Sprintterin vauhtipyörä
Sprintterin vauhtipyörä
http://www.highwayclutch.com.au/ ja tuohon KIT NO. SEARCH
laittaa BZK24011NFW
Sama kytkin vauhtipyörä paketti Vitos, 312d, Cdi Sprintter. Pitääkö tuo sivusto paikkansa? Olisko Australias erillaiset speksit kun Euroopas?
Laittaako ne 240mm kytkimen 312d? Eikös se pitäisi olla 250mm?
laittaa BZK24011NFW
Sama kytkin vauhtipyörä paketti Vitos, 312d, Cdi Sprintter. Pitääkö tuo sivusto paikkansa? Olisko Australias erillaiset speksit kun Euroopas?
Laittaako ne 240mm kytkimen 312d? Eikös se pitäisi olla 250mm?
ei saa 312... ite kyselin samaa mutta ei saaiso E kirjoitti:tuning stuodiolta saa/pitäis saada noihin sprinttereihin täydellistä muutos sarjaa teettävät ne englannissa sieltä tulee yksöismassa vauhtipyörä ja täydellinen kytkin lakkaa syömasta kaksoismassa pyöriä![]()
hinta pitäis olla jossain noin 60-70 prosenttia uusista kaksoismassa tarvikkeista.


en tiedä mistä ravistaa vieläkin parhaimmalla vääntöalueella... kardaanin ristikotkin on kunnossa ja kannatinlaakeri???
ja mainittakoon vielä että itellä on tehoboksi kiinni, enkä enää irti ota

Vauhtipyörä
Tuolta kiinteä vauhtipyöräpaketti CDI http://www.tamgears.com/ heillä voisi olls tietoa vanhemmistakin.
Hiluxsiin tilasin pyöriä ja akseleita laatikkoon, olivat Tojon alkuperäisosia ja hinta 20-30% halvempi
Hiluxsiin tilasin pyöriä ja akseleita laatikkoon, olivat Tojon alkuperäisosia ja hinta 20-30% halvempi
Laitetaan nyt tähän topikkiin, niin ei tartte uutta avata.
312D -96 354tkm kytkin on ruvennut ravistamaan suhteellisen pahasti luistattaessa eli käytännössä huomaa ainoastaan hankalammissa paikoissa kakkosella liikkeellelähdettäessä ja pakilla. Autoa on ajettu siististi luistattelematta (paitsi perää
eli kitkapintaa pitäisi mielestäni vielä olla kaiken järjen mukaan paljon jäljellä.
Kytkinpolkimen tuntuma on ihan normaali eikä ota sen ylempää tai alempaa kuin aikaisemmin. On yritetty varovasti 'polttaa' kytkintä, josko levyssä olisi jotain skeidaa, mutta ei tunnu juurikaan auttavan.
Ristikoita, kytkintä jne. ei ole koskaan vaihdettu.
Onko foorumilaisilla omia kokemuksia tai hyviä arvauksia siitä, mikä tulee noissa kilometreissä tiensä päähän ja voi aiheuttaa ko. ravistuksen?
Onko 312D:ssä normaalia, että kampiakselin stefasta voisi päästä kusemaan öljyä kytkimeen (ja miten sen pääsee todentamaan avaamatta pakettia), onko kytkin vain yksinkertaisesti vähitellen tiensä päässä vai voisiko olla joku kaksoismassa/kardaani/peräjohdannainen ongelma?
312D -96 354tkm kytkin on ruvennut ravistamaan suhteellisen pahasti luistattaessa eli käytännössä huomaa ainoastaan hankalammissa paikoissa kakkosella liikkeellelähdettäessä ja pakilla. Autoa on ajettu siististi luistattelematta (paitsi perää

Kytkinpolkimen tuntuma on ihan normaali eikä ota sen ylempää tai alempaa kuin aikaisemmin. On yritetty varovasti 'polttaa' kytkintä, josko levyssä olisi jotain skeidaa, mutta ei tunnu juurikaan auttavan.
Ristikoita, kytkintä jne. ei ole koskaan vaihdettu.
Onko foorumilaisilla omia kokemuksia tai hyviä arvauksia siitä, mikä tulee noissa kilometreissä tiensä päähän ja voi aiheuttaa ko. ravistuksen?
Onko 312D:ssä normaalia, että kampiakselin stefasta voisi päästä kusemaan öljyä kytkimeen (ja miten sen pääsee todentamaan avaamatta pakettia), onko kytkin vain yksinkertaisesti vähitellen tiensä päässä vai voisiko olla joku kaksoismassa/kardaani/peräjohdannainen ongelma?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Saannissa on valamiita paketteja, ainakin joihinkin, että korvataan se km -vauhtipyörä normaalilla.
Ihan isoltaki kirkolta eli hesasta semmosia ois saannissa.
Ihan isoltaki kirkolta eli hesasta semmosia ois saannissa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos haluut, niin voin selevitellä asiaa
Pistä yv:llä infot autosta ja jne, niin katotaan minkä moonen konkurssi tuosta tulisi
Noita nyt kuitenkin maahantuojalta saan ostaa suoraan

Pistä yv:llä infot autosta ja jne, niin katotaan minkä moonen konkurssi tuosta tulisi

Noita nyt kuitenkin maahantuojalta saan ostaa suoraan

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
mulla ei loppunu ravistus kokonaan vaikka vaihdoin uuden kaksoismassavauhtipyörän...et kirjoitti:Kaksoismassa se saa hampaat irtoamaan.
Saakeli kun piti mennä Ducatoa hinaamaan. Vuosia tuli ajettua raskaita ja aina seisottin kaasupolkimen päällä mutta Sprintteri olikin tehty henkilöautosta
oisin kyllä laittanu kovan tilalle jos vain olis löytyny

en tiiä sitten kuin paljon pitäs kestää mikäkin, omalla vedän blazeria ajopaikalle välillä pitempiäkin matkoja... kokonaispaino autolla ja trairelilla vähän yli 3000kg ja lastu kiinni

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
viitta johonkin lisä boxsin ?Pattis kirjoitti:mulla ei loppunu ravistus kokonaan vaikka vaihdoin uuden kaksoismassavauhtipyörän...et kirjoitti:Kaksoismassa se saa hampaat irtoamaan.
Saakeli kun piti mennä Ducatoa hinaamaan. Vuosia tuli ajettua raskaita ja aina seisottin kaasupolkimen päällä mutta Sprintteri olikin tehty henkilöautosta
oisin kyllä laittanu kovan tilalle jos vain olis löytyny![]()
en tiiä sitten kuin paljon pitäs kestää mikäkin, omalla vedän blazeria ajopaikalle välillä pitempiäkin matkoja... kokonaispaino autolla ja trairelilla vähän yli 3000kg ja lastu kiinni
E: vai miten lastu kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tehoboxi tai mikskä nyt ikinä sanotaankinCDI203 kirjoitti:viitta johonkin lisä boxsin ?Pattis kirjoitti:mulla ei loppunu ravistus kokonaan vaikka vaihdoin uuden kaksoismassavauhtipyörän...et kirjoitti:Kaksoismassa se saa hampaat irtoamaan.
Saakeli kun piti mennä Ducatoa hinaamaan. Vuosia tuli ajettua raskaita ja aina seisottin kaasupolkimen päällä mutta Sprintteri olikin tehty henkilöautosta
oisin kyllä laittanu kovan tilalle jos vain olis löytyny![]()
en tiiä sitten kuin paljon pitäs kestää mikäkin, omalla vedän blazeria ajopaikalle välillä pitempiäkin matkoja... kokonaispaino autolla ja trairelilla vähän yli 3000kg ja lastu kiinni
E: vai miten lastu kiinni

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yksi vaihtoehto (yleine) sen kasoismassa vauhtipyörän jouset pohjaaPattis kirjoitti:meinaatko että ravistus johtuu siitä boxista? mut mikä siellä antaa periks kun se ravistaa?CDI203 kirjoitti:Nostaa liika alhata väntöjä (usein tekevät vielä muutakin kiusaa polttoaine puolelle)
Kun väänätystä tulee alhisilla kieroksilla, kardanin kiinitys kumi,
"tuho"Boxsi kortaa ruiskutus painetta polttoaine puoli kestää sitä aikansa,
(häirö ruiskutuksessa epätasinen veto)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kaksoismassa uus... eli pitäs teettää uus vauhtipyörä, mutta kovaCDI203 kirjoitti:Yksi vaihtoehto (yleine) sen kasoismassa vauhtipyörän jouset pohjaaPattis kirjoitti:meinaatko että ravistus johtuu siitä boxista? mut mikä siellä antaa periks kun se ravistaa?CDI203 kirjoitti:Nostaa liika alhata väntöjä (usein tekevät vielä muutakin kiusaa polttoaine puolelle)
Kun väänätystä tulee alhisilla kieroksilla, kardanin kiinitys kumi,
"tuho"Boxsi kortaa ruiskutus painetta polttoaine puoli kestää sitä aikansa,
(häirö ruiskutuksessa epätasinen veto)

oon yrittäny käydä pariinkin kertaan ristikot ja kumit, nooh antaa ravistaa

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Koita niin että otat sen tuhoboxsin sieltä pois, ravistaako vielä (niin ja äla lita sitä takisin...)Pattis kirjoitti:kaksoismassa uus... eli pitäs teettää uus vauhtipyörä, mutta kovaCDI203 kirjoitti:Yksi vaihtoehto (yleine) sen kasoismassa vauhtipyörän jouset pohjaaPattis kirjoitti: meinaatko että ravistus johtuu siitä boxista? mut mikä siellä antaa periks kun se ravistaa?
Kun väänätystä tulee alhisilla kieroksilla, kardanin kiinitys kumi,
"tuho"Boxsi kortaa ruiskutus painetta polttoaine puoli kestää sitä aikansa,
(häirö ruiskutuksessa epätasinen veto)![]()
oon yrittäny käydä pariinkin kertaan ristikot ja kumit, nooh antaa ravistaa
sillä selviä paljon mahdoliseta syystä samlla kun testaile vielä polttoaine puolen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ei ravista ilman sitä, se tekee sen ravistuksen vain parhaimmalla vääntöalueella kun boxi on kiinni.CDI203 kirjoitti:Koita niin että otat sen tuhoboxsin sieltä pois, ravistaako vielä (niin ja äla lita sitä takisin...)Pattis kirjoitti:kaksoismassa uus... eli pitäs teettää uus vauhtipyörä, mutta kovaCDI203 kirjoitti: Yksi vaihtoehto (yleine) sen kasoismassa vauhtipyörän jouset pohjaa
Kun väänätystä tulee alhisilla kieroksilla, kardanin kiinitys kumi,
"tuho"Boxsi kortaa ruiskutus painetta polttoaine puoli kestää sitä aikansa,
(häirö ruiskutuksessa epätasinen veto)![]()
oon yrittäny käydä pariinkin kertaan ristikot ja kumit, nooh antaa ravistaa
sillä selviä paljon mahdoliseta syystä samlla kun testaile vielä polttoaine puolen
mutta jokuhan siellä antaa periks, jos se on se kaksoismassa mikä sen aiheuttaa niin sitten tarvii miettiä joku muu ratkaisu kun boxin poisto

olkoon sitten vaikka tuhoboxi, mutta kyllä on mukava vetää isoa kuormaa kun jaksaa mennä... jos jotain hajoo niin sitten korjataan!
aattelin vaan onko muilla ollu samaa murhetta, kaverilla on kanssa kiinni vastaava boxi mut ei ravista yhtään!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onhan noita ollut kunnes(boxsi pois) on ohjelmalla vääntö aluae autolle sopivaksi soviteltu läpi kierros alueen"vähän sen täristyksen alkamisen alapuoleele aluesta tulee yleensä vielä laajempi/vedosta parempi kuin boxsilla ilma jää vaan se tuho efekti pois...mutta jokainen tekee omillen mitä haluaaPattis kirjoitti: ei ravista ilman sitä, se tekee sen ravistuksen vain parhaimmalla vääntöalueella kun boxi on kiinni.
mutta jokuhan siellä antaa periks, jos se on se kaksoismassa mikä sen aiheuttaa niin sitten tarvii miettiä joku muu ratkaisu kun boxin poisto![]()
olkoon sitten vaikka tuhoboxi, mutta kyllä on mukava vetää isoa kuormaa kun jaksaa mennä... jos jotain hajoo niin sitten korjataan!
aattelin vaan onko muilla ollu samaa murhetta, kaverilla on kanssa kiinni vastaava boxi mut ei ravista yhtään!

No siihen mikä sieltä pettä on helpoo sitten varautua paikka on tiedossa"jos niistä kardanin nivelistä/kumeista ei löydy välystä" varaa valmiiksi uuden kytkimen, vauhtipyörän, joskus sen värinän jälkeen tarvitsee myös laatiko remontin
se minkä takia kaverilla ei tärise johtuu autossa ja tuhoboxsissa olevista pienistä eroista eilaisia kulumia moottorissa tms
(jos siis autot on muuten ehjiä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kyllä sillä tyhjänä osaa ajaa "järkevasti" ettei ravista, mut 3000kg perässä niin onkin eri juttuCDI203 kirjoitti:Onhan noita ollut kunnes(boxsi pois) on ohjelmalla vääntö aluae autolle sopivaksi soviteltu läpi kierros alueen"vähän sen täristyksen alkamisen alapuoleele aluesta tulee yleensä vielä laajempi/vedosta parempi kuin boxsilla ilma jää vaan se tuho efekti pois...mutta jokainen tekee omillen mitä haluaaPattis kirjoitti: ei ravista ilman sitä, se tekee sen ravistuksen vain parhaimmalla vääntöalueella kun boxi on kiinni.
mutta jokuhan siellä antaa periks, jos se on se kaksoismassa mikä sen aiheuttaa niin sitten tarvii miettiä joku muu ratkaisu kun boxin poisto![]()
olkoon sitten vaikka tuhoboxi, mutta kyllä on mukava vetää isoa kuormaa kun jaksaa mennä... jos jotain hajoo niin sitten korjataan!
aattelin vaan onko muilla ollu samaa murhetta, kaverilla on kanssa kiinni vastaava boxi mut ei ravista yhtään!)
No siihen mikä sieltä pettä on helpoo sitten varautua paikka on tiedossa"jos niistä kardanin nivelistä/kumeista ei löydy välystä" varaa valmiiksi uuden kytkimen, vauhtipyörän, joskus sen värinän jälkeen tarvitsee myös laatiko remontin
se minkä takia kaverilla ei tärise johtuu autossa ja tuhoboxsissa olevista pienistä eroista eilaisia kulumia moottorissa tms
(jos siis autot on muuten ehjiä)

tarvii melkein tutkia vielä noi nivelet ja kumit kunnolla läpi

Onko siellä nyt tuliuusi kaksoismassa ja uusi kytkinpaketti 250mm?
Tuos ylempänä kirosin kun ducatoa hinasin. Tuo kaksoismassa on mitoitettu vakio Rintterille ja saa sen uudenkin rikki jos on tehoja nostettu ja raskasta hinattu. 316Cdi pitäis olla kestävät paikat ja moni uhannu sellaisen laittaa mutta tyypilliseen mersumiestyyliin jätetty kertomatta onnistuiko modifiointi. Ei ole tietoa mikä kytkin on 4 tonnin Cdi Rinttereis mutta nätisti toimi kun sen kaappiin kunnolla ylikuormaan muutaman kerran lastasin.
Kaksoismassan kuulee tyhjäkäynnillä helposti onko rikki, mutta näin pakkasella hieman hankalampi.
Tuos ylempänä kirosin kun ducatoa hinasin. Tuo kaksoismassa on mitoitettu vakio Rintterille ja saa sen uudenkin rikki jos on tehoja nostettu ja raskasta hinattu. 316Cdi pitäis olla kestävät paikat ja moni uhannu sellaisen laittaa mutta tyypilliseen mersumiestyyliin jätetty kertomatta onnistuiko modifiointi. Ei ole tietoa mikä kytkin on 4 tonnin Cdi Rinttereis mutta nätisti toimi kun sen kaappiin kunnolla ylikuormaan muutaman kerran lastasin.
Kaksoismassan kuulee tyhjäkäynnillä helposti onko rikki, mutta näin pakkasella hieman hankalampi.
juu aivan uusi kaksoismassa ja kytkin... kyllä se vanha sökönä olikin, piti melkosen kolinan ja rouskutuksenet kirjoitti:Onko siellä nyt tuliuusi kaksoismassa ja uusi kytkinpaketti 250mm?
Tuos ylempänä kirosin kun ducatoa hinasin. Tuo kaksoismassa on mitoitettu vakio Rintterille ja saa sen uudenkin rikki jos on tehoja nostettu ja raskasta hinattu. 316Cdi pitäis olla kestävät paikat ja moni uhannu sellaisen laittaa mutta tyypilliseen mersumiestyyliin jätetty kertomatta onnistuiko modifiointi. Ei ole tietoa mikä kytkin on 4 tonnin Cdi Rinttereis mutta nätisti toimi kun sen kaappiin kunnolla ylikuormaan muutaman kerran lastasin.
Kaksoismassan kuulee tyhjäkäynnillä helposti onko rikki, mutta näin pakkasella hieman hankalampi.

mutta alkuperänen ravistus ei poistunu (mainitan vielä ettei ravistanu ennen "tuhoboxia") eikä ravista/täristä nyttenkään kun parhaimmalla vääntöalueella tai jos ottaa sen välistä pois

vai eikö se muka kestä ollenkaan kun tehoja nostaa... tuntuu vähän oudolta?
enpä ole kenenkään muun kuullu valittavan moisesta.
Epäiletkö että vedätetäessä uusi kaksoismassa pohjais ja siitä syntyis kytkimen luistaminen/ravistus? Pitäiskö kurkata mitä siellä on tapahtunu...
Olen saanu kehä ykkösellä ramppia noustessa rintterin ravistamaan, mutta laittanu sen tieosuuden nimismiehen kiharan piikkiin ja tuhopoksi löytyy itelläkin.
Ducatoa kun hinasin ja oli Käläkkälän mäkinen/kiharainen tieosuus niin kaksoismassan pohjaaminen ei ollu ravistamista vaan selkeästi kytkin luisti kun massa pohjas.
Olihan järkytys kun selveni että hyötyajoneuvo tehty henkilöauton tekniikasta eikä voi seistä kaasujalalla.
Olen saanu kehä ykkösellä ramppia noustessa rintterin ravistamaan, mutta laittanu sen tieosuuden nimismiehen kiharan piikkiin ja tuhopoksi löytyy itelläkin.
Ducatoa kun hinasin ja oli Käläkkälän mäkinen/kiharainen tieosuus niin kaksoismassan pohjaaminen ei ollu ravistamista vaan selkeästi kytkin luisti kun massa pohjas.
Olihan järkytys kun selveni että hyötyajoneuvo tehty henkilöauton tekniikasta eikä voi seistä kaasujalalla.
en oikeen tiedä, kun ravistus on nyt samanlainen kun parivuotta sitten laitoin sen boxin... mutta kesällä kun se vauhtipyörä meni niin sillon sen kuuli ja tunsi
mun mielestä se ei ole se vauhtipyörä nyt, tarvii varmaan vaan varmuudenvuoks vaihtaa tukilaakeri ja se kumi... kallista kokeiluahan se voi olla mut mut...
paljos muuten niillä uudemmilla siis cdi koneellisilla eli v2000 ylöspäin saa vetää? kun nykysellä -96 312 saa vetää vähän yli 3000kg

mun mielestä se ei ole se vauhtipyörä nyt, tarvii varmaan vaan varmuudenvuoks vaihtaa tukilaakeri ja se kumi... kallista kokeiluahan se voi olla mut mut...

paljos muuten niillä uudemmilla siis cdi koneellisilla eli v2000 ylöspäin saa vetää? kun nykysellä -96 312 saa vetää vähän yli 3000kg
Hyvä kysymys mutta eikös rintterin koukulla saa hinata vain 2500kg.Pattis kirjoitti:paljos muuten niillä uudemmilla siis cdi koneellisilla eli v2000 ylöspäin saa vetää? kun nykysellä -96 312 saa vetää vähän yli 3000kg
Taitaa olla 270 henkilö Eemelin kaksoismassas enemmän Newtoneita kun näis meidän 312d rinttereis. Mikäs se Vario on missä merkintä 812d...siitä kun löytäis tietoja.
juu 2500kg, mut jos on alle 2000 vuoden, voi tehdä ite koukun (niin helvetin älyttömältä kun kuullostaakin) niin K-A saa vetää 1.5kertaa oma paino
eli tyyppikilpi pois ja pieni vahvistus niin avot, omavalmiste koukku valmis... eikä tarvi leimata kun on alle 2000 vuoden auto
nii noista muista autoista en tiedä sopiiko ne vauhtipyörät, mut jos teettäis kovan tilalle? (noh vanhahan tuli heitettyä kiukkuspäissä pois)

eli tyyppikilpi pois ja pieni vahvistus niin avot, omavalmiste koukku valmis... eikä tarvi leimata kun on alle 2000 vuoden auto

nii noista muista autoista en tiedä sopiiko ne vauhtipyörät, mut jos teettäis kovan tilalle? (noh vanhahan tuli heitettyä kiukkuspäissä pois)
