312 sprinter -99 ja tehohävikki

Vastaa Viestiin
mara500
Viestit: 15
Liittynyt: 21.10.2006 22:13

312 sprinter -99 ja tehohävikki

Viesti Kirjoittaja mara500 »

Auto on toiminut hienosti mutta sitten hävisi puhti koneesta. Ei jaksanut kulkea tai kiertää juuri mitään. Vaihdoin ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen (kippasin Fortea suodattimeen), ahtopaineanturin, imuilmanlämpötila-anturin ja virittelin T-haaralla ahtopaineanturin letkusta kabiiniin ahtopaineenmittauksen. Nyt toimii jotenkin mutta ei se vaan jaksa kulkea vieläkään kuin ennen. Ahdot nousee vedätyksessä max. 1 bar ja paikoillaan kun polkee niin jonnekin 0,6- 0,8 bar. Hukkaportin akseli liikkuu oikein (?) Tuntuu että se ei saa soppaa tarpeeksi. Mikä pumppua säätää? Mitä rekkuleita siihen säätöön liittyy? Mikä on se venttiili siellä hankalassa paikassa venttiilikopan yläpuolella kun kuminen imuputki muuttuu metalliseksi imusarjaksi , siihen taitaa tulla jotain ohkasia letkuja...? (Arvaus?) Niin ja kumiputket ennen ja jälkeen turbon on ehjiä. Kaikki riesa alkoi kun tuli pakkaset. Lähtee käyntiin normaalisti ja ei kalkata, mutta kun ei väännä kunnolla vaikka ahtaa. Eikä vilauttele varoitusvalojakaan.
Että semmoista. Hyviä neuvoja kaivataan!!! :roll:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Onko tuossa CDI-moottori? Meniskö se hätäkäytölle?
I drive an Opel. What's your excuse?
mara500
Viestit: 15
Liittynyt: 21.10.2006 22:13

Viesti Kirjoittaja mara500 »

Ei ole vaan "vanha" 2.9 td
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7201
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Syöttöpumppu tarkistus listalle.

Kaverilla oli samantyylinen vika.. Vedot saattoi loppua yhtäkkiä kesken ajon. Saattoi sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jlk toimia normaalisti taas jonkun aikaa. 500m tai 300km. :shock:

Samalla tosin käynnistyvyys meni huonoksi.

Vika paheni kokoajan (2vuoden ajan) ja lopuksi sitä ei saatu enään käyntiin. Syöttöpumppu meni uusiksi.. Kaikki ongelmat katosi samalla. :D

Se ahtoputken takana oleva venttili on pakokaasun kierrätyksen venttiili.

Sille menevä ohut alipaineletku kannattaa tukkia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”