Sprinterin (=Crafter) sähköt
Sprinterin (=Crafter) sähköt
Katkaisee virrat kesken ajon. moottori jää käyntiin, mut kaikki sähkölaitteet pimenevät. onko ollut tällaista vaivaa?
Autona Volkkari crafter -08
Autossa muutakin mielenkiintoista sähkövikaa, es. tavaratilan liukuoven lukitus, keskuslukko ei toimi. kerran tää kuitenkin teki silleen, että jarrupalojen kulumisentunnistus ilmoitti paloista ja sillä samalla kertaa meni kaikki tavaratilan ovet lukkoon. teki tätä muutaman kerran ja sen jälkeen sivuoven lukitus yllättäen n.vuoden tauon jälkeen alkoi toimia, mut toimi tosin vain pari kuukautta ja on nyt tällä hetkellä taas mykkänä..
Onko kokemusta lisäakun asennuksesta / kytkennästä. voiko kytkeä suoraan toisen rinnalle?
jp
Autona Volkkari crafter -08
Autossa muutakin mielenkiintoista sähkövikaa, es. tavaratilan liukuoven lukitus, keskuslukko ei toimi. kerran tää kuitenkin teki silleen, että jarrupalojen kulumisentunnistus ilmoitti paloista ja sillä samalla kertaa meni kaikki tavaratilan ovet lukkoon. teki tätä muutaman kerran ja sen jälkeen sivuoven lukitus yllättäen n.vuoden tauon jälkeen alkoi toimia, mut toimi tosin vain pari kuukautta ja on nyt tällä hetkellä taas mykkänä..
Onko kokemusta lisäakun asennuksesta / kytkennästä. voiko kytkeä suoraan toisen rinnalle?
jp
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinterin (=Crafter) sähköt
Ikävämpi juttujppesu2 kirjoitti:Katkaisee virrat kesken ajon. moottori jää käyntiin, mut kaikki sähkölaitteet pimenevät. onko ollut tällaista vaivaa?
Autona Volkkari crafter -08
Autossa muutakin mielenkiintoista sähkövikaa, es. tavaratilan liukuoven lukitus, keskuslukko ei toimi. kerran tää kuitenkin teki silleen, että jarrupalojen kulumisentunnistus ilmoitti paloista ja sillä samalla kertaa meni kaikki tavaratilan ovet lukkoon. teki tätä muutaman kerran ja sen jälkeen sivuoven lukitus yllättäen n.vuoden tauon jälkeen alkoi toimia, mut toimi tosin vain pari kuukautta ja on nyt tällä hetkellä taas mykkänä..
Onko kokemusta lisäakun asennuksesta / kytkennästä. voiko kytkeä suoraan toisen rinnalle?
jp
Mutta tämä ei ole valitettavasti ihan näin että jos näytää mersulta niin sitä myös olisi... Eli klonks vagen on klons vagen
Mutta kannatta alkuun tarksitella sam ja sen releet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
vika vielä päällä. sitä on volkkarin ohjelmalla yritetty diagnosoida, mut ei oikein anna mitään dataa, johtuen ilm. siitä että crafterissa Mersun sähköt??antaa vain vikakoodit, jotka seurausta virran katkeamisesta. ei vaan löydy syytä virtojen katkaisuun.
virrat pysyvät päällä riippumatta siitä onko auto ajossa, tyhjäkäynnillä tai vain virrat päällä tasan 15minuuttia. tämä 15min toistuu joka kerta. tämän vuoksi diagnoosin tekokin hankalaa kun CAN katoaa aina keskenkaiken
virrat pysyvät päällä riippumatta siitä onko auto ajossa, tyhjäkäynnillä tai vain virrat päällä tasan 15minuuttia. tämä 15min toistuu joka kerta. tämän vuoksi diagnoosin tekokin hankalaa kun CAN katoaa aina keskenkaiken
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
VW on valinnut omat diagnoosityökalunsa tuolle kulkineelle. Kyllä ne on silloin VW:n sähköt vaikka mersu olisi ne valmistanutkin ja VW:n diagnoosilaitteiden se kuuluisi hallita jos ne on kunnolla tehty.jppesu2 kirjoitti:vika vielä päällä. sitä on volkkarin ohjelmalla yritetty diagnosoida, mut ei oikein anna mitään dataa, johtuen ilm. siitä että crafterissa Mersun sähköt??
Pääsee mersuissakin moottoriohjainlaitteeseen käsiksi vaikka olisi Boschin tekemä, ei siellä kukaan selittele sillä että osat tulee muualta.
Itse ongelmaan en osaa sanoa mitään enkä siihen onko kyse mersun osien laadusta vai muusta.
Ei satu olemaan mikään vanha ambulanssi tms ? Niissä on joskus tämäntapaista ongelmaa johtuen ylimääräisistä sähkökytkennöistä ja niiden poistamisesta myöhemmin.
Tosiaan VW testerillä pitäisi pystyä parhaiten testaamaan, mutta nämä tapaukset joissa sähköt mykistyy tyystin eivät testerillä selviä kuin sitä kautta että listaa kaiken mihin vikaa tuli ja tutkii niiden yhteisiä juttuja virtapiirikaavioista ym.
Tosiaan VW testerillä pitäisi pystyä parhaiten testaamaan, mutta nämä tapaukset joissa sähköt mykistyy tyystin eivät testerillä selviä kuin sitä kautta että listaa kaiken mihin vikaa tuli ja tutkii niiden yhteisiä juttuja virtapiirikaavioista ym.
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
tuosta tasan 15min tulee miellen että vois olla joku jälkitoiminta aika
(klonks crafteri tai c300 mitä kaupitelnan mielikuvilla että on kuin mersu kun on mersun osia käytetty ei valitetavasti tee niistä mersuja kun niiltä osin mitkä on mersua)
E samoin muut jeep, muusut ym mitä niitä onkaan
(klonks crafteri tai c300 mitä kaupitelnan mielikuvilla että on kuin mersu kun on mersun osia käytetty ei valitetavasti tee niistä mersuja kun niiltä osin mitkä on mersua)
E samoin muut jeep, muusut ym mitä niitä onkaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tuo jppesu2:n ongelma oli myös mulla 2011 vm. 2.5 TDI Crafterissa. Syynä tuohon oli virtalukko, joka ei tunnista/josta ei mene viesti eteenpäin, että auto on käynnissä, niin katkaisee virrat tuon 15min jälkeen. Ulkomaisilta foorumeilta löytyy tästä jonkin verran juttua.
Ratkaisuna tuohon on kaksi vaihtoehtoa:
1. Tilattava uusi virtalukko merkkiliikkeen esim. käyttöauton kautta ja he vaihtavat ja koodaavat tuon virtalukon. Kustannus virtalukko 700€ ja asennus+ohjelmointi n. 300€.
2. Samanlainen virtalukko purkaamolta ja purkaamon virtalukosta ajoneston purku ja vanhan virtalukon tietojen kopiointi purkaamolta ostettuun. Kustannus virtalukko purkaamolta 150€ ja asennus+ohjelmointi www.mittarihuolto.fi (Pirkkala) 250€
Merkkiliike ei pysty tuota purkaamolta ostetun virtalukon ajonestoa poistamaan ja asentamaan sitä. Yksi paja joka pystyy on tuo www.mittarihuolto.fi kaveri. Molemmissa vaihtoehdoissa auto toimii sen alkuperäisillä avaimilla, eikä lukkoja esim tarvitse vaihtaa. Itse päädyin tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja voin vahvasti suositella.
Ratkaisuna tuohon on kaksi vaihtoehtoa:
1. Tilattava uusi virtalukko merkkiliikkeen esim. käyttöauton kautta ja he vaihtavat ja koodaavat tuon virtalukon. Kustannus virtalukko 700€ ja asennus+ohjelmointi n. 300€.
2. Samanlainen virtalukko purkaamolta ja purkaamon virtalukosta ajoneston purku ja vanhan virtalukon tietojen kopiointi purkaamolta ostettuun. Kustannus virtalukko purkaamolta 150€ ja asennus+ohjelmointi www.mittarihuolto.fi (Pirkkala) 250€
Merkkiliike ei pysty tuota purkaamolta ostetun virtalukon ajonestoa poistamaan ja asentamaan sitä. Yksi paja joka pystyy on tuo www.mittarihuolto.fi kaveri. Molemmissa vaihtoehdoissa auto toimii sen alkuperäisillä avaimilla, eikä lukkoja esim tarvitse vaihtaa. Itse päädyin tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja voin vahvasti suositella.