ML400 vaihteisto nykii
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 07.12.2011 16:30
ML400 vaihteisto nykii
Automaatti laatikko nykii, olen kuullut että se voisi olla KYP venttiili vai onko se GYP venttiili joka ohjaa turbiinia.
Venttiilikin on tilattu ja odottaa jo asennusta, miten sen vaihto onnistuu?
Öljyt on vaihdeltu niin monta kertaa että siellä ei ole vika vaan vaihteisto on aivan niin kuin turbiini yrittäsi välillä tarttua kiinni ja sitten luistaa.
Ensin se nyki kun ajoi tasaisesti noin 60km/h mutta nykyään se kyllä nykii lähelle 80km/h nopeuteen asti.
Vai onko jotakin muuta ohjetta mitä kannattaa tehdä, tai löytyykö vaihteisto spesialistia joka voisi korjata vian?
Venttiilikin on tilattu ja odottaa jo asennusta, miten sen vaihto onnistuu?
Öljyt on vaihdeltu niin monta kertaa että siellä ei ole vika vaan vaihteisto on aivan niin kuin turbiini yrittäsi välillä tarttua kiinni ja sitten luistaa.
Ensin se nyki kun ajoi tasaisesti noin 60km/h mutta nykyään se kyllä nykii lähelle 80km/h nopeuteen asti.
Vai onko jotakin muuta ohjetta mitä kannattaa tehdä, tai löytyykö vaihteisto spesialistia joka voisi korjata vian?
ML 400 CDI vaihteisto
Hei,
Nykiiko auto kylmana?
Mun 2003 alkoi oireilla samoin ja lopputuloksena oli etta koko vaimansiirto vaihtoon.
Vikana oli turbiinissa oleva luiston lukitus ei pitanyt, jolloin turbiini luisti (1-3.5%) koko ajan ja se lammitti laatikon ylikuumaksi (yli 300 astetta).
Normaalisti ajotietokone ensin halyyttaa muistaakseni 120 astetta ja sen jalkeen jos lampotila nousee yli 150 astetta menee vikatilaan, jolloin vain pikkuvaihteet ja pakki toimii. Jostain syysta munun tilanteessani laatikko ei mennyt koskaan vikatilaa tai meni viimeisella kerralla .
Turbiini muistaakseni n.250E.
Kantsii varoa, laita auto piuhan nokkaan ja aja muutaman kymmenen kilsan lenkki ja seurata lampoa, mulla tuli kokeilu maksaan 16kE.
Vaunun kanssa tulee helposti esille!
Nykiiko auto kylmana?
Mun 2003 alkoi oireilla samoin ja lopputuloksena oli etta koko vaimansiirto vaihtoon.
Vikana oli turbiinissa oleva luiston lukitus ei pitanyt, jolloin turbiini luisti (1-3.5%) koko ajan ja se lammitti laatikon ylikuumaksi (yli 300 astetta).
Normaalisti ajotietokone ensin halyyttaa muistaakseni 120 astetta ja sen jalkeen jos lampotila nousee yli 150 astetta menee vikatilaan, jolloin vain pikkuvaihteet ja pakki toimii. Jostain syysta munun tilanteessani laatikko ei mennyt koskaan vikatilaa tai meni viimeisella kerralla .
Turbiini muistaakseni n.250E.
Kantsii varoa, laita auto piuhan nokkaan ja aja muutaman kymmenen kilsan lenkki ja seurata lampoa, mulla tuli kokeilu maksaan 16kE.
Vaunun kanssa tulee helposti esille!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: ML400 vaihteisto nykii
KÜBmersu_ville kirjoitti:Automaatti laatikko nykii, olen kuullut että se voisi olla KYP venttiili vai onko se GYP venttiili joka ohjaa turbiinia.
Venttiilikin on tilattu ja odottaa jo asennusta, miten sen vaihto onnistuu?
Öljyt on vaihdeltu niin monta kertaa että siellä ei ole vika vaan vaihteisto on aivan niin kuin turbiini yrittäsi välillä tarttua kiinni ja sitten luistaa.
Ensin se nyki kun ajoi tasaisesti noin 60km/h mutta nykyään se kyllä nykii lähelle 80km/h nopeuteen asti.
Vai onko jotakin muuta ohjetta mitä kannattaa tehdä, tai löytyykö vaihteisto spesialistia joka voisi korjata vian?
viewtopic.php?t=24386&postdays=0&postorder=asc&start=0
jos remontille tekijää tarvis niin somerolle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 07.12.2011 16:30
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 07.12.2011 16:30
TOIMII:::::
No nyt se vihdoinkin tuli vaihdetua se KYP venttiili eli turbiinin lukkoventtiili ja vaihteisto toimii kuin ajatus.
Kiitos vinkeistä ja avuista
Kiitos vinkeistä ja avuista
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 07.9.2014 21:49