Missä autoissa on mielestänne hyvä jälleenmyyntiarvo?
Missä autoissa on mielestänne hyvä jälleenmyyntiarvo?
Onkohan tällaista aihetta ennen kysytty? No nyt kysytään. Itse olen pannut merkille, että ainakin BMW:n reippaat 10 vuotta vanhat 6-koneiset autot ovat melko hyvin pitäneet hintansa. Etenkin Malli 325 i on haluttua tavaraa käytettynä. Millaisia huomioita te olette tehneet?
Tuo on tosi, serkulla pukkas autokuumetta ja siinä kateltiin että minkä hinnan siitä sen -99 corollasta pyytäs. Peeveli sentään vastaavia peruskorollia löyty järjettömiin 8-9 k€ hintoihin vaikka ja kuinka. Tämä tapahtu tosin viime vuonna nyt en oo pahemmin tojotien hintoja katellu.HVM kirjoitti:Tojotissa.
wannabe mersuilija
Jälleenmyyntiarvoista on hankala sanoa mitään mutta jos jotain lisäkysymyksiä sorvaisin...
- Ostat auton 50000 eurolla ja myyt parin vuoden päästä 30000:lla, onko siinä parempi jälleenmyyntiarvo kuin jos olisit ostanut auton 25000:lla ja myyt 12500:lla ?
- Voiko "jälleenmyyntiarvoon" vaikuttaa jo ostovaiheessa ?
Esimerkki:
Ostan liikkeestä Mersun 10000 eurolla ja myyn sen vuoden päästä 7000:lla.
Eikäkö enpä ostakkaa, ostanki vastaavan Mersun yksityiseltä 7000 eurolla ja myyn vuoden kuluttua 7000:lla eteenpäin.
Aloittajan mainitsemista Bemareista sanoisin että nyt -93-96 mallisia E36 325:ia saa 5000-7000 eurolla ja cabriona hieman yli kymppitonnilla, viisi vuotta sitten maksoivat 20000 ja avomallit järjettömiä.
Noita on tuotu paljon ja tarjontaa on; Nettiauton haku vuosilta -93-96 325 koneella tuotti 100 osumaa.
- Ostat auton 50000 eurolla ja myyt parin vuoden päästä 30000:lla, onko siinä parempi jälleenmyyntiarvo kuin jos olisit ostanut auton 25000:lla ja myyt 12500:lla ?
- Voiko "jälleenmyyntiarvoon" vaikuttaa jo ostovaiheessa ?
Esimerkki:
Ostan liikkeestä Mersun 10000 eurolla ja myyn sen vuoden päästä 7000:lla.
Eikäkö enpä ostakkaa, ostanki vastaavan Mersun yksityiseltä 7000 eurolla ja myyn vuoden kuluttua 7000:lla eteenpäin.
Aloittajan mainitsemista Bemareista sanoisin että nyt -93-96 mallisia E36 325:ia saa 5000-7000 eurolla ja cabriona hieman yli kymppitonnilla, viisi vuotta sitten maksoivat 20000 ja avomallit järjettömiä.
Noita on tuotu paljon ja tarjontaa on; Nettiauton haku vuosilta -93-96 325 koneella tuotti 100 osumaa.
ST meset on pitäny hintansa kohtalaisen hyvin vrt eukon -98 almeraan joka maksoi kolmevuotta sitten 12te ja nyt ei tahdo 5te saada
tapaankin sanoa että kuka meilläkin lopuuksi laittaa paljon autoon rahaa ku yli 2te arvo laskee vuoteen jnejne..
tapaankin sanoa että kuka meilläkin lopuuksi laittaa paljon autoon rahaa ku yli 2te arvo laskee vuoteen jnejne..
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
mutta huomion arvoisa seikka
esim c36 amg. keväällä oli 14-15 tonnin hintaluokkaan jo valinnan varaakin.
jos sellaisen ostaa johonkin 14tonniin niiin uskon ettei sen arvossa tule tulevaisuudessa tapahtumaan mitään maailmoja mullistavaa.
uskon että hinta tulee säilymään suurinpiirtein samana palanmatkaa tulevaisuuteen, ellei sitten tuontivero yhtäkkiä katoa, mihin en usko. ja onhan siinä autoa koko rahan edestä.
esim c36 amg. keväällä oli 14-15 tonnin hintaluokkaan jo valinnan varaakin.
jos sellaisen ostaa johonkin 14tonniin niiin uskon ettei sen arvossa tule tulevaisuudessa tapahtumaan mitään maailmoja mullistavaa.
uskon että hinta tulee säilymään suurinpiirtein samana palanmatkaa tulevaisuuteen, ellei sitten tuontivero yhtäkkiä katoa, mihin en usko. ja onhan siinä autoa koko rahan edestä.
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Toyotat on kyllä melko hyviä hinnanpitäjiä tosiaan olleet. Tässä topickissa pitäisi varmaan pitäytyä maksimissaan 10 vuotiaissa autoissa. Yksi tosi esimerkki on W203 2004 200 cdi-farkku. Käyttö reilut 2,5 vuotta ja 330 tkm. Uusi hinta oli 50 000 ja vaihtohinta 21 700e-onko se hyvin vai huonosti. Ainakin taannoin mersu mainosti autonsa tärkeimpänä ominaisuutena jälleenmyyntiarvoa. Kyllä C-mallin farkku on käytettynä kysyttyä tavaraa. Taitaa kaikilla laatumerkeilläkin olevan pudotus roimaa, kun kuitenkin uusia autoja ostetaan vieläkin melko runsaasti. Kun saadaan pientä taloudellista taantumaa niin käytetyt saavat lisää kysyntää-arvo pysyy paremmin. Fordeja tuntuu saavan ainakin nykyajan varusteilla käytettynä melko edullisesti. Mutta tässä pitikin puhua autoista jotka pitävät hintansa. Tulee itse vertailtua aina noita muunmerkkisiä autoja mersun hintoihin. "Tolla hinnallahan sais W140 320:sen-mitä järkee ostaa muutaman vuoden ikäinen primera"-tyyliin.
Toyota,hilux,diesel ja mielellään neliveto.
Sitten myös hyviä pitämään hintansa nämä 91-ja uudemmat Land Cruiserit,olikohan malli joku HDJ 80 tms.Maksavat varmaan jo enemmän kuin uutena,ja ylleensä noilla myynnissä olevilla yksilöillä ajettu +400 000km.
Sitten myös hyviä pitämään hintansa nämä 91-ja uudemmat Land Cruiserit,olikohan malli joku HDJ 80 tms.Maksavat varmaan jo enemmän kuin uutena,ja ylleensä noilla myynnissä olevilla yksilöillä ajettu +400 000km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
..
w123 300D. En maksanut siitä aikoinaan mitään, möin tuossa 400€:lla sen juuri
Ensin tietysti irrottelin siitä kaikki hyvät osat. Maskin, listat, verhoilut, ehjät peltiosat vaihdoin lahoihin. Niin ja takapyörän laakeri on aivan loppu
Isot pojat haluaa tuommoisen peltoautoksi, ei ole kallista ajoa.
Ensin tietysti irrottelin siitä kaikki hyvät osat. Maskin, listat, verhoilut, ehjät peltiosat vaihdoin lahoihin. Niin ja takapyörän laakeri on aivan loppu
Isot pojat haluaa tuommoisen peltoautoksi, ei ole kallista ajoa.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Niin no tutut osti cruiserin uutena ja tais olla 450-500 000mk eli noin 80 000euroa ja nyt on rinta-juipilla myyty samanlaista päälleppäin siistiä 12.900 jo toista vuotta. Minun matematiikan mukaan tuossa on hävinnyt niin saatanasti jos tähänpäivään asti ois pitänyt. Mutta nuo vanhemmat toyotan maasturit hj 61 jne niin niissä ei hinta enään tipu jos tikissä on.kilander kirjoitti:Toyota,hilux,diesel ja mielellään neliveto.
Sitten myös hyviä pitämään hintansa nämä 91-ja uudemmat Land Cruiserit,olikohan malli joku HDJ 80 tms.Maksavat varmaan jo enemmän kuin uutena,ja ylleensä noilla myynnissä olevilla yksilöillä ajettu +400 000km.
Tutkittu juttu, Briteissä selvitettiin kaikkien automallien jälleenmyyntihinnat.
smartit pitävät hintansa parhaiten. Tämä pätee erityisen selkeästi Saksassa; Mobile.de:stä voi katsella. Kuinka moni kymppitonnin auto on 8-9 vuoden iässä edelleen 4000-6000 euron hinnoissa?
Roadsterien hinnat eivät ole vuodessa muuttuneet yhtään miksikään. Ja kun vakuutusmaksut, verot yms. ovat kaikkein edullisimmat, on Saksassa käytännössä ilmaista ajella Roadsterilla. Siellä moni voi ihan tosissaan todeta, että "pakko mun on tällä turboahdetulla keskimoottorisella avoautolla ajaa, kun ei oo muuhun varaa!"
(kansantaloustieteitä pari kurssia lukeneena haluaisin huomioida myös, että jos autossa on paljon rahaa kiinni, niin vaihtoehtoiskustannukset ovat kovat vaikka autosta saisi myydessä yhtä paljon kuin ostaessa -> jos autossa on 100 000 euroa kiinni, maksaa sen pito tuhansia euroja vaikka sen myisi vuoden päästä samalla hinnalla, koska 100 000 euron sijoitukselle olisi saanut tuhanisen eurojen tuoton)
smartit pitävät hintansa parhaiten. Tämä pätee erityisen selkeästi Saksassa; Mobile.de:stä voi katsella. Kuinka moni kymppitonnin auto on 8-9 vuoden iässä edelleen 4000-6000 euron hinnoissa?
Roadsterien hinnat eivät ole vuodessa muuttuneet yhtään miksikään. Ja kun vakuutusmaksut, verot yms. ovat kaikkein edullisimmat, on Saksassa käytännössä ilmaista ajella Roadsterilla. Siellä moni voi ihan tosissaan todeta, että "pakko mun on tällä turboahdetulla keskimoottorisella avoautolla ajaa, kun ei oo muuhun varaa!"
(kansantaloustieteitä pari kurssia lukeneena haluaisin huomioida myös, että jos autossa on paljon rahaa kiinni, niin vaihtoehtoiskustannukset ovat kovat vaikka autosta saisi myydessä yhtä paljon kuin ostaessa -> jos autossa on 100 000 euroa kiinni, maksaa sen pito tuhansia euroja vaikka sen myisi vuoden päästä samalla hinnalla, koska 100 000 euron sijoitukselle olisi saanut tuhanisen eurojen tuoton)
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 07.9.2007 17:20
- Paikkakunta: Maalla
W124
Kai se tuo Mersu hyvin hintansa pitää kun tarjoasisivat tuosta W124:stäni ( Ollut aina minulla vm. 94 ja ajettu reilu 500 tkm) vielä 8000 euroa. Onhan siinä niitä varusteita ja mallihan on tuo 300 TDT aut. Oli muuten poijjaat kallis rässi kun aikoinaan ostin Veholta.
No toyotan jälleenmyynti arvo on tuntunut ainakin viimevuosiin asti olleen erinomainen, edellyttäen että pirssin vaihtaa taas uuteen toyotaan.
Porrasperä volvokkeet taas tuntuvat edustavan toista ääripäätä.
Se uusi Passatin "Luxline"-malli voisi jälleenmyyntiarvon kannalta olla ihan järkevä laite. Eikä muutaman vuoden vanha mersukaan tunnu pöljemmältä, kunhan siitä vaan tajuaa luopua oikeaan aikaan.
Porrasperä volvokkeet taas tuntuvat edustavan toista ääripäätä.
Se uusi Passatin "Luxline"-malli voisi jälleenmyyntiarvon kannalta olla ihan järkevä laite. Eikä muutaman vuoden vanha mersukaan tunnu pöljemmältä, kunhan siitä vaan tajuaa luopua oikeaan aikaan.
BMW 318d -09
Eikös vaihtoehtoiskustannuksia mitatata yleensä sijoituksen tuottaman hyödyn määrässä? Kumpi tuottaa henkilölle (jolla on vara sijoittaa 100 000 euroa autoon) enemmän hyötyä:tuc kirjoitti: (kansantaloustieteitä pari kurssia lukeneena haluaisin huomioida myös, että jos autossa on paljon rahaa kiinni, niin vaihtoehtoiskustannukset ovat kovat vaikka autosta saisi myydessä yhtä paljon kuin ostaessa -> jos autossa on 100 000 euroa kiinni, maksaa sen pito tuhansia euroja vaikka sen myisi vuoden päästä samalla hinnalla, koska 100 000 euron sijoitukselle olisi saanut tuhanisen eurojen tuoton)
- 100k€ sijoitus kahdeksi vuodeksi S mersuun jossa ostohinta=myyntihinta vai
- 100k€ sijoitus kahdeksi vuodeks riskittömän tuoton (esim. 5 % p.a) tuottavaan sijoitus kohteeseen?
Voiko kaikkea mitata rahassa
Ja itse aiheeseen sen verran, että kaks viimesintä autoa mitä minulla on ollut, tiputtivat arvoa 2,5 vuodessa 48 %. Ensimmäinen oli Toyota Yaris ja toinen, eilen myyty , Ford Mondeo. Suurin syy suureen arvon alenemiseen on ostajassa/myyjässä eli minussa
Minulta ääni Toyotalle ja VW:lle
Hintoja seuranneenna Toyotalla tosiaan on hyvä jälleenmyyntiarvo. Myös VW on ollut hyvä pitämään arvonsa.
Vanhemmat Mersutkin (W124) tuntuvat pitävän hintansa melko hyvin, ainaki kolmesataset ovat ollu hyvissä hinnoissa aina
Hintoja seuranneenna Toyotalla tosiaan on hyvä jälleenmyyntiarvo. Myös VW on ollut hyvä pitämään arvonsa.
Vanhemmat Mersutkin (W124) tuntuvat pitävän hintansa melko hyvin, ainaki kolmesataset ovat ollu hyvissä hinnoissa aina
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75