Marde2 kirjoitti:Noista hyytyneistä vanhemmista volvoista sen verran, että mullakin oli aikoinaan 240 sillä kakslitraisella vinokoneella. Siinä oli koneen huohotusletku laitettu siten että kaasari vetää suoraan koneesta tulevat kosteudet sisäänsä. Välillä piti kovemmilla pakkasilla käydä sorkkimassa ruuvimeisselillä kaasarin kurkku auki kun meno hyytyi. Aika äkkiä sen jälkeen nappasinkin letkun irti ja annoin hengitellä suoraan ulkoilmaan. Tuo vika alkoi vaivata jo syksyllä pienen nykimisen merkeissä vaikka lämpötila oli vielä plussan puolella. Kaasarin kurkussa se olikin jo varmasti miinuksella.
Kosteudet? Oho, aikamoinen höyrykone sulla

Eikö tuossa kaasariversiossa edes ollut imuilman esilämmitystä? Ruiskumalleissa ainakin on (sekä muuten M102.920:ssä eli mersun 200:ssa), varmaankin ihan tarkoituksen vuoksi vaikka ensin asiaa kummastelinkin, nythän toisella forumilla on kovasti M102-M103-M104 -koneiden kanssa ollut kylmästä imuilmasta johtuvia ongelmia, ilmamittarin jumittamista jne (mikä lienee lähinnä LH-jetin ongelma?)...
Täällä ei vielä aivan -30 pakkasia ole ollut, mutta eipä Volvosta silti mitään ylimääräisiä ääniä kuulu, kiva vaan ajaa lumella kun tuntuu vähän hiljasemmalta

Kulutus on myös aisoissa, itseasiassa viime tankillinen ALLE 10 litraa satkulle, ekaa kertaa sitten kevään...
EDIT: tännekun näitä hyytyneitä ajoneuvoja on bongailtu niin eilisen saldoa:
-uusi Jaguar XJ(R?)
-Volvo XC90 (niin ja toinen taxissa, ei hyvää päivää....)
-Suzuki Alto