miten saisi pikkasen piristettyä viton kulkuja 110d -98
mallia V ja 1+6 matkailuauto "festvalia".
Turbon toimivuus pitää kanssa tarkastaa.. millainen ahtopaine mittari kannattaa hankkia ja miten kytketään?
miten lisä potkua vito v 110TD -98
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Ei tarvitse ottaa yhteytteä keneenkään, tästä lähtee:
Pumpun säätäminen itse (noin 4 h työ / 150 HP):
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/02062006.html
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 36&start=0
HUOM ! w638_2 sivulla olevan ohjeen mukaan, älä nosta vetäviä kierroksia kuutta kierrosta vaan korkeintaan 4. Muuten kone kiertää lähes 6000 rpm. Eilen juuri laskettiin kyseisen auton kierrokset järkevälle tasolle.
Lisää tehoa, 7 mm elementit ja ahtimen vaihtaminen (ei mitään järkeä / 200 + HP): http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/31102004.html
Uusi pakoputki, onhan se kiva (katu-uskottavuutta roppakaupalla): http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/03052005.html
Ahtopainemittari: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/28072004.html
MUISTA: Tuossa ei ole sitten mitään järkeä:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 091#232091
Pumpun säätäminen itse (noin 4 h työ / 150 HP):
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/02062006.html
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 36&start=0
HUOM ! w638_2 sivulla olevan ohjeen mukaan, älä nosta vetäviä kierroksia kuutta kierrosta vaan korkeintaan 4. Muuten kone kiertää lähes 6000 rpm. Eilen juuri laskettiin kyseisen auton kierrokset järkevälle tasolle.
Lisää tehoa, 7 mm elementit ja ahtimen vaihtaminen (ei mitään järkeä / 200 + HP): http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/31102004.html
Uusi pakoputki, onhan se kiva (katu-uskottavuutta roppakaupalla): http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/03052005.html
Ahtopainemittari: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/28072004.html
MUISTA: Tuossa ei ole sitten mitään järkeä:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 091#232091
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
niinpä
Joo pitäis kait ruveta vai pitäiskö ootella ens kevättä ku kelit lämpiäis....
Kyllähän tuo nyt näyttää kylmillä ja kosteilla keleillä liikkuvan paremmin....
Pitää asennella ekaks tuo ahto mittari niin tietää ettei siellä ainakaan ole mitään vikoo.....
Kyllähän tuo nyt näyttää kylmillä ja kosteilla keleillä liikkuvan paremmin....
Pitää asennella ekaks tuo ahto mittari niin tietää ettei siellä ainakaan ole mitään vikoo.....

- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: niinpä
Pumppu kannattaa säätää samalla kun ottaa öljyt pois koneesta, ja suosittelen vakaasti, että kun tekee sen ekan kerran ja muutenkin, niin purkaa keulan ja jäähdyttimen edestä pois. Vaikka tuo on tehty monen monta kertaa, jälleen eilen se oli yhtä tuskaa. Öljynsuodatinjalan takaisin laitto kesti tuntitolkulla ja kädet on nyt verillä. Suodatinjalan pultit on kireässä, ja niitä ei kannata vääntää paskaksi.
Kaksi tiivitettä pitää ostaa, toinen pumppuun ja toinen suodatin jalkaan. vanhoissa koneissa on parempi tiiviste, Vitoon kun osti sai sellaisen paperitiivisteen, joka ei kestä avaamista. 80 luvun om601:stä onneksi löytyi käytetty tiiviste ja homma pelastui. Ehkä se pumpun kumirinkulaki (punasen mokkulan alla) kannattaa uusia, tai ainakin pistää sinistä hylomaria siihen niin ei vuoda.
Tee homma tallissa, nii ei huku niin paljoa pultteja.
Liikkelle lähtöön saa potkua siitä pumpun päällä olevasta morkoolista, 10 mm mutteri auki, ja tappia ylös 4 kierrosta.
Kaksi tiivitettä pitää ostaa, toinen pumppuun ja toinen suodatin jalkaan. vanhoissa koneissa on parempi tiiviste, Vitoon kun osti sai sellaisen paperitiivisteen, joka ei kestä avaamista. 80 luvun om601:stä onneksi löytyi käytetty tiiviste ja homma pelastui. Ehkä se pumpun kumirinkulaki (punasen mokkulan alla) kannattaa uusia, tai ainakin pistää sinistä hylomaria siihen niin ei vuoda.
Tee homma tallissa, nii ei huku niin paljoa pultteja.
Liikkelle lähtöön saa potkua siitä pumpun päällä olevasta morkoolista, 10 mm mutteri auki, ja tappia ylös 4 kierrosta.