Vito 2004 avain jumittaa kylmällä kelillä + vakio webasto

Vastaa Viestiin
juusopelkonen
Viestit: 3
Liittynyt: 01.12.2011 20:07
Paikkakunta: Kerava

Vito 2004 avain jumittaa kylmällä kelillä + vakio webasto

Viesti Kirjoittaja juusopelkonen »

Ongelma on aina kun aamuisin käynnistän ekan kerran, avain menee paikoilleen, virtalukko pitää äänen, mutta avain ei käänny. Joutuu ropeltamaan avainta n 50 kertaa, ja sitten yhtäkkiä kääntyy ja kaikki toimii normaalisti. Onko avain rikki, vai mikä neuvoksi?

Oisko kellään pikaohjeistusta vakio webastoon? kojelaudassa on vasemmalla nappi, jossa on kaksi asentoa. ajotietokoneesta voi säätää kellonajat. Onko tämä webasto ollenkaan? en ole saanut toimimaan.

kiitos.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tervetuloa voorumille 8)

Vitosta en tiijä mittään, mutta siellä etelän suunnalla vaikuttaa kyllä pari velhoa, nimimerkit CDI203 (muistinko väärin?) ja hotari varmaan osaisivat asiaan kommentoida :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
juusopelkonen
Viestit: 3
Liittynyt: 01.12.2011 20:07
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja juusopelkonen »

Kiitos jo yhdestä vastauksesta.

Webastoa opin ilmeisesti käyttämään jo, kun tarpeeksi näppäilin. Huomenna näkee aamulla onko auto lämmin.

Avain ongelma on edelleen. Olisi hienoa jos joku tunnistaisi tekstistäni ongelman ja osaisi auttaa.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

voisin kuvitella jotenkin että joko virtalukon patruunassa vikaa tai sitten siinä koko härdellissä vika (oikean nimen jo unohdin :shock: )
onkos sulla tomaatti vai ihan manuaali?
ainakin vanhemmassa tomaatissa se kepin vaijeri rajoitti, sitä virtalukon liikettä välillä, jos oli väärin säädetty...
® Mesen linttaklubi
juusopelkonen
Viestit: 3
Liittynyt: 01.12.2011 20:07
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja juusopelkonen »

Manuaali.
Avaimien pattereissa ei ainakaan ole vikaa keskuslukitus toimii aina.
Samaa temppuilua on aamuisin, molemmilla avaimilla, tänään Webasto lämmitti auton lämpimäksi, mutta silti temppuili n. 20 minuuttia. Sen jälkeen kun avain kerran kääntyy normaalisti, kääntyy se koko loppupäivän normaalisti.
turpo
Viestit: 57
Liittynyt: 02.1.2006 22:26
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja turpo »

juu kyllä se on lämppärin nappi

yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen

alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa

ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa
turpo
Viestit: 57
Liittynyt: 02.1.2006 22:26
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja turpo »

juusopelkonen kirjoitti:Manuaali.
Avaimien pattereissa ei ainakaan ole vikaa keskuslukitus toimii aina.
Samaa temppuilua on aamuisin, molemmilla avaimilla, tänään Webasto lämmitti auton lämpimäksi, mutta silti temppuili n. 20 minuuttia. Sen jälkeen kun avain kerran kääntyy normaalisti, kääntyy se koko loppupäivän normaalisti.
toi lämppärin kenkkuilu on uhan normaalia jos ei ole käytetty kesän jälkeen. pitäisi alkaa toimimaan kun muutaman kerran yrität jos ei ole muuten rikki. kannattaa käyttää lämppäriä silloin tällöin myös kesällä.

yleisin vika noissa opn vesipumppu jos lämppäri toimii kun auto on käynnissä (auton om pumppu kierrättää veden) niin se on ok. mutta jos käy auto sammutettuna (kylmänä) muutaman minuutin pätkää niin silloin pumppu on moro
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sama kaikilla avimilla?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jos on rattilukko vikaantunut niin tekee tuommoista. Jos virtalukko ei saa rattilukolta viestiä että on auennut niin ei anna avaimen kääntyä.
Ei muutakuin starin nokkaan ja siellä katsomaan että mitä näkyy virtalukon tiedoissa kun ei anna avaimen kääntyä. Sieltä näkee että avautuuko rattilukko vai ei.
Uusi rattilukko veholla 350e.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:Jos on rattilukko vikaantunut niin tekee tuommoista. Jos virtalukko ei saa rattilukolta viestiä että on auennut niin ei anna avaimen kääntyä.
Ei muutakuin starin nokkaan ja siellä katsomaan että mitä näkyy virtalukon tiedoissa kun ei anna avaimen kääntyä. Sieltä näkee että avautuuko rattilukko vai ei.
Uusi rattilukko veholla 350e.
Ja tähän lisänä jos avain kääntyy esintyy toisinaan virtojen puutumista(vain "radio"asennon virrat toimii)

