313CDI:n huono kiihtyvyys
313CDI:n huono kiihtyvyys
Mikäköhän Sprinteriä vaivaa, kun tuntuu että kiihtyvyys on huono alle 2800rpm:n?2800:ssa ikäänkuin joku paikka aukeaa ja auto lähtee vetämään ihan eri tavalla. Aivan aavistuksen verran tuntuu myös nykivän alle tuon 2800 kierroksen. Vuosimalli on -02.
Toinen kysymys liittyy piirturiin. TOC-valo palaa kojelaudassa, mitähän mahtaa herjata?Entä kellon säätö?
Ja vielä: mitä mahtaa maksaa vakionopeuden säädin ko malliin?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
Toinen kysymys liittyy piirturiin. TOC-valo palaa kojelaudassa, mitähän mahtaa herjata?Entä kellon säätö?
Ja vielä: mitä mahtaa maksaa vakionopeuden säädin ko malliin?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
TOC on todennäköisesti syttynyt kesäaikaan siirryttäessä... käynnistä auto...avaa piirurin kiekkoloota... ota kiekko pois...sulje piirturi... odota...TOC sammuu ja aikakin on oikein. Jos tarkoitit mittariston kellon säätöä niin se on asetettava piirturin kautta.
Vakkarinlaitto n. 200 Veholla (tosin viiksen hinta on noussut kuulemma) Aikaa vakkarin asennuksessa meni 10 minuuttia.
Vakkarinlaitto n. 200 Veholla (tosin viiksen hinta on noussut kuulemma) Aikaa vakkarin asennuksessa meni 10 minuuttia.
terve tulloo foorumille
kiihtyvyys ongelmaan voi vaikuttaa turbon mukaan lähtö
mulla tossa 412d turbo lähtee mukaan vasta n.1800 rpm
piirturin säätö tos omassa pitää olla kummatkin kiekot poissa että voi kellon säätää oikeaan
kiihtyvyys ongelmaan voi vaikuttaa turbon mukaan lähtö
mulla tossa 412d turbo lähtee mukaan vasta n.1800 rpm
piirturin säätö tos omassa pitää olla kummatkin kiekot poissa että voi kellon säätää oikeaan
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Kiitokset vastausista. Tuohon kiihtyvyyteen liittyen vielä, että se ei ole ollut aina noin laiska tuolla kierrosalueella. Jollain oli ollu tällä foorumilla Vitossa veto-ongelmia, syy oli jossain pumpulle menevässä letkussa/säätimessä. Onko Sprinterissä samanlainen systeemi ja voisiko vika olla siinä??
en tiedä paljoa noista cdi moottoreista
omassa on sähköinen syöttö pumppu
omassa on sähköinen syöttö pumppu
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Cdi koneiden tehottomuus on yleensä maffin hajoamiseeta johtuvaa. Voi toki olla vnt ahtimen alipainesäätöön liittyvää, jos se on alipaineella toimiva ei siis sähköllä ohjattu. Maffi ei kauheesti maksa. Maffi vika ilmenaa yleensä hitaasti hiipimällä, en tiedä auttasko puhdistus mitään..
..kaikkee paskaa sitä tuuleekin kirjoiteltua..