Vito 2004 avain jumittaa kylmällä kelillä + vakio webasto
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.12.2011 20:07
- Paikkakunta: Kerava
Vito 2004 avain jumittaa kylmällä kelillä + vakio webasto
Ongelma on aina kun aamuisin käynnistän ekan kerran, avain menee paikoilleen, virtalukko pitää äänen, mutta avain ei käänny. Joutuu ropeltamaan avainta n 50 kertaa, ja sitten yhtäkkiä kääntyy ja kaikki toimii normaalisti. Onko avain rikki, vai mikä neuvoksi?
Oisko kellään pikaohjeistusta vakio webastoon? kojelaudassa on vasemmalla nappi, jossa on kaksi asentoa. ajotietokoneesta voi säätää kellonajat. Onko tämä webasto ollenkaan? en ole saanut toimimaan.
kiitos.
Oisko kellään pikaohjeistusta vakio webastoon? kojelaudassa on vasemmalla nappi, jossa on kaksi asentoa. ajotietokoneesta voi säätää kellonajat. Onko tämä webasto ollenkaan? en ole saanut toimimaan.
kiitos.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.12.2011 20:07
- Paikkakunta: Kerava
voisin kuvitella jotenkin että joko virtalukon patruunassa vikaa tai sitten siinä koko härdellissä vika (oikean nimen jo unohdin
)
onkos sulla tomaatti vai ihan manuaali?
ainakin vanhemmassa tomaatissa se kepin vaijeri rajoitti, sitä virtalukon liikettä välillä, jos oli väärin säädetty...

onkos sulla tomaatti vai ihan manuaali?
ainakin vanhemmassa tomaatissa se kepin vaijeri rajoitti, sitä virtalukon liikettä välillä, jos oli väärin säädetty...
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.12.2011 20:07
- Paikkakunta: Kerava
Manuaali.
Avaimien pattereissa ei ainakaan ole vikaa keskuslukitus toimii aina.
Samaa temppuilua on aamuisin, molemmilla avaimilla, tänään Webasto lämmitti auton lämpimäksi, mutta silti temppuili n. 20 minuuttia. Sen jälkeen kun avain kerran kääntyy normaalisti, kääntyy se koko loppupäivän normaalisti.
Avaimien pattereissa ei ainakaan ole vikaa keskuslukitus toimii aina.
Samaa temppuilua on aamuisin, molemmilla avaimilla, tänään Webasto lämmitti auton lämpimäksi, mutta silti temppuili n. 20 minuuttia. Sen jälkeen kun avain kerran kääntyy normaalisti, kääntyy se koko loppupäivän normaalisti.
juu kyllä se on lämppärin nappi
yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen
alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa
ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu
yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen
alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa
ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa
toi lämppärin kenkkuilu on uhan normaalia jos ei ole käytetty kesän jälkeen. pitäisi alkaa toimimaan kun muutaman kerran yrität jos ei ole muuten rikki. kannattaa käyttää lämppäriä silloin tällöin myös kesällä.juusopelkonen kirjoitti:Manuaali.
Avaimien pattereissa ei ainakaan ole vikaa keskuslukitus toimii aina.
Samaa temppuilua on aamuisin, molemmilla avaimilla, tänään Webasto lämmitti auton lämpimäksi, mutta silti temppuili n. 20 minuuttia. Sen jälkeen kun avain kerran kääntyy normaalisti, kääntyy se koko loppupäivän normaalisti.
yleisin vika noissa opn vesipumppu jos lämppäri toimii kun auto on käynnissä (auton om pumppu kierrättää veden) niin se on ok. mutta jos käy auto sammutettuna (kylmänä) muutaman minuutin pätkää niin silloin pumppu on moro
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa
Jos on rattilukko vikaantunut niin tekee tuommoista. Jos virtalukko ei saa rattilukolta viestiä että on auennut niin ei anna avaimen kääntyä.
Ei muutakuin starin nokkaan ja siellä katsomaan että mitä näkyy virtalukon tiedoissa kun ei anna avaimen kääntyä. Sieltä näkee että avautuuko rattilukko vai ei.
Uusi rattilukko veholla 350e.
Ei muutakuin starin nokkaan ja siellä katsomaan että mitä näkyy virtalukon tiedoissa kun ei anna avaimen kääntyä. Sieltä näkee että avautuuko rattilukko vai ei.
Uusi rattilukko veholla 350e.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja tähän lisänä jos avain kääntyy esintyy toisinaan virtojen puutumista(vain "radio"asennon virrat toimii)tapio89 kirjoitti:Jos on rattilukko vikaantunut niin tekee tuommoista. Jos virtalukko ei saa rattilukolta viestiä että on auennut niin ei anna avaimen kääntyä.
Ei muutakuin starin nokkaan ja siellä katsomaan että mitä näkyy virtalukon tiedoissa kun ei anna avaimen kääntyä. Sieltä näkee että avautuuko rattilukko vai ei.
Uusi rattilukko veholla 350e.
onneksi lukon voi hommata muualtakin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
turpo kirjoitti:juu kyllä se on lämppärin nappi
yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen
alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa
ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu
TURPO, NÄYT TIETÄVÄN JOTAKIN AIHEESTA NIIN OSAATKO SANOA MIKS VITON "WEBASTOA" EI KÄRSI KÄYTTÄÄ EDES VARTTIA PÄÄLLÄ! NÄILLÄ PAKKASILLA EI AUTO JAKSA STARTATA VARTIN KÄYTÖN JÄLKEEN VAIKKA ON UUS AKKU. MIKÄ SIELLÄ MÄTTÄÄ. T4 PORTTERISSA VOI PITÄÄ LÄHES TUNNIN JA VIELÄ JAKSAA STARTATA. LATAUSJÄNNITE VITOSSA ON KUITENKI 14,2V.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
JOTAIN VIKAA VIRTAA HUKKUU JONNEKIN MUUALEKINostesam kirjoitti:turpo kirjoitti:juu kyllä se on lämppärin nappi
yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen
alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa
ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu
TURPO, NÄYT TIETÄVÄN JOTAKIN AIHEESTA NIIN OSAATKO SANOA MIKS VITON "WEBASTOA" EI KÄRSI KÄYTTÄÄ EDES VARTTIA PÄÄLLÄ! NÄILLÄ PAKKASILLA EI AUTO JAKSA STARTATA VARTIN KÄYTÖN JÄLKEEN VAIKKA ON UUS AKKU. MIKÄ SIELLÄ MÄTTÄÄ. T4 PORTTERISSA VOI PITÄÄ LÄHES TUNNIN JA VIELÄ JAKSAA STARTATA. LATAUSJÄNNITE VITOSSA ON KUITENKI 14,2V.
TOIMIIKO PUHALIN NORMAALISTI?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
noh empäs suoralta käsin tuohon vastausta tiedä kun itsellä on defan laturi autossa ja aina yöt laturissa. jos päivisin pitää webastoa parkissa vaikka tunnin päällä niin ei koskaan ole ollut ongelmia virran kanssa.ostesam kirjoitti:turpo kirjoitti:juu kyllä se on lämppärin nappi
yläpuolta kun painat noin 3-4 sek putkeen niin pun valo syttyy kytkimeen ja laite on manuaalikäytöllä eli päällä niin kauan kuin sammutat auton tai painat sitä nappulaa uudelleen
alapuolelta kun painaset niin saat automaattikäytön päälle eli laite käy lisälämmittimenä aina tarvittaessa
ajastus, painase yläpuolta kerran niin voit ohjelmoida käynnistys ajan mittariston näppäimillä muistipaikkoja on mustaakseni 4 kpl. keltainen valo syttyy kytkimeen ajastuksen merkiksi. kun olet kerran ohjelmoinut ajan muistipaikkaan niin sinun tarvitsee painasta nappulaa ja valita muistipaikka ja odotella noin 5 sek niin kelt valo syttyy. ajastuksen saa pois painasemalla kytkintä ja valitsemalla muistipaikan 0 ja venaa muutama sek niin kelt. valo sammuu
TURPO, NÄYT TIETÄVÄN JOTAKIN AIHEESTA NIIN OSAATKO SANOA MIKS VITON "WEBASTOA" EI KÄRSI KÄYTTÄÄ EDES VARTTIA PÄÄLLÄ! NÄILLÄ PAKKASILLA EI AUTO JAKSA STARTATA VARTIN KÄYTÖN JÄLKEEN VAIKKA ON UUS AKKU. MIKÄ SIELLÄ MÄTTÄÄ. T4 PORTTERISSA VOI PITÄÄ LÄHES TUNNIN JA VIELÄ JAKSAA STARTATA. LATAUSJÄNNITE VITOSSA ON KUITENKI 14,2V.
sellaisen olen huomannut että jos lämmitin on aamulla päällä esim 15-30 min niin auto lähtee pirun nihkeästi käyntiin (pyörittää tahmeasti ja täristää kun rupee käynnistymään, joskus vaatii jopa 2 starttausta), epäilen että lämpöanturi luulee tällöin konetta kuumaksi vaikka se ei sitä ole ja ei osaa annostella polttoainetta oikein starttihetkellä.
jos taas lämppäri on päällä palttiarallaa 45min tai kauemmin niin tärähtää käyntiin kuin palmun alta.
vanhemmissa vitoissa meillä meni yleensä akut vaihtoon kerran vuodessa mutta kun hommattiin nuo defan laturit niin akut on kestänyt palttiarallaa 4 vuotta. suosittelen hommaamaan haukkuu hintansa jo 1-2 vuodessa.
316 sprintteri oli. nyt 112 vito, 115 vito, 2 kpl 319 sprintteri ja 300GD . eiköhän sitä nuilla kelpaa