Oiskos jollain tietoa ko,kardaanien kulmista,,, ns normaali asento ei käy vaan jotai muuta pitäis keksiä

tai jos löytyis kuvia kardaaneista??
Eikai sitä näillä "tönkkö" vetoisilla autoille ole tarkoitus ajaa olleskaan "pitävällä" alustalla neliveto ja lukot päällä, kuitenkin etupää ja takapää pyörii aina jonkinverran eri nopeuksilla, riippuen ihan välityksistä, rengaspaineista, sekä kulumisesta. Joutuu voimansiirto aika koville noissa nopeuksissa.epö kirjoitti:Liekkö sitten tarkoitettu että tuolla g.llä vois ajaakkaan maantie nopeuksia nelivedolla... helpottais vaan kärryn vedossa näin talvisaikaan
Sen enempää g:n akselistojen ja laatikoiden sielunelämää tuntematta, ilman keskitasuria ei pitävällä tiellä voi tosiaan nelikolla ajella. Monta HooJiitäkin rikottu noin. Syncrofolgarissakin saa olla vain pari % eroa pyörän halkaisijassa etu-/taka akseleilla, vaikka se ei kiinteä nelikko olekaan.Malm kirjoitti:Eikai sitä näillä "tönkkö" vetoisilla autoille ole tarkoitus ajaa olleskaan "pitävällä" alustalla neliveto ja lukot päällä, kuitenkin etupää ja takapää pyörii aina jonkinverran eri nopeuksilla, riippuen ihan välityksistä, rengaspaineista, sekä kulumisesta. Joutuu voimansiirto aika koville noissa nopeuksissa.epö kirjoitti:Liekkö sitten tarkoitettu että tuolla g.llä vois ajaakkaan maantie nopeuksia nelivedolla... helpottais vaan kärryn vedossa näin talvisaikaan
-Risto
G280E kirjoitti:no heps.
Kyllä pitää kestää ajella nelikko päällä joka säällä.mulla ollu vajaan kymmenen vuotta ja aina kun kelit niin vaatii,menee nelikko päälle,edes yhtään etuniveltä ei ole vielä mennyt ja 35" renkailla mikä vielä lisää käännettäessä välityksiin kohdistuvia vääntöjä.
Kardaaneissa ja laatikon laipoissa on tosiaan kohdistus nuolet,täytyy vain puhdistaa ne ensin aika hyvin että ne sieltä löytyy ja jos ei sitten muuta keksi niin ainakin veholta löytyy aste kulmat kuinka niiden ristikoiden tulisi olla toisiinsa nähden ja kaikki tämä kohdistelu johtuu siitä että 460:ssa etu ja taka kardaani pyörii toisiinsa nähden eri päin.
jos kulmat ei ole kohdallaan ni varmasti tärrää ikävästi.
ne nuolet ei ole tavan omaisia nuolia vaan kolmioita eli nuolen kärkiä.