Onkos tuo vielä se malli missä ei oo muuta sähköä kuin sammutinsolenoidi?Jarno.V kirjoitti: Siinä on Bosch VE jakajapumppu, tooodella harvoin hajoaa ennen 500tkm ja harvoin sen jälkeenkään.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Täysin sähköohjattu, eli syöttö ja ajoitus hoituu boksin ohjaamana. On luja pumppu, mutta ei niin luja kuin rivipumppu.jari_w123 kirjoitti:Onkos tuo vielä se malli missä ei oo muuta sähköä kuin sammutinsolenoidi?Jarno.V kirjoitti: Siinä on Bosch VE jakajapumppu, tooodella harvoin hajoaa ennen 500tkm ja harvoin sen jälkeenkään.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
No joo sen nyt arvaa ettei yhtä luja kuin rivipumppu.Onkos muuten moottorinohjaus puolella sitten ollut vikoja miten?Vanhemmissa Bemareissa on käytetty VP pumppuja jotka on melko paskoja eli VP=V#tunPaska pumppu .Hyvä ettei volvo tai oikeastaan vag ole lähtenyt tuolle tielle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Olisiko paikallaan käyttää naftan seassa vaikka 2-tahtiöljyä silloin tällöin? Ajattelin vaan, kun itsellä tuo samainen VE konetta maasturissa ruokkii, ja kiva olisi jos se toimisi kitkoitta.Jiitek kirjoitti:Nykynaftoilla huomattavasti useammin kuin ennen.Jarno.V kirjoitti:Siinä on Bosch VE jakajapumppu, tooodella harvoin hajoaa ennen 500tkm ja harvoin sen jälkeenkään.jari_w123 kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen että minkälainen pumppu tuossa TDI volvossa on vai aletaanko pesemään lasia .
(On muuten se malli meitillä, missä on sähköä vaan sammuttimessa. JOs alkaa se ryppyillä, ei kun hyppylanka akun plussasta sinne solenoidin johtoon ja taas mentiin. Solkulle riittää joku 6V että se pysyy auki.)
Toki noilla VE-pumpuillakin voidaan pitkästi yli 500 tkm ajaa, harvoin se rivipumppukaan tehdastoleransseissa enää silloin on. Parjataan sitä Chevyn Roosamaster-jakajiakin, ja ihmeesti niillä vaan ajetaan puolta miljoonaa kilometriä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
VP-pumppua löytyy V6 tdi vagineista. On melko heikko esitys.jari_w123 kirjoitti:No joo sen nyt arvaa ettei yhtä luja kuin rivipumppu.Onkos muuten moottorinohjaus puolella sitten ollut vikoja miten?Vanhemmissa Bemareissa on käytetty VP pumppuja jotka on melko paskoja eli VP=V#tunPaska pumppu .Hyvä ettei volvo tai oikeastaan vag ole lähtenyt tuolle tielle.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Joo lähestulkoon kaikissa TDS bemareissa on jonkinlaisia käyntihäiriöitä,uudemmat 320d:n VP44 pumput eivät yleensä aiheuta mitään käyntihäiriöitä koska se käynti lakkaa kerrasta varoittamatta .Ville S. kirjoitti:
VP-pumppua löytyy V6 tdi vagineista. On melko heikko esitys.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tutkin asiaa Nettiauton tarjonnasta.Jantteri kirjoitti:Mutta käyttökuluthan tuossa taitaa vasta olla. Mitenkäs pääomakulut eli auton arvon aleneminen?
Suunnilleen samoilla varusteilla löytyi 5 autoa joiden keskihinta jonkin verran yli 10000 euroa.
Kilometrit tosin olivat jonkin verran alhaisemmat ja osa autoista farkkuja - ja kyseessähän on pyyntihinnat.
Tämän suppean otannan perusteella auton arvo ei ole alentunut, myin liian halvalla.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Samoin opelin 2.0 ja 2.2 dti koneissa on vp44, kuten myös nissanin 2.2dijari_w123 kirjoitti:Joo lähestulkoon kaikissa TDS bemareissa on jonkinlaisia käyntihäiriöitä,uudemmat 320d:n VP44 pumput eivät yleensä aiheuta mitään käyntihäiriöitä koska se käynti lakkaa kerrasta varoittamatta .Ville S. kirjoitti:
VP-pumppua löytyy V6 tdi vagineista. On melko heikko esitys.
Taas foordissa on 1.8 koneessa vp30.
Yhtä kaikki, kaikissa tuppaa hajoamaan sähköyksikkö pumpusta ja käynti loppuu kuin puukolla leikaten, hintaa sellanen 1300-2000€ "tshing-tshing"
Jos ei kulje niin kromaa se.
Noo, nuo sedanit on katso tämmöselle yksin ajelevalle ihan passeleita kulkineita. Onhan tuossa onneksi kaatuvat penkit, joten sopii vähän pidempääkin tavaraa kuljettamaan.dealer kirjoitti:Tutkin asiaa Nettiauton tarjonnasta.Jantteri kirjoitti:Mutta käyttökuluthan tuossa taitaa vasta olla. Mitenkäs pääomakulut eli auton arvon aleneminen?
Suunnilleen samoilla varusteilla löytyi 5 autoa joiden keskihinta jonkin verran yli 10000 euroa.
Viikonloppuna ajelin noin 750km lenkin, en ole vielä tankilla käynyt mutta aika höyryillä tuo meni. Peltivanteet on täynnä savea, peltosalmi - pielavesi väli oli luokkaa "peltotie" joka on nyt tunnettavissa kun autolla ajaa normaalia maantienopeutta.
Mitä tulee tuolla välissä esitettyyn kommenttiin "paskan omistamisesta" niin totean vain sen, että "olen kuin ne miljoona kärpästä, jotka tykkää p*skasta". (tuohon tähden kohdalle voi sitten miettiä muutakin kuin _a_ kirjainta).
Tässä listaa ton C200K:n vaatimista toimenpiteistä. Sisältää siis osat+työt.
Auto siis tuli saksasta toukokuussa 2005 mittarissa tuolloin n.50th km.
Heti
-lohkolämmitin+sisäpistoke
280e
58th. km
-Pakosarjaanpuhalluksen venttiili
n.200e
60th. km
-Huolto B, Automaattilaatikon öljyt+suodatin, peräöljyt, jarrunesteet vaihtoon.
-Kallistuksen vakaajan puslat ja koiranluut.
400e
65th. km
-Akku
100e
67th. km
-Moniurahihnan välirulla
30e
Nyt 71th km, ehkä jalkatilaan puhallusta ohjaavan läpän tanko poikki.
Auto siis tuli saksasta toukokuussa 2005 mittarissa tuolloin n.50th km.
Heti
-lohkolämmitin+sisäpistoke
280e
58th. km
-Pakosarjaanpuhalluksen venttiili
n.200e
60th. km
-Huolto B, Automaattilaatikon öljyt+suodatin, peräöljyt, jarrunesteet vaihtoon.
-Kallistuksen vakaajan puslat ja koiranluut.
400e
65th. km
-Akku
100e
67th. km
-Moniurahihnan välirulla
30e
Nyt 71th km, ehkä jalkatilaan puhallusta ohjaavan läpän tanko poikki.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Pitää nyt tätä päivittää, kun vihdoin sain laskeskeltua kulut tuosta omasta. Tuossapa siis jotain kulua 124:sta, osa kuiteista on hukassa tai ei saatu lainkaan (lähinnä purkamolta ostetuista osista puuttuu kuitteja ) Auto tuli taloon 1.6.2004 mittarilukemalla 292 tkm.
