsin ajan kanssa sellaisen foorumin, jossa vieraskin saa esittää kysymyksen...
Kävin googlaten kattelemassa, eikä näin äkkiä löytynyt sellaista forumia, johon näin äkkipäätään pääsisin vieraana postaamaan...
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Noniin, kukas meseläinen on rekisteröityneenä bemaripuolelle, tässä olisi palveluksen paikkanamnam kirjoitti:Öh, joo. Kysyn, ehkä.
Pitääkö mun oikeasti kirjautua käyttäjäksi yhden kysymyksen takia? Kun en oikein viitsisi. Tai ehkä etsin ajan kanssa sellaisen foorumin, jossa vieraskin saa esittää kysymyksen...
Kävin googlaten kattelemassa, eikä näin äkkiä löytynyt sellaista forumia, johon näin äkkipäätään pääsisin vieraana postaamaan...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Öh, veikataan että Jube ja mä...
Tuli vaan mieleen, että kun on 2000 luvun diesel automaatti, että onkohan tuossa bemarissa läpät imusarjassa? (tullut muistaakseni 03/2000 jälkeen valmistettuihin...) Ne sitte lähtee sieltä jossain vaiheessa kävelemään jos ei ota ajoissa pois, huonolla tuurilla on sitte 7000e koneenvaihto edessä...
En nyt sitten vanno että tuossa kyseisessä vielä olisi niitä, mutta mahdollisuus siis on, että jos autoa aikoo kauan pitää, niin suosittelisin poistamaan ne läpät, mikäli niitä siellä sattuu olemaan...
Voisinhan minä juu tietysti kysyä...
Tuli vaan mieleen, että kun on 2000 luvun diesel automaatti, että onkohan tuossa bemarissa läpät imusarjassa? (tullut muistaakseni 03/2000 jälkeen valmistettuihin...) Ne sitte lähtee sieltä jossain vaiheessa kävelemään jos ei ota ajoissa pois, huonolla tuurilla on sitte 7000e koneenvaihto edessä...
En nyt sitten vanno että tuossa kyseisessä vielä olisi niitä, mutta mahdollisuus siis on, että jos autoa aikoo kauan pitää, niin suosittelisin poistamaan ne läpät, mikäli niitä siellä sattuu olemaan...
Voisinhan minä juu tietysti kysyä...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Kysynpä tuota imusarja-asiaa. Ei ole bemarit itselle tuttuja...Vensku_ kirjoitti:Öh, veikataan että Jube ja mä...
Tuli vaan mieleen, että kun on 2000 luvun diesel automaatti, että onkohan tuossa bemarissa läpät imusarjassa? (tullut muistaakseni 03/2000 jälkeen valmistettuihin...) Ne sitte lähtee sieltä jossain vaiheessa kävelemään jos ei ota ajoissa pois, huonolla tuurilla on sitte 7000e koneenvaihto edessä...
En nyt sitten vanno että tuossa kyseisessä vielä olisi niitä, mutta mahdollisuus siis on, että jos autoa aikoo kauan pitää, niin suosittelisin poistamaan ne läpät, mikäli niitä siellä sattuu olemaan...
Voisinhan minä juu tietysti kysyä...
Kiitos
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Äh, eipä noi tuolla BTCF:llä ole kiinnostuneita vastaamaan, niinkun yleistä...
Toista se on näissä Mercedesten foorumeissa, täällä autetaan yleensä heti ja välittömästi, sekä vielä kädestä pitäen tarvittaessa...
Toista se on näissä Mercedesten foorumeissa, täällä autetaan yleensä heti ja välittömästi, sekä vielä kädestä pitäen tarvittaessa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastauksen puuttuminen voipi johtua siitä, ettei kukaan oikeasti tiedä, milloin läpät tulivat, mutta ainakin 2002:sta eteenpäin automaattilootalla olevissa on läpät. Läpät irtoaa kun imusarja on tarpeeksi karstainen eli läppien liikealue alkaa ahistamaan ja käyttöakseli vääntää niitä karstakertymää vasten. Läpät on aika ohusta meteriaalista tehty eivätkä kestä ylenmääräistä taivuttelua. Karstoittumisen saa helposti pysähtymään ottamalla EGR-venttilistä alipaineletku irti ja tulppamalla letkun pää.
Manuaali 530d:stä alkaa olla kokemusta, automaatit olen kiertänyt kauempaa ; jokunen on jo koeajovaiheessa mennyt vikatilaan
Oikealla käytöllä nekin toiminevat hyvin, ehkä.
Manuaali 530d:stä alkaa olla kokemusta, automaatit olen kiertänyt kauempaa ; jokunen on jo koeajovaiheessa mennyt vikatilaan
Oikealla käytöllä nekin toiminevat hyvin, ehkä.
Tuossa eilen selailinkin tuota BTCF:ää, kyllä se tuntuis olevan aika vahvasti tiedossa, että 3/2000 tulivat läpät automaatillisiin diiseleihin. Sitä en oikeastaan edes kysynytkään tuolla btcf:ssä, vaan tuota turun huoltohommaa... Mut tuntuis vähän että ei ne viitsi vastata, ellei tee omaa ketjua aiheesta, ja siitähän ne sitten taas vouhottaa kun ei käytetä hakua yms... (No, en haullakaan löytäny... Pitäis keksiä oikeat sanat millä etsiä..?)erkka kirjoitti:Vastauksen puuttuminen voipi johtua siitä, ettei kukaan oikeasti tiedä, milloin läpät tulivat, mutta ainakin 2002:sta eteenpäin automaattilootalla olevissa on läpät. Läpät irtoaa kun imusarja on tarpeeksi karstainen eli läppien liikealue alkaa ahistamaan ja käyttöakseli vääntää niitä karstakertymää vasten. Läpät on aika ohusta meteriaalista tehty eivätkä kestä ylenmääräistä taivuttelua. Karstoittumisen saa helposti pysähtymään ottamalla EGR-venttilistä alipaineletku irti ja tulppamalla letkun pää.
Manuaali 530d:stä alkaa olla kokemusta, automaatit olen kiertänyt kauempaa ; jokunen on jo koeajovaiheessa mennyt vikatilaan
Oikealla käytöllä nekin toiminevat hyvin, ehkä.
Ja tosiaan, EGR kannattaa tukkia ehdottomasti noistakin, manuaaleista kuin automaateistakin, automaateista vaan ne läpätkin kannattaa poistaa.
(Tuunaaja Komulainen ottaa vaan pihdit käteen ja "kiertää" sen läpän poikki, dealer tietysti purkaisi asiallisesti koko läppähässäkän sieltä pois... )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No tuttavalla oli 530Da 6/2001 ilman läppiä ja ilman servoaVensku_ kirjoitti:Tuossa eilen selailinkin tuota BTCF:ää, kyllä se tuntuis olevan aika vahvasti tiedossa, että 3/2000 tulivat läpät automaatillisiin diiseleihin. Sitä en oikeastaan edes kysynytkään tuolla btcf:ssä, vaan tuota turun huoltohommaa... Mut tuntuis vähän että ei ne viitsi vastata, ellei tee omaa ketjua aiheesta, ja siitähän ne sitten taas vouhottaa kun ei käytetä hakua yms... (No, en haullakaan löytäny... Pitäis keksiä oikeat sanat millä etsiä..?)
Ja tosiaan, EGR kannattaa tukkia ehdottomasti noistakin, manuaaleista kuin automaateistakin, automaateista vaan ne läpätkin kannattaa poistaa.
(Tuunaaja Komulainen ottaa vaan pihdit käteen ja "kiertää" sen läpän poikki, dealer tietysti purkaisi asiallisesti koko läppähässäkän sieltä pois... )
Itse olen ajanut n. 15 tkm EGR tulpattuna, ei vikakoodeja.
Sörtsillä löytyy bimmeripalstalta juttuja monenlaisista asioista, mutta itseä häiritsee se, että useimmiten asialliselta tuntuvan selostuksen lopussa on teksti "muistelisin" tai "kaverilla muistaakseni vika löytyi..".
Toisin se on tällä palstalla, Tiileri sanoo että asia on näin ja laittaa vielä hyviä kuvia jatkoksi. Eipä siinä auta kuni uskoa että näinhän sen täytyy olla
Ja ollu uudesta asti sillä?erkka kirjoitti:No tuttavalla oli 530Da 6/2001 ilman läppiä ja ilman servoa
Itse olen ajanut n. 15 tkm EGR tulpattuna, ei vikakoodeja.
Sörtsillä löytyy bimmeripalstalta juttuja monenlaisista asioista, mutta itseä häiritsee se, että useimmiten asialliselta tuntuvan selostuksen lopussa on teksti "muistelisin" tai "kaverilla muistaakseni vika löytyi..".
Toisin se on tällä palstalla, Tiileri sanoo että asia on näin ja laittaa vielä hyviä kuvia jatkoksi. Eipä siinä auta kuni uskoa että näinhän sen täytyy olla
Totta, niin totta...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91