Oi jos Kaappiin turpon saisin...

Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:Ei niin että mitään V8 teknologiaa edes harkihtisin, mutta liekköhän muuten kolomilitranen suurin moottori mitä kaapin keulilta on koskaan löytynyt? Varmaankin :idea:
Puikillahan oli piskuinen V8 joka kasvatettiin 215ci ja oliko siitä jatkokehitetystä Roverin koneestakin pienempiä versioita kun onhan sitä istutettu jopa 99 Saabiin :roll: Italiaanoillahan niitä pikkukaseja sitten löytyykin. Sitikan SM:n konekin oli semmoisesta Maseratin V8-myllystä pätkäisty V6.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kaapin konetilan muodot huomioon ottaen se vekkari pitäisi pätkäistä sinne ylösalaisin :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:Kaapin konetilan muodot huomioon ottaen se vekkari pitäisi pätkäistä sinne ylösalaisin :wink:
Samallahan sitä siirtäis akselit katolle :lol:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Laitetaa Flat V8! :pappa:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Joko siellä kaapissa on Veekone vai vaihtuiko turbosuunnittelut samantien karaokelaulantaan?

Kuva
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jämäkän kokoinen fööni sulla :shock:

Eeipä hötkyillä, minulla on ollut tapana ensin tuumata hyväksi ja sitten jättää toteuttamatta :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
röhnö
Viestit: 228
Liittynyt: 18.10.2010 21:18
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja röhnö »

jovihava kirjoitti:Eeipä hötkyillä, minulla on ollut tapana ensin tuumata hyväksi ja sitten jättää toteuttamatta :wink:
:amis_selittaa: Kannatetaan!

Samavika rahikaisella..
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.

Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

jovihava kirjoitti:Jämäkän kokoinen fööni sulla :shock:
No kun minä arvelin sitä katolleasennusta... :fillari:
jovihava kirjoitti:Eeipä hötkyillä, minulla on ollut tapana ensin tuumata hyväksi ja sitten jättää toteuttamatta :wink:
Hyvin suunniteltu on puoliksi jätetty tekemättä? Ja minkä voi jättää tekemättä tänään voi unohtaa huomenna? Aikainen mato on lintuja varten?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tämä se vaan mielessä pyörii nyt vielä kun asvaltissa on sen verran paljasta pintaa että ei saa takarengasta tyhjää pyörähtämään tyhjää etes pikkupykälillä :oops:

Eipä ole vielä edes ahdinta tullut hyllyyn hommattua, saatikka välijäähdytintä, oikeastaan se mitä vieläkin pohdin on että millaisen ahtimen sitä etes hommaisi? Semmoisen max pari sataa voisin pistää putjetiksi turpolle, saako sillä mitään järkevää? Ja max satanen lissää välijäähystä, lopputarvikkeisiin kait sitten uppoaa vielä pari hunttia nokkiin :shock:

Tarviinko minä hukkaporttia :?: Vai onko semmoinen jo lietsossa kiinni yleensä?

Kuten kysymysten tasosta voi havaita, olen tälläkin alueella lähes tasolla tekniikan tohtori :ope:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

jovihava kirjoitti: pari hunttia nokkiin :shock:
Kait tuon kans vielä vakio nokallakin pärjäis? :shock:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Noniinno, niin. Juu, ei. Siis että ihan vakionenulla ja muutenkin vaparitekniikalla oli tarkoitus lähestyä asiaa :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Miten olisi: käytetty uudenkarhea takapotku Viano Saksasta kurahaaramoottorilla, tai käy se puolimoottorikin. Ei kai nuo ole hinnalla pilattu? Pääsis tutustumaan uudempaan moottoriteknologiaan, eli pääsis parempiin piireihin keskustelemaan (kuin meseläiset) lastuttamisesta ja tuhopoksien softaamisesta.

Esimerkiksi: klik
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Koita varsin 290:n turpoo 290:iin. :idea: Jos sitten pumppua enempi rukatuttaa joskus, niin helppo swappi 606 kiehkeröön. Ulkoiset mitat ja kiinnitys melko yhtäläinen pakoputkiliitäntää lukuunottamatta.

Vaparipumppu sitten vaan öyveripaksulle säätöihin ja painekellolla sammutinvivusta ahdonalaset syötit sinne sääjettyyn maksimiin, vai miten se meni?

Toinen vaihtoehto vois olla 250:n liehto. Ehkä parempi nostamaan painetta miedommalla syötöllä, mene ja tiedä. Kun toisaalta kuitenkin kiertävämpiä koneita nuo kammiovärinät.

Susiveräjä löytyy nuista ahtimista vakionaan, mutta tapauskohtasesti sen kelloa voi häätyä vaihtaa alipainetoimisesta ylipainetoimiseen. :idea:

Vaparinokalla vaan. :lol: Sehän onkin raikkaampi, ainakin kaksnokkasissa. Oiskin kiva tietää mitä eroa 290 turbon ja 290 tai 250 vaparin nokissa on ja miten vaihto vaikuttas Sprinterin menoon.. Ei jaksa kuitenkaan kokeilla, kaikkea tenkua kun ei nytkään saa hyödyksi.

Kuten huomaat, en minäkään näistä ymmärrä, olettamusta suurin osa. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jovihava kirjoitti: Ei niin että mitään V8 teknologiaa edes harkihtisin, mutta liekköhän muuten kolomilitranen suurin moottori mitä kaapin keulilta on koskaan löytynyt? Varmaankin :idea:
Jossei sinne sen suurempi sovi, niin vaiha Ameriikan etumoottori-portteri -haaveet Saksan keskimoottori-Vaniksi. Kartaanista reipas jaardi kuuseen, isolla laikalla reikä siankuljetuspuolen lattiaan ja remelistä ahdettu hölökynkölökyn-haaramoottori keskelle autoo.

Vastaavalla tavalla toteutettu vanaha rattikarahka-porrasikkuna-Hiace kuulemma otti isoillakin pykälillä sutia 4xx CID koneella. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ainiin, olikos sitä Iisireitarilla niitä 290:n puhaltimia joutilaana?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ohan nuita Greasy aiderilla, vaakku ei oo pannu merkille mikkä hyviä, mikkä ei.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

jovihava kirjoitti:Tämä se vaan mielessä pyörii nyt vielä kun asvaltissa on sen verran paljasta pintaa että ei saa takarengasta tyhjää pyörähtämään tyhjää etes pikkupykälillä :oops:
Laita väykystä ja 202sta tuttu ESP:n keltainen kolmio kojelautaan vilkkumaan aina liikkeellelähdössä. Voi sitten kylillä sanoa, että kyllähän miän muuten, muttaku tuo sutimisenesto lyö päälle :kuski: :tuumaus:
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vink, mul o kokonainen alakerrasta leikannut turbomoottori tarjolla, ilmastoinnit ja kaikki :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Onnistuneen projektin jälkeen Jovi voi lauleskella myös Matin ja Tepon sanoin:

"Kaapin koneessa on ahdin
joka ihanasti puhaltaa
jota minä en voi vastustaa
hei kaikki nyt mä sanon sen
kaapin koneessa on ahdin"
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vanja-eno kirjoitti:Onnistuneen projektin jälkeen Jovi voi lauleskella myös Matin ja Tepon sanoin:

"Kaapin koneessa on ahdin
joka ihanasti puhaltaa
jota minä en voi vastustaa
hei kaikki nyt mä sanon sen
kaapin koneessa on ahdin...
...joka määrää menon tahdin."
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No nysse Sergeyn ahrin päätyi meikäläisen talliin, oli niin söpö että hellyin :oops:

Sooori Iisi, ei taija nyt tulla rintterin ropelille tarvista :toks:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mie ehkä kuitenki laittasin kaappiin pykälän suuremman föönin.
eli 606sta...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niihä se aina nälkä kasvaa syödessä :D mistäs ny saahaa laipat, putkenpätkiä ja heppivehkeet?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eikös jovilla itellä ollu hitsuukone..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jees, miggi löytyy. Ja eikös se mene niin että kun tuon pikkurupelin saapi istutettua niin voipi sitten alkaa mittomaan minkä kokoinen siihen koloon olisikaan upotettavissa :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jeemu varmaa myy mielellään laipat?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

niin kauheen nuukalla päällä oon minäki että täältä saa jovi kympillä viimesen laipan,tuonko miittiin? maksun ehtii kun muistaa :shock:

tuos on kauhee suuri homma kyl modata tuo laippa kun se on om603 laippa eli yks pytty vaan pois :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No ihteasiassa minä ajattelin että tekisin Kaapin vakipakosarjalla, elikkäs laipan tarviisin vaan ahtimen päähän :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onko se iha tällänen pölkky?
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jovihava kirjoitti:No nysse Sergeyn ahrin päätyi meikäläisen talliin, oli niin söpö että hellyin :oops:

Sooori Iisi, ei taija nyt tulla rintterin ropelille tarvista :toks:
No sitten mää ruuvaan sulle siitä irtaallensa se ylipainemallisen portinkellon, vai meinaakko vettee surrilangalla sulukuunsa koko räppänän?

Onkos sulla korsteenin laippaa? Sennii saatat suaha.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”