W639 turbiiniko vialla?
W639 turbiiniko vialla?
111cdi.Automaatti toimii muutoin ihan ok.
Mutta tasakaasulla ajettaessa,varsinkin n.40-70 nopeuksilla tuntuu kuin turbiini nappaisi kiinni aina pariksi sekunniksi tärinän kera.Tätä saattaa toistua suht tiuhaankin jopa aivan jatkuvasti n.10 sek välein.Joskus taas harvemmin.Kylmänä ilmiö on pahempi.
Myös yli 80 nopeudessa moottorin kierrokset tuppaa humppaamaan edestakas n.200 kier.verran.
Välillä pihaan ajaessa tuntuu moottorijarrutus,aivan kuin turbiini olisi lukossa.
Onkohan edessä turbiinin vaihto?
vai kannattaakohan kokeilla ohjausventiilin vaihtoa ensin?
Onhan tuolla jo 350tkm.ajettu,mutta n.60tkm.välein on vaihteistoöljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan.
Mutta tasakaasulla ajettaessa,varsinkin n.40-70 nopeuksilla tuntuu kuin turbiini nappaisi kiinni aina pariksi sekunniksi tärinän kera.Tätä saattaa toistua suht tiuhaankin jopa aivan jatkuvasti n.10 sek välein.Joskus taas harvemmin.Kylmänä ilmiö on pahempi.
Myös yli 80 nopeudessa moottorin kierrokset tuppaa humppaamaan edestakas n.200 kier.verran.
Välillä pihaan ajaessa tuntuu moottorijarrutus,aivan kuin turbiini olisi lukossa.
Onkohan edessä turbiinin vaihto?
vai kannattaakohan kokeilla ohjausventiilin vaihtoa ensin?
Onhan tuolla jo 350tkm.ajettu,mutta n.60tkm.välein on vaihteistoöljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan.
Viimeksi muokannut kk70, 15.1.2018 8:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W639 turbiiniko vialla?
Ensimäisenä kannatta *:rila katsoa mitä siellä on tapahtuvinaankk70 kirjoitti:115cdi.Automaatti toimii muutoin ihan ok.
Mutta tasakaasulla ajettaessa,varsinkin n.40-70 nopeuksilla tuntuu kuin turbiini nappaisi kiinni aina pariksi sekunniksi tärinän kera.Tätä saattaa toistua suht tiuhaankin jopa aivan jatkuvasti n.10 sek välein.Joskus taas harvemmin.Kylmänä ilmiö on pahempi.
Myös yli 80 nopeudessa moottorin kierrokset tuppaa humppaamaan edestakas n.200 kier.verran.
Välillä pihaan ajaessa tuntuu moottorijarrutus,aivan kuin turbiini olisi lukossa.
Onkohan edessä turbiinin vaihto?
vai kannattaakohan kokeilla ohjausventiilin vaihtoa ensin?
Onhan tuolla jo 350tkm.ajettu,mutta n.60tkm.välein on vaihteistoöljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan.
eli näykyykö arvoissa sinnä kohdin mitä kun outota toimintaa on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo niinhän se kannattais, kellä vaan olis moinen värkki siedettävän matkan päässä ?Ite oon kiinan kopioita katellu,muttaa maksaa nekin.
paikallisen merkkihuollon puoleen en käänny enää ikinä.
paikallisen merkkihuollon puoleen en käänny enää ikinä.
Viimeksi muokannut kk70, 15.1.2018 7:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Suhteelistakk70 kirjoitti:Joo niinhän se kannattais, kellä vaan olis moinen värkki siedettävän matkan päässä lohjalta??Ite oon kiinan kopioita katellu,muttaa maksaa nekin.
paikallisen merkkihuollon puoleen en käänny enää ikinä.
Mikä on siedettävä matka
näin vielä eläkepäviä vietelessäkin on
usein vanhasta tottumksesta salkku mukkana
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä että tuli kuntoonkk70 kirjoitti:Kuntoon tuli ja onneksi helpolla ja halvalla.
Öljynvaihdolla tuli kuntoon,kaiketi oli öljynvaihdossa laittaneet väärät öljyt laatikkoon.

toivotavasti se väärä öljy ei vielä mittään muuta tehnnyt
no se selviä hetken ajelulla
Nykyisin näihin törmää usein ja vieläpä korjamoiden jäljiltä
uskomattoman vaikeet tuntuu olevan
tarkistaa että tynnyrissä/purikista löytyy merkintä että öljy on MB236:10 tai MB236:14
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vähän eriskummalliselta tuntuu että voisi öljynvaihdolla tulla kuntoon, jollei sitten kyseessä ollut aiemmin vajaatäyttö tai todella paskaiset öljyt ja suodin. Noh kuten CDI203 totesi, aika näyttää. Toivotaan parasta.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i