ML 400cdi vikakoodia P2005
ML 400cdi vikakoodia P2005
Terve.
Ml herjaa vikakoodia P2005 "Tarkasta rakenneosa L5 (kampiakselin asema-anturi) Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä : EI USKOTTAVA"
Autoon on kuulemma vaihettu tuo kyseinen anturi vast ikään toki varmuutta ei ole. Tuossa kun jonku aikaa staarittelin niin ei tullut enään uudestaan tuo mutta varmaan taas kun lähtee ajeleen nii heittää vikatilaan tuosta.
Välillä toimii ja vetää reilusti, välillä vetää vikatilan päälle. Kuulemma sammuillutkin joskus ja pitänyt silloin viettää kahvitauko ennenkuin on taas lähtenyt, mulla ei ole semmoista vielä tehnyt.
Onkohan niin että on ecu vika vai voisiko johtua kenties tarvikeanturista, tosin en tiedä onko tarvike vai alkuperäinen.
Lisäksi ihmetytti että miksi vänkärinpuolen imm oli johto irti? Laitoin paikalleen ja näytti arvoja, toki paljon isompia kuin toisenpuolen mutta siitä ei enää herjannut vikakoodia kun töpselin laittoi kiinni.
Ml herjaa vikakoodia P2005 "Tarkasta rakenneosa L5 (kampiakselin asema-anturi) Synkronointi kampiakselin ja nokka-akselin välillä : EI USKOTTAVA"
Autoon on kuulemma vaihettu tuo kyseinen anturi vast ikään toki varmuutta ei ole. Tuossa kun jonku aikaa staarittelin niin ei tullut enään uudestaan tuo mutta varmaan taas kun lähtee ajeleen nii heittää vikatilaan tuosta.
Välillä toimii ja vetää reilusti, välillä vetää vikatilan päälle. Kuulemma sammuillutkin joskus ja pitänyt silloin viettää kahvitauko ennenkuin on taas lähtenyt, mulla ei ole semmoista vielä tehnyt.
Onkohan niin että on ecu vika vai voisiko johtua kenties tarvikeanturista, tosin en tiedä onko tarvike vai alkuperäinen.
Lisäksi ihmetytti että miksi vänkärinpuolen imm oli johto irti? Laitoin paikalleen ja näytti arvoja, toki paljon isompia kuin toisenpuolen mutta siitä ei enää herjannut vikakoodia kun töpselin laittoi kiinni.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Tosiaan tämmösiä vikakoodeja siellä oli, nyt vasta älysin tuon nokka-akselinki anturin. Se tosin ei enää uusinu kun nollasi. Tuo kampiakseli modi uusi ja sen jälkeen kun poisti nii ei enää uusinu mutta varmaan ajaessa taas tulee.
Imm koodit poistui kans kun laitoin vänkärinpuolen mittarin johon paikalleen.
Airbag ja AAM moduuliin mentäessä näytti tämmöstä.
Imm koodit poistui kans kun laitoin vänkärinpuolen mittarin johon paikalleen.
Airbag ja AAM moduuliin mentäessä näytti tämmöstä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Eikös se ollu näissäki se venyvä jakoketju.
Tarpeeksi kun venyy niin alkaa herjaamaan kampiakselin ja nokan synkronointivirhettä.
Tarpeeksi kun venyy niin alkaa herjaamaan kampiakselin ja nokan synkronointivirhettä.
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Joo on tuo venyvä kettinki ja oireet täsmäisi hyvin virheelliseen ajoitukseen, tuntuu vaan vähän erikoiselta että toisinaan toimii ja toisinaan ei. Luulisi että kun mekaanisesta osasta johtuva vika niin olisi kokoajan päällä. Tuskin se välillä normaalipituiseksi kitsahtaa
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Niimpä. Mutta jos se onkin vielä siinä rajoilla että kylmänä toimii ja ketjun kuumetessa se laajenee ja pituus kasvaa ja alkaa koiria. Kohta temppuilee kokoajan kun venyy lisää.
Mutta toki se kampuran anturi kannattaa ekana tarkistaa, suht yleinen vikapaikka alkupään cdi myllyissä. Tosin perinteisemmät koneet sammuu samantien eivätkä käynnisty kun anturi temppuilee, miten lie 400nen kun siinä on eri valmistajan moottorinohjaus.
Ilmamäärämittarit vois vaikka suhauttaa bläkleenillä tms puhtaaksi. Onhan niille olemassa ihan omatkin aineensa mutta hyvin on bräkleenikylvyn jälkeenkin toimineet.
Mutta toki se kampuran anturi kannattaa ekana tarkistaa, suht yleinen vikapaikka alkupään cdi myllyissä. Tosin perinteisemmät koneet sammuu samantien eivätkä käynnisty kun anturi temppuilee, miten lie 400nen kun siinä on eri valmistajan moottorinohjaus.
Ilmamäärämittarit vois vaikka suhauttaa bläkleenillä tms puhtaaksi. Onhan niille olemassa ihan omatkin aineensa mutta hyvin on bräkleenikylvyn jälkeenkin toimineet.
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Joo eihän tuo siis mikään mahdottomuus ole vaan ennemminki todennäköinen tässä myllyssä. Täytyy seurailla tilannetta ja alkaa ketjun vaihtoon jos ei muuten löydy ratkaisua. Pitää käydä irrottaan varaosa c-mallista nokan ja kampuran tunnistin, ne on vissiin samat kaikissa ainakin pikaisen varaosanumero haun perusteella?
MHHauto foorumilta löytyi vähän samantapainen juttu mikä jollaki ollu nelisatkuGeessä, se oli vaihtanu kettingin kiristimen ja alkanu toiminaan. Toki tuo taitaa olla vain hetken lumelääkettä kuluneeseen kettinkiin.
Onko muuten kokemusta tuohon moottoriin kettingin vaihosta uittamalla? Tarviiko mitään erikoistyökaluja?
MHHauto foorumilta löytyi vähän samantapainen juttu mikä jollaki ollu nelisatkuGeessä, se oli vaihtanu kettingin kiristimen ja alkanu toiminaan. Toki tuo taitaa olla vain hetken lumelääkettä kuluneeseen kettinkiin.
Onko muuten kokemusta tuohon moottoriin kettingin vaihosta uittamalla? Tarviiko mitään erikoistyökaluja?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Onnistuu uittamalla, aikaa pahuksen kauan kun viimeksi olen vaihtanut mutta ei kai se taida muuta kuin jokin ohjari olisi hyvä vaikka itse tehdä kettinkiä nokkapyörälle painamaan että helpottuu uuden ketjun veivaus paikalleen...
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4302
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Ja jos sattuu oleman alkupään koneita niin tasapainoakselille olis hyvä laitta se ketjun ohjuri
tosin silloin joutuu purkamaan paljon enmän kuin pelkän ketjun vaihdossa
tosin silloin joutuu purkamaan paljon enmän kuin pelkän ketjun vaihdossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Hyvä tietää! Täytynee alkaa hommailemaan vermeet kettingin vaihtoa varten.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Tää on 2003 vuosimallia ja kone on koodilla om628.963 onko sit alkupään mallia vai miten?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Tänää huitasin 500km reissun marjaleenalla. Aamulla käyntii ja ei mitää ongelmaa, yritin myös kuunnella jakopäätä mutta ei ainakaa samanlaista rallatusta pidä kuin om642 kun ketju löysällä.
Menomatka noin 200km ei vikatilaa eikä mitään muutakaan normaalista poikkeavaa. Perillä ollessa piti käydä asioilla ja starttasin käyntiin niin vikatilaan.
Toisella starttauksella kun olin lähdössä pois niin ei vikatilaa mutta p2005 oli muistissa. (Torguen laitoin aamulla kiinni koko matkan ajaksi että saa ees jotain informaatiota)
(Starttaus 3) Takasitullessa kävin tankilla ja kaupassa -> vikatila päälle mutta sen sitten kuittasin pois vauhdissa ja löyly löytyi taas.
(Starttaus 4) kävin kotipaikassa kahvilla ja lähtiessä ei vikatilaa.
(Starttaus 5) kävin toisessa kaupassa ja lähtiessä eikö loppumatkalla vikatilaa eikä myöskään koodia muistissa.
Tuo puolilämpimällä moottorilla starttaus näyttäisi tekevän vikatilan, lämmin tai kylmä moottori ei sitä tee.
Ps kulutus oli vauhdikkaassa maantieajossa 10.8l/100km tankkauksista laskettuna, mittari näytti perillä 8.2l/100km![😂](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f602.svg)
Menomatka noin 200km ei vikatilaa eikä mitään muutakaan normaalista poikkeavaa. Perillä ollessa piti käydä asioilla ja starttasin käyntiin niin vikatilaan.
Toisella starttauksella kun olin lähdössä pois niin ei vikatilaa mutta p2005 oli muistissa. (Torguen laitoin aamulla kiinni koko matkan ajaksi että saa ees jotain informaatiota)
(Starttaus 3) Takasitullessa kävin tankilla ja kaupassa -> vikatila päälle mutta sen sitten kuittasin pois vauhdissa ja löyly löytyi taas.
(Starttaus 4) kävin kotipaikassa kahvilla ja lähtiessä ei vikatilaa.
(Starttaus 5) kävin toisessa kaupassa ja lähtiessä eikö loppumatkalla vikatilaa eikä myöskään koodia muistissa.
Tuo puolilämpimällä moottorilla starttaus näyttäisi tekevän vikatilan, lämmin tai kylmä moottori ei sitä tee.
Ps kulutus oli vauhdikkaassa maantieajossa 10.8l/100km tankkauksista laskettuna, mittari näytti perillä 8.2l/100km
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 15.8.2021 11:49
Re: ML 400cdi vikakoodia P2005
Nyt kun tuo valo syttyy niin epäsäännöllisesti, voisiko olla hydraulisiin(?) ketjunkiristimiin/öljynpaineisiin/öljypumppuun liittyvä ongelma?