onneksi lukon voi hommata muualtakin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ostesam
Viestit: 10
Liittynyt: 31.12.2010 15:55
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja ostesam »

turpo kirjoitti:juu kyllä se on lämppärin nappi

yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen

alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa

ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu

TURPO, NÄYT TIETÄVÄN JOTAKIN AIHEESTA NIIN OSAATKO SANOA MIKS VITON "WEBASTOA" EI KÄRSI KÄYTTÄÄ EDES VARTTIA PÄÄLLÄ! NÄILLÄ PAKKASILLA EI AUTO JAKSA STARTATA VARTIN KÄYTÖN JÄLKEEN VAIKKA ON UUS AKKU. MIKÄ SIELLÄ MÄTTÄÄ. T4 PORTTERISSA VOI PITÄÄ LÄHES TUNNIN JA VIELÄ JAKSAA STARTATA. LATAUSJÄNNITE VITOSSA ON KUITENKI 14,2V.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ostesam kirjoitti:
turpo kirjoitti:juu kyllä se on lämppärin nappi

yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen

alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa

ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu

TURPO, NÄYT TIETÄVÄN JOTAKIN AIHEESTA NIIN OSAATKO SANOA MIKS VITON "WEBASTOA" EI KÄRSI KÄYTTÄÄ EDES VARTTIA PÄÄLLÄ! NÄILLÄ PAKKASILLA EI AUTO JAKSA STARTATA VARTIN KÄYTÖN JÄLKEEN VAIKKA ON UUS AKKU. MIKÄ SIELLÄ MÄTTÄÄ. T4 PORTTERISSA VOI PITÄÄ LÄHES TUNNIN JA VIELÄ JAKSAA STARTATA. LATAUSJÄNNITE VITOSSA ON KUITENKI 14,2V.
JOTAIN VIKAA VIRTAA HUKKUU JONNEKIN MUUALEKIN
TOIMIIKO PUHALIN NORMAALISTI?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
turpo
Viestit: 57
Liittynyt: 02.1.2006 22:26
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja turpo »

ostesam kirjoitti:
turpo kirjoitti:juu kyllä se on lämppärin nappi

yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen

alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa

ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu

TURPO, NÄYT TIETÄVÄN JOTAKIN AIHEESTA NIIN OSAATKO SANOA MIKS VITON "WEBASTOA" EI KÄRSI KÄYTTÄÄ EDES VARTTIA PÄÄLLÄ! NÄILLÄ PAKKASILLA EI AUTO JAKSA STARTATA VARTIN KÄYTÖN JÄLKEEN VAIKKA ON UUS AKKU. MIKÄ SIELLÄ MÄTTÄÄ. T4 PORTTERISSA VOI PITÄÄ LÄHES TUNNIN JA VIELÄ JAKSAA STARTATA. LATAUSJÄNNITE VITOSSA ON KUITENKI 14,2V.
noh empäs suoralta käsin tuohon vastausta tiedä kun itsellä on defan laturi autossa ja aina yöt laturissa. jos päivisin pitää webastoa parkissa vaikka tunnin päällä niin ei koskaan ole ollut ongelmia virran kanssa.

sellaisen olen huomannut että jos lämmitin on aamulla päällä esim 15-30 min niin auto lähtee pirun nihkeästi käyntiin (pyörittää tahmeasti ja täristää kun rupee käynnistymään, joskus vaatii jopa 2 starttausta), epäilen että lämpöanturi luulee tällöin konetta kuumaksi vaikka se ei sitä ole ja ei osaa annostella polttoainetta oikein starttihetkellä.

jos taas lämppäri on päällä palttiarallaa 45min tai kauemmin niin tärähtää käyntiin kuin palmun alta.

vanhemmissa vitoissa meillä meni yleensä akut vaihtoon kerran vuodessa mutta kun hommattiin nuo defan laturit niin akut on kestänyt palttiarallaa 4 vuotta. suosittelen hommaamaan haukkuu hintansa jo 1-2 vuodessa.
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähköt”