Kokemuksia Jeeppi jeepistä?
Kokemuksia Jeeppi jeepistä?
Onkos kellään omakohtasia tai edes läheltä nähtyjä kokemuksia Jeep Grand Cherokee mallista. Vuosimalli heittäs varmaa johonkin -96 ja -99 väliin.
Sivosen pihassa tuommonen taitaa seistä. MIIIISAAAAAA!!!!
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ihan lupsakka peli se on ajeltavaksi. Voittaa datsunin sata-nolla.
Päihittää '93 Cherokeen kuusikymmentäkaksi-nolla.
Jos mukavaa autoa etsii, niin siinä se on. Ei oikeastaan löydy mitään pahaa sanottavaa. Laiskaksihan sitä voisi haukkua (viislitranen kasi), mutta eipä tuo sporttiauto ole, joten enpä hauku. Ei sillä toki jalkoihin jää, eikä tarvitse kaasu pohjassa kiihdyttää ihan aina.
-Tilava
-Mukava
-Sähköhilppeitä on vähintään tarpeeksi (liekö 10 vuoden päästä yhtään ehjää, en tiedä)
-Riittävästi voimaa, mutta ei ylisanoiksi asti
-Menee mehtässä ihan kohtuullisesti vrt. Honda, Volvo ja muut kiinalaiset "maasturit"
-Moottorista ei lähde juuri minkäänlaista ääntä, vaikka kuinka polkee
-Vaihdelaatikko ei katko niskanikamia, mersumies helposti luulee sitä rikkinäiseksi
Kyseinen vehe on vm.99 5.0 Limited "kaikilla herkuilla". Uudempaa korimallia.
Päihittää '93 Cherokeen kuusikymmentäkaksi-nolla.
Jos mukavaa autoa etsii, niin siinä se on. Ei oikeastaan löydy mitään pahaa sanottavaa. Laiskaksihan sitä voisi haukkua (viislitranen kasi), mutta eipä tuo sporttiauto ole, joten enpä hauku. Ei sillä toki jalkoihin jää, eikä tarvitse kaasu pohjassa kiihdyttää ihan aina.
-Tilava
-Mukava
-Sähköhilppeitä on vähintään tarpeeksi (liekö 10 vuoden päästä yhtään ehjää, en tiedä)
-Riittävästi voimaa, mutta ei ylisanoiksi asti
-Menee mehtässä ihan kohtuullisesti vrt. Honda, Volvo ja muut kiinalaiset "maasturit"
-Moottorista ei lähde juuri minkäänlaista ääntä, vaikka kuinka polkee
-Vaihdelaatikko ei katko niskanikamia, mersumies helposti luulee sitä rikkinäiseksi
Kyseinen vehe on vm.99 5.0 Limited "kaikilla herkuilla". Uudempaa korimallia.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Et kai ihan pokalla vihjaa, että toi olis jotenkin parempi Nyt muuten liikutaan niin heikoilla jäillä, ettei mitään määrää... Viimenen oikeesti hyvä brittiauto oli tähtiperä Cortina. Toisaalta hyvä ameriikanauto = ?HVM kirjoitti:No ei ole, mutta 90-luvun alkupuolen 3,9 Efi - Rangeja alkaisi saada myös aika sopivasti. Hinnat kympin särvässä...
Tässäkään hommassa ei ole taas järjen hiventäkään! Toi V-6 bensa Runkkari (= Pajero epsanjan vai oliko se meksikon slangissa) ei vieny vielä ihan tarpeeks ainetta ja oli vielä manuaalilla. Tarvis hommata jotain kivaa tilalle
Miksei sitä vois ostaa ihan vaan farkku Avensista ja karvalakkia, jonka vois kesällä vaihtaa lippikseen ja ajella huolettomia kilsoja
Omia kokemuksia Rangesta ei ole eikä ehkä tule, mutta ystävä johon luotan autoasioissa paljon, sanoi että Ranget on ihan oivia pelejä tällä uudemmalla 3,9 pannulla.Stuttgart kirjoitti:
Et kai ihan pokalla vihjaa, että toi olis jotenkin parempi Nyt muuten liikutaan niin heikoilla jäillä, ettei mitään määrää... Viimenen oikeesti hyvä brittiauto oli tähtiperä Cortina. Toisaalta hyvä ameriikanauto = ?
Miksei? Onhan Roverilla kokemusta maastureista siinä kuin Jeepilläkin.
Jos noista valita pitäisi, ottaisin Rangen.
(Ajelen mersulla niinku ennenki, lie selevintä niin, näitten kujeet alakaa tietää)
Mahtavaa!
Nyt täytyy varmaan opiskella toi Range osastokin! Kiitti v*****i
Kiitti HVM
erit: Mersullahan minäkin menisin, mutta 10-15 k€ ja Marsun maasturi ? Tai edes nelari farkku ?
Nyt täytyy varmaan opiskella toi Range osastokin! Kiitti v*****i
Kiitti HVM
erit: Mersullahan minäkin menisin, mutta 10-15 k€ ja Marsun maasturi ? Tai edes nelari farkku ?
Viimeksi muokannut Stuttgart, 25.2.2007 18:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 05.1.2007 20:03
- Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä
Jos pitää käyttää vain yhtä adjektiivia, valitsen adjektiivin "janoinen." Niinhän ne on kaikki wanhat (ja uudetkin) isot bensamaasturit, ostoa harkitsevat kyllä tietävät tämän.tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?
Jotenkin vaan tuntuu, että Rangen kanssa on Suomessa pelattu enemmän korjaaminen helpompaa ja halvempaa? Se on taas minun arvailujeni ulkopuolella oleva juttu, kummassako sitä korjattavaa on enemmän. Jenkit ja engelsmannit kun ovat kummatkin melkoisen sähkömiehen maineessa.
Eikös tuo ole RRRrrrramplerrrin kutoskone tuttu jo 60-luvulta? Toki apulaitteet on uusittu matkan varrella. Ei sillä että sen enempi ossaisin sanoa...tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 05.1.2007 20:03
- Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä
JANOINEN on tiedossa se ei haittaa.. Dieselmiehet sais kauhistella..HVM kirjoitti:Jos pitää käyttää vain yhtä adjektiivia, valitsen adjektiivin "janoinen." Niinhän ne on kaikki wanhat (ja uudetkin) isot bensamaasturit, ostoa harkitsevat kyllä tietävät tämän.tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?
Jotenkin vaan tuntuu, että Rangen kanssa on Suomessa pelattu enemmän korjaaminen helpompaa ja halvempaa? Se on taas minun arvailujeni ulkopuolella oleva juttu, kummassako sitä korjattavaa on enemmän. Jenkit ja engelsmannit kun ovat kummatkin melkoisen sähkömiehen maineessa.
"En ikinä liittyisi klubiin, joka ottaisi minun kaltaiseni henkilön jäsenekseen."
SAABISTI...
SAABISTI...
Siitä kaupoille:tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
viewtopic.php?t=9317
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Rankea voin suositella kyllä, itellä on tosin kokemusta vain vähän vanhemmasta, eli 1987-mallisesta. Ikäisekseen hyvin varusteltu ja kulki hyvin tiellä ja ihan mukavasti metsässäkin. Vähän oli pikkuvikaa sähköjen kanssa, mutta muutoin oiva peli.HVM kirjoitti:Omia kokemuksia Rangesta ei ole eikä ehkä tule, mutta ystävä johon luotan autoasioissa paljon, sanoi että Ranget on ihan oivia pelejä tällä uudemmalla 3,9 pannulla.
Miksei? Onhan Roverilla kokemusta maastureista siinä kuin Jeepilläkin.
Jos noista valita pitäisi, ottaisin Rangen.
Myin sittemin vanhalle luokkakaverilleni Joensuuhun, joka teki siihen mittavan remontin ja olisi sitä nyt sattumoisin myymässä... Jos löytyy kiinnostusta, niin voin välittää yhteystiedot myyjälle.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 05.1.2007 20:03
- Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä
Aavistuksen halvempi vaihtoehto jo kiikarissa,mutta kieltämättä tuollainen jo ajomäärien suhteen kiehtois enemmän.ahonen v kirjoitti:Siitä kaupoille:tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
viewtopic.php?t=9317
"En ikinä liittyisi klubiin, joka ottaisi minun kaltaiseni henkilön jäsenekseen."
SAABISTI...
SAABISTI...
Kaveri kävi esittelemässä tämän päiväistä hankintaansa, Jeep Wagoneer Limited. 1988 mallinen peli raahattu Sveitsistä, mukava äijän olonen peli, muuta kuin kesäks bling blingiä alle ja kaupungille.
Hep,tasapaino akseli kirjoitti:Millaisia lienee ne 90 luvun alun cherokeet sitten? 4.0l bensa kutvoset?. nimim. hankintaa harkitseva
Syksyllä hommasin tuollaisen vm. -90 Cherokeen Limited varusteilla. Oli halpa eikä niin hyvä, mutta leima voimassa ja sisältä siisti. Helmat siihen piti taikoa ja vähän lattiaakin. Pyöränlaakerit piti vaihtaa taakse. Tankki vuotaa kun laittaa täyteen(o-renkaan vaihto odottaa). Ja ABS jarrut ovat surullisen kuuluisat Bendix-9 ja niitäkin sai rapata eräänkin illan että ylenpalttinen pehmeys hävisi. Ja tietenkin talviauton paras ominaisuus oli se ettei se tahtonut lämmetä sisältä. Kolmesti olen nyt pessyt jäähdytysjärjestelmän ja vaihtanut termarin niin alkaa jo pikkuhiljaa tarkenemaan (nollakeleillä joutuu jo pienentämään puhalluksen kuumuutta). Vakionopeussäädin toimii hienosti. Paitsi kun vaihtaa pitkiä/lyhyitä-> johtoja poikki viiksen juuresta? Ilmastointi pelaa. Moottori on todellakin kivikautinen työntötankokuutonen ja pelaa kuin singeri ilman ylimääräisiä ääniä vaikka mittarissa on jo 360tkm. Automaatti pelaa niin hienosti että olin unohtaa mainita asiasta. Koska tämä ei ole koko korttelin mittainen jenkki vaan pienen bemarin kokoinen koppi on se varsin kätevä pyöriteltävä. Matka-ajossa menee sellaiset 13l ja kaupungissa pätkäajolla 20l. Olen minä isoruokaisemmillakin ajellut.
Jos ei pieni ruoste pelota niin hanki ihmeessä Cherokee ja jos haastetta kaipaat niin valkkaa sellainen yksilö jossa on toimimaton ABS.
-Kimmo-
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Tuo mitä Villekin jo kerkisi mainostaa, on tuontiauto. Eipä ole ruosteen kanssa tarvinnut kikkailla. En ole alle katsellut (ei ole minun auto), mutta ainakin leima tuli ilman valituksia.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 05.1.2007 20:03
- Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä
joo itsellä olis tuontipeli kiikarissa eikä pitäis olla kovin ruosteinen. Helmoissa pintaruostetta jossain ja konepellissä lakkaus karannut osittain. Et pitäis selvitä ihan pensselihommilla. Ja tehty maahantuonti katsastus hyväksytysti.. Sellaiset olis lähtökohdat autolla.kimlahti kirjoitti:
Hep,
Syksyllä hommasin tuollaisen vm. -90 Cherokeen Limited varusteilla. Oli halpa eikä niin hyvä, mutta leima voimassa ja sisältä siisti. Helmat siihen piti taikoa ja vähän lattiaakin. Pyöränlaakerit piti vaihtaa taakse. Tankki vuotaa kun laittaa täyteen(o-renkaan vaihto odottaa). Ja ABS jarrut ovat surullisen kuuluisat Bendix-9 ja niitäkin sai rapata eräänkin illan että ylenpalttinen pehmeys hävisi. Ja tietenkin talviauton paras ominaisuus oli se ettei se tahtonut lämmetä sisältä. Kolmesti olen nyt pessyt jäähdytysjärjestelmän ja vaihtanut termarin niin alkaa jo pikkuhiljaa tarkenemaan (nollakeleillä joutuu jo pienentämään puhalluksen kuumuutta). Vakionopeussäädin toimii hienosti. Paitsi kun vaihtaa pitkiä/lyhyitä-> johtoja poikki viiksen juuresta? Ilmastointi pelaa. Moottori on todellakin kivikautinen työntötankokuutonen ja pelaa kuin singeri ilman ylimääräisiä ääniä vaikka mittarissa on jo 360tkm. Automaatti pelaa niin hienosti että olin unohtaa mainita asiasta. Koska tämä ei ole koko korttelin mittainen jenkki vaan pienen bemarin kokoinen koppi on se varsin kätevä pyöriteltävä. Matka-ajossa menee sellaiset 13l ja kaupungissa pätkäajolla 20l. Olen minä isoruokaisemmillakin ajellut.
Jos ei pieni ruoste pelota niin hanki ihmeessä Cherokee ja jos haastetta kaipaat niin valkkaa sellainen yksilö jossa on toimimaton ABS.
-Kimmo-
"En ikinä liittyisi klubiin, joka ottaisi minun kaltaiseni henkilön jäsenekseen."
SAABISTI...
SAABISTI...
Eihän tuo sitten pahalta kuulosta. Koteloiden suojaukset sitten kuntoon ettei käy kuin ao. linkissä.tasapaino akseli kirjoitti: joo itsellä olis tuontipeli kiikarissa eikä pitäis olla kovin ruosteinen. Helmoissa pintaruostetta jossain ja konepellissä lakkaus karannut osittain. Et pitäis selvitä ihan pensselihommilla. Ja tehty maahantuonti katsastus hyväksytysti.. Sellaiset olis lähtökohdat autolla.
ruostelinkki(paljon kuvia)
-Kimmo-
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
HVM:n "pyynnöstä" opiskeltuani hiukan tuota Range osastoa , huomasin seuraavaa:
1 Asiallinen yksilö (uudempi korimalli 4.6 HSE) Sakuissa tuurista riippuen 6-9 k€. Tää ei ole se Range range. (Vanha korimalli on "liian vanha" mulle )
2 Hyvinvointiyhteiskunnan virkamiehen palkkio n 8 k€
Ranke söön! Hjuva soomi!
Vastaavan ikäisiä Ameriikan ihmeitä kohdellaan huomattavasti hellävaraisemmin verottajan toimesta.
1 Asiallinen yksilö (uudempi korimalli 4.6 HSE) Sakuissa tuurista riippuen 6-9 k€. Tää ei ole se Range range. (Vanha korimalli on "liian vanha" mulle )
2 Hyvinvointiyhteiskunnan virkamiehen palkkio n 8 k€
Ranke söön! Hjuva soomi!
Vastaavan ikäisiä Ameriikan ihmeitä kohdellaan huomattavasti hellävaraisemmin verottajan toimesta.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Kaikilla kartanonisännillä on ranget? Ajatellapa onko heillä varaa? Ihan sama paljon maksaa , kunhan pääsee pellonlaitaan hirvimetälle ja sanoa essonbaarissa toi tumma on mun range vetäistä ruutukuvionen miestenhattu päähän ja ajaa taas passipaikalle.Stuttgart kirjoitti:HVM:n "pyynnöstä" opiskeltuani hiukan tuota Range osastoa , huomasin seuraavaa:
1 Asiallinen yksilö (uudempi korimalli 4.6 HSE) Sakuissa tuurista riippuen 6-9 k€. Tää ei ole se Range range. (Vanha korimalli on "liian vanha" mulle )
2 Hyvinvointiyhteiskunnan virkamiehen palkkio n 8 k€
Ranke söön! Hjuva soomi!
Vastaavan ikäisiä Ameriikan ihmeitä kohdellaan huomattavasti hellävaraisemmin verottajan toimesta.
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Ai tämmöiseen grand cherokee->
Tuo kyseinen malli vm-2006 varustus laredo eli suomeksi " nee**ri-malli". Auto miellyttävä ja mukava tosin hieman syöppö isolla kuormalla. Jousituksen voi noissa grandeissa säätää napilla , tosin ero ei hevillä huomaa.
Suomessa ajaisin 100-varmasti jeepillä , jos polttoaine hieman edullisempaa.
Jopa vanhemmat cherokee mallit ovat miellyttäviä ajaa. Tosin se 60-luvulla suunniteltu työntötankokone a'la rambler ei ole taloudellisin Osia saa helposti ja eivät ole keskiverto perheautoo kalliimpia. Jos riittää 1+1 kuljetuskapasiteetti niin diiselinä saa pakuksi ihan kivan grandin.
Hakemaan vaan saksasta cdr-koneinen jeep ja heti pakuksi, paitsi tosimiehet ajaa bensalla
Tuossa muuten vieressä meidän toinen vuokrapeli Jeep command. mm. rekisteröity 7-hengelle ja takaosassa oma ilmastointi , Negatiivista oli pieni 3,6l V6 moottori. Muuten kyllä grandia mukavampi.
Tuo kyseinen malli vm-2006 varustus laredo eli suomeksi " nee**ri-malli". Auto miellyttävä ja mukava tosin hieman syöppö isolla kuormalla. Jousituksen voi noissa grandeissa säätää napilla , tosin ero ei hevillä huomaa.
Suomessa ajaisin 100-varmasti jeepillä , jos polttoaine hieman edullisempaa.
Jopa vanhemmat cherokee mallit ovat miellyttäviä ajaa. Tosin se 60-luvulla suunniteltu työntötankokone a'la rambler ei ole taloudellisin Osia saa helposti ja eivät ole keskiverto perheautoo kalliimpia. Jos riittää 1+1 kuljetuskapasiteetti niin diiselinä saa pakuksi ihan kivan grandin.
Hakemaan vaan saksasta cdr-koneinen jeep ja heti pakuksi, paitsi tosimiehet ajaa bensalla
Tuossa muuten vieressä meidän toinen vuokrapeli Jeep command. mm. rekisteröity 7-hengelle ja takaosassa oma ilmastointi , Negatiivista oli pieni 3,6l V6 moottori. Muuten kyllä grandia mukavampi.
big jopo