Essentiaali tremolo 2.9l OM602 koneessa, onko lääkkeitä?
Essentiaali tremolo 2.9l OM602 koneessa, onko lääkkeitä?
Essentiaali tremolo OM602 koneessa, onko lääkkeitä?
Mikä voisi aiheuttaa OM602 koneessa tärinää alakierroksilla? Tämä ilmiö tuntuu vainoavan minua, OM617 mylly Kaapissa tuntui kuin olisi käynnissä olevaa lätkää kuljettanut, ja koneenvaihto ei asiaa juurikaan parantanut
Pumppu on timmattu maailman parhaalla, suuttimet tsekattu samassa lafkassa. Moottorinkumityynyt on hyvät, valkkasin viiden läjästä selkeästi parhaat, vaikkei uudet olleetkaan.
Tyhjäkäyntiä täytyy pitää lipo tonnissa, noin korvakuulolta että käynti olisi edes jotenkn siedettävää, muuten joka paikka helisee
Yksi venttiilinnostaja naputtaa, mutta ei kait se voi saada käyntiä tämmöseksi Vai onko se tämän pitkäiskuisemman 2.9 koneen perusominaisuuksia että jyrinässä löytyy Vertailin tyhjäkäyntiä naapurin 2.5 OM602 koneeseen, ja kyllähän se kävi niin tasaseen että ei paremmasta väliä
Mistä sen näkee jos solmupisteet on momentissa, voiko todeta silimämääräsesti?
Mikä voisi aiheuttaa OM602 koneessa tärinää alakierroksilla? Tämä ilmiö tuntuu vainoavan minua, OM617 mylly Kaapissa tuntui kuin olisi käynnissä olevaa lätkää kuljettanut, ja koneenvaihto ei asiaa juurikaan parantanut
Pumppu on timmattu maailman parhaalla, suuttimet tsekattu samassa lafkassa. Moottorinkumityynyt on hyvät, valkkasin viiden läjästä selkeästi parhaat, vaikkei uudet olleetkaan.
Tyhjäkäyntiä täytyy pitää lipo tonnissa, noin korvakuulolta että käynti olisi edes jotenkn siedettävää, muuten joka paikka helisee
Yksi venttiilinnostaja naputtaa, mutta ei kait se voi saada käyntiä tämmöseksi Vai onko se tämän pitkäiskuisemman 2.9 koneen perusominaisuuksia että jyrinässä löytyy Vertailin tyhjäkäyntiä naapurin 2.5 OM602 koneeseen, ja kyllähän se kävi niin tasaseen että ei paremmasta väliä
Mistä sen näkee jos solmupisteet on momentissa, voiko todeta silimämääräsesti?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Syy lätkäsyndroomaan löytyy samaisesta läjästä. Laita uudet alkuperäiset tyynyt! Niissä muovikelmuissa, johon on pakattu uuden uutukaiset moottorinkumityynyt, pitää lukea Original Ersatzteile, eikä mitään sellaista kuin: Sponsored by Wood Happyjovi kirjoitti:Moottorinkumityynyt on hyvät, valkkasin viiden läjästä selkeästi parhaat, vaikkei uudet olleetkaan.
Hytraulityynyjä olen toki harkinnut, vaatisi vaan koneenkiinnitykseen modaamista esimerkiksi henkilöauton korvakoilla ja konekehtoon kiinnikkeet niille. Riskinä on että kun tuo moottori on tilassaan aika ahtaasti että hytikkätyynyillä voipi alkaa hipoa joku kohta jonnekin koneen päästessä heilumaan enemmän
Nykyiset tyynyt on kyllä ihan orkkikset, vaikkakaan ei uudet. En tiedä parantasko miten paljon uusiminen tilannetta, en kyllä ole uskaltanut edes kysyä mitä kustantasivat
Mutta itse moottorille, eikö sille ole mitään tehtävissä? Esimerkiksi vaiukttaako pumpun ajoitus miten paljon värinöihin tyhjäkäynnillä/alakierroksilla? Laittelin sen 13 graadiin, mutta jos pari astetta myöhästäs niin väheniskö tärinät?
Nykyiset tyynyt on kyllä ihan orkkikset, vaikkakaan ei uudet. En tiedä parantasko miten paljon uusiminen tilannetta, en kyllä ole uskaltanut edes kysyä mitä kustantasivat
Mutta itse moottorille, eikö sille ole mitään tehtävissä? Esimerkiksi vaiukttaako pumpun ajoitus miten paljon värinöihin tyhjäkäynnillä/alakierroksilla? Laittelin sen 13 graadiin, mutta jos pari astetta myöhästäs niin väheniskö tärinät?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ei meijän Kaappi tärise nii paljoa..kondivo kirjoitti:Miten olis, jos pikapikaa järkkäis Oulun seudulle Vatkaus & vapina & tärräys-miitin. Osallistujat olis Juhanit, xux ja jovi, joilta jokaiselta löytyis kilpailukykyinen ajopeli leikkimieliseen kisaan. Vertaistukea olis kätevästi saatavilla!
I can please only one person per day. Today is not your day, and tomorrow doesn´t look good either.
Minä tänään siirsin muutaman kilometrin 209 vm-89 kaapppia, siinä yks suutin nakutti, muuten kone kävi ihmeen siististi eikä tärissy juur ollenkaan se kone. Omistaja oli 4 vuotta sitte teettäny isomman remontin siihe 820 tuhatta ajettuun koneeseen, siis kansi, venttiilit, suuttimet startti ja laturi laitettu uusiks sekä läjä tiivisteitä ja etupään puslia.
koneella ajettu 4 vuodessa remontin jälkeen yli 300 tuhatta, ei keinunu eikä tärissy vaikka siellä oli ihan vuoden 1989 paikalleen laitetut moottorin tyynyt, nytte sinne meni uudet jotka se omistaja oli löytäny IKH kaupasta ja ne kuulu johki raktoriin , loppu se pienikin moottorin vapina kerrasta...ja vaihtoon meni asentajilta 4:sen tuntia taukoineen.
Niistä alkuperäisistä oli ruoste jo aikoja sitte ottanu omakseen alapuolen ja alapuolen kiinnityksen, kone sitte makas pelkkien kumityynyjen varassa keinahdellen sinnetänne...etenki kurveissa...kuulemma
Koko mersu tuli kytkin remonttiin ku oli kuulemma pikkasen 2 ja 4 vaihteille laittaessa tehny sitä ettei välttämättä menny vaihden päälle....ku vasta 5 kokeilulla, kumien vaihdon jälkeen meni vaihteet paikoilleen keppiä vähän tönäsemällä
Eilen iltasella ku auton kävin hakermassa huoltoon ni en moista kyllä huomannu...tai sitte oon nii tottunu että vaihteet ei kunnolla mene loppuun asti kun meillä on työpaikalla kohta 300 tonnia ajettu vanha iveco ...sillä ajaessa ku vaihteiden vaihtaminen on arvontaa siitä mikä vaihden on "silmässä"...on ne nivelet sen verran väljiä......mutta se toimii ni mikäs siinä...ja liikkuu...ku siinä ei ole rajoitinta
Mutta jos se kone ei pahemmin "kolise " eikä kilise ni niihi tukikummeihin minä päätyisin...ja ne vaihtaisin.
Onko se sen verran korkiampi se nestekummi ettei se sinne suosiolla mene
koneella ajettu 4 vuodessa remontin jälkeen yli 300 tuhatta, ei keinunu eikä tärissy vaikka siellä oli ihan vuoden 1989 paikalleen laitetut moottorin tyynyt, nytte sinne meni uudet jotka se omistaja oli löytäny IKH kaupasta ja ne kuulu johki raktoriin , loppu se pienikin moottorin vapina kerrasta...ja vaihtoon meni asentajilta 4:sen tuntia taukoineen.
Niistä alkuperäisistä oli ruoste jo aikoja sitte ottanu omakseen alapuolen ja alapuolen kiinnityksen, kone sitte makas pelkkien kumityynyjen varassa keinahdellen sinnetänne...etenki kurveissa...kuulemma
Koko mersu tuli kytkin remonttiin ku oli kuulemma pikkasen 2 ja 4 vaihteille laittaessa tehny sitä ettei välttämättä menny vaihden päälle....ku vasta 5 kokeilulla, kumien vaihdon jälkeen meni vaihteet paikoilleen keppiä vähän tönäsemällä
Eilen iltasella ku auton kävin hakermassa huoltoon ni en moista kyllä huomannu...tai sitte oon nii tottunu että vaihteet ei kunnolla mene loppuun asti kun meillä on työpaikalla kohta 300 tonnia ajettu vanha iveco ...sillä ajaessa ku vaihteiden vaihtaminen on arvontaa siitä mikä vaihden on "silmässä"...on ne nivelet sen verran väljiä......mutta se toimii ni mikäs siinä...ja liikkuu...ku siinä ei ole rajoitinta
Mutta jos se kone ei pahemmin "kolise " eikä kilise ni niihi tukikummeihin minä päätyisin...ja ne vaihtaisin.
Onko se sen verran korkiampi se nestekummi ettei se sinne suosiolla mene
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Essentiaali tremolo 2.9l OM602 koneessa, onko lääkkeitä?
Tuon voi kattoa sillä lailla, että katsoo tai mittaa, että onko kone pituusakseliinsa nähden vaaterissa. Siinä on vähän sama homma kuin pesukoneen rummussa, että jos se kone ei ole vaaterissa, niin se alkaa hyvin herkästi hyppimään.jovihava kirjoitti:Mistä sen näkee jos solmupisteet on momentissa, voiko todeta silimämääräsesti?
Auton moottorin perässä on vauhtipyörä, ja jos se on kenollaan, niin keskipakovoima pyrkii kääntämään sitä suoraan ja siitä aiheutuu mitä kummallisempia voimia hydraulityynyjen ihmeteltäväksi.
Meissenkeristä on välillä hankala ottaa selvää että heittääkö mies hetulaa vai onko se ihan tosissaan Välillä minä epäilen että se ei ole oikeasti hetkeäkään vakavissaan, kunhan esittää
Olisikos muuten saatavissa hytikkätyynyjä jotka olisivat keskipulttikiinnityksellä niinkuin satalankun tyynyt, mutta pienempiä halkaitaan? Siis jostain ihan tarvikevaimentimista, eikös niitä ole erilaisiin teollisuusaplikaatioihin vaikka millasia? Kukahan tietäs tuommosista?
Olisikos muuten saatavissa hytikkätyynyjä jotka olisivat keskipulttikiinnityksellä niinkuin satalankun tyynyt, mutta pienempiä halkaitaan? Siis jostain ihan tarvikevaimentimista, eikös niitä ole erilaisiin teollisuusaplikaatioihin vaikka millasia? Kukahan tietäs tuommosista?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
käykö se varmasti kaikilla? Oisko ilmaa järjestelmässä,sitä kun tuntuis olevan nyt liikkeellä
Itelläni kävi välillä hyvin ja välil huonommin. Yleensä kävi muutaman sekunnin hienosti kun oli just kaasuteltu järjestelmä täyteen naftaa.
Itelläni kävi välillä hyvin ja välil huonommin. Yleensä kävi muutaman sekunnin hienosti kun oli just kaasuteltu järjestelmä täyteen naftaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei kyllä ota sinustakaan, mutta sinulla hyppii kone. Minulla eijovihava kirjoitti:Meissenkeristä on välillä hankala ottaa selvää että heittääkö mies hetulaa vai onko se ihan tosissaan
- Onko koneen puristukset mitattu?
- Suuttimet ja pumppu on huollettu maailman luotettavimmalla henkilöllä, niin niitä ei toenna eppäillä.
- En edes tiedä että onko siinä kaapissa rivipumppu vai jakaja. Rivipumppu tekee mitä vain.
- Kumi/hydraulityynyt moottorissa, vaihelaatikossa. Onko ne samaa sarjaa, niin että koko paketti on vaaterissa. Tarkista kuitenkin ja vääntele pakettia jollakin käynnin aikana, että vaikuttaako käyntiin.
Ei mulla muuta
Re: Essentiaali tremolo 2.9l OM602 koneessa, onko lääkkeitä?
Solmupisteiden virallinen monumentti on silmämääräisesti tämännäköinenjovihava kirjoitti:
Mistä sen näkee jos solmupisteet on momentissa, voiko todeta silimämääräsesti?
Mikäli Kaapissa ei ole mitään tämänoloista, saattaa vapisuttaa kuin Karjalaisen Ahtia.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Tämä tärinäongelma on näköjään viiden vuoden takaa
Eikös OM 602:n paikoilleen laittamisessakin ollut ongelmia; vaihdepaaka ei meinannu millään osua ja keskittyä aukkoonsa?
Niin, vaikka heitänkin hetulaa ja kirjoitan rennommin kuin moni muu, niin kyllä sieltä rivien välistä on löydettävissä jotain järjellistäkin viestintää. Toisaalta ei kyllä uskoisi
Seuraavaa ei tarvi lukea rivien välistä. Hyppää suorastaan silmille
Eikös OM 602:n paikoilleen laittamisessakin ollut ongelmia; vaihdepaaka ei meinannu millään osua ja keskittyä aukkoonsa?
Niin, vaikka heitänkin hetulaa ja kirjoitan rennommin kuin moni muu, niin kyllä sieltä rivien välistä on löydettävissä jotain järjellistäkin viestintää. Toisaalta ei kyllä uskoisi
Seuraavaa ei tarvi lukea rivien välistä. Hyppää suorastaan silmille
Kaikenlaista oirehtimista se S-mersulla ajelu teettääpitää lukea Original Ersatzteilekondivo kirjoitti:uuden uutukaiset moottorinkumityynyt + vaihteiston kannatinkumi
Juuh, konepaketin linjaus tuotti ongelmaa asennettaessa, ja varmaan yksi ongelmakohta lieneekin se että koneen tyynyt ovat vedossa leikkaussuuntaan, jolloin osa vaimentimen dynamiikasta on käytetty. Vaatiipi konekehdon kiinnitysreikien muokkausta
Onko muuten 124:n OM60x koneiden korvakot erilaisia keskenään, siis 601:n erilainen kuin 602:n?
Onko muuten 124:n OM60x koneiden korvakot erilaisia keskenään, siis 601:n erilainen kuin 602:n?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
veikkaan että kone ei ole vaan vielä hakenut paikkaansa ,, eli tarvis totutus ajoa täydellä kaasulla, isoilla vaihteilla ja tietty kunnon kulmassa
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
On erilaisia. Ja totutus ajoon senverran sanottavaa että eikai ne tehtaallakaan niitä pahemmin totuttele kun asiakkaalle annetaan,no kai ne yhen 100tkm sillä ajelee mut eihän se oo mithääjovihava kirjoitti:
Onko muuten 124:n OM60x koneiden korvakot erilaisia keskenään, siis 601:n erilainen kuin 602:n?
Se vaihteiston takakannake: Ainakin nuissa hlö autoissa sille löytyy useampia kohtia ja sitä voi käännellä että käy muillakin kombinaatioilla
Vai on se jovi meinannut venyttää sitä vitoskonetta
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
se on sillon eri ku tehdään uusi missä on kaikki värkit semmosia kun autoon on suunniteltu ja kaikki paikat on vedetty apinan raivolla momenttiin ja ja eli vimotteen päälleTerho P kirjoitti:
On erilaisia. Ja totutus ajoon senverran sanottavaa että eikai ne tehtaallakaan niitä pahemmin totuttele kun asiakkaalle annetaan,no kai ne yhen 100tkm sillä ajelee mut eihän se oo mithää
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Re: Essentiaali tremolo 2.9l OM602 koneessa, onko lääkkeitä?
Näkyykö siellä silmämääräisesti moottorissa kiinni turpiinia vai kytkintä?jovihava kirjoitti:Essentiaali tremolo OM602 koneessa, onko lääkkeitä?
Mikä voisi aiheuttaa OM602 koneessa tärinää alakierroksilla? Tämä ilmiö tuntuu vainoavan minua, OM617 mylly Kaapissa tuntui kuin olisi käynnissä olevaa lätkää kuljettanut, ja koneenvaihto ei asiaa juurikaan parantanut
Pumppu on timmattu maailman parhaalla, suuttimet tsekattu samassa lafkassa. Moottorinkumityynyt on hyvät, valkkasin viiden läjästä selkeästi parhaat, vaikkei uudet olleetkaan.
Tyhjäkäyntiä täytyy pitää lipo tonnissa, noin korvakuulolta että käynti olisi edes jotenkn siedettävää, muuten joka paikka helisee
Yksi venttiilinnostaja naputtaa, mutta ei kait se voi saada käyntiä tämmöseksi Vai onko se tämän pitkäiskuisemman 2.9 koneen perusominaisuuksia että jyrinässä löytyy Vertailin tyhjäkäyntiä naapurin 2.5 OM602 koneeseen, ja kyllähän se kävi niin tasaseen että ei paremmasta väliä
Mistä sen näkee jos solmupisteet on momentissa, voiko todeta silimämääräsesti?
Meinaan että jos se täriä ei oie itse moottorista tulevaa vaan voimansiirron puolelta.
Eihän 5-koneen pitäisi täristää yhtään?? ainakaan mun tuo 310d ei täristä yhtään, 208d sitte nelosena on kun 5 metrisen di*don kyydissä olis...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Messenkeri oli sikäli asian ytimessä että rutistusten mittaaminen voisi olla hyvä lähtökohta, joskin kyllä kaikissa tynnöreissä on kait riittävästi puristusta kun kuitenkin kaikilla tärähtää kylmänäkin käyntiin
Mjoottorin perässä on vauhtipyörä ja kytkin, meinaakko AK notta olisi epätasapainossa?
Pittää tosiaan kahtella nuot koneenripustukset lävitte ennenkun alakaa mitään muita ihmeempiä diagnosoimaan.
Oliko muuten raadilla hyviä kikkoja koneen kierrosluvun selvittämiseksi?
Mjoottorin perässä on vauhtipyörä ja kytkin, meinaakko AK notta olisi epätasapainossa?
Pittää tosiaan kahtella nuot koneenripustukset lävitte ennenkun alakaa mitään muita ihmeempiä diagnosoimaan.
Oliko muuten raadilla hyviä kikkoja koneen kierrosluvun selvittämiseksi?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Katsastusta varten tehdään pakokaasutesti ja siinä näkee kierrosluvun.Oliko muuten raadilla hyviä kikkoja koneen kierrosluvun selvittämiseksi?
Tasaisiesti käy mutta ravistaa ? Vai täryyttää ? Josko motti ei vatkaa mutta siltikin jyrrää niin niitä moottorin tyynyjä oikomaan vaan, tai niiden kiinnitysreikien paikkoja.
Hoplaa ilmeisesti kaappeihin iskeny joku virus, mulla on tuo 208 alkanut välillä vapisemaan liikennevaloissa ja äsken teki sellaisen vapinakohtauksen että melkee polvet löi toisiaan mutta tätä tapahtuu vain satunnaisesti mutta nykyään huomattavammin
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D