Terve!
Tuollainen -99 mallin automaattisprintteri matkailuauto löytyy pihasta. Autossa ei ole kierroslukumittaria, vaan pelkkä kello. Onnistuuko kierroslukumittarin asennus alkuperäiseen mittariin tai mittariston vaihto kierroslukumittarilliseen kuinka helposti? Mittariston irroitus ja asennushan on helppoa, mutta onko tuollaisessa valmius kierrosluvun näytölle? Onko siis johtosarjassa jo kierroslukusignaali valmiina? Jos ei , niin saako signaalin helposti jostain?
Cruisea tekisi myös mieli. Miten sellaisen asennus tuon ikäiseen onnistuu. Tarvikeversioita varmaan saa, mutta alkuperäis-cruisesta olisi siis lähinnä kyse. Viiksenhän saa helposti asennettua, mutta miten johdotus? Onko autossa valmiutta cruiselle? Tarvitseeko tuon ikäistä jotenkin ohjelmoida? Jostain luin, ettei onnistuisi, jos ei ole abseja. Tuossa omassa nimittäin ei abseja ole.
Sprinter 412D aut.; kierroslukumittarin ja cruisen asennus
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jovihava laittoi kaappimersuun jälkisenteisen vakionopeussäätimen. Mahtaisi olla helpoin tapa. Katsoppa löytyykö tuosta ketjusta --> viewtopic.php?p=764148#764148
Jälkiasennusvakkari oli minunkin asennettava matkailuautoomme. Vaikka kyseessä on jo cdi sprintteri, ei voi näköjään varmaksi sanoa että se on tehtaalta lähtenyt abs jarruin. Meidän auto ei ollut. Joten alkuperäistä vakkaria ei voinut asentaa. Tai siis star kyllä tunnisti viiksen, kun sen siihen asensi, muttei se saa mistään nopeustietoa, joten se ei kytkeydy.
Ostin jälkiasennussarjan, joka vetää vaijerilla kaasupoljinta, mutta kytkin sen siten että sitä hallinnoidaan auton alkuperäisellä viiksellä.
Ostin jälkiasennussarjan, joka vetää vaijerilla kaasupoljinta, mutta kytkin sen siten että sitä hallinnoidaan auton alkuperäisellä viiksellä.
MB E320 CDI W211 -07
Joku Goldcruisen tyylinen tai vastaava vakkari tuohon olisi varmaan omiaan. Siinä näkyy olevan muutamia muistipaikkojakin. Tosin tuossa omassa kulkineessa ei 60:n ja 80 km/h:n lisäksi ueampia muistipaikkoja kaipaa.
Kokonaan toinen kysymys on, että miten cruise käytännön ajossa toimisi. Varmaan valtatieverkostolla kulkiessa kohtalaisesti, mutta miten asetettu nopeus pysyy, jos mäkisempiä seututeitä ajelee. Tuo 120 heppainen 2,9 td ja ikivanha neliportainen automaatti yhdistettynä kuormattuna nelisen tonnia painavaan autoon, voi olla cruiselle hivenen haasteellista. Se kun ei osaa ottaa vauhtia edessä olevaan ylämäkeen...
Liekö tuosta kierroslukumittariasiasta kenelläkään kokemusta?
Kokonaan toinen kysymys on, että miten cruise käytännön ajossa toimisi. Varmaan valtatieverkostolla kulkiessa kohtalaisesti, mutta miten asetettu nopeus pysyy, jos mäkisempiä seututeitä ajelee. Tuo 120 heppainen 2,9 td ja ikivanha neliportainen automaatti yhdistettynä kuormattuna nelisen tonnia painavaan autoon, voi olla cruiselle hivenen haasteellista. Se kun ei osaa ottaa vauhtia edessä olevaan ylämäkeen...

Liekö tuosta kierroslukumittariasiasta kenelläkään kokemusta?
Sanoisin että automaatti auttaa paljon, itsellä kovan laatikon kanssa kovimmissas nousuissa auto tippui niin pahasti tehoalueelta että vakkari luovutti, etenkään kun manuaalivaihteinen Kaappi ei itse osannut vaihtaa pienempää vaikka kaasu oli pohjassa niin että vakkarin kaapeli soi kuin landolan teräskieli 

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje