AUDI 2,5 V6 turbodiesel -99 tekniikan kestävyys? nokka-akse?
AUDI 2,5 V6 turbodiesel -99 tekniikan kestävyys? nokka-akse?
Terve,
Kertokaa auton ongelmakohdat. Ainakin nokka-akseleista olen kuullut negatiivista. Ovat kuluneet jopa reilussa 100 tkm. kohdassa. Ilmamäärämittareita mennyt ainakin yhdellä kaverilla useita. Kertokaa auton ongelmakohdat kiitos. Ja kun täällä on niitä audin korjaajiakin niin varmaan saadaan luotettavaa tietoa? Auto on Quatro-malli.
Kertokaa auton ongelmakohdat. Ainakin nokka-akseleista olen kuullut negatiivista. Ovat kuluneet jopa reilussa 100 tkm. kohdassa. Ilmamäärämittareita mennyt ainakin yhdellä kaverilla useita. Kertokaa auton ongelmakohdat kiitos. Ja kun täällä on niitä audin korjaajiakin niin varmaan saadaan luotettavaa tietoa? Auto on Quatro-malli.
W123 dieselistä ei menedealer kirjoitti:Ilmamäärämittareita menee autosta kuin autosta.


W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
[quote="dealer"]Ilmamäärämittareita menee autosta kuin autosta.
Näitä oli mennyt kaverini autosta 4 kpl:tta ennen 150 tkm:ä!
Automaattivaihteet, Automaatti-ilmastointi ja Veekuutonen, mitä muuta voi ihminen tarvita? -eli Ville S:n sanoin Audi A6:nen josta puhun on juuri tuollainen! Eli Ihminen ei voi muuta tarvita kuin esim. Audi A6:sen 2,5 turbodieselin
-tarkenna mottoasi 
Näitä oli mennyt kaverini autosta 4 kpl:tta ennen 150 tkm:ä!

Automaattivaihteet, Automaatti-ilmastointi ja Veekuutonen, mitä muuta voi ihminen tarvita? -eli Ville S:n sanoin Audi A6:nen josta puhun on juuri tuollainen! Eli Ihminen ei voi muuta tarvita kuin esim. Audi A6:sen 2,5 turbodieselin


Nokkaakselit ja pumppu. siinä ne mitä pitää rempata.
Omassa menossa juuri nokkaremontti, ajettu mittarin mukaan 165t Hintaa tulee nokille 1500€
No samalla hieman hipostellaan kansia se hiukkasen nostaa hintaa.
UUdet nokat on kuulemma eri ainetta ja ei kulu niin herkästi kuin alkuperäiset, ja on erittäin kranttu öljystä mitä käytetään.
saksassa näkyy uusia pumppuja olevan myynnissä jo 900€.
Suomesta ku kyselee niin vaihto pumppu 1200€+työ
Turbosssa ei ole mitään erikoista vnt siivet jumii jossain vaiheessa.
Ilmamasssa mittareita ei ainakaa mulla syö sen enempää kuin muutkaan vagit. 100e saa jo mittarin.
Sitten vielä yksi ongelma jos ei ole jo korjattu. Ratkaisu klik klik
Kyllä se on mahtava auto ajaa.
Kaikki on suhteellista mikä on kallista ja mikä ei.
Omassa menossa juuri nokkaremontti, ajettu mittarin mukaan 165t Hintaa tulee nokille 1500€
No samalla hieman hipostellaan kansia se hiukkasen nostaa hintaa.
UUdet nokat on kuulemma eri ainetta ja ei kulu niin herkästi kuin alkuperäiset, ja on erittäin kranttu öljystä mitä käytetään.
saksassa näkyy uusia pumppuja olevan myynnissä jo 900€.
Suomesta ku kyselee niin vaihto pumppu 1200€+työ
Turbosssa ei ole mitään erikoista vnt siivet jumii jossain vaiheessa.
Ilmamasssa mittareita ei ainakaa mulla syö sen enempää kuin muutkaan vagit. 100e saa jo mittarin.
Sitten vielä yksi ongelma jos ei ole jo korjattu. Ratkaisu klik klik
Kyllä se on mahtava auto ajaa.
Kaikki on suhteellista mikä on kallista ja mikä ei.
Kyllähän tuo A6 -99 on komea ja hieno auto. Monella tapaa mersua parempi-korin kesto, tietyt ajo-ominaisuudet yms.
Mutta tuo nokkien kuluminen on kyllä suunnitteluvirhe. Ihan turha puhua, että on tarkka öljyistä. Nokka-akseli ei kulu esim. MB:n dieseleistä(W123,W124 ainakin) vaikka niillä ajetaan mineraaliöljyillä talvet läpi. Audin kantta en ole koskaan avannut, mutta melkein tekisi mieli väittää, että nokkien voitelu on puutteellinen! Huom. ystäväni uutena ostama A6 joutui nokkien vaihtoon 120 tkm: kohdalla ja varmasti ajettiin rauhallisesti ja vielä pitkää maantieajoa. Ihme juttu jos nokka-akselin materiaali olisi huonoa-oltaisiin muka kokeiltu jotain uutta materiaalia riskillä. Vai onko ne tehty alumiinista nokatkin audissa???-saadaan keveyttä
Sama juttu mersun W124 vetareista-sanotaan, että ruoste raiskaa akselit. Niin raiskaakin mutta miksi W123:n akselit ei mene poikki vaikka ne on vielä vanhempia autoja ja samassa suolassa ajettuja-materiaalissa on eroja! PS. W124:sen akselit kyllä kestää satoja tuhansia, että kestävyys kuitenkin ihan hyvä-ei mikään jatkuvan korjauksen kohde.
Mutta tuo nokkien kuluminen on kyllä suunnitteluvirhe. Ihan turha puhua, että on tarkka öljyistä. Nokka-akseli ei kulu esim. MB:n dieseleistä(W123,W124 ainakin) vaikka niillä ajetaan mineraaliöljyillä talvet läpi. Audin kantta en ole koskaan avannut, mutta melkein tekisi mieli väittää, että nokkien voitelu on puutteellinen! Huom. ystäväni uutena ostama A6 joutui nokkien vaihtoon 120 tkm: kohdalla ja varmasti ajettiin rauhallisesti ja vielä pitkää maantieajoa. Ihme juttu jos nokka-akselin materiaali olisi huonoa-oltaisiin muka kokeiltu jotain uutta materiaalia riskillä. Vai onko ne tehty alumiinista nokatkin audissa???-saadaan keveyttä


Sama juttu mersun W124 vetareista-sanotaan, että ruoste raiskaa akselit. Niin raiskaakin mutta miksi W123:n akselit ei mene poikki vaikka ne on vielä vanhempia autoja ja samassa suolassa ajettuja-materiaalissa on eroja! PS. W124:sen akselit kyllä kestää satoja tuhansia, että kestävyys kuitenkin ihan hyvä-ei mikään jatkuvan korjauksen kohde.
Pari viikkoa sitten korjattiin kaksi öljyä vuotavaa v6 tdi:tä. Öljypohja on kaksikerroksinen ja sieltä ylemmän pohjan ja lohkon välistä nuo tykkää kuolata. Tämänkin väitän tyyppiviaksi, sen verran usein niitä laitetaan vaikka kanta ei iso olekaan.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Kun ottaa kätöseensä hypisteltäväksi tommosen vehkeen nokat ja keinut, niin ei kyllä ihmettele enää heikkoa kestävyyttä. Kovin ovat alamittasia osia auton moottoriin. Monkeyn keinuissakin taitaa olla enempi kosketuspintaa nokkaan.
Turbosta sen verran, että 180hp version turbosta on monasti akseli katkennut. Lähinnä tuontiautoista, niillä on ilmeisesti ajettu kovempaa.
Turbosta sen verran, että 180hp version turbosta on monasti akseli katkennut. Lähinnä tuontiautoista, niillä on ilmeisesti ajettu kovempaa.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
mersu on mersudealer kirjoitti:Niin, Mersu ei ole kranttu öljystä...Ihan turha puhua, että on tarkka öljyistä. Nokka-akseli ei kulu esim. MB:n dieseleistä(W123,W124 ainakin) vaikka niillä ajetaan mineraaliöljyillä talvet läpi.


Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
[quote="Ville S."]Kun ottaa kätöseensä hypisteltäväksi tommosen vehkeen nokat ja keinut, niin ei kyllä ihmettele enää heikkoa kestävyyttä. Kovin ovat alamittasia osia auton moottoriin. Monkeyn keinuissakin taitaa olla enempi kosketuspintaa nokkaan.
Siis tarkoitatko, että jos esim. itse olisit suunnitellut tuon moottorin niin olisit tehnyt järeämmät osat? Tätä voi ihmetellä, että miten huippuinsinöörit tehtaalla ja tietokoneet ei osaa laskea osien kuormitusta oikein. Millaiselta muuten A6:sen nokkien voitelu vaikuttaa sisältäpäin katsottuna?
Mistä muuten kertoo se, että öljypohjassa avattuna kyseisessä automallissa on metallihileitä runsaasti-tuleeko sekin nokkien kulumisesta?
PS. Viikko sitten jäi melkein käsiin tuollainen auto-hinta oli kiinni 500 eurosta, mutta taisikin käydä tuuri kun ei tullut mulle. No eteenpäin se oli kyllä tosin tarkoitus laittaa mutta kuitenkin.
Siis tarkoitatko, että jos esim. itse olisit suunnitellut tuon moottorin niin olisit tehnyt järeämmät osat? Tätä voi ihmetellä, että miten huippuinsinöörit tehtaalla ja tietokoneet ei osaa laskea osien kuormitusta oikein. Millaiselta muuten A6:sen nokkien voitelu vaikuttaa sisältäpäin katsottuna?
Mistä muuten kertoo se, että öljypohjassa avattuna kyseisessä automallissa on metallihileitä runsaasti-tuleeko sekin nokkien kulumisesta?
PS. Viikko sitten jäi melkein käsiin tuollainen auto-hinta oli kiinni 500 eurosta, mutta taisikin käydä tuuri kun ei tullut mulle. No eteenpäin se oli kyllä tosin tarkoitus laittaa mutta kuitenkin.
Vaikka insinööri olenkin niin en tiedä miten olisin kyseisen moottorin yläkerran suunnitellut. Sen vain tiedän että monkin osista ei kannata tehdä autonmoottoria.
Sijoituskohteena kyseinen auto ei taida kannattaa, myyminen on varmasti vaikeaa silä maine on aika huono. Meidänkin liikkeessä nuo tykkää seistä aika pitkään, vaikka hinta linjassa olisikin.

Sijoituskohteena kyseinen auto ei taida kannattaa, myyminen on varmasti vaikeaa silä maine on aika huono. Meidänkin liikkeessä nuo tykkää seistä aika pitkään, vaikka hinta linjassa olisikin.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Joo kyllä nokat on selvä valmistus virhe. eihän se ole normaalia että nokat on loppu 150 jälkeen.
No öljyistä sen takia tarkka kun osat on alimitoitettu niin öljyllä voi hieman parantaa tilannetta.
käyttää siellä pumpparin öljyjä niissä on parempi pinta paineen kesto.
Ville kun tiedät aika paljon audeista osaatko sanoa missä malleissa on käytetty 2mäntäisiä pumppuja ja missä 3mäntäisiä
No öljyistä sen takia tarkka kun osat on alimitoitettu niin öljyllä voi hieman parantaa tilannetta.
käyttää siellä pumpparin öljyjä niissä on parempi pinta paineen kesto.
Ville kun tiedät aika paljon audeista osaatko sanoa missä malleissa on käytetty 2mäntäisiä pumppuja ja missä 3mäntäisiä
Minä mittään tiijä... ei ole pumpuista tarkempaa tietoa. Audin korjausohjeet ei yllä noin "syvälle", ongelmatilantessa käskee uusia pumpun. Aika harvassahan noiden korjaajatkin käsittääkseni ovat.Muuronen kirjoitti:
Ville kun tiedät aika paljon audeista osaatko sanoa missä malleissa on käytetty 2mäntäisiä pumppuja ja missä 3mäntäisiä
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Kaksi kyseisenlaista autoa tuttavapiirissä ollut. Toisesta hajosi turbo n. 50 tkm ajettuna, uusi turbo takuuseen, kunnes ennen sataa tuhatta turbo hajosi uudestaan ja meni ilmeisesti muutakin ohessa, koska vaihdettiin kokonaan uusi moottori.
Toinen reilut 200 tkm ajettu A6 2,5 V6 TDI hyytyi juuri äsken Lahden moottoritien varteen ties mihin vikaan. Ajoin W123 dieselini paikalle, että pääsee luotettavasti jatkamaan kotiin, kun on useampi sata kilometriä matkaa vielä jäljellä
Toinen reilut 200 tkm ajettu A6 2,5 V6 TDI hyytyi juuri äsken Lahden moottoritien varteen ties mihin vikaan. Ajoin W123 dieselini paikalle, että pääsee luotettavasti jatkamaan kotiin, kun on useampi sata kilometriä matkaa vielä jäljellä

- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Taisi olla täälläpäin viimeviikonloppuna yksi kesän kuumimmista päivistä. Sunnuntaiajelulla löytyi kaksi taipaleelle hyytynyttä auto. Toinen oli A6-farmari peräkärry perässä ja toinen jota nostettiin hinurin kyytiin oli A4-farmari. Moottorimalleista ei toki tietoa mutta kaksi Audia samalla reissulla eikä muita merkkejä bongattuna.