28.06.04 Akku Genolite 100 Ah 59
27.09.04 Kardaanin kannatinkumi + laakeri 27
27.09.04 Kardaanin kuminivel, etu 68
27.09.04 Kardaanin kuminivel, taka 42
29.09.04 Kardaanin kuminivelten, peräöljyjen vaihto 95
06.10.04 Kytkimen työsylinteri, raidetanko + vaihto 145
30.12.04 Takalaakeri, käsijarrukengät + -vaijerit, hihnankiristäjän iskari, takakelkan etumaiset kumityynyt, öljyt, suodatin + työ 438
07.01.05 PA-suodin + esisuodin 10,5
07.01.05 Dieselpumpun korj. + penkkiajo/säätö 300
31.01.05 Takapyyhkijän sulka 8
31.01.05 Huohotinletku 7
08.03.05 Hydr.öljy, polttimoita 13
14.06.05 Pakoputkiklemmareita + pultteja/muttereita 3,66
14.06.05 Pakoputki (etu+keski), etujouset 421
16.06.05 ASD-perä (välitys 3.27) + bussirahti 678
20.06.05 Lukkoperäöljyä, öljynsuodatin 48,5
22.06.05 Ohjausiskari, öljyt+suodatin + työ (perän vaihto, jousten vaihto + öljyhuolto) 320,5
22.06.05 Pakoputkiklemmareita + pultteja/muttereita 3,15
23.06.05 Kaasuvivuston iskari, Ilmansuodatin 38,5
27.06.05 Jäähd.painekorkki, huohotinletkun tiivisteitä 10,5
30.06.05 Jarruvalokatkaisin 16,5
22.07.05 Visko 160
19.09.05 Takajarrulevyt 58
19.09.05 Takajarrupalat 25
19.09.05 Polttimoita keskikonsoliin 4
20.09.05 Jarrupalojen asennussarja 6,5
20.09.05 Polttimoita keskikonsoliin 3,5
22.09.05 Jarruneste, ilmausruuvi, jarrusyl. Pultit 11,8
23.09.05 Ilmausruuveja 5,2
28.11.05 Takaraidetanko, ohj.tehostajan suodatin, öljyt, suodatin, öljyjen & jarrunesteiden vaihto 326,5
05.01.06 Takapönttö + jotain muuta 197,8
05.01.06 Tl.pyyhkijän kumityyny + kumitulppa 13,3
05.01.06 Lasinpesurin letkua 4,2
28.05.06 Öljyt, suodatin, lukkoperäöljy, vaihtotyö + alustantarkistustyö 176,2
05.06.06 Etukallistuksen vakaajan kumit + vaihto, etupalkin hitsausta 108
27.09.06 Pyyhkijänsulka 15,75
27.09.06 Öljyä 8 litraa 40
27.09.06 Etupalat Bosch 21
27.09.06 Etujarrulevyt Bosch 39
30.11.06 Öljyt, suodatin, etulyhdyn lasi, moniurahihna, työt 208
Yhteensä 4180. Lisäksi, mitä muistan, niin yksi lasinnostimen moottori 50€, lisävalot kaikkine releineen, johtoineen ~120 €, tummat lasit 100€, uusi akku viime syksynä 185 € (mihinkähän siitäkin on kuitti/takuulappu kadonnut ), kaukosäätökeskuslukko 90€ ja varmaan jotain muuta vielä puuttuu.
Kilometrejä on tullut nyt reilut 100 tuhatta, eli kilometrikustannus huoltojen osalta ~4,5 senttiä/kilometri. Onko tuo lie paha, mutta ainakin on tuntunut, että jatkuvasti on saanut laittaa ja korjailla, vaikkakin osa ei ole varsinaista korjaamista/huoltamista ollutkaan.. Ja vielä pitäis laittaa uusi tuulilasi hetimiten, nostajia laittaa, suutinkärkiäkin ehkäpä, ja kohta saisi taas käyttää Pasilla pumppua ruuvaamassa
Rengaskulut (450 €/3,5 vuotta), vakuutus (650 €/vuosi) ja verot (620 €/vuosi). Polttoainekuluja lakkasin laskemasta ekan kuukauden jälkeen, kun kulutus oli niin järkyttävä verrattuna edelliseen Cordoba TDI:hin
28.06.04 Akku Genolite 100 Ah 59
27.09.04 Kardaanin kannatinkumi + laakeri 27
27.09.04 Kardaanin kuminivel, etu 68
27.09.04 Kardaanin kuminivel, taka 42
29.09.04 Kardaanin kuminivelten, peräöljyjen vaihto 95
06.10.04 Kytkimen työsylinteri, raidetanko + vaihto 145
30.12.04 Takalaakeri, käsijarrukengät + -vaijerit, hihnankiristäjän iskari, takakelkan etumaiset kumityynyt, öljyt, suodatin + työ 438
07.01.05 PA-suodin + esisuodin 10,5
07.01.05 Dieselpumpun korj. + penkkiajo/säätö 300
31.01.05 Takapyyhkijän sulka 8
31.01.05 Huohotinletku 7
08.03.05 Hydr.öljy, polttimoita 13
14.06.05 Pakoputkiklemmareita + pultteja/muttereita 3,66
14.06.05 Pakoputki (etu+keski), etujouset 421
16.06.05 ASD-perä (välitys 3.27) + bussirahti 678
20.06.05 Lukkoperäöljyä, öljynsuodatin 48,5
22.06.05 Ohjausiskari, öljyt+suodatin + työ (perän vaihto, jousten vaihto + öljyhuolto) 320,5
22.06.05 Pakoputkiklemmareita + pultteja/muttereita 3,15
23.06.05 Kaasuvivuston iskari, Ilmansuodatin 38,5
27.06.05 Jäähd.painekorkki, huohotinletkun tiivisteitä 10,5
30.06.05 Jarruvalokatkaisin 16,5
22.07.05 Visko 160
19.09.05 Takajarrulevyt 58
19.09.05 Takajarrupalat 25
19.09.05 Polttimoita keskikonsoliin 4
20.09.05 Jarrupalojen asennussarja 6,5
20.09.05 Polttimoita keskikonsoliin 3,5
22.09.05 Jarruneste, ilmausruuvi, jarrusyl. Pultit 11,8
23.09.05 Ilmausruuveja 5,2
28.11.05 Takaraidetanko, ohj.tehostajan suodatin, öljyt, suodatin, öljyjen & jarrunesteiden vaihto 326,5
05.01.06 Takapönttö + jotain muuta 197,8
05.01.06 Tl.pyyhkijän kumityyny + kumitulppa 13,3
05.01.06 Lasinpesurin letkua 4,2
28.05.06 Öljyt, suodatin, lukkoperäöljy, vaihtotyö + alustantarkistustyö 176,2
05.06.06 Etukallistuksen vakaajan kumit + vaihto, etupalkin hitsausta 108
27.09.06 Pyyhkijänsulka 15,75
27.09.06 Öljyä 8 litraa 40
27.09.06 Etupalat Bosch 21
27.09.06 Etujarrulevyt Bosch 39
30.11.06 Öljyt, suodatin, etulyhdyn lasi, moniurahihna, työt 208
Yhteensä 4180. Lisäksi, mitä muistan, niin yksi lasinnostimen moottori 50€, lisävalot kaikkine releineen, johtoineen ~120 €, tummat lasit 100€, uusi akku viime syksynä 185 € (mihinkähän siitäkin on kuitti/takuulappu kadonnut ), kaukosäätökeskuslukko 90€ ja varmaan jotain muuta vielä puuttuu.
Kilometrejä on tullut nyt reilut 100 tuhatta, eli kilometrikustannus huoltojen osalta ~4,5 senttiä/kilometri. Onko tuo lie paha, mutta ainakin on tuntunut, että jatkuvasti on saanut laittaa ja korjailla, vaikkakin osa ei ole varsinaista korjaamista/huoltamista ollutkaan.. Ja vielä pitäis laittaa uusi tuulilasi hetimiten, nostajia laittaa, suutinkärkiäkin ehkäpä, ja kohta saisi taas käyttää Pasilla pumppua ruuvaamassa
Rengaskulut (450 €/3,5 vuotta), vakuutus (650 €/vuosi) ja verot (620 €/vuosi). Polttoainekuluja lakkasin laskemasta ekan kuukauden jälkeen, kun kulutus oli niin järkyttävä verrattuna edelliseen Cordoba TDI:hin
Viimeksi muokannut veppe, 03.4.2007 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen käytin Volvon öljynvaihdossa, 73€ tuli kustannuksia. Mittarissa alkaa olla 380tkm... Samalla kun asentaja laski moottorista öljyjä pois, tarkastin alustan silmämääräisesti. Kunnossa näytti olevan, eikä vuotoja yms ollut näkösällä.
Kohtahan tuo on pari vuotta ollut
400tkm kohdalla voisi alkaa miettimään takajarrujen päivitystä, levyt & palat + satuloiden herkistelyä. Mikäli auto vielä tuolloin pihassa on
Kohtahan tuo on pari vuotta ollut
400tkm kohdalla voisi alkaa miettimään takajarrujen päivitystä, levyt & palat + satuloiden herkistelyä. Mikäli auto vielä tuolloin pihassa on
Samoilla linjoilla, tosin vain ja ainoastaan väyrysläisyyden takia koska niitä menoja jos alkaa listaamaan niin se on äkkiä omakotitalo kadotettu alta vuoteen että saa ajaa romulla.romu kirjoitti:Phoh, lasken mieluummin tuloja. ( )
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Varmaan siinä volvossa, riippuu miten laskee, jos ottaa huomioon että väykkykin toimisi että pelkkä huolto ja kuluvat osat olisi riesana ilman noita ongelmia että kuuluu Piiip(joka kustantaa järestään 2000€) niin väittäisin että väykky tulee ajanmittaan edullisemmaksi pitää.Wireless kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn: Kummassa ne sitten on loppupelissään pienemmät käyttökustannukset 850:ssä vai väykyssä?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Jos lähdetään laskemaan auton ylläpitoa, kumpi tulee halvemmaksi niin vaikeaksi menee.
Vakuutuksiin vaikuttaa henkilön ikä, asuinpaikkakunta, bonukset, kyseisen automerkin vahinkoindeksi ja alennukset, jotka saapi pärstävärkin / suhteiden mukaan
Jos haluttaisiin laskea huoltojen hintaa, pitäisi ottaa selville autojen huolto-ohjelma ja sen sisältö. Myös huoltoväli vaikuttaa kustannuksiin. Itse olen pyrkinyt huoltamaan autoa 10tkm välein. Myös varaosien hinnoittelu vaikuttaa. Iisalmessa Volvon osat ovat olleet järjestään kalliimpia kuin esim ylivieskassa.
Nykyäänhän autolehdet vertailevat mielellään autojen huoltopakettien hintoja yms. Eroja on ja yksikin PIIP, joka maksaa 1000 - 2000€ saattaa kääntää kupin aivan eripäin.
Joskus voisi laskea ihan huvikseen esim 50tkm huoltopaketin hinnan. Ottaisi vaikka motonetistä osien hinnat ja sen mukaan tekisi laskelmat.
Vakuutuksiin vaikuttaa henkilön ikä, asuinpaikkakunta, bonukset, kyseisen automerkin vahinkoindeksi ja alennukset, jotka saapi pärstävärkin / suhteiden mukaan
Jos haluttaisiin laskea huoltojen hintaa, pitäisi ottaa selville autojen huolto-ohjelma ja sen sisältö. Myös huoltoväli vaikuttaa kustannuksiin. Itse olen pyrkinyt huoltamaan autoa 10tkm välein. Myös varaosien hinnoittelu vaikuttaa. Iisalmessa Volvon osat ovat olleet järjestään kalliimpia kuin esim ylivieskassa.
Nykyäänhän autolehdet vertailevat mielellään autojen huoltopakettien hintoja yms. Eroja on ja yksikin PIIP, joka maksaa 1000 - 2000€ saattaa kääntää kupin aivan eripäin.
Joskus voisi laskea ihan huvikseen esim 50tkm huoltopaketin hinnan. Ottaisi vaikka motonetistä osien hinnat ja sen mukaan tekisi laskelmat.
No juu, vaikeaa on vertailla....eri huoltokohteitakin automerkistä riippuen.
Tietysti jos aletaan laskemaan huolto-ohjelman mukaan niin taitaa väyrysessä joka toinen huolto tehdä 500 ja joka toinen 1000, tällöinhän on ajettu 40-50tkm.
Halvin on ehdottomasti tojota yaris, viime kilometrihuolto taisi kustantaa 140€....joka nauratti hieman kun on tottunut siihen että alle 500€:n rahaa ei merkkihuollossa tunneta oli kyse sitten mistä tahansa.
Tietysti jos aletaan laskemaan huolto-ohjelman mukaan niin taitaa väyrysessä joka toinen huolto tehdä 500 ja joka toinen 1000, tällöinhän on ajettu 40-50tkm.
Halvin on ehdottomasti tojota yaris, viime kilometrihuolto taisi kustantaa 140€....joka nauratti hieman kun on tottunut siihen että alle 500€:n rahaa ei merkkihuollossa tunneta oli kyse sitten mistä tahansa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ostan Volvondealer kirjoitti:Mitä lasketaan mukaan ?
-96 väykky on ylimaalattu kerran pari, ovet ja takaluukku vaihdettu, etuapurunko ja etujousen yläkupit lahonneet pois ja uusittu ... tahtoo ruoste pölähtää omistajan lompsastakin jossain vaiheessa.
Ja ... ääh, antaa olla.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
dealer kirjoitti: -96 väykky on ylimaalattu kerran pari, ovet ja takaluukku vaihdettu, etuapurunko ja etujousen yläkupit lahonneet pois ja uusittu ... tahtoo ruoste pölähtää omistajan lompsastakin jossain vaiheessa.
Ja ... ääh, antaa olla.
Paljonkohan on prosentuaalinen suhde -96 väykkyissä että näin on jouduttu tekemään?
95-99%Wireless kirjoitti:dealer kirjoitti: -96 väykky on ylimaalattu kerran pari, ovet ja takaluukku vaihdettu, etuapurunko ja etujousen yläkupit lahonneet pois ja uusittu ... tahtoo ruoste pölähtää omistajan lompsastakin jossain vaiheessa.
Ja ... ääh, antaa olla.
Paljonkohan on prosentuaalinen suhde -96 väykkyissä että näin on jouduttu tekemään?
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Kyse ei ole yksinomaan vuosimallista -96, tuo Volle vaan sattuu olemaan sen ikäinen niin otin verrattavaksi.
Vuosimalliin 2003 on jo vaihdettu etuapurunkoja puhkiruostumisen takia , samoin niitä jousenkuppeja 2000-luvun väykkyihin.
Ei toki kaikkiin.
Senikäisiin menee takuuseen, kustannuksia ei tule.
Ne mihin Veho on vaihtanut ovet ja takaluukun + maalannut lienevät niiltä osin pitempi-ikäisiä.
Vuosimalliin 2003 on jo vaihdettu etuapurunkoja puhkiruostumisen takia , samoin niitä jousenkuppeja 2000-luvun väykkyihin.
Ei toki kaikkiin.
Senikäisiin menee takuuseen, kustannuksia ei tule.
Ne mihin Veho on vaihtanut ovet ja takaluukun + maalannut lienevät niiltä osin pitempi-ikäisiä.
Omaan väykkyyn ei ole noista muuta tehty kuin 3 viikkoa sitten maalattu. Ei se huonossa maalissa ollut ennen maalaustakaan.Wireless kirjoitti:dealer kirjoitti: -96 väykky on ylimaalattu kerran pari, ovet ja takaluukku vaihdettu, etuapurunko ja etujousen yläkupit lahonneet pois ja uusittu ... tahtoo ruoste pölähtää omistajan lompsastakin jossain vaiheessa.
Ja ... ääh, antaa olla.
Paljonkohan on prosentuaalinen suhde -96 väykkyissä että näin on jouduttu tekemään?
dealer kirjoitti: Vuosimalliin 2003 on jo vaihdettu etuapurunkoja puhkiruostumisen takia , samoin niitä jousenkuppeja 2000-luvun väykkyihin.
Senikäisiin menee takuuseen, kustannuksia ei tule.
Ne mihin Veho on vaihtanut ovet ja takaluukun + maalannut lienevät niiltä osin pitempi-ikäisiä.
Meneeköhän takuuseen jos kupin takia auto menee keula kentässä metsään?