Sprinter jarrukilpi
Sprinter jarrukilpi
97 312d sotaratsun jarrukilpi on ihan paperia. Miten vaihto onnistuu?
1. Jarrut puretaan pois
2. 6 pulttia irti, jotka pitävät kilpeä (ja laakeria?) kiinni
2. vetoakseli irti. Miten? pitääkö irrottaa jotain perämurikasta?
1. Jarrut puretaan pois
2. 6 pulttia irti, jotka pitävät kilpeä (ja laakeria?) kiinni
2. vetoakseli irti. Miten? pitääkö irrottaa jotain perämurikasta?
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Kun ei vaan olis laakeri vasta sen kilven takana, eli joko laakeri uusiksi samalla tai kilpi laikalla halki ja hitsaten paikoilleen kasaan .
Kuuden pultin irrotuksen jälkeen lähtee irti ja tuskin tarvii muuta kun käsin nykästä. Peräölppää saattaa pikkasen lirahtaa ulos.
Kuuden pultin irrotuksen jälkeen lähtee irti ja tuskin tarvii muuta kun käsin nykästä. Peräölppää saattaa pikkasen lirahtaa ulos.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Sama vika Rahikaisella.aadolf kirjoitti:joko sait vaihettua? itellä oils sama homma het eessä
Tarvitseeko tuota jarrukilpeä oikeasti mihinkään? Levy nyt on tietenkin ilman sitä vähän paljaampana ja enemmän tyrkyllä kaikelle lentävälle kuralle ja pskalle...
Olin ajatellut joskus repiä loputkin ruosteen syömät palaset pois laittamatta uutta tilalle.
sama homma tuli tännekinfrak kirjoitti:Sama vika Rahikaisella.aadolf kirjoitti:joko sait vaihettua? itellä oils sama homma het eessä
Tarvitseeko tuota jarrukilpeä oikeasti mihinkään? Levy nyt on tietenkin ilman sitä vähän paljaampana ja enemmän tyrkyllä kaikelle lentävälle kuralle ja pskalle...
Olin ajatellut joskus repiä loputkin ruosteen syömät palaset pois laittamatta uutta tilalle.
tähän asti eli 6 vuotta menny katsastuksesta läpi, mut nyt sitten ei enää mennykään...
tosin ei pitäny käsijarrukaan sillä puolella missä ei kilpee ja näyttikin aika perseeltä, eli käsijarruhilppeet uusiks samalla
Kyselin tossa jo ylempänä löytyisikö keneltäkään tietoa siitä, onko kilpi katsastusvaruste ja onko sillä joku oleellisen tärkeä funktio?potox kirjoitti:juu... mikkiliima hyvä siihen, ellei ole laakerin vaihtoa tulossa..
itsellä molemmat uudet kilvet vaihdettu samalla konstilla
"Tarvitseeko tuota jarrukilpeä oikeasti mihinkään? Levy nyt on tietenkin ilman sitä vähän paljaampana ja enemmän tyrkyllä kaikelle lentävälle kuralle ja pskalle... "
Kyllä kilpi pitää katsastuksessa olla, vaikka tämäkin riippuu katsurista..
Tarkka inssi selitti minulle että se on levyn mahdollisten kuumuuksien takia.. Sama tarkoitus kun muillakin lämoösuojille, samalla tietysti suojaa karkealta lialta
Tarkka inssi selitti minulle että se on levyn mahdollisten kuumuuksien takia.. Sama tarkoitus kun muillakin lämoösuojille, samalla tietysti suojaa karkealta lialta
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Millai sen ny selittäs sillai että varmasti ymmärtää väärin . Kässärin kengät pois paikoiltaan, sitte se klinkku eli levittäjä taitetaan auki eli pitkäksi. Sitte jo vaijeri lähteepi melkein ku itteksee. Voipi sitte olla reilustikki jumissa se klinkku, eli rohkeesti parit tongit käsiin ja vääntämää. Yhtä lailla voi olla se vaijerin pää jämähtäny siihen klinkun päähän.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Eihän ne ole kun painamalla siellä ja tuollaiset peltihäkkyrät välis. Leveällä taltalla painaa ne anturit pois ja voihan siihen väliin laittaa jotain jos haluaa...
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 624/149/14
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 624/149/14
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Lähti ne apsianturit lopulta, taltalla ja vasaralla pieninä palasinajolle kirjoitti:Jarrukilpien vaihto olis edessä irtonaisenaan olevaan akseliin.
Meinasin hiekkapuhaltaa akselin ennen kun alkaa enempää touhuta, uskaltaako abs anturit jättää paikalleen puhalluksen ajaksi?
Saako niitä ehjänään millään pois? Kokeilin liukuvasaralla ja piukassa ovat
Toivottavasti lähtee nykyisestä akselista ees ehjänään
Kilpien vaihto oli helppo homma, vetari ulos, lukitusprikka auki ja prässillä laakeri pois, vanha kilpi pois, uus paikalleen ja vanha laakeri takasin
jos joku tarvitsee avainta sen erikoismutterin avaamiseen tai laakerin prässäämiseen niin täältä löytyy
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Meleko helekkarin haperoistakin jarrukilivistä saa syynivälin kestävät kun vaan malttaa pellinpaloista mikkiliimalla rakentaa. Ikälopun Sprinterin tapauksessa ehkä helpoin vaihtoehto, mikäli ne vespasta lainatut jarrukengät kestää vielä mukana. Nehän täytyy joka tapauksessa sen kerran vuoteen kaivaa esille ja herkistää, samalla tölövää sen kiliven nippuun.
Siitä pitää tehdä erään sortin manuaalinen 3D-tuloste kelarauvasta.
Siitä pitää tehdä erään sortin manuaalinen 3D-tuloste kelarauvasta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Jarrukilpi täysin hapero, ettei siihen päälle pysty uutta hitsaamaan.
Vedin vetoaksilaa vähän ulos, mutta en ymmärrä miten sen vahnan kilvenjämän saa irti, että sais leikattua pois. Laakerin takana on vielä ehjää jäljellä. Vanha kilpi kyllä liikkuu, mutta pitäiskö sen liikkua niin paljon että sais leikattua, vai onko laakeri pakko ottaa irti?
Uuden sais kyllä ujutettua sisään leikattuna, mutta pitäiskö se kuitenkin olla yhtenäinen, että peräöljyt pysyy sisällä?
(jostain valui tilkka peräöljyä ulos, eikä tajua, mikä tiiviste sen pitää sisällä)
Olen yrittäny googlettaa, mutta apuja tarvis.
Vedin vetoaksilaa vähän ulos, mutta en ymmärrä miten sen vahnan kilvenjämän saa irti, että sais leikattua pois. Laakerin takana on vielä ehjää jäljellä. Vanha kilpi kyllä liikkuu, mutta pitäiskö sen liikkua niin paljon että sais leikattua, vai onko laakeri pakko ottaa irti?
Uuden sais kyllä ujutettua sisään leikattuna, mutta pitäiskö se kuitenkin olla yhtenäinen, että peräöljyt pysyy sisällä?
(jostain valui tilkka peräöljyä ulos, eikä tajua, mikä tiiviste sen pitää sisällä)
Olen yrittäny googlettaa, mutta apuja tarvis.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22