313cdi ei käynnisty kylmänä
313cdi ei käynnisty kylmänä
eli sprintteri -03 313cdi ei lähe käyntiin alle 0 asteessa ellei lämmitä lohkolla tai eberillä hetken ajan.. missähän voisi vika olla vai onko ominaisuus??
joskus hehkuvalo jää palamaan vähäks aikaa käynnistyksen jälkeen mutta sammuu sitten..
joskus hehkuvalo jää palamaan vähäks aikaa käynnistyksen jälkeen mutta sammuu sitten..
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Hehkun merkkivalo "sanoisi" jonkun hehkun olevan ainakin rikki.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Paljonko on eberillä tai lohkolla "hetki"? Koska se, jos lämmittää "hetken", niin ei paljoa moottoria lämmitä, ja sitte jos herää käymään, niin ei oikein tuntuis ainakaan sille, että ois suuttimissa tai hehkuissa vika, varsinkin jos se hehkujen valo ei jää palamaan... Tosin en näistä mitään tiiäl...
Voisko olla moottorin lämpöanturissa? Jos se haistaa kun lämmittää vähä vettä, että kone on pikkusen lämmin ja sitte se tajuaa startata?
Voisko olla moottorin lämpöanturissa? Jos se haistaa kun lämmittää vähä vettä, että kone on pikkusen lämmin ja sitte se tajuaa startata?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
no hetki on -5 asteen pakkasessa joku 10min lohkolämppärillä niin jo lähtee.. kyllä se jo moottoriakin vähän lämmittää...Vensku_ kirjoitti:Paljonko on eberillä tai lohkolla "hetki"? Koska se, jos lämmittää "hetken", niin ei paljoa moottoria lämmitä, ja sitte jos herää käymään, niin ei oikein tuntuis ainakaan sille, että ois suuttimissa tai hehkuissa vika, varsinkin jos se hehkujen valo ei jää palamaan... Tosin en näistä mitään tiiäl...
Voisko olla moottorin lämpöanturissa? Jos se haistaa kun lämmittää vähä vettä, että kone on pikkusen lämmin ja sitte se tajuaa startata?
mutta hehkun valo ei tosiaan jää palaa kun hetkeks joskus, aika harvoin..
pystyykö hehkuntulpan mittaamaan jotenkin helposti paikallaan??
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Entäs se termostaatissa oleva lämpöanturi ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
No noin lyhyt lämmitys ei mun järjen mukaan konetta kyllä vielä niin paljoa lämmitä, että vaikuttais käynnistymiseen oli sitten hehku pimeenä tai ei...jas kirjoitti: no hetki on -5 asteen pakkasessa joku 10min lohkolämppärillä niin jo lähtee.. kyllä se jo moottoriakin vähän lämmittää...
mutta hehkun valo ei tosiaan jää palaa kun hetkeks joskus, aika harvoin..
pystyykö hehkuntulpan mittaamaan jotenkin helposti paikallaan??
Lucky-Dog heitti sellaisen, mitä itekin ajattelin, että jonkin sortin lämpöanturi...
Hehkut on helppo mitata, jos siinä cdi:ssäkin on se hehkurele siinä akun vieressä, ikäänkuin jarrutehostimelta alespäin, sellanen 13x3cm rasia... Sieltä vaan mittaa maata vasten, neljä piuhaa pitäis näyttää jotain vähä päältä nolla ohmia... (eikös se näin menny? )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Niin ihmeellistä kun se onkin, niin tuo lyhytkin lämmitys saattaa herättää cdi:n pakkasesta. Kaverilla oikkuili 270cdi viime talvena. Tutkin siis tapausta foorumin hakutoiminolla ja sen mukaan tyypilliseen käynnistymisongelmaan auttaa korkeapainepumpun lämmittely kuumailmapuhaltimella, 5 minuutin lämmitys lohkolämmittimellä tai sitten apuvirran antaminen paksuilla kaapeleilla, vaikka omassa akussakin on virtaa. Näitä on myös testattu käytännössä ja todettu toimiviksi konsteiksi.
Näistä kylmäkäynnistymättömistä cdi-moottoreista löytyy haulla rutkasti tarinaa. Vaikuttaa ominaisuudelta joka tulee kun moottorilla on ajettu yli 150tkm.
Se hetken aikaa palava hehkuvalo ilmoittaa palaneesta hehkusta. Se tulppa pitää vaihtaa HETI, jos ei sitten halua itselleen ikäviä ongelmia kanteen juuttuneesta hehkutulpasta. Viisas vaihtaa tietenkin kaikki tulpat kerralla, muut tulpan viikossa kunnes kaikki on vaihdettu.
Näistä kylmäkäynnistymättömistä cdi-moottoreista löytyy haulla rutkasti tarinaa. Vaikuttaa ominaisuudelta joka tulee kun moottorilla on ajettu yli 150tkm.
Se hetken aikaa palava hehkuvalo ilmoittaa palaneesta hehkusta. Se tulppa pitää vaihtaa HETI, jos ei sitten halua itselleen ikäviä ongelmia kanteen juuttuneesta hehkutulpasta. Viisas vaihtaa tietenkin kaikki tulpat kerralla, muut tulpan viikossa kunnes kaikki on vaihdettu.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Perttu k jo tuossa heitti tuonkorkeapainepumpun lämmittelyn, samaa oisin itekki ehottanu.
cdi:n käynnistysvaivoista löytyy täältä ja naapurivoorumilta niin paljon luettavaa että hirvittää, sattuneesta syystä itekki kaks iltaa niitä tavannu.
cdi:n käynnistysvaivoista löytyy täältä ja naapurivoorumilta niin paljon luettavaa että hirvittää, sattuneesta syystä itekki kaks iltaa niitä tavannu.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
no joo, tähänkin löytyi ratkaisu.. ja vielä halvalla!
aloin tässä taannoin mittailla hehkuja, eli releestä liitin irti ja siihen sitten yleismittarilla tökkimään. no lukemat oli kunnossa. siinä sitten liitintä takasin laittaessa huomasin että akulta tuleva virtajohto heilui! ja oli aika pahasti hapettunut siitä releestä, mutterin alta.. ei muuta kun pätkä johtoa pois ja uusi liitin päähän ja vielä tinalla juottaen. lisäksi hioin kaikki hapettumat pois ja kuparitahnaa väliin niin johan alkoi hehkuttelee
joo, ei se oikein ollu hehkutellu kunnolla kun ei saanu tarpeeks virtaa..
tällä kertaa selvittiin todella edullisella korjauksella..
aloin tässä taannoin mittailla hehkuja, eli releestä liitin irti ja siihen sitten yleismittarilla tökkimään. no lukemat oli kunnossa. siinä sitten liitintä takasin laittaessa huomasin että akulta tuleva virtajohto heilui! ja oli aika pahasti hapettunut siitä releestä, mutterin alta.. ei muuta kun pätkä johtoa pois ja uusi liitin päähän ja vielä tinalla juottaen. lisäksi hioin kaikki hapettumat pois ja kuparitahnaa väliin niin johan alkoi hehkuttelee
joo, ei se oikein ollu hehkutellu kunnolla kun ei saanu tarpeeks virtaa..
tällä kertaa selvittiin todella edullisella korjauksella..