CDI Vito täristää tyhjäkäynnillä
CDI Vito täristää tyhjäkäynnillä
Ei oma auto mutta samanlainen, -00 vuoden cdi Vito. Täristää tyhjäkäynnillä, ei mitään muita oireita. Tärinä on melkoisen voimakas, rattikin heiluu. Hieman nostaa kierroksia niin tärinä loppuu oikeastaan kokonaan. Ja muita oireita ei tosiaan ole, käynnistyy normaalisti, ei savuta/nakuta yms. Suuttimen juurissa ei yhtään vuotoa.
Suuttimet tulisi itsellä ensimmäisenä mieleen, mutta luulisi että savutusta yms. oireita olisi lisäksi? Laturin vapaakytkin tuskin tuollaista? Mitään ääntä ei sieltäkään päästä kuulu. Koneen kumityynyt.. mutta mitään tärähdystä ei ole käynnistäessa/sammuttaessa.
Suuttimet tulisi itsellä ensimmäisenä mieleen, mutta luulisi että savutusta yms. oireita olisi lisäksi? Laturin vapaakytkin tuskin tuollaista? Mitään ääntä ei sieltäkään päästä kuulu. Koneen kumityynyt.. mutta mitään tärähdystä ei ole käynnistäessa/sammuttaessa.
Onko automaatti? Jos on, niin onko eroa vaihdepäällä ja vapaalla?jolle kirjoitti:Omassa cdi:ssä olen huomannut vastaavaa oiretta. Kumityynyt ja kannatinkumit vaihdettu, suuttimien korjausarvot o ja 0,5 välillä. Voiko joku suutin olla rikki vaikka korjausarvot ovat noin alhaiset?
Samaa horkkatautia täälläkin podetaan, mutta välillä tuntuu hieman häviävän ja taas palailee jne.
Yksi suutin antoi korjaustarpeeseen viittaavaa arvoa, joten tuon voisi irroitella ja laitella pajalle.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Tämä tärinä hävisi, kun vaihteli molemmat vetarit uusiksi.
Tuota jo hieman diagnisoi tuohon suuntaan, kun tärinä oli voimakkainta vaihteen ollessa kytketty (automaatti.) Vapaalle kun heitti, niin helpotti.
Monesti näistä taidetaan vaihdella vain ulompia murroksia, joten nuo sisemmät saattaa olla jo aikaa nähneet, mutta uusilla vetareilla, uusilla pyöränlaakereilla ja alapalloilla ajetaan taas kohti auringonlaskua, eikä liikennevaloissa tarvitse pudotella vapaalle.
Korjausarvot tosiaan suuttimissa aivan ok.
Tuota jo hieman diagnisoi tuohon suuntaan, kun tärinä oli voimakkainta vaihteen ollessa kytketty (automaatti.) Vapaalle kun heitti, niin helpotti.
Monesti näistä taidetaan vaihdella vain ulompia murroksia, joten nuo sisemmät saattaa olla jo aikaa nähneet, mutta uusilla vetareilla, uusilla pyöränlaakereilla ja alapalloilla ajetaan taas kohti auringonlaskua, eikä liikennevaloissa tarvitse pudotella vapaalle.
Korjausarvot tosiaan suuttimissa aivan ok.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi