Missä sijaitsee puhaltimen vastus w906:ssa?

Vastaa Viestiin
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Missä sijaitsee puhaltimen vastus w906:ssa?

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Puhallin toimii ainoastaan 4 asennossa eli ilmeisesti vastus rikki. Mistähän sen löytää, kun pikaisella etsinnällä ei näkynyt?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Oho, meinasin just kirjoittaa väärin... :lol: (luin että 4 asento ei toimisi... :whistle: )

Löytyykös puhaltimen moottoria mistään? Yleensä heti sen jälkeen siellä ilmakanavassa... Ja lämpösulake todennäköisesti vain palanut, ei muuta, "kahen euron" vika... :wink:

En muista oliko näissä uudemmissa kuin vittumaisesti se, muistaakseni joo, vanhemmissahan on melkein helpompaa kuin akun vaihto... 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Hanskalokeron alta
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

190dee kirjoitti:Hanskalokeron alta
Tänks!

Siellä se oli ja taas toimii.
kimmov
Viestit: 4
Liittynyt: 10.1.2013 23:03

Viesti Kirjoittaja kimmov »

qmb22o kirjoitti:
190dee kirjoitti:Hanskalokeron alta
Tänks!

Siellä se oli ja taas toimii.
Mikäpä oli vikana?
Mulla -02 CDI Vitossa sama ongelma, että puhallin toimii vain 4 asennossa.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

No melko varmasti se puhallinmoottorin etuvastus on lakannut vastustamasta ihan kokonaan ja ainoastaan "täysvirta" menee perille saakka. En tunne Vitoa mutta joku sen täällä tuntee ja niitä vastuksiakin saa kaupasta ihan järkihintaan.
® Mesen linttaklubi
kimmov
Viestit: 4
Liittynyt: 10.1.2013 23:03

Viesti Kirjoittaja kimmov »

Löytyykö se etuvastus puhalinmoottorin perästä vai jostain kytkimen läheltä?
kimmov
Viestit: 4
Liittynyt: 10.1.2013 23:03

Viesti Kirjoittaja kimmov »

No niin, löythän se vastus ratin alta, puhallinmoottorin vierestä.
Lämpösulake oli rikki etuvastuksesta ja uusi osa Partcolta puristusholkkeineen 1,25€ ja taas toimii kuten pitää.
Ei kannata yrittää juottaa, ettei sulake mene juottaessa rikki. Lämpöarvo sulakkeella on nimittäin 216C ja jouttaessa se voi helposti saada enemmän lämpöä, jolloin se on saman tien entinen.
Puhallin muuten toimii 4-asennossa ilman tuota koko etuvastus hässäkkää.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Kymmenen pistettä harrastamisesta. :D Näin ne vanhat mersut pysyy markalla liikenteessä.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

kimmov kirjoitti:No niin, löythän se vastus ratin alta, puhallinmoottorin vierestä.
Lämpösulake oli rikki etuvastuksesta ja uusi osa Partcolta puristusholkkeineen 1,25€ ja taas toimii kuten pitää.
Ei kannata yrittää juottaa, ettei sulake mene juottaessa rikki. Lämpöarvo sulakkeella on nimittäin 216C ja jouttaessa se voi helposti saada enemmän lämpöä, jolloin se on saman tien entinen.
Puhallin muuten toimii 4-asennossa ilman tuota koko etuvastus hässäkkää.
Jees, tämähän se yleensä hajoaa. :wink:
Eli älkää suotta ostako koko pakettia uutta, vain tuo lämpösulake!
(tuon voi hyppyjohdolla testata ensin ennenkö haluaa ostaa uutta, jossei yleismittaria ole, millä mittaa tuon sulakkeen. Hyppyjohto rinnalle, niin taas pitäis toimia kaikki nopeudet, ja sitten uuden lämpösulakkeen ostoon ;) )


Ite on tullu juotettua nuo, suurella varovaisuudella ja nopealla toiminnalla + pihtien kanssa yrittäny johtaa lämpöä pois vastuksesta, ja yleensä vielä vaikka spray-paineilmaa väärinpäin (=nestemäistä typpeä?), tai sitten kylmäspraytä tuohon vastukseen heti juottamisen jälkeen, ja vaikka ennakoivasti juuri ennen juotosta.
Sen takia juotettu ku ei oo ollu niitä puristusnippoja. Mutta yleensä sen verran kaukaanta sulakkeesta saanu juotettua, ettei oo palanu. On yks tai kaks tainnu harrastamisessa palaa, mutta yleensä ollu sitte vielä niitä alemmalla lämpötilalla olevia.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lämmitys, ilmastointi”