W639 Vito puhaltimenmoottorin vaihto

Vastaa Viestiin
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

W639 Vito puhaltimenmoottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja kuningas »

ohjeita kaivataan operaatioon? siinähän se näkyy yläkautta mutta miten irti helpoiten? autossa manuaalinen ilmastointi.
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

ja itselleni vastaten. tarvitset avuksi pienipäisen (yläpää) kaverin joka näkee kaikki kolme ruuvia millä puhaltimen koppa irtoaa.
Kolkutin
Viestit: 79
Liittynyt: 23.9.2007 0:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kolkutin »

Moro.
Samassa tilassa lämppärin etuvastus, käytin isoo peiliä apuna ja magneetipäistä
Torksia.
Kannattaako irrottaa lämppärin söötöpaneelikin tuleeko lisää näkyvyyttä.
Eikös sekin oo enään yhdellä torksilla ylhäältä keskeltä kii ja nostoa ylös.
Kolkutin
Viestit: 79
Liittynyt: 23.9.2007 0:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kolkutin »

:ttu: Moro.
Huonosti alkoi tääkin viikko, maanantaina puhallin toimii ja tiistaina iltapäivällä lämppärin puhallin paskna. Eikä kauan ku etuvastuksen juuri vaihdoin
( nyt ehjä otin irti ja mittarilla tarkastin)
Taas tarttee hakee sitä pienipäistä tyyppiä avuks.
Käykö automaatti ilmastointiin puhallin sama kun manuaali?
Kuinkas kauan vaihdossa menee ja tarviiko mennä tietokoneen päähän vai lähteekö pelittään.
Kolkutin
Viestit: 79
Liittynyt: 23.9.2007 0:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Lämppärin puhallin tuli sitten vaihdettua, oli yks sähköjohto pahasti tiellä.
Muuten vaihto meni hienosti kymmenkunta minuuttia meni vaihdossa.,
Menee taas muutama vuosi ettei tarvi puhaltimen moottoriin koskee.
Olisin ottanu kuvaakin vaan sekin meni paskaks..
ToniL
Viestit: 1
Liittynyt: 29.12.2014 19:36

Viesti Kirjoittaja ToniL »

Hajotitko puhaltimen päällä olevan ritilän vai miten sait vaihdettua? Kojelautaa ei vissiin tos ajas pureta.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Joo sen ritilän kannattaa hajottaa siitä moottorin päältä
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Kolkutin
Viestit: 79
Liittynyt: 23.9.2007 0:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kolkutin »

190dee kirjoitti:Joo sen ritilän kannattaa hajottaa siitä moottorin päältä
Älä ny hulluja kirjottele.
Helppo homma eikä mitään tarvi rikkoo.
Ota mahdollisimman iso peili mukaan ku rupeet hommiin.
Se ylin " hanskalokero " vai mikä lie irti kahdella torksilla.
Sitten näkyy etuvastus ja johtoliitin, ne irti ja kato meneekö siitä päältä kaks
Johtoo lämppärin kotelon yli sinne eteen ( mulla oli teipattu etuvastuksen johtonippuun)
Kii, pura teippaus irti että saat ne kask Johtoo laitettua kotelon päältä oikeaan reunaan yli kotelon.
Sitten peili käyttöön että saat kolme torksia auki (käytä magneettipäistä avainta)
Sen jälkeen pitäs lämppärin kotelo nousta, itte nostin ensin kuskinpuoleista reunaa
Ylöspäin ja loppu nousi jo ihan hyvin.
Lämppärin johdon liitos on sitten tiukka.
Eiku hommiin. Tässä Etuvastus ja itse lämppärin koppa ja kuvissa näkyy liittimet , vastus ,moottori.

KuvaKuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lämmitys, ilmastointi”