Kannattaako vaihtaa merkkiä?
Kannattaako vaihtaa merkkiä?
Niin tuota mietin... Armoton autokuumes vaivaa, enkä haluaisi itseäni kipeäksi maksaa! löysinkin yhden mielenkiintoisen, kehtaanko sanoa? no sanotaan nyt, Foordin joka liikuttelisi minunkin ruhoani paikasta toiseen, mutta kannattaako? tohon mun mercedekseen on tuohta uponnut niin etten ikään saa omiani pois! niin tuosta löytämästäni kulkuneuvosta. olis 2.5 Diesel turbon kera, takapyöräveto, vm 1996 eli uutee ku tuo mun mersuni, ilmastointi löytyy... niin ja kyseessähän on Scorpio! ainakin minun silmää miellyttävät muodot tuossa autossa...
Täälläisiä täältä, tähän!
Täälläisiä täältä, tähän!
Seat Cordoba 1.9 SDI 2000
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Älähän huoli. Minäkin saan nousuhumalassa välillä niin lennokkaita ajatuksia, ettet uskokaan.
Tuosta korppioonikuumeesta pääsee eroon, kun nukut yösi, nähden sekavia houreunia ja heräät aamulla kunnon darraan. Huomenaamulla ei sitten siedä kuulla korppareista enään mitään...
Hieno ja kuuluisa kestävyydestään se fordin 2,5 diesel. Liekkö peukeutin peruja se kone
Tuosta korppioonikuumeesta pääsee eroon, kun nukut yösi, nähden sekavia houreunia ja heräät aamulla kunnon darraan. Huomenaamulla ei sitten siedä kuulla korppareista enään mitään...
Hieno ja kuuluisa kestävyydestään se fordin 2,5 diesel. Liekkö peukeutin peruja se kone
Kyllä kännis tuloo kummallisia ajatuksia mutta niin kovaa ei oo ikinä kännis ollu että voorttia tekis mieli! Eikä sitikkaa!
Eikös se mersu kannata ny pitää kun se kerran on kuntohon laitettu? Niin siinä aina pakkaa käyrä jotta ku on saanu kaikki koriattua niin teköö mieli vaihtaa.
Eikös se mersu kannata ny pitää kun se kerran on kuntohon laitettu? Niin siinä aina pakkaa käyrä jotta ku on saanu kaikki koriattua niin teköö mieli vaihtaa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
En oo vielä päässy tyypittämään tuota autoa, mutta ajatus vaihdosta on tullut ihan selevinpäin, kun en tuota alkomahoolia juo ollenkaan, ja yönikin oon nukkunut mielestäni hyvin? pitääkö ruveta kaivamaan valkotakkisten puhelin numeroa jo jostain (hulluksiko tulos)?
Niin se on tosin sitä uudempaa scorppia ´95-´98 ja Dieselinä suomessa harvinainen(tuontiauto)? juu eipä sitä tosin mistään rahojaan pois saa... huonoja sijoituksia nuo autot ylipäätään...
Niin se on tosin sitä uudempaa scorppia ´95-´98 ja Dieselinä suomessa harvinainen(tuontiauto)? juu eipä sitä tosin mistään rahojaan pois saa... huonoja sijoituksia nuo autot ylipäätään...
Seat Cordoba 1.9 SDI 2000
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
Rässi66 kirjoitti:No jos se on Suomessa harvinainen, niin arvaatko sitten varaosien hinnan/saatavuuden?
Ikinä ei ole foordia ollu. Eikä tule. Poislukien GT40. Ja -69 427 Fastback Musse. Tai 220ST Mondeo farkku tai.... ei perkl
Rautalanka ei suomesta lopu.ovako tekkee lissää...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vetäseppä kunnon känni ja mieti sitten uudestaan.Tumppi kirjoitti:En oo vielä päässy tyypittämään tuota autoa, mutta ajatus vaihdosta on tullut ihan selevinpäin, kun en tuota alkomahoolia juo ollenkaan, ja yönikin oon nukkunut mielestäni hyvin? pitääkö ruveta kaivamaan valkotakkisten puhelin numeroa jo jostain (hulluksiko tulos)?
Niin se on tosin sitä uudempaa scorppia ´95-´98 ja Dieselinä suomessa harvinainen(tuontiauto)? juu eipä sitä tosin mistään rahojaan pois saa... huonoja sijoituksia nuo autot ylipäätään...
Tosin olen alkanut haaveleimaan amerikan Fordia kolmosautoks,
Exploreria, oikeen rahan syöjä. Ei kerrrota kenellekään
Juuh, voorti ei oo auto, piika ei ihminen eikä varis oo lintu.
Tästä lähretähän, sanoo lokkitokki.
Heikki
Älkää nyt hyvät ihmiset alkako hourailemaan, vaikka pienestä syysmasennuksesta kärsiskin niin ei ole suositeltavaa pahentaa sitä hankkimalla voortti.
Suositeltavampaa on käydä lääkärissä ja kertoa murheensa, kyllä se jotain troppia määrää että tuollaiset itsemurha-ajatukset pääkotelosta poistuvat.
Onhan noita tarinoita mersumiehistä jotka ovat vaihtaneet vanhan mekkerinsä uudempaan muunmerkkiseen ja tuskin yhtään tapausta on etteikö olisi jälkikäteen keljuttanut tuo virheliike.
Kun kerran Mersuihin on käsiksi päässyt niin itse en ainakaan ihan helpolla merkinvaihtoa alkaisi miettimäänkään. Juu, onhan ne halvempia, tämän vuosituhannen datsuniakin saa muutamalla tonnilla mutta hintaeroihin on kyllä syynsäkin aina. Mieluummin ajaisin satakakskolmosella kuin 2000 mallin voordson-majorilla.
Suositeltavampaa on käydä lääkärissä ja kertoa murheensa, kyllä se jotain troppia määrää että tuollaiset itsemurha-ajatukset pääkotelosta poistuvat.
Onhan noita tarinoita mersumiehistä jotka ovat vaihtaneet vanhan mekkerinsä uudempaan muunmerkkiseen ja tuskin yhtään tapausta on etteikö olisi jälkikäteen keljuttanut tuo virheliike.
Kun kerran Mersuihin on käsiksi päässyt niin itse en ainakaan ihan helpolla merkinvaihtoa alkaisi miettimäänkään. Juu, onhan ne halvempia, tämän vuosituhannen datsuniakin saa muutamalla tonnilla mutta hintaeroihin on kyllä syynsäkin aina. Mieluummin ajaisin satakakskolmosella kuin 2000 mallin voordson-majorilla.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ilmeisesti nyt olisi syytä aloittaa se viinanjuonti ja sukkelaan sittenkin . Akan siskonmiehellä oli Scorpio ennen kuin vaihtoi sen Väykkyyn. Ei se oikein (vasta 125.000 km ajettu) tervettä päivää tahtonut nähdä, vaikka muihinkin autoihin vikoja tulee. Mutta pahempi oli se, että varaosat olivat usein kiveksen alla ja eivätkä sieltä halvimmasta päästä. Ja tämä laite oli 2.3-litrainen bensa eli vielä helpompi tapaus.Tumppi kirjoitti: mutta ajatus vaihdosta on tullut ihan selevinpäin, kun en tuota alkomahoolia juo ollenkaan.
Mutta toisaalta - onhan auto sen sijaan erinomaisen ruma, varsinkin sedan, jossa keula ja takapää ovat kuin eri aikakausilta ja vielä eri merkistäkin kotosin .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tajunkankaan naapurikunnassa melkein ainut diesel scorpio myynnissä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=379990
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=379990
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Eli just se eripari Scorpio Aurinkokunnan rumin sedanina, farkkuna taitaa olla kyllä vähän paree, mutta on se keula joka tapauksessa ruma Tässä asuinalueella yksi sellainen sedaanina pyörii ja itse ihmettelen, mitä ko. auton suunnittelijoilla pyöri mielessä, kun tuon auton suunnittelivat. Toisaalta, ehkä yrittivät olla edelläkävijöitä, kuten Sierran suunnitellessaan, mutta tällä kertaa karahti karilleTumppi kirjoitti:mallihan tuosta seuraava... ja farkku!... DEMEC:llä myynnis... tai sama pulju, mutta eri nimi...
Teepäs huviksesi kyselykierros autotarvikeliikkeisiin seuraavista osista:
- ilmanputsari, öljynputsari, naftasuodatin
- etujarrulevyt, takajarrulevyt, jarrupalat
- laturi
- hehkutulpat
- ajovaloumpio
- nokkaremmi (onko remmillä), + vaihtotyö (jos et meinaa itse tehdä)
- jouset, iskarit
Jos jää alle 3x mersun vastaavat, niin osta pois, jos siltä tuntuu
P.S. En todellakaan tiedä, mitä nuo voisi tuohon maksaa, mutta oma veikkaus on kuitenkin, että ainakin jotkin osat maksaa paljon..
Taitaa Mersuun jo pelkästään tuo laturi maksaa enemmän kuin nuo kaikki yhteensä Scorpioon.
Ainii, mutta Scorpion hinnallahan saa juuri ja juuri sen
"wanhan kunnon ikiliikkuja - 200 - D - satakaksnelkun, joka tarjoaa turvallista nelivaihteista kyytiä ja laidasta - laitaan - ja varsinkin - oikeaan - laitaan - ajo-ominaisuuksia sekä räjähtävää nollasta - sataan - alle - kahdessa - minuutissa - kiihtyvyyttä - kyllä - sillä - ehtii" ; siihen laturi ei maksa kuin satasen verran.
*juoksee karkuun*
Ainii, mutta Scorpion hinnallahan saa juuri ja juuri sen
"wanhan kunnon ikiliikkuja - 200 - D - satakaksnelkun, joka tarjoaa turvallista nelivaihteista kyytiä ja laidasta - laitaan - ja varsinkin - oikeaan - laitaan - ajo-ominaisuuksia sekä räjähtävää nollasta - sataan - alle - kahdessa - minuutissa - kiihtyvyyttä - kyllä - sillä - ehtii" ; siihen laturi ei maksa kuin satasen verran.
*juoksee karkuun*
wiimax.fi
Nii, nii, vai, ku, automaatti. ja ois halapaki... tilavaki... hiljanenki. saksalainenki.dealer kirjoitti:Omegan kone on sama kuin bemarissa, niissä on samanlaista pumppuvikaa kuin 220D Luukaksessa.
Kaksoismassavauhtipyörä on myös heikko kohta, ja joskus on vaihdettu jakoketjuja äänen takia (10 tuntia / työ)
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 12.12.2005 21:05
- Paikkakunta: Savukoski/Korvatunturi
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Oiva peli, varsinkin automaattina ajaa mielikseen. Eikä omegan automaatit huonoja ole kestämään, no ainakaan muihin verrattuna.Esko R kirjoitti:Ooppel omeka ois kans varmaan hyvä, sillä 2.5 TD-konella.
Koneessa samanlaisia onkelmia kuin bemarissakin, jos ei jälkikäytä kuumana niin kansi saattaa mennä halki. Samoin jotkin osat aikasta hankalia irrottaa, esim. laturin vaihdon ohjeaika luokkaa 6 tuntia.
Kampiakselin hinapyöriä on hajonnut, samoin vesipumpun muovisia siipiä.
Mutta kaikenkaikkiaan ennemmmin tämmöisen ostaisin kun väyrysen.
Ja tuosta mazdasta, ne lahoaa ennennäkemättömällä vauhdilla pohjasta/helmoista/palkeista vaikka päällepäin bäyttääkin hyvältä..
Erästäkin 89 sportsaloonia en uskaltanu nostaa edes runkopalkeista 2-pilarilla, rutina vaan kävi kun kokeilin. Samoin jarrusatulat jos ei ole jumissa niin risti seinään. Teknisesti kylläkin nämä on laatupelejä.
Ihan totta. Lankomies on ajanut omegalla (95 MV-6 3,0) pari vuotta. Uusittu vasta ikskarit, pakoputki, laturi, vesipumppu, kampuran hihnapyörä, ilmastoinnin kompura, katkaisijoita kojelautaan, molemmat kannentiivisteet...ite se muistaisi paremmin.dealer kirjoitti:...ja siitä omegasta vielä ettei se tosiaan ole hullumpi auto tien päällä - ja hinnat ovat edullisia käytetyillä; rahalle saa vastinetta.
Laatikko pitää ihme jurinaa, se lienee seuraava korjauskohde.
Ottipa joku ees oppia meistäkin. Itsehän kävin torstaina vaihtamassa mersun kadettiin, jonka siitä puolitoistatuntia eteenpäin vaihdoin päikseen -90 626:seen. Yhtään ei ole ikävä muuta kuin takavetoa, onhan masta sentään hiljaisempi, paremmin varusteltu ja parempi ajaa kun menee suoraankin eikä ratissa ole väljää.stanger kirjoitti: tuli mersu lauantaina myytyä
ja nyt tilalla on -90 mazda 626:nen
ei oo kyyti entisen veroista.......ei voi edes verrata--->suhisee,nitisee,pörisee ja paukkuu no bensan kulutus sentään pieneni
(saa joskus nuo opinnot päätökseen ja astuu takaisin työelämään,niin josko sitten taas)
Gti masta seka riisseli tatsuni.