lisäpenkit sprintteriin
Kuinka pykälät menee tarkalleen ottaen, jos haluaa lisäpenkit pakkuun?
Kyseessä 316 -03(pitkä-korkea), mikä on ollut Ka lisäpenkein ja muutoskatsastettu pakuriksi, jolloin lisäpenkit heivatty kankaalle ja verot maksettu.
Auto tuli 2 paikkaiseksi, kun apukuskin penkki on yksipaikkainen.
Nyt tarve lisäpaikoille, alkuun pitää löytää 2 paikkainen apukuskin penkki sekä ajatuksena lisäpenkki olemassa olevaan verhoiltuun välitilaan.
Pitääkö mennä jonkunlaisena tilapäispenkkinä ellei halua maksella mitään lisäveroja??
Naama, vai selkä menosuuntaan?
Jotkut puhuvat kippipenkistä?, mitä tällä tarkalleen ottaen tarkoitetaan?
Kenellä olisi faktaa tästä:?:
Jos on tarjolla tupla apukuskin penkkiä niin saa tarjota.
Kyseessä 316 -03(pitkä-korkea), mikä on ollut Ka lisäpenkein ja muutoskatsastettu pakuriksi, jolloin lisäpenkit heivatty kankaalle ja verot maksettu.
Auto tuli 2 paikkaiseksi, kun apukuskin penkki on yksipaikkainen.
Nyt tarve lisäpaikoille, alkuun pitää löytää 2 paikkainen apukuskin penkki sekä ajatuksena lisäpenkki olemassa olevaan verhoiltuun välitilaan.
Pitääkö mennä jonkunlaisena tilapäispenkkinä ellei halua maksella mitään lisäveroja??
Naama, vai selkä menosuuntaan?
Jotkut puhuvat kippipenkistä?, mitä tällä tarkalleen ottaen tarkoitetaan?
Kenellä olisi faktaa tästä:?:
Jos on tarjolla tupla apukuskin penkkiä niin saa tarjota.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Tänäpäivänä jos haluaa lisäpenkkejä pakuun, mennään kuorma-autolla.
Lienee kuitenkin vielä voimassa pakun pykälä: jotakuinkin +9m3 tavaratilaa=yksi lisäpenkki ylösnousevalla istuin osalla tavaratilaan selkä menosuuntaan.
Eli takaisin kuormuriksi tai laittomasti pakulla. Kaksipaikkainen apparin penkki lie vielä sallittu.
Ps. Puolikas valkkari ja pari mustaa lonkeroa saattaa hämärtää muistikuvan tuosta kuutiomäärästä. Mutta käytännössä, laita penkit takas ja hommaa k-a kortti kaikille auton kuskeille. Sarvikuonola prkl .
Lienee kuitenkin vielä voimassa pakun pykälä: jotakuinkin +9m3 tavaratilaa=yksi lisäpenkki ylösnousevalla istuin osalla tavaratilaan selkä menosuuntaan.
Eli takaisin kuormuriksi tai laittomasti pakulla. Kaksipaikkainen apparin penkki lie vielä sallittu.
Ps. Puolikas valkkari ja pari mustaa lonkeroa saattaa hämärtää muistikuvan tuosta kuutiomäärästä. Mutta käytännössä, laita penkit takas ja hommaa k-a kortti kaikille auton kuskeille. Sarvikuonola prkl .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Auton edellinen omistaja ehti jo aikaa sitten hukata orkkis vöillä varustetun penkkirivistön.
Täytyy tutkia vielä tuota tilapäispenkki hommaa pakulle, kun emännällä vain B-kortti, niin ei viitsitä KA-ksi katsastaa.
Vielä selvennystä kaipaan...
Tarkoitatko, että tilapäispenkkejä saa olla yksi vai yhdelle henkilölle??
siis jos tekee leveän penkin selkä menosuuntaan, silloin on vain yksipenkki.
Sijanti siis tavaratilassa?? väliseinän takapuolellako?
eikös välitila ole myös tavaratilaa?? kun se on pakettiauto, niin eihän se ole matkustamoa, kun ennen ei ole penkkejä ollut...
vai tulkitseeko ne sen ohjaamoksi?
Täytyy tutkia vielä tuota tilapäispenkki hommaa pakulle, kun emännällä vain B-kortti, niin ei viitsitä KA-ksi katsastaa.
Vielä selvennystä kaipaan...
Tarkoitatko, että tilapäispenkkejä saa olla yksi vai yhdelle henkilölle??
siis jos tekee leveän penkin selkä menosuuntaan, silloin on vain yksipenkki.
Sijanti siis tavaratilassa?? väliseinän takapuolellako?
eikös välitila ole myös tavaratilaa?? kun se on pakettiauto, niin eihän se ole matkustamoa, kun ennen ei ole penkkejä ollut...
vai tulkitseeko ne sen ohjaamoksi?
lisäpenkki
Terve
pakussahan ei välttämättä tarvi olla väliseinää,mutta kynnys tai vastaava,joka estää tavaran liikkumisen.
Ja pakuun lisäpenkit selkä menosuuntaan,kipattavat
muistaakseni 1 penkki/7m3 ja siitä eteenpäin.
1 istuinpaikka/yksi istuin ,sohva 3 tai 4hengen.
Leveetä penkkkiä ei taida pakuun saada.
Terveisin Jamppa
pakussahan ei välttämättä tarvi olla väliseinää,mutta kynnys tai vastaava,joka estää tavaran liikkumisen.
Ja pakuun lisäpenkit selkä menosuuntaan,kipattavat
muistaakseni 1 penkki/7m3 ja siitä eteenpäin.
1 istuinpaikka/yksi istuin ,sohva 3 tai 4hengen.
Leveetä penkkkiä ei taida pakuun saada.
Terveisin Jamppa
Ahas, nyt selvisi tämän välitilan etulaitaan siis alkuperäisen väliseinän kohdalle tehdyn kynnyksen syy.
Hiukan googlettelin, niin ilmiesesti Korkeaa-pitkään saa siten 3 hengelle tilapäis istuimet.
1 istuin vaatii sen 7 kuutiota ja seuraavat ylimenevät 1 lisäkuutio/istuin.
Tilapäisiä istuimia saa olla enentään kolme.
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... Section=35
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1990/19900478
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/penkki.htm
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/saados.htm
Täytyy vielä konttorilta varmistaa, että ei pykälät ole muuttuneet.
Jos yrittäisi leveän penkin saada, vaikka alaskäännettävillä kyynärnojilla istuinpaikat eroteltuna.
Istuinpaikan minimi leveys on 400mm, mutta istuinpaikan max leveyttähän ei ole rajoitettu...
Jospa tämä ensiviikolla selviää...
Täytyy postailla sitten konttorin mietteitä tänne.
Kiitos vastauksista!
Hiukan googlettelin, niin ilmiesesti Korkeaa-pitkään saa siten 3 hengelle tilapäis istuimet.
1 istuin vaatii sen 7 kuutiota ja seuraavat ylimenevät 1 lisäkuutio/istuin.
Tilapäisiä istuimia saa olla enentään kolme.
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... Section=35
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1990/19900478
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/penkki.htm
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/saados.htm
Täytyy vielä konttorilta varmistaa, että ei pykälät ole muuttuneet.
Jos yrittäisi leveän penkin saada, vaikka alaskäännettävillä kyynärnojilla istuinpaikat eroteltuna.
Istuinpaikan minimi leveys on 400mm, mutta istuinpaikan max leveyttähän ei ole rajoitettu...
Jospa tämä ensiviikolla selviää...
Täytyy postailla sitten konttorin mietteitä tänne.
Kiitos vastauksista!
Kyllä tonne pari koppaa bischofshofenia näyttäis helposti mahtuvan.Marku79 kirjoitti: Hyvin jää irto tavaroille tilaa penkin sisään
Ittellä olis vieläkin haussa -96 Sprinteriin tuplapenkki kaksilla 3-pistevöillä pelkääjän paikalle, että siitä saisi 1 + 2, nyt on 1 + 1.
Onko keltään jäämässä yli? Vaihdossa on mahdollista saada erittäin hyväkuntoinen nykyinen penkki pelkääjän paikalta. Kuosi on se perus 'punasinihäröruudullinen'.
Kiinnitykseen tarvinnen sen peltihässäkän tai sitten jonkun mun virityksen, jolla sen tuplapenkin saa kiinnitettyä.
Laitoin YV:TÄfrak kirjoitti: Ittellä olis vieläkin haussa -96 Sprinteriin tuplapenkki kaksilla 3-pistevöillä pelkääjän paikalle, että siitä saisi 1 + 2, nyt on 1 + 1.
Onko keltään jäämässä yli? Vaihdossa on mahdollista saada erittäin hyväkuntoinen nykyinen penkki pelkääjän paikalta. Kuosi on se perus 'punasinihäröruudullinen'.
Kiinnitykseen tarvinnen sen peltihässäkän tai sitten jonkun mun virityksen, jolla sen tuplapenkin saa kiinnitettyä.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Nosto
Kysymys Marku79:lle.. Minkä vuosimallinen auto on..?? ja eikö konttorilla kyselty mitään turvavöistä??
Itselläni 316cdi -vm.06 2+3 (viimeisiä "vanha koppasia") joka on rekisteröity KA:ksi niin konttorin setä alkoi keljuilemaan lisäpenkeistä (penkit on Honda TypeR:stä) koska niissä ei ollut turvavöitä.. Hetken asiaa selviteltyämme setä tuli siihen tulokseen että turvavöitä ei saa edes niihin laittaa kun ei ole ce-hyväksytty väliseinä.. Jatko ohjaamo on rakennettu 5/06
Nyt olisi suunnitelmissa modifioida autoa sen verran, että ajatuksena olisi rakentaa "hattuhylly" eli jonkun sortin nukkumatila.. Onko kellään kokoemuksia tuollaisesta projektista??
Kysymys Marku79:lle.. Minkä vuosimallinen auto on..?? ja eikö konttorilla kyselty mitään turvavöistä??
Itselläni 316cdi -vm.06 2+3 (viimeisiä "vanha koppasia") joka on rekisteröity KA:ksi niin konttorin setä alkoi keljuilemaan lisäpenkeistä (penkit on Honda TypeR:stä) koska niissä ei ollut turvavöitä.. Hetken asiaa selviteltyämme setä tuli siihen tulokseen että turvavöitä ei saa edes niihin laittaa kun ei ole ce-hyväksytty väliseinä.. Jatko ohjaamo on rakennettu 5/06
Nyt olisi suunnitelmissa modifioida autoa sen verran, että ajatuksena olisi rakentaa "hattuhylly" eli jonkun sortin nukkumatila.. Onko kellään kokoemuksia tuollaisesta projektista??
Tämä kätöstys vähän kalpenee Marku79:n taidolla tehdyn rinnalla mutta pistetään jakoon;
50*50 2mm seinämällä oli putkitavaran koko mistä hitsuuteltu runko ja päälle 18mm vaneri.
Tuossa näkyvän sänkyosan koko P150xL170 ja seuraavasta kuvasta näkyy sitten tuo jatko-osa sängylle joka saranoitu, siitä tulee 50cm lisää pituutta. Periaatteessa se ois kait menny niinkin että olisi nukkunut sikiöasennossa sivuttain kun mikään persjalkainen ei ole ole
Mutta kun tarkoitus olisi yöpyä useamminkin autossa niin ajattelin tehdä ns. oikean pituisen sängyn.
Tuo jatko lukitaan sitten 'auki' asentoon turvavöillä, lukko-osat pultattu jatkoon ja se osa joka yleensä lannevyössä on niin roikkuu tuolla katon rajassa. Ihan toimiva systeemi.
Verhoilut vähän vaiheessa sängyn seinien osalta, on siellä vanerointi sentään jonka alla lämpöeristykset mutta pinnat puuttuu. Samoten kattoa ei ole tullut äpösteltyä kuin tuo eka pala vasta, loppupätkältä uupuu lämpöeristeet + verhoilut. Sängyn alapuolelle missä se putkikehikko on tulee vielä finnfoamit + joku pinta (vaneri, turkkilevy tahi joku).
Penkin istuinosa nousee ylös, siellä on näppärää säilytystilaa. Penkki pitäisi verhoilla uudestaan, vaikka se Bilteman kaiutinkangas-eines on hyvää seinille, ei se oikein penkissä toimi, venyy hitokseen ja kun noi sessutkin haluaa luovuttaa vähän väliä karvaa joka ei lähe kirveelläkään irti tuosta Keinonahka vois olla pop
Naisväki ei sitten huomauttele verhoista, ne on tehty ihan omin pikku öljykäsin neulomalla jostain isommista verhoista, ähersin reilun tunnin leikellen ja neuloen kunnes vaimo kurkisti ovesta ja kysyi miksen käytä ompelukonetta... '5min homma' kuulemma.
Mut tehään ne sit myöhemmin uusiksi, huomenna reissuun ja verhot oli tehtävä edes jotenkin, poikamiesaikojen verhot-kiinni->jeesusteippi -ei nyt ollu ratkaisu (pyörittelin mä käsissä jo nitojaa...)
50*50 2mm seinämällä oli putkitavaran koko mistä hitsuuteltu runko ja päälle 18mm vaneri.
Tuossa näkyvän sänkyosan koko P150xL170 ja seuraavasta kuvasta näkyy sitten tuo jatko-osa sängylle joka saranoitu, siitä tulee 50cm lisää pituutta. Periaatteessa se ois kait menny niinkin että olisi nukkunut sikiöasennossa sivuttain kun mikään persjalkainen ei ole ole
Mutta kun tarkoitus olisi yöpyä useamminkin autossa niin ajattelin tehdä ns. oikean pituisen sängyn.
Tuo jatko lukitaan sitten 'auki' asentoon turvavöillä, lukko-osat pultattu jatkoon ja se osa joka yleensä lannevyössä on niin roikkuu tuolla katon rajassa. Ihan toimiva systeemi.
Verhoilut vähän vaiheessa sängyn seinien osalta, on siellä vanerointi sentään jonka alla lämpöeristykset mutta pinnat puuttuu. Samoten kattoa ei ole tullut äpösteltyä kuin tuo eka pala vasta, loppupätkältä uupuu lämpöeristeet + verhoilut. Sängyn alapuolelle missä se putkikehikko on tulee vielä finnfoamit + joku pinta (vaneri, turkkilevy tahi joku).
Penkin istuinosa nousee ylös, siellä on näppärää säilytystilaa. Penkki pitäisi verhoilla uudestaan, vaikka se Bilteman kaiutinkangas-eines on hyvää seinille, ei se oikein penkissä toimi, venyy hitokseen ja kun noi sessutkin haluaa luovuttaa vähän väliä karvaa joka ei lähe kirveelläkään irti tuosta Keinonahka vois olla pop
Naisväki ei sitten huomauttele verhoista, ne on tehty ihan omin pikku öljykäsin neulomalla jostain isommista verhoista, ähersin reilun tunnin leikellen ja neuloen kunnes vaimo kurkisti ovesta ja kysyi miksen käytä ompelukonetta... '5min homma' kuulemma.
Mut tehään ne sit myöhemmin uusiksi, huomenna reissuun ja verhot oli tehtävä edes jotenkin, poikamiesaikojen verhot-kiinni->jeesusteippi -ei nyt ollu ratkaisu (pyörittelin mä käsissä jo nitojaa...)
Kävin juuri eilen vastaavasta asiasta keskustelemassa konttorilla. linja-autosta kuorma-autoksi tekemässä. Oltiin oikein suopeita ajatukselle, 6 kuormalenkkiä oikeilla mitoilla, kuormaseinä mikä pitää hyväksyttää ja penkkejä max 1+8, niille pitää löytyä asennuskiskot tai alkuperäiset paikat kiinnitystä varten. Näin olen ymmärtänyt, mutta varmahan mistään ei voi olla ennen kuin paperit kädessä. mutta ollaan ajan tasalla
Itsellä -09 mallinen sprinter työn alla tarkoituksena muuttaa 6-paikkaiseksi niin täällä konttorilla sanoivat että ennen 4/2009 käyttöön otetussa ei tarvitse muutakuin hommata joko alkuperäinen penkki kiinnityskiskoineen ja turvavöineen tai sitten sellainen m1 hyväksytty penkki kiinnityskiskoineen ja turvavöineen ja siirtää joko oma väliseinä tai sitten tehdä itse väliseinä jonka pitää saada sitten koripajalta hyväksyntä että täyttää määräykset. Tuosta uudempiin pitää sitten tehdä hätäpoistumis tiet eli ikkunat kupeisiin,tahi kattoluukkua jolloin joutuisi myös apparin etupenkin muuttamaan yks paikkaiseksi että sitä kautta tulisi kaksi hätäpoistumistietä Itsellä tarkoitus saada tämän kuun aikana sprinter valmiiksi töiden ohessa ja nytkin hallissa auton takaovia ehostan että saa sitten kaikki tehdä kerralla kun auton hallin sisälle ottaa
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Jäänyt päivittämättä tämän oman auton muutos mutta auto tosiaan valmistui ja muutoskatsastin sen 5.9 6-hengen autoksi. Sen verran muutin suunnitelmaa että laitatin ikkunat liukuoveen ja kuskin puolen kupeeseen kun hinta oli asennettuna edullinen ja penkiksi meni -13 mallisen sprinterin alkuperäinen 3-istuttava penkkirivi kiinnityskiskoilla ja väliseinä on alkuperäinen joka siirtyi liukuoven takaosan kohdille Tokihan samalla vaivalla eristin matkustamo osan sekä verhoilin sen ja pistin valaistusta myöskin sinne Jos joku miettii tuollaisen muutoksen kuluja niin itsellä meni vajaa 2900e kaikkiaan kun laskin kaikki kamppeet mitä autoon ostin (penkki,ikkunat,eristeet,piuhat,laminaatit,verhoiluhuopaa,kaiuttimet led listat yms. pikku tarviketta) Työtunteja itsellä meni tuohon hommaan noin 40tuntia kun työn ohessa tämän tein iltaisin ja viikonloppuisin Autolla tein myös katsastuksen jälkeen lapin reissun jossa tuli huomattua samalla mitä pitää vielä tulevaisuudessa jatkojalostaa matkustamon osalta eli sinne pitää lisätä pieni pöytä,inventteri ja mahdollisesti myös pieni jääkaappi
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler