W902 210D -99 ASR poiskytkentä
W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Olen ostamassa vm. 1999 210D Sprinteriä (W902), ja valmistenumeron kautta haetuissa varustetiedoissa lukee "BB0 - BRAKING SYSTEM WITH ABS/ASR OR ABS/ETS" Kojelaudassa ei näy ASR-kytkintä. Onko tästä autosta mahdollista saada jollain lisäkytkennällä ja katkaisijalla ASR pois päältä, niin että se pysyy pois riippumatta ajonopeudesta? Ja mieluiten niin, että ABS pysyy käytössä. Merkkivaloja saa kyllä palaa.
Toinen harmi tuossa autossa on matkustajan airbag. Tai siis että siinä ei ole hansikaslokeroa. Kun kyseessä on ymmärtääkseni valinnainen varuste, niin sen voisi säädösten mukaan poistaa. Mutta miten saadaan turvatyynyjä ohjaava tietokone olemaan herjaamatta, että matkustajan airbag ei ole linjoilla? Saako sen ohjelmallisesti järkiinsä vai pitääkö temppuilla huijausvastusten kanssa?
Toinen harmi tuossa autossa on matkustajan airbag. Tai siis että siinä ei ole hansikaslokeroa. Kun kyseessä on ymmärtääkseni valinnainen varuste, niin sen voisi säädösten mukaan poistaa. Mutta miten saadaan turvatyynyjä ohjaava tietokone olemaan herjaamatta, että matkustajan airbag ei ole linjoilla? Saako sen ohjelmallisesti järkiinsä vai pitääkö temppuilla huijausvastusten kanssa?
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Onko kyseessä CDI mersu? Mikä esim moottorin om-numero?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Ainakaan otsikon tiedosta päätellen ei
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
602.980, joka tunnetaan myös nimellä OM 602 DE 29 LA
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Sama teksti on normi Abs 312d Sprintteris. Ei museo Sprinttereis mitään ASR kytkimiä ole, eikä yleensä apparin airbägejä, vaan siinä on hanskalokero.
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Tässä nyt kuitenkin on matkustajan airbag. Valitettavasti.
Onko sinulla 312d:ssä sitten vetoluistonesto ilman poiskytkentämahdollisuutta, vai saako sutia vapautuneesti?
Mihin muuten tarvitsit sitä moottorin koodia?
Onko sinulla 312d:ssä sitten vetoluistonesto ilman poiskytkentämahdollisuutta, vai saako sutia vapautuneesti?
Mihin muuten tarvitsit sitä moottorin koodia?
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Ei ole yhtään mitään luistonestoja, tai muita hienoksia. Täysin perinteinen takaveto, missä on kuitenkin Abs anturit joka kulmas.
Mootorin koodi, koska epäilin että kysees saattaa olla jokin erikoisauto. Cdi Sprinter vs. Museo Sprinter on täysin erillaisia moottorilta ja sen sähköiltä, mutta alusta on sama, kun on W903 tai W902.
Helmojen vesireijät kannattaa heti aukoa, ja ottaa kaikki ylimääräinen pois helmoista. Siellä on isoja muovitulppia, minkä kautta pääsee rassaamaan.
Mootorin koodi, koska epäilin että kysees saattaa olla jokin erikoisauto. Cdi Sprinter vs. Museo Sprinter on täysin erillaisia moottorilta ja sen sähköiltä, mutta alusta on sama, kun on W903 tai W902.
Helmojen vesireijät kannattaa heti aukoa, ja ottaa kaikki ylimääräinen pois helmoista. Siellä on isoja muovitulppia, minkä kautta pääsee rassaamaan.
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Kiitos vinkistä, täytyy muutenkin nuuskia helmoja ja pyöränkaaria, kunhan auto saadaan Saksasta kotiin.
Kyseessä on palokunnan käytössä ollut 9 hengen lyhyt matala ikkunallinen pikkubussi. Hälyytysvalot ja sireenit ovat vielä mukana. Minä olen siis tosiasiallisesti toinen käyttäjä, kun välissä ollutta autoliikettä ei lasketa.
Tuo pienempiehoinen jakajapumpullinen OM602 suoraruiskutusturbodieselmoottori tehtiin ilmeisesti vain paremman päästöluokan takia, vaikkakin sillä oli pieni etu myös veroissa ja vakuutusmaksuissa. Eikä se ollut myynnissä kuin muutaman vuoden 90-luvun lopulla. Saksalaisten keskustelupalstojen perusteella ero x12-mallin moottoriin on puhtaasti ohjelmallinen, joten lastutuspotentiaalia löytyy.
Itse olisi kyllä mieluiten halunnut pitkäkeppisen bensakoneisen 214/314-mallin, mutta jos 9 hengen lyhet ja matalat ovat harvinaisia ja bensakoneet vielä sitäkin harvinaisempia, niin niiden yhdistelmä on sitten jo aivan äärettömän harvinainen. Varsinkin näin 25-30 vuotta valmisteuksen päättymisen jälkeen.
Kyseessä on palokunnan käytössä ollut 9 hengen lyhyt matala ikkunallinen pikkubussi. Hälyytysvalot ja sireenit ovat vielä mukana. Minä olen siis tosiasiallisesti toinen käyttäjä, kun välissä ollutta autoliikettä ei lasketa.
Tuo pienempiehoinen jakajapumpullinen OM602 suoraruiskutusturbodieselmoottori tehtiin ilmeisesti vain paremman päästöluokan takia, vaikkakin sillä oli pieni etu myös veroissa ja vakuutusmaksuissa. Eikä se ollut myynnissä kuin muutaman vuoden 90-luvun lopulla. Saksalaisten keskustelupalstojen perusteella ero x12-mallin moottoriin on puhtaasti ohjelmallinen, joten lastutuspotentiaalia löytyy.
Itse olisi kyllä mieluiten halunnut pitkäkeppisen bensakoneisen 214/314-mallin, mutta jos 9 hengen lyhet ja matalat ovat harvinaisia ja bensakoneet vielä sitäkin harvinaisempia, niin niiden yhdistelmä on sitten jo aivan äärettömän harvinainen. Varsinkin näin 25-30 vuotta valmisteuksen päättymisen jälkeen.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Joo, evry tai tuhoboksi, niin lähtee savua.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
pumpun tiivisteet on noin 10€, ja ohjeet löytyy Harri S nimimerkillä mersuforumilta.
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Evry ja OM606koneen turbo niin irtoaa noin 200hv. Kytkin vaan ei tahdo kestää, tai oikeammin kaksoismassa vauhtipyörä.
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Täytyy jutella moottoriohjelmistojen optimointeja Quantumin ratkaisuin tekevän kaverin kanssa, mikä on järkevää, kun en halua pakokaasujen väristä mitään syöttöpolkimen asentoindikaattoria.
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Nyt on kokeiltu autoa liukkaalla. Siinä on ABD, joka jarruttaa sutivaa pyörää, mutta ei leikkaa tehoa. Vähän siis kuitenkin tökkii vastaan. Oikea manuaalisesti kytkettävä lukkoperä olisi paljon kivempi ja parempi.
Re: W902 210D -99 ASR poiskytkentä
Airbagin suhteen onkin niin, että muutossäännökset ovat muuttuneet -21. Enää ei saa valinnaistakaan turvatyynyä poistaa jälkikäteen. Olisi pitänyt tehdä se ennen rekisteröintikatsastusta.