Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163

Vastaa Viestiin
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mesen kanssa on elelty muutama viikko ja ajettukin melkein 2 000 km, niin voi pistää vaikutelmia ja ensimmäiset ihmettelyn aiheet.

Auto on siis ML 320 vm 1998. Saksasta Suomeen käytettynä 1996 tullut ja ollut ennen minua naisen nimellä rekisterissä Suomessa ja todennäköisesti heppakopin vedossa, koska hanskalokerossa oli kaviokoukku. Mittarissa on nyt 201 tkm ja minusta vaikuttaa aiak realistiselta, kun huoltokirja ja viimeiset Saksan paperit tukevat teoriaa. Toki todellisuus voi olla muutakin.

Meillä autolla ajaa 80 % kilometreistä vaimo ja valinnassakin oli siltäkin puolelta ehtoja. Itsellä oli mersukuume ja vaimo sanoi amerikkalaisen tila-auton vuosien jälkeen, että auton pitää olla korkea ja riittävän tilava kakroille, koirille ja tavaroille. Maasturi oli siis ostettava, kun en itse enää tilajenkkiin halunnut mennä. Lisäksi oli vielä ajatus, että yli kymmpitonnin rahan paneminen autoon on tyhmää. Bensakoneinen ML tuli melkein väkisin valituksi tällä metodilla, koska CO2 kammoisena aikana hinnat ovat auton käyttöarvoon nähden naurettavat.

Tukevaa ja hiljaista perusautoa haettiin ja uskallan sanoa, että sellainen saatiin. Varusteita ei ole sitten sen vastatpainoksi mitään. Sähköpeilit ja ikkunat, ilmastointi ja automaatti ovat käytännössä ainoat varusteet. Sähköpenkit, ajotietokone, nahkaverhoilu ja muut sellaiset ylellisyydet ovat jääneet Alabamaan.

Auto kävi huollossa heti kättelyssä ja ainut huono havainto oli jarruneste, joka vaihdettiin. Laatikon öljyt, joihin suhtauduin vähän pelokkaasti, olivat priimakunnossa, vaikka niiden vaihdosta ei ainakaan merkintää ollut mihinkään jäänyt. Todennäköisesti vaihdettu Suomeen tuotaessa. Muuten auto on siis sellaisessa kunnossa kuin 200 tkm ajetulta voi olettaa.

Sitä premiumia autossa ei ole varmaan väykyn vertaa ja alkuperäishintaan nähden se on aiheuttanut arvostelua. Mersutasoa eivät ole konsolissa oleva tuhkakuppi (kansi on surkea), käsijarrun käyttöliittymä (rimpula), Grundigin musavehkeet eikä penkkien guttaperkkareunat. Minulle niillä ei kuitenkaan ole suurta merkitystä ja maksamani hinta oli n. 15 % alkuperäisestä, joten katson saaneeni premiumia sen rahan edestä.

Hankalaksi pikkuviaksi tulee vielä syksyllä osoittautumaan peruutusvalon katkaisijan vikaisuus. Valo siis ei pala R:llä, mutta satunnaisesti N:llä ja hyvin niiden välissä. Huollossa todettiin katkaisijan olevan kiinteänä osana isonpaa relehässäkkää ja sen vaihtaminen maksanee aika paljon. Täytyy katsoa, onko jotain keksittävissä.

Toinen toimenpiteitä vaativa asia on, että autossa on kahdet renkaat, mutta vain yhdet vanteet ja nekin huonokuntoiset. Vanteiden etsintä on tuottanut huonosti tulosta ja paljon vaivaa. Tarjolla olevien ET ei ole lähelläkään 255 renkaiden ohjekirjan mukaan vaatimaa 62:ta. Ilmeisesti jollain yli 47 pärjäisi myös? No, etsintä jatkuu. Niin 16 tuumaiset pitäisi olla.

Kuvia ei ole tullut vielä otetuksi ja pitänee opetella niiden laittamista tännekin. Väri on sellainen luumuunvivahtava sininen ja sisustus mustanharmaata muovia.

Bensaa kapine tuntuu vievän vähän enemmän kuin tilaletukka aavistuksen isommalla koneella, mutta sitä selittää myös lyhyempi vitonen. Mersun kone kiertää maantievauhdeissa noin 400 kiekkaa enemmän ja tilavuus on vain desin letukkaa pienempi. Muuten Mersun laatikon toiminta hakkaa GM:n 4T65E lootan mennen tullen.

Liukkailla keleillä neliveto on aivan ylivertainen hyvään etuvetoonkin nähden. Reilun viikon peilijääkeleillä sain Mersun tauluun tasan yhden kerran keltaisen palamaan, etuvetoisella se paloi joka risteyksessä.

Mersun tempomat on myös selvästi parempi kuin Letukan tai Volvon vakionopeuden säätimet. Toiminta on pehmeämpää ja täsmällisempää joka suhteessa.

Raportoin vanneasiasta, kunhan saan siinä jotain aikaiseksi.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Höömy kirjoitti: Auto on siis ML 320 vm 1998. Saksasta Suomeen käytettynä 1996 tullut .
:shock: Näppäilyvirhe??? :lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

No joo tietysti 2006. Perkeles, kun tulee noita näppisvihreitä!
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Vanneseikkailu sai vihdoin edes jonkinlaisen välipäätöksen. Auton mukana tuli siis 16 tuuman asiallsiet kesäkumit, mutta vain yhdet vanteet. No eipä mitään 16 tuumaisia vanteita metsästämään.

Netissä etsiminen tuotti jo varoitusta, kun sopiviksi esitetyissä oli usein ET jotain aivan muuta kuin ohjekirjassa mainittu arvo. Lisäksi monella myyjällä ei ollut lainkaan 16 tuumaisia tähän malliin. No, yhteen ison ketjun myymälään. Ketju siis netissä mainostaa, että nämä ja nämä heidän myymänsä vanteet sopivat ML:ään. Tiskillä kaveri sitten katsoo kirjasta ja ihmettelee ja katsoo kirjasta ja lopulta soittaa vannefirmaan. Lopputulos, ei käy meidän yksikään 16 tuumainen vanne ML:ään.

Vähän ahdisti, mutta vertailukustannusta hakemaan Mersun paikalliselta diileriltä. Tuloksena, että Mersun alkuperäiset maksaisivat melkein 450 € kpl! Marmoritiskin mies kuitenkin rohkaisi jatkamaan etsimistä, koska oli tietävinään, että tarvikkeenakin haettua tavaraa löytyy.

No, lopulta yhden ison ketjun myymälän valikoimasta sitten löytyy yhdet haetun kokoiset ja jopa ihan asiallisen oloiset vanteet. Eli perjantaina pitäisi saada kesäkumit alle. Varma ei tosin kannata olla ennen kuin pyörät pyörivät alla.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Höömy kirjoitti:Kuvia ei ole tullut vielä otetuksi ja pitänee opetella niiden laittamista tännekin.
Tuo kuvien lataaminen foorumille on helppoa ja yksinkertaista, ohjeet tuolta :arrow: viewtopic.php?t=2149 :wink:

Tuota vanneasiaa pikkuisen ihmettelin, miksi ET ei saisi olla 47 tai yli?

6½x16" ET47 ja 8x16" ET62... :arrow: http://www.alloywheelsdirect.net/inform ... cedes-benz
Viimeksi muokannut eseestie, 01.1.2013 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ilmaisin vissin huonosti, kun tarkoitus oli, että ET pitää olla vähintään 47. Valmistajan mukaan tallissa olevalle rengaskoolle vanteen ET pitäisi olla vähän yli 60 ja siksi en ollut huolimassa alle vanteita, joiden ET on 36. Sellaisia aika moni halusi siihen myydä.

Ihan tarkkoja jos ollaa, pitäisi ET:n kai olla +/- 10 sisällä valmsitajan määrittelemään arvoon nähden. Sitä noudattaen se 47 olisi liian vähän, mutta...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ihan mielenkiinnosta kysyttävä että millaisia kulutus lukemia tuolla saa aikaiseksi? Vai onko viitsitty edes mittailla :D Hinnat on kyllä houkuttelevia tiisseleihin verrattuina.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Lain mukaan raideleveyttä saa muuttaa 30 mm.,eli et luku /vanne voi siis olla 15 alkuperäistä pienempi (jos leveys sama).
En tiiä miten tarkkoja katsurit on nykyään,vuonna 2008 mutoskatsastin hiluxin 31" pyörille.
Vakiovanteet jotain 6"leveät ja et 0 tai plussan puolella.Uudet vanteet 8" leveät ja et -26,ei haitannut mitään.
Nyt viime katsastuksessa alla oli 9"leveät ja et -28,ei haitannut edelleenkään mitään.
Toiset inssit voi kyllä nykyään olla asiassa tarkempia :idea:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Meidän taloudessa ei kesän jälkeen kerry kilometrejä kovaa tahtia, joten en ole pitänyt kulutusta sinänsä kovin merkittävänä autoilun kustannuksena.

Tämä on ihan näppituntumaa, mutta noin 2 000 kilometriä on ajettu ja tankattu on noin 240 litraa. Eli kuvittelen kulutuksen näillä suoritteilla olevan vähän reilu 12 litraa sataselle. Pääosa näistä kilsoista on tullut maantiellä 80 ja 60 rajoituksilla. Kaupungissa suhailua on kilometrimääräisesti alla 10 % koko suoritteesta.

Kymenlaaksossa käydessäni tankkasin lähtiessä ja perillä ja se tulos oli 140 km ja 17 litraa. Eli suurinpiirtein sama kuin edellä arvioin. Sillä matkalla oli myös moottoritietä kesärajoituksin ja siinä mittarin vajumisesta päätellen kuluu aika paljon. Koko ajan alla on ollut nastarenkaat. Ajotapa on rauhallisen puoleinen.

Tarkoituksena on lomalla, kun tulee enemmän ajoa, pitää kirjaa tankkauksiata ja kilometreistä paremmin, niin saa enemmän tietoa kulutuksesta. Yllättävää on, että kaksi viimeistä autoa (Chevy Transsport ja Volvo V70) eivät ole olleet mitenkään eri lukemilla tämän kanssa. Ensimmäinen meni vähän reilulla 11 litralla pitkässä juoksussa ja Volvo alle 11 litralla. Jälkimmäinen oli manuaali ja minulla todennäköisesti viimeinen sellainen.

Pyrkivällä ajotyylillä saa varmasti menemään vaikka 20 ltr/satku, mutta ei tämä auto oikein tue sellaista ajamista muutenkaan.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

No niin kesäkumit on uusilla vanteilla ja alla. Vaimon raportin mukaan myös mahtuvat pyörimään. Eli myyjä tässä tapauksessa tiesi, mitä oli myymässä.

Täytyy sanoa, että näyttää aika toiselta kun alla on 255 leveyttä 225 sijasta.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tuli vähän kalliimpi auton pesu tänään. Yhdistelmä valmiiksi vähän haljennut lasi, aurinkoinen päivä ja viileä vesi halkaisi tuulilasin lopullisesti. En tosin uskonutkaan, että selviäisin kovin pitkään lasia vaihtamatta. Turhan helposti lasi kuitenkin halkesi, kun kattoa huuhdellessa vettä valui tuulilasille.

Tuli myös mieleen, että tästähän puuttuu kokonaan itselle w 123:sta tuttu äärettömän monikäyttöinen vasen viiksi. Onko niin, että tämä on koppiautojen linja, kun E:ssä se ilmeisesti on edelleenkin?

Kuvia puuttuu edelleen, kun en koskaan auton ollessa puhtaana saa niitä otettua. Kulutus näyttää näillä ajoilla ja ajotyylillä asettuvan vähän yli 12 litran/kilo kilometri.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Kulutuksesta sen verran lisätietoa, että kaupunkiajovoittoisella tankkausvälillä kului vajaan desin yli 13 ltr/100km. Tosin kaupunkiajo tässä tapauksessa on pikkukaupunkiajoa, jossa kai kuluu vähemmän kuin suurkaupunkiajossa.

Tähän asti sanoisin, että ei tämä vehje mitenkään käsittämättömästi bensaa vie yleisesti. Jos arvottaa nelivetoa ja korkeutta, niin aika vähällä se tässä syntyy. Aikaisemmin omistamiini bensakoneisiin verrattuna tämä ei ole juoppo, mutta vie tietty selvästi enemmän kuin 1979 mallinen 300 DTA. Ja aika paljon vähemmän kuin 1974 mallinen 230 bensa.

Viime aikoina omistamiini autoihin verrattuna tämä vie vajaan litran enemmän (Chevy Transsport), noin litran enemmän (Volvo V70, Pontiac Transsport) tai saman verran (Volvo 245).

Rengaskulut tulleevat muodostaman kalliimman paketin, kun renkaat maksaa yli 150 euroa kappale ja varmasti niitä kuluu tavallista enemmän painon ja nelivedon vuoksi. Vakuutukset ovat myös kalliimmat kuin Chevyssä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Kun on ollut muutama päivä ihan kesälämpötilat, huomasin, että lämpö nousee vähän aikaisempaa korkeammalle. Eli sen tasan 80 asteen sijaan viivan yläpuolelle reilun viisarin leveyden verran. Kurkistelin pellin alle ja lueskelin foorumeita tajutakseni, mitä tavaraa siellä on. Koska jäi arvauksen asteelle kysyn:

- Moottorin jäähdytimen takana näkyy olevan ihan perinteiseen tapaan hihnalla pöyrivä propelli. Se lienee moottorin jäähdytyksen varmistamista varten. Pyöriikö se koko ajan vai onko siinä kytkin, joka kytkee sen jostain lämpötilasta?
- Moottorin jäähdyttimen (?) etupuolella on kaksi sähköflektiä. Ovatko ne ilmastoinnin lauhduttimen tuulettimia? Jos ovat, onko ilmastoinnin lauhdutin todella syylärin vieressä, kun minusta syylärin alapuolella on pieni jäähdytin ilmastointia varten. Lisäksi minusta näyttää, että miottorin jäähdytintä on koko keulan leveydeltä. Ovatko sähköflektit kenties jotain lisäpuhallusta varten?
- Lopuksi vielä, mikä m112 koneen oikea käyntilämpö on? Vähän epäilyttää myös, että termostaatti on entinen ja viileämmillä ilmoilla olisi toteutunut liian alhainen lämpötila.

Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se pienempi kenno siellä keulalla on todennäköisimmin moottoriöljyn jäähdytin. En ole ikinä ML:n pellin alle kurkkinut mutta noin se on toteutettu hyvin monessa mersumallissa.

Ilmastoinnin kenno on tosiaan moottorin jäähdyttimen edessä ja ne sähköpuhaltimet ovat ilmastoinnille. Toki ne käynnistyvät myös jos se hihnan pyörittämä viskotuuletin ei saa lämpöjä kuriin.
Käynnistyvät muistaakseni moottorinlämpöjen ollessa n.105c.
Normaali käyntilämpö on noin 85c.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Kiitoksia vastauksesta, se lisäsi ymmärrystä autosta. Ilmeisesti kannattaa ennen ensi talvea vaihtaa termostaatti, koska nollakeleillä lämmöt jäävät helposti 80 asteeseen tai jopa vähän alle. Sitä vasten yli 80 astetta näytti paljolta.

Ilmastointi pelaa ihan hyvin, joten ne sähköflektit leinevät kunnossa, mutta senhän näkee, kun pitää ilmastoinita päällä ja katsoo pyörivätkö tuulettimet. Melkoinen puhuri siellä käy varmaan muutenkin, koska jäähdyttimen propeli on aika iso.

Alempi "jäähdytin" on oikeastaan vain rivoitettu putki ja se voisi todella olla öljyllekin. Minulle on jokseenkin uutta, että ilmatoinnin lauhdutin on jäähdyttimen edessä, mutta joka päivä viisastuu, jos vaan pitää korvat ja silmät auki.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Olisin laittanut pari kuvaa, mutta rouva oli sitä mieltä, ettei niin huonoja kuvia voi mihinkään näytille laittaa. Eli otetaan parempia.

Muuten auto toimii lähes tylsistyttävän hyvin, bensaa tankkiin ja ajoa jo 5 000 km. Lueskelin aikani kuluksi ultimatevw sivulta kertomuksia 1,4 tsi koneesta. Näyttää se vähäisen kulutuksen metsästäminen olevan aika kallista puuhaa. Noiden korjauskuluilla saa Mersuun aika paljon bensaa. Ja siinä ei ole vielä huomioitu hankintahintojen eroa, jolla saa lähteellisen menovettä...

Juutuubin videoista saa myös käsityksen, että w163 näyttää liikkuvan maastossakin yllättävän hyvin. Myös amerikkalaisissa 1990-luvun lopun auto-ohjelmissa mallia kehutaan aivan ylenpalttisesti. On niin hyvä ajaa, loistava tiloiltaan ja ei kuluta oikeastaan mitään.

Täytyy laittaa linkkejä tuubiin, kun saadaan niitä kuvia. Ensin tosin täytyy saada tyttären ylioppilasbileet alta pois.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Eipä ole kuvatusten laittamisesta tullut valmiimpaa. Kerran yritin, mutta ohjeen mukaan toimiessa joku kohta petti, eikä energia riittänyt setvittelyihin. On duunissa ollut sen verran tietojärjestelmämuutoksia, ettei koneen hiplaaminen ole vapaa-aikana oikein innostanut.

Yksi selvästi perusväykkyä kalliimpi ylläpitoasia ilmestyi näköpiiriin, kun kesäkumit alkavat mennä uusiksi. Valitsin ne 16 tuumaiset vanteet rengaskulujen hallitsemiseksi. Silti kävi nyt niin, että haluamaani kumikokoa (255/65 16) ei juuri tällä hetkellä oikein mistään löytynyt ja tilattu misukkasarja on sitten hinnaltaan 750 ekua. No, tämän arvasin etukäteen ja silestoneilla en ala ajamaan, kun arvelen eturenkaista lakavan vesiliirron olevan nelivetovehkeellä ojaan vievä kokemus.

Niitä renkaita saa vielä odotellakin.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

ML pelittävyys on edelleen loistavaa. Pistän kulutustietoja, kun jaksan laskea tankkausvihkosta. Sen verran kuitenkin persetuntumaa, että maantievoittoisen ajon muututtua kaupunkivoittoiseksi ollaan siirrytty reilusta 12 litrasta reiluun 13 litraan. En tätäkään ymmärrä pahana pitää.

Seuraava huolto ja taytynee kinnittää huomiota asioihin, jotka pakkasella ja lyhyillä ajoilla räjähtää. Onko näissä huohotukset minkälaiset? Volvossa jäätyi huohotin ja öljyt leviteltiin seiskatielle. Ei muuten sen jälkeen koskaan tyhjäkäynti tullut nätiksi. Lisäksi apukuskin puolella takajousitus narisee eli vähän on korjattavaakin.

Nyt on koko talouden elämä tullut niin autosta riippuvaiseksi, ettei talvella ole varaa yhteenkään lavettipäivään.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Huolto tuli teetettyä ja varsinaiseksi korjaukseksi jäi termostaatin vaihto. Se tuli tarpeeseen, nyt lämmöt nousee viisarin leveyden yli 80 asteen ja pysyy siinä kaikissa olosuhteissa. Tämä oli talvivalmiudelle hyväksi ja varmaan moottorin toiminnallekin.

Takapään narina ei korjaantunut, kun hyllyistä ei sellaista niveltä löytynyt ja pajakin oli sitä mieltä, että annettu aika ei olisi vaihtotyöhön tällä kertaa riittänyt. Täytynee käydä uudestaan, kun saadaan osa tilatuksi.

Muuten vehjes pelaa kuin käkikello ja hyvä niin. Järvenpäässä on helkkarinmoiset tietyöt joka sopukalla ja on se ilo päästellä maasturilla, kun kuoppaisempikaan tie ei juuri tunnu missään.
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

Missä olet käyttänyt autoasia huollossa? Laittavatko ne siellä alkuperäisiä osia?
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Itsekin liityin ML:n kovaan kerhoon ja kilometrejä takana sen n.1800km... Ja sitten ajoinkin sen talliin, sekä aloin tekemään huoltoja....

Katsotaan, kuhan saa kunnon ajoon mitä tuleman pitää... :wink:

Itsellä on tosiaankin suhteellisen jäykkä alusta.. toki siihen on juuri vaihdettu saksassa takalaakerit, iskarit ja jouset, sekä ilmeisesti jotkin rajoitinlenkit.... Mutta onhan tuo melko erillainen, kuin pihassa toisena pelinä seisova W210, joka on ollut maailman edullisin auto ajaa.... :kuski:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mä olen käyttänyt tuota Järvenpäässä German Auto Servicella Hannun hoidossa. Hannun loistopuolet on, että hän oikeasti korjaa autoja esimerkiksi ovien lukkoja, tuulettimen moottoreita yms. eli säästää asiakkaille rahaa.

Koskaan ei minulla ole ollut ongelmia muissakaan autoissa hänen asentamistaan osista, mutta oikeasti en tietenkään tiedä ovatko ne alkuperäisiä. Sen sijaan pidän melko varmana, että ne ovat kuitenkin samalta valmistajalta kuin alkuperäisetkin.

Luottoani häneen lisää myös, että hänellä oli aikanaan melkein 20-vuotias G käyttiksenä itsellään.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mezen ML:n alkutaivalta olenkin seurannut topicista. Itsellä on sen verran vähän kilometreja ja talvella pätkäajoa, että en dieseliä edes harkinnut.

Edellinen auto oli GM:n Meksikossa tekemä "oikea" jenkkiauto ja tähän verrattuna todella pehmeä. Minustakin ML:n alusta on ihan tiukan oloinen, mutta esimerkiksi peltoa muistuttavalla tietyömaalla erittäin mukava. Vaggineisa näkyy paikat hampaista lentävän nopeuksissa, joissa ML:ssä ei tunnu missään.
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

http://www.app-autokorjaamo.fi/

Itse käytän autoni huollossa yllä mainitussa paikassa. Tämä sijaitsee myöskin Järvenpäässä.
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Höömy kirjoitti:Mä olen käyttänyt tuota Järvenpäässä German Auto Servicella Hannun hoidossa.
Viimexi pari viikkoo sitten opetin hannua 722.6xx laatikon öljyjen vaihtoa että täleen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

hotari kirjoitti:
Höömy kirjoitti:Mä olen käyttänyt tuota Järvenpäässä German Auto Servicella Hannun hoidossa.
Viimexi pari viikkoo sitten opetin hannua 722.6xx laatikon öljyjen vaihtoa että täleen
Tähän oli kyllä reaktio :happy:
Mutta mistäpä näistä aina tietää....

Itse olen sitä mieltä, että mistä saa hyvän palvelun ja homma toimii ilman mitään suurempia takuuremontteja, niin hyvä vain.
Itse tykkään tehdä itse huoltohommat, paitsi alustaan, koska sinne tarvitsee yleensä hitsipillejä.... joten takuutyöt voi suunnata tässä tapauksessa suoraan peiliin.... :wink:

Mutta monesti noissa huoltamohommissa on niin, että sen auton saattaa olla korjannut joku juuri ammattikoulusta päässyt nuori jannu, joka vielä opettelee hommia. Ja joskus se naapurin Pekka osaisi homman nopeammin ja edullisemmin tehdä..... :!:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

No joo, kaveri on huoltanut autojani vuodesta 1999. On ollut w123, Pontiac, Volvo, Chevrolet ja ja ML, eikä kertaakaan ole ollut valittamista. Tomaattilaatikoihin olen teettänyt öljynvaihdot muualla, kun hän ei ole niitä tehnyt. Jos nykyään tekee, saatan ottaa senkin sieltä.

Ymmärrän yritysten välisen kilpailun oikein hyvin, mutta vähän huonosti se näihin keskusteluihin istuu. Paremmin toimii jäsenten tarinat omista kokemuksistaan. Varmaan APP:llä osataan hommat hyvin, mutta tutulta mieheltