EBERSPÄCHERIN VIRTA HUPIAKULTA?
EBERSPÄCHERIN VIRTA HUPIAKULTA?
Tuohon 2004 w903 316cdi rintteriini on laitettu hupiakku varmaan siinä vaiheessa kun se on muutettu retkeily pirssiksi. Nyt kun akku happani niin totesin että moottoria lämmittävä eeperi ottaa virtansa starttiakulta, mikä ei oo hyvä ratkaisu...
Onkohan kellää tietoa missä on alkuperäisasennetun eeperin virransyöttö ja releet? Olis tarkoitus ottaa syöttökaapeli hupiakulta tuolle releelle jolloin ko. härpäkkeen pitäisi toimia niin ettei starttiakku hupene (kattelin epeerin sähkökaaviosta että noin se toimii).
Vai onko tuossa lisänä rintterin älybokseilta jotain mersun omia johdotuksia jolloin homma menee ketuiksi?
Onkohan kellää tietoa missä on alkuperäisasennetun eeperin virransyöttö ja releet? Olis tarkoitus ottaa syöttökaapeli hupiakulta tuolle releelle jolloin ko. härpäkkeen pitäisi toimia niin ettei starttiakku hupene (kattelin epeerin sähkökaaviosta että noin se toimii).
Vai onko tuossa lisänä rintterin älybokseilta jotain mersun omia johdotuksia jolloin homma menee ketuiksi?
Saitko tähän koskaan mitään tolkkua? Mulla on ollut sama mielessä -06 malliseen rintteriin...
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Ei ole tullut tietoa täältä eikä muualta
Ratkaisin asian laittamalla isomman hupiakun jolta saa katkaisijaa kääntämällä starttiakun ladattua noin 15 minuutissa.
Ei hyvä mutta en uskaltanut ropeltaa väylän kytkentöjä. Mitään releitä ei löytynyt, vaikka eeperin kaaviossa niin esitettiin. Ilmeisesti mersun tehtaalle toimitetaan erilaite tuota väylää varten tuunattuna.
Ratkaisin asian laittamalla isomman hupiakun jolta saa katkaisijaa kääntämällä starttiakun ladattua noin 15 minuutissa.
Ei hyvä mutta en uskaltanut ropeltaa väylän kytkentöjä. Mitään releitä ei löytynyt, vaikka eeperin kaaviossa niin esitettiin. Ilmeisesti mersun tehtaalle toimitetaan erilaite tuota väylää varten tuunattuna.
Mä olen kanssa miettinyt yhtenä vaihtoehtona latausreleen rinnalle päävirtakytkintä, jolla pääsis tarvittaessa antamaan hupiakusta lisävirtaa starttiakulle.Junnu88 kirjoitti:Ei ole tullut tietoa täältä eikä muualta
Ratkaisin asian laittamalla isomman hupiakun jolta saa katkaisijaa kääntämällä starttiakun ladattua noin 15 minuutissa.
Ei hyvä mutta en uskaltanut ropeltaa väylän kytkentöjä. Mitään releitä ei löytynyt, vaikka eeperin kaaviossa niin esitettiin. Ilmeisesti mersun tehtaalle toimitetaan erilaite tuota väylää varten tuunattuna.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Mulla oli ylikuumenemistunnistin sökö kun tota teki, voi olla toki monta muutakin paikkaa minne saa rahaa menemäänMika.T kirjoitti:Sama täällä.
Jos tuon eeperin paskakasan sais joskus ensin syttymään
Uutta ossaa on vuoden-kahden sisään jo sen verran lapettu että mitä vittua kun ei syty.
Ohjainkortti, hehku, hehkun sihti ja palopesä uutta mutta ei syty. Savuaa vaan kun höyryveturi...
Tilasin uuden kiinalaisen tunnistimen 13 eurolla kun oli eeperin tarralla "hieman" kova hinta.
Mitäs staari arpoo viaksi?
Ei pääse starilla käsiksi. En muista mitä herjasi mutta ei pääse ZHU/ZHE:hen käsiksi starilla ollenkaan.
Ratkaisin asian näin...
Eli ostin kokonaan uuden lämmittimen. Ei temppuile ainakkaan pariin talveen.
Hieman pöläytti savua kun pakoputki ja äänenvaimentaja on kyllästetty löpöllä...
Nyt voiskin paremmin perehtyä tuohon hupiakun käyttöön lämmittimelle. Se ei aivan naps ja kops homma ole kun siinä joutuu myös lämmityslaitteen panelin ja auton kiertovesipumpun virrat vetasemaan hupiakulle.
Ratkaisin asian näin...
Eli ostin kokonaan uuden lämmittimen. Ei temppuile ainakkaan pariin talveen.
Hieman pöläytti savua kun pakoputki ja äänenvaimentaja on kyllästetty löpöllä...
Nyt voiskin paremmin perehtyä tuohon hupiakun käyttöön lämmittimelle. Se ei aivan naps ja kops homma ole kun siinä joutuu myös lämmityslaitteen panelin ja auton kiertovesipumpun virrat vetasemaan hupiakulle.
Jaa mulla menöö nii notta ku laittaa staarit ja hilppeet kiinni nin laitaa sen jälekee kaikki eeperit sun muut hilippeet päälle ja starista vikahaku käyntihi ni jo löytyy koodia ja vian tynkää korjausehdotuksineen.
Jos eeperi ei oo kytketty päälle asentoho nin ei autos mukamas oo koko hilpettä.
Tuos on vaihtoehtoinen vehjes jos ei oo tarvetta väylään kytkee:
https://www.aliexpress.com/item/4000382 ... b201603_53
Jos eeperi ei oo kytketty päälle asentoho nin ei autos mukamas oo koko hilpettä.
Tuos on vaihtoehtoinen vehjes jos ei oo tarvetta väylään kytkee:
https://www.aliexpress.com/item/4000382 ... b201603_53
Tämä oli uus tieto! Kiitoksia! Ässässä webaston koodit tuli kyllä, vaikkei webasto ollut päällä, mutta eberi onkin näköjään ihan eri peli....Jos eeperi ei oo kytketty päälle asentoho nin ei autos mukamas oo koko hilpettä.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Heh, nyt talven seisonnan jälkeen eeperi pukkas vain savua.... viaksi ilmoitti taas tuon ylikuumenemistunnistimen, toisena vaihtoehtona tarjos polttoainepumppua ja kolmantena älyboksia.Junnu88 kirjoitti:Mulla oli ylikuumenemistunnistin sökö kun tota teki, voi olla toki monta muutakin paikkaa minne saa rahaa menemäänMika.T kirjoitti:Sama täällä.
Jos tuon eeperin paskakasan sais joskus ensin syttymään
Uutta ossaa on vuoden-kahden sisään jo sen verran lapettu että mitä vittua kun ei syty.
Ohjainkortti, hehku, hehkun sihti ja palopesä uutta mutta ei syty. Savuaa vaan kun höyryveturi...
Tilasin uuden kiinalaisen tunnistimen 13 eurolla kun oli eeperin tarralla "hieman" kova hinta.
Mitäs staari arpoo viaksi?
Tuli täs sitten renkaita vaihtaes mieleen tarkistaa se pumppu (kun eeperin irrottaminen ei innostanut) ja olihan vika! Jotain mustaa mössöä oli kertyny pumpun ja polttoaineputken liitososaan, reipas puhallus ja osat takaisin. Pelaa taas
Joskus pääsee helpolla näidekin kans...