312D veto loppuu
312D veto loppuu
Joskus kun auto on lämmin ja sillä ajaa jonkin aikaa hiljaista vauhtia 40-50 km nopeudella niin kiihdyttäessä tuntuu, että veto loppuu ja auto kiihtyy tosi hitaasti. Sitä kestää vähän aikaa ja auto alkaa taas vetää normaalisti. Mikä tällaisen voi aiheuttaa?
Ei sitä koskaan kotipihassa esiinny. kun sitä yrittäisi tutkia.
Ei sitä koskaan kotipihassa esiinny. kun sitä yrittäisi tutkia.
Sama vika. Joskus on vetoja kunnolla niin sitten mennään, mutta yleensä ei ollenkaan. Noh, oma kun menis läpi katsastuksesta on pääasia .
Kannattaa tutkia ettei ole vuotoja ahtoputkistossa, esimerkiksi Egr venttiili voi olla irti ja sen voi tulpata. Ahtopainemittari antais tietoa ongelmasta ja Star kertois vikakoodit.
MAP anturilla on tekemistä ahtopaineiden kans (star kertoo vikatilan) ja turbo voi olla väljä sekä turbon hukkaportin painekello täynnä öljyä?
Ilmanputsari kannattaa uusia kerran vuodes koska se tukkeutuu vaikka vanha näyttäis kuin uudelta ja uusi maksoi Nimarkilla 8€ (aiemmin 6€ ).
Kannattaa tutkia ettei ole vuotoja ahtoputkistossa, esimerkiksi Egr venttiili voi olla irti ja sen voi tulpata. Ahtopainemittari antais tietoa ongelmasta ja Star kertois vikakoodit.
MAP anturilla on tekemistä ahtopaineiden kans (star kertoo vikatilan) ja turbo voi olla väljä sekä turbon hukkaportin painekello täynnä öljyä?
Ilmanputsari kannattaa uusia kerran vuodes koska se tukkeutuu vaikka vanha näyttäis kuin uudelta ja uusi maksoi Nimarkilla 8€ (aiemmin 6€ ).
Taisin lukea hieman huonosti tuon alkuperäisen viestin, mutta mun vastaukses piti paikkansa ainakin Star testeri ja ilmansuodattimen vaihto.
Entisellä työnantajalla oli aikoinaan noita museo Sprintteritä ja ei sekään keksiny muuta vikaa kun että ilmanputsaria piti vaihtaa usein, kun siltä aikoinaan kyselin kyseisestä mallista.
Miksi muuten ne olis CDI versioon laittanu reijät lokariin jos siinä ei olisi ollu jotain syytä? Komeamman näköinen kun vähä reikiä? Miehekkäämpi?
No taitaa tuo museoauto ottaa ilman keulasta, mutta kärpäsetkö ne suodattimen tukkii kun ei vuoden vanhalla pääse savuarvosta läpi, vaikkakin ihan uuden näköinen suodatin, eikä paljoa pölyä tule kun puhaltaa paineella.
Entisellä työnantajalla oli aikoinaan noita museo Sprintteritä ja ei sekään keksiny muuta vikaa kun että ilmanputsaria piti vaihtaa usein, kun siltä aikoinaan kyselin kyseisestä mallista.
Miksi muuten ne olis CDI versioon laittanu reijät lokariin jos siinä ei olisi ollu jotain syytä? Komeamman näköinen kun vähä reikiä? Miehekkäämpi?
No taitaa tuo museoauto ottaa ilman keulasta, mutta kärpäsetkö ne suodattimen tukkii kun ei vuoden vanhalla pääse savuarvosta läpi, vaikkakin ihan uuden näköinen suodatin, eikä paljoa pölyä tule kun puhaltaa paineella.
Viimeksi muokannut et, 23.10.2015 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
museo sprintteri ??????
Taitaa loppua monta CDI ropposta luovuttaa ennen kun museo rintterit luovuttaa.
Mulla museo värit on alle -83
Ja löytyy mm rintterit 310 4x4
Ahtopaine anturi tai se sähköauton saattaa MUSEO rintterissä opisteillä
Yšt Jamppa
Mulla museo värit on alle -83
Ja löytyy mm rintterit 310 4x4
Ahtopaine anturi tai se sähköauton saattaa MUSEO rintterissä opisteillä
Yšt Jamppa
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Samoja vinkeitä täälläkin, huomaa heti aamuruuhkassa päätielle usuttaessa jotta millä jalalla vekotin on yöpuulta noussut. Evryllä voi toki houkustella laukkaan tarvitessa. Lisäksi kottero lyö syötöt poikki satunnaisesti täyskaasukiihdytyksissä, kylmänä tai puolilämpöisenä maks. pari kertaa, pidemmälle mennessä ei enää. Tilanne on päällä ehkä sekunnin kaks ja taas mennään kuin ei mitään.
Vanhassa autossa pitää olla vähän karaktääriä, muutoin menee kurvailu tylsäksi puurtamiseksi.
Vanhassa autossa pitää olla vähän karaktääriä, muutoin menee kurvailu tylsäksi puurtamiseksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mää en oo vetojen puuttumista huomannut. Nehän vasta alkaa 2400rpm jälkeen jatkuen loppuun asti. Tosin aamunuhaa on ollut, eka liikkeellelähtö pitää tehä kakkosen sijasta ykkösellä
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Enpä ole vuosiin vikamuistia lukenu, ei oo kiinnostanu tarpeeksi. Tuikku on kiilunut viimeksi joskus muinoon kun pedaalianturi oli sippi. Oli välillä kuin olisi kontti puolillaan vettä ja välillä veti vallan tyhjäkäynnille ja sytytti vikavalon. Asettu kun laitto käytetyn kaasunanturin c250:stä. Uuven anteron hinta olis ollu aika karkeella suolalla graavattu: ~1/2 teur.
Hittojako nuota murheilemaan, kun myöntäävät vielään hinurivakuutuksen tuholaiskaskoon.
Hittojako nuota murheilemaan, kun myöntäävät vielään hinurivakuutuksen tuholaiskaskoon.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onkos se palanut koskaan siis että ei ole vallan poistettu...et kirjoitti:Jääköhän noista aamupahoinvoinneista vikakoodia? Ainakaan EDC valo ei ole koskaan palanu vaikka veto olis pois.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ainkin se yhdessä suutimessa oleva tunistinjazka49 kirjoitti:Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja ottaa kierroksia. Kulkee kylmänä reippasti yli satasen vauhtia, mutta kun lämpiää, niin ei nouse kierrokset enää yli 2500 eikä kiihdy. Vauhtia löytyy juuri ja juuri 80 kun jaksaa odotella kiihtymistä. Tuntuu, että vanhusta heikottaa . . .
tekee noin kun on sopivasti hajalla,
siitä tallentuu koodi mikä näkyy *:rilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja silti *:ri ei näytä mitään vika koodeja?et kirjoitti:On joo Lamppu on oikealla paikallaan ja sammuu aina käynnistyes.CDI203 kirjoitti:Onkos se palanut koskaan siis että ei ole vallan poistettu...et kirjoitti:Jääköhän noista aamupahoinvoinneista vikakoodia? Ainakaan EDC valo ei ole koskaan palanu vaikka veto olis pois.
jos näin on niin katso ajossa mitä siellä näytää tapahtuvan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Juu on myöset kirjoitti:Näin kerran Starin 10v sitten Lommilan Veholla Hyötyajoneuvopuolella
Näytti kätevältä.
sitä varsinkin kuvaillun
kaltaisten vaivojen selvitellyn
lapioksi siitä ei oikeen ole
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuntuu korreloivan tuo pätkiminen kosteuteenkin. Motarin vesisumussa alko taas kiukuttelemaan. Heitti mököttämästä kun piti parempaa väliä. Onko sammutinsolenoidilla liitoksia montakin ja missä?Easy Rider kirjoitti:Samoja vinkeitä täälläkin, huomaa heti aamuruuhkassa päätielle usuttaessa jotta millä jalalla vekotin on yöpuulta noussut. Evryllä voi toki houkustella laukkaan tarvitessa. Lisäksi kottero lyö syötöt poikki satunnaisesti täyskaasukiihdytyksissä, kylmänä tai puolilämpöisenä maks. pari kertaa, pidemmälle mennessä ei enää. Tilanne on päällä ehkä sekunnin kaks ja taas mennään kuin ei mitään.
Vanhassa autossa pitää olla vähän karaktääriä, muutoin menee kurvailu tylsäksi puurtamiseksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.