Muuten, se oli kai Laguna II joka sai 5 tähteä (ensimmäisenä luokassaan) Eikös tuo sinun autosi ole Laguna ykkönen?fantasos kirjoitti: Taas pakko todeta että viisi tähteä Euro-NCAP:ista näkyy ja tuntuu.
Erään Renaultin elämäntarina
Re: Aiheesta bussi.
Re: Aiheesta bussi.
Jep vanhempi koppa sai 2 tähteäveppe kirjoitti:Muuten, se oli kai Laguna II joka sai 5 tähteä (ensimmäisenä luokassaan) Eikös tuo sinun autosi ole Laguna ykkönen?fantasos kirjoitti: Taas pakko todeta että viisi tähteä Euro-NCAP:ista näkyy ja tuntuu.
http://www.ajovalo.net/Mallit/Renault_Laguna_94.htm
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Niinno jos luotettavinta? renaultia hakee niin kyllä se on juuri tuollainen 1 koppainen laguna viimeisiä vuosia 99-00 niinkuin tuokin on.
Toki menee niveliä, laakereita, 16v puolia jne. sellasta mutta sähkövikoja on sata kertaa vähemmän mitä 2 koppasessa.
Siis tässä tarinassahan on ollut suorastaan hyvä tuuri renaultin kanssa
Ei ole moniurahihnaa tahi kiviä vielä jakopään välissä, ajonesto ei temppuile?, takavalot pelaa?, vaihdekepistä löytyy oikea pykälä?, pakoputki ei ole jäätynyt umpeen talvella?, vääntösauvoja ei ole katkennut? eikä mitään harvinaisempaakaan?
Hyvä pelihän tuo on.
Toki menee niveliä, laakereita, 16v puolia jne. sellasta mutta sähkövikoja on sata kertaa vähemmän mitä 2 koppasessa.
Siis tässä tarinassahan on ollut suorastaan hyvä tuuri renaultin kanssa
Ei ole moniurahihnaa tahi kiviä vielä jakopään välissä, ajonesto ei temppuile?, takavalot pelaa?, vaihdekepistä löytyy oikea pykälä?, pakoputki ei ole jäätynyt umpeen talvella?, vääntösauvoja ei ole katkennut? eikä mitään harvinaisempaakaan?
Hyvä pelihän tuo on.
Jos ei kulje niin kromaa se.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Kyllä siinä ykköskoppasessa lagunassa on myös satakertaa enemmän sähkövikoja .Jarno.V kirjoitti:Niinno jos luotettavinta? renaultia hakee niin kyllä se on juuri tuollainen 1 koppainen laguna viimeisiä vuosia 99-00 niinkuin tuokin on.
Toki menee niveliä, laakereita, 16v puolia jne. sellasta mutta sähkövikoja on sata kertaa vähemmän mitä 2 koppasessa.
Siis tässä tarinassahan on ollut suorastaan hyvä tuuri renaultin kanssa
Ei ole moniurahihnaa tahi kiviä vielä jakopään välissä, ajonesto ei temppuile?, takavalot pelaa?, vaihdekepistä löytyy oikea pykälä?, pakoputki ei ole jäätynyt umpeen talvella?, vääntösauvoja ei ole katkennut? eikä mitään harvinaisempaakaan?
Hyvä pelihän tuo on.
Esim abs johtosarja, takaluukun johtosarjat, keskuslukitus, sähkökeskus, moottorin ohjausyksikkö, sisäpuhallin, airbag ja johtoliitin vikoja.
No, se siitä sähköosastosta.
Toivotaan että se +100tkm eli renaultin jännempi kierros päättyy onnellisesti.
vito 110D
Rohkaisevia sanoja Fantasokselle Ja just kun tuli uudet aluvanteetkin hommattua. Kohta sillä on Mersu alla vuoden etukenossavito500tkm kirjoitti:Kyllä siinä ykköskoppasessa lagunassa on myös satakertaa enemmän sähkövikoja .Jarno.V kirjoitti:Niinno jos luotettavinta? renaultia hakee niin kyllä se on juuri tuollainen 1 koppainen laguna viimeisiä vuosia 99-00 niinkuin tuokin on.
Toki menee niveliä, laakereita, 16v puolia jne. sellasta mutta sähkövikoja on sata kertaa vähemmän mitä 2 koppasessa.
Siis tässä tarinassahan on ollut suorastaan hyvä tuuri renaultin kanssa
Ei ole moniurahihnaa tahi kiviä vielä jakopään välissä, ajonesto ei temppuile?, takavalot pelaa?, vaihdekepistä löytyy oikea pykälä?, pakoputki ei ole jäätynyt umpeen talvella?, vääntösauvoja ei ole katkennut? eikä mitään harvinaisempaakaan?
Hyvä pelihän tuo on.
Esim abs johtosarja, takaluukun johtosarjat, keskuslukitus, sähkökeskus, moottorin ohjausyksikkö, sisäpuhallin, airbag ja johtoliitin vikoja.
No, se siitä sähköosastosta.
Toivotaan että se +100tkm eli renaultin jännempi kierros päättyy onnellisesti.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No toki tuommosia hetkellisiä häiriöitä, ei kaikkea voi muistaa.vito500tkm kirjoitti:Kyllä siinä ykköskoppasessa lagunassa on myös satakertaa enemmän sähkövikoja .
Esim abs johtosarja, takaluukun johtosarjat, keskuslukitus, sähkökeskus, moottorin ohjausyksikkö, sisäpuhallin, airbag ja johtoliitin vikoja.
No, se siitä sähköosastosta.
Toivotaan että se +100tkm eli renaultin jännempi kierros päättyy onnellisesti.
Mutta sentään tuommoset viat pystyy 1 koppasessa etsimään/korjaamaan kohtuu loogisesti ilman kristallipalloja tai manaajaa,
eikä varsinkaan kytkis-ceedeitä
Jos ei kulje niin kromaa se.
Re: Aiheesta bussi.
Juu, mutta täällä todetaan että:Harju kirjoitti:Jep vanhempi koppa sai 2 tähteäveppe kirjoitti:Eikös tuo sinun autosi ole Laguna ykkönen?
"Yksityiskohtaisia parannuksia tehtiin sivutörmäyssuojaan ja kuljettajan polven suojaukseen toukokuussa 1997. Tämä arvostelu pätee autoihin jotka on valmistettu ennen sitä päivämäärää."
Meitän auto on vm. 1999!
No, ei se ole varmaan silti 5:ttä tähteä saanut, ei.
-Fantasos
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Renaultin kasvojenkohotus alkaa...
Nyt on uudet vanteet alla. Pako kyllä myöntää että auto nuortui viisi vuotta ja ajomukavuuskin parani kummasti. Ei olisi uskonut patongilla ajavansa. Lähdin läheiselle tielle ja painoin kaasua tunnustellen onko tärinää tms. merkkiä huonosta renkaasta. Sitten tulin katsoneeksi mittaria ja nopeutta oli 100km/h! Luulin ajavani kuuttakymppiä. Auto oli muuttunut sikäli hiljaisemmaksi ja kyytikin oli niin tasaista että jos olisi sulkenut silmänsä niin olisi kuvitellut olevansa yhä parkkiruudussa. Seuraavana voisi pohtia niitä tummennuksia...
Laitan kuvan tännekin sitten kun auto on saanut ehjät pellit ja olen pessyt sen.
-Fantsu-
Laitan kuvan tännekin sitten kun auto on saanut ehjät pellit ja olen pessyt sen.
-Fantsu-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Re: Renaultin kasvojenkohotus alkaa...
Elä sulje, käypi kolmannen kerran se bussikohtaus... Sitten kun auto on lopultakin oikein hyvässä kunnossa - niin myy se. Ja osta merssu.fantasos kirjoitti:kyytikin oli niin tasaista että jos olisi sulkenut silmänsä niin olisi kuvitellut olevansa yhä parkkiruudussa.
Eipä vaineskaan, on mukava lukea välillä tarina jolla on vastoin kaikkia odotuksia onnellinen loppu. Hyvännäköinen patonki.
Tää on ihan kohta valmis.
Olikos tämä joku provo? Kaveri ajelee ranskanpullalla miljoona kertaa bussin alle eikä käy mitään ja autokin mukamas toiminnu noin moitteetta muutenkin, uskoo ken tahtoo
No eipä sentään, näitä juttuja on aina mukava lueskella
No eipä sentään, näitä juttuja on aina mukava lueskella
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Kyllä mäkin tykkään ranskanpullista.
5 vuotta ja 150 tkm ajettu Clio on maantiellä aivan mahtava ajettava jos on kesäkeli ( eikä välitä rengasmeluista ). Itse asiassa huomattavasti parempi jos vertaa tuollaiseen keskivertokuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun lankkuun.
Kaupungissa se häviää tuolle omallekkin lavetille kyllä selkeästi. Inhottaa meinaan painaa kaasua joka lähdössä Auto sammuilee koko ajan.
5 vuotta ja 150 tkm ajettu Clio on maantiellä aivan mahtava ajettava jos on kesäkeli ( eikä välitä rengasmeluista ). Itse asiassa huomattavasti parempi jos vertaa tuollaiseen keskivertokuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun lankkuun.
Kaupungissa se häviää tuolle omallekkin lavetille kyllä selkeästi. Inhottaa meinaan painaa kaasua joka lähdössä Auto sammuilee koko ajan.
® Mesen linttaklubi
Ootteko kokeillu laittaa puhistuslitkuja tankkiinArto N kirjoitti:Kyllä mäkin tykkään ranskanpullista.
5 vuotta ja 150 tkm ajettu Clio on maantiellä aivan mahtava ajettava jos on kesäkeli ( eikä välitä rengasmeluista ). Itse asiassa huomattavasti parempi jos vertaa tuollaiseen keskivertokuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun lankkuun.
Kaupungissa se häviää tuolle omallekkin lavetille kyllä selkeästi. Inhottaa meinaan painaa kaasua joka lähdössä Auto sammuilee koko ajan.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Eiku lähinnä dieselöinti ja mottorin tilavuuden kaksinkertaistaminen auttaisi siihen
Moottorin käyntiääni on noiss pikkukinnereissä tyhjäkäynnillä aivan olematon. Monesti sitä ajattelee että onkohan se edes käynnissä
Mutta kun jo heti seuraavissa liikennevaloissa käy TÖKS ja latauksen merkkivalo syttyy niin sitä huomaa että se OLI käynnissä
Moottorin käyntiääni on noiss pikkukinnereissä tyhjäkäynnillä aivan olematon. Monesti sitä ajattelee että onkohan se edes käynnissä
Mutta kun jo heti seuraavissa liikennevaloissa käy TÖKS ja latauksen merkkivalo syttyy niin sitä huomaa että se OLI käynnissä
® Mesen linttaklubi
Kyllä nuo ranskalaiset on lopultakin mainettaan parempia, itse ajoin Perhelingolla neljä vuotta ja sata tuhatta, ilman isompia murheita. No, noita niveliä ja raidetangon päitä kuluu ja jarrupaloja, mutta eivä toisaalta paljon maksakkaan. Käyntiin lähti aina ja perille päästiin. Eikä tartte pelätä ruostumisra. Nytkin on kakkos autona ranskatar.Arto N kirjoitti:Kyllä mäkin tykkään ranskanpullista.
5 vuotta ja 150 tkm ajettu Clio on maantiellä aivan mahtava ajettava jos on kesäkeli ( eikä välitä rengasmeluista ). Itse asiassa huomattavasti parempi jos vertaa tuollaiseen keskivertokuntoiseen puoli miljoonaa ajettuun lankkuun.
Kaupungissa se häviää tuolle omallekkin lavetille kyllä selkeästi. Inhottaa meinaan painaa kaasua joka lähdössä Auto sammuilee koko ajan.
Question is not about who is right but who is left.
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
MB W210 E280
ex MB 300D Automatic -91
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Rellun osat kuitenkin montakertaa halvempia kuin viton osat vehon tiskillä .Jarno.V kirjoitti:Kylhän renaultin osat on jotain ihan muuta kuin halpoja
Pösöön ja citikkaan huom. halvempia.
Nämä siis merkkiliikkeiden kautta.
Mielestäni 2000 luvun rellut on ihan hyviä käyttöautoja.
Saa nähdä miten jatkossa renaultit ja varaosat hinnotellaan kun maahantuoja vaihtuu. Luultavasti hinnat laskee kun pari välikättä jää pois.
vito 110D
Tarina jatkuu...
Menipäs pieni hetki ja ehdin jo hankkia vanteet ja maalia (josta enemmän täällä) ja sitten:
Kolarin jäljiltä auto oli pellin oikomisessa ja sitten se näytti jo näin hyvältä:
Oi että nuo 16-tuumaiset teki autosta kivan näköisen. Kyllä sitä voi ihminen ollakin tyytyväinen omaan autoonsa. (Kuvassa mannekiinina toimii pian 2 vuotta täyttävä tyttäremme)
Mutta sitten: Vaimo ajaa autoa pois tallista ja kun kerrankin en ole auton ratissa sen käydessä niin huomaan että auton alta kuuluu pahaenteistä räminää. Kurkistan autona alle ja etsin äänelle sopivaa lähdettä. Kokeilen pakoputkea, ei. Etummainen lämpöpelti? Ei. Takimmainen?
Taaempi lämpöpelti heiluu ihan niin paljon kuin viitsin liikutella koska se on hapettunut puhki kaikkien ruuvien kohdalta! Sweet. No, tilanne on varmaan ollut kehkeytymässä jo ennen kolaria, mutta isku teki loput työstä. Ja sitten selvittämään asiaa.
Jatkuu...
Kolarin jäljiltä auto oli pellin oikomisessa ja sitten se näytti jo näin hyvältä:
Oi että nuo 16-tuumaiset teki autosta kivan näköisen. Kyllä sitä voi ihminen ollakin tyytyväinen omaan autoonsa. (Kuvassa mannekiinina toimii pian 2 vuotta täyttävä tyttäremme)
Mutta sitten: Vaimo ajaa autoa pois tallista ja kun kerrankin en ole auton ratissa sen käydessä niin huomaan että auton alta kuuluu pahaenteistä räminää. Kurkistan autona alle ja etsin äänelle sopivaa lähdettä. Kokeilen pakoputkea, ei. Etummainen lämpöpelti? Ei. Takimmainen?
Taaempi lämpöpelti heiluu ihan niin paljon kuin viitsin liikutella koska se on hapettunut puhki kaikkien ruuvien kohdalta! Sweet. No, tilanne on varmaan ollut kehkeytymässä jo ennen kolaria, mutta isku teki loput työstä. Ja sitten selvittämään asiaa.
Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Käytin auton kolarikorjaamolla, totesivat että irti ropisevat ruosteiset osat eivät kuulu kolarivaurioiden kategoriaan. Eli sitten tuttuun lähikorjaamoon, jossa auto nostetaan ilmaan ja kurkistetaan alle.
Pakoputki on katista eteenpäin ruosteessa niin pahasti että menee vaihtoon. ja itseasiassa lähes poikki liitoksesta joka edeltää taaempaa äänenvaimentajaa. Ei ihme että auto tuntuu äänekkäältä.
Hinta-arvio on tuskallinen ja lisäksi vielä kotiin ajaessa huomaan että yli 100km/h nopeudessa ratti alkaa tärisemään, eli ilmeisesti renkaiden tasapainotuksetkin ovat pielessä. Pitääkin aina kaikki kasautua samalle päivälle!
Jatkuu...
Pakoputki on katista eteenpäin ruosteessa niin pahasti että menee vaihtoon. ja itseasiassa lähes poikki liitoksesta joka edeltää taaempaa äänenvaimentajaa. Ei ihme että auto tuntuu äänekkäältä.
Hinta-arvio on tuskallinen ja lisäksi vielä kotiin ajaessa huomaan että yli 100km/h nopeudessa ratti alkaa tärisemään, eli ilmeisesti renkaiden tasapainotuksetkin ovat pielessä. Pitääkin aina kaikki kasautua samalle päivälle!
Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Tuollaista se oli minunkin elämä kun Lagunalla ajelin Yhden paikan ku sai laitettua, niin hetken päästä olikin jo uusi vaiva odottamassa korjausta. Hankkiuduin autosta kyllästyksissäni eroon ja laitoin tilalle vanhan Mersun Ja Laguna oli aikalailla huippu tikissä kun sen möin. Sainpas tehtyä jollekin hyvän kulkineen
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Eipä ole tullutkaan tänne päivitettyä pitkään aikaan. Tasapainotushan siellä eturenkaassa oli pielessä, se tuli hoidatettua kuntoon samalla ajelulla kun käytin pakoputken vaihdossa. Nyt auto kulkee taas niin nätisti että emäntäkin ehti jo kehumaan.
Seuraavaa ylläriä odotellessa pitänee vaan sanoa että
Jatkuu....
-Fantsu-
Seuraavaa ylläriä odotellessa pitänee vaan sanoa että
Jatkuu....
-Fantsu-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Auto paranee...
Matkamittarin valo pimeni. Pitää viedä huoltoon ja sanoa että vaihtavat pari muutakin lamppua sieltä kojelaudan takaa. (rukkaisivatkohan samalla mittaria 50tkm taaksepäin ja kirjoittaisivat huoltokirjan uusiksi? )
Mutta sain lopultakin ne takajarrut kuntoon. Kuvia ja seloste löytyy täältä.
-Fantasos-
Mutta sain lopultakin ne takajarrut kuntoon. Kuvia ja seloste löytyy täältä.
-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Sähköongelmat jatkuvat...
Kävin kesällä isäukon mökillä. Tämä totesi siellä että Lagunan takavalo on pimeänä. En noteerannut asiaa sen enmpää, mutta nyt viikonloppuna päätin korjata asian ja otin sitten kaupasta uudet polttimot ja kaivoin takavalon auki. Vanha polttimo pois ja uutta tilalle -> Ei valoa?
No, mikäs tässä nyt (*prkl*) onko sulake palanut?
Onhan se. Onko varasulakkeita? On.
Hetko... Oliko sevanha lamppu edes palanut?
Olihan se. Hmmm... Ei ole yleismittaria / koetuskynää, viitsinkö vaihtaa sulakkeen sokkona?
Joo, viitsin minä. Uusi paikalleen ja valot päälle -> Sulake palaa taasen. Ja nyt on varasulakkeet loppu.
Sitten pengotaan auton perää vähäsen...
...jatkuu...
-Fantasos
No, mikäs tässä nyt (*prkl*) onko sulake palanut?
Onhan se. Onko varasulakkeita? On.
Hetko... Oliko sevanha lamppu edes palanut?
Olihan se. Hmmm... Ei ole yleismittaria / koetuskynää, viitsinkö vaihtaa sulakkeen sokkona?
Joo, viitsin minä. Uusi paikalleen ja valot päälle -> Sulake palaa taasen. Ja nyt on varasulakkeet loppu.
Sitten pengotaan auton perää vähäsen...
...jatkuu...
-Fantasos
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Tongin aikani takakonttia:
Johtojen eristeet -> ehjät.
Lampun kannassa roskaa tms. -> Ei.
Liittimet -> kunnossa.
...ja mikäs tämä oikein on, johdot on haarautettu jonnekin toisaalle... Peräkoukun sähköt lähtevät ajovaloilta ilman omia sulakkeitaan! voi ranskalaisen tekniikan ylistystä!
Aloitetaanpas peräköukun luota (sen uuden joka vaihdettiin kolarin jälkeen), seurataan johtoa (sitä samaa vanhaa johtoa, muuten)... Vienti korin läpi teräväsärmäisestä reiästä, ei läpivientikumia ja ainoana suojana johdoilla on teippi jolla johdot on niputettu yhteen! Annas kun kerron miten tämä on mennyt pieleen ja kuinka se olisi ennen vanhaan tehty...
No, ruksin Bilteman kuvastosta sitten johdot, yleismittarin, kuorintapihdit, koetuskynän, sulakkeita, sulakkeen kantoja (kyllä, lisään sulakkeet noihin *tun johtoihin niin ei tarvi tätä kestää toiste) ja satunnaista muuta sähköpuolen sälää jota on puuttunut autotallista. Jos joku tietää mistä löytää läpivientikumeja (härskit vihjailut kaupan kassasta voi jättää pois jo nyt ) niin kertokaa PIAN!
-Fantasos, aloittaa sähkötyöt.
Johtojen eristeet -> ehjät.
Lampun kannassa roskaa tms. -> Ei.
Liittimet -> kunnossa.
...ja mikäs tämä oikein on, johdot on haarautettu jonnekin toisaalle... Peräkoukun sähköt lähtevät ajovaloilta ilman omia sulakkeitaan! voi ranskalaisen tekniikan ylistystä!
Aloitetaanpas peräköukun luota (sen uuden joka vaihdettiin kolarin jälkeen), seurataan johtoa (sitä samaa vanhaa johtoa, muuten)... Vienti korin läpi teräväsärmäisestä reiästä, ei läpivientikumia ja ainoana suojana johdoilla on teippi jolla johdot on niputettu yhteen! Annas kun kerron miten tämä on mennyt pieleen ja kuinka se olisi ennen vanhaan tehty...
No, ruksin Bilteman kuvastosta sitten johdot, yleismittarin, kuorintapihdit, koetuskynän, sulakkeita, sulakkeen kantoja (kyllä, lisään sulakkeet noihin *tun johtoihin niin ei tarvi tätä kestää toiste) ja satunnaista muuta sähköpuolen sälää jota on puuttunut autotallista. Jos joku tietää mistä löytää läpivientikumeja (härskit vihjailut kaupan kassasta voi jättää pois jo nyt ) niin kertokaa PIAN!
-Fantasos, aloittaa sähkötyöt.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
No kyllä on ollut aikamoinen taival Lagunan kanssa. Itselläni oli vastaava vekotin pari vuotta ja täytyy sanoa, että oli ensimmäinen ja viimeinen rellu meikäläisellä. Mitään muuta ei ollut, kuin vikaa ja vikaa. Pyörän laakerit ei kestä, kuin muutaman kympin, jonka jälkeeen ovat vaihtokunnossa. Erityisesti takapyöränlaakerit. Kummallisia sähkövikoja jatkuvasti-->toimii, ei toimi, toimii, ei toimi . Etujouset katkeilee helposti. Takapäässä ei ole mitään säätöjä pyörän kulmille=kun kulmat ovat metsässä, niin säätö tehdään vaihtamalla taakse kaikki puslat . Ohjauksessa on väljää tehdasasetuksena(ei saa säädettyä välyksettömöksi) Ainoa hyvä sanottava Lagunassa oli hiton hyvä ajettavuus(kun kaikki laakerit, nivelet ja puslat ovat kunnossa) ja isot sisätilat. En muuta voi, kuin toivottaa menestystä(ja hyviä hermoja) valitsemasi kulkineen kanssa
Ps. joko on ilmaantunut hemmetinmoista nykimistä(kone ei ota edes kunnolla kierroksia) kostealla kelillä ja kylmällä koneella
Ps. joko on ilmaantunut hemmetinmoista nykimistä(kone ei ota edes kunnolla kierroksia) kostealla kelillä ja kylmällä koneella
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Niinno orkkis koukussa ei siinäkään erillisiä sulakkeita ole, liittimet kytketään suoraan niihin ranskalaisen hyväksi havaitsemiin takavalojen liittimiin..Ville S. kirjoitti:Tuossa ei ole kyllä mitään ranskalaista vaan ihan normaali suomipojan viritys.fantasos kirjoitti: Peräkoukun sähköt lähtevät ajovaloilta ilman omia sulakkeitaan! voi ranskalaisen tekniikan ylistystä!
Suomessa ne kaikki koukut niihin on laitettu/laitetaan vieläkin ja ilman erillisiä sulakkeita.
Onhan autossa kuiten sulakkeet valoille, ongelmia aiheuttaa lähinnä päin per****ä olevat sähköt kärryssä, jotka aiheuttaa noin 99% kaikista valovioista autossa. Muissakin kuin relluissa.
Jos ei kulje niin kromaa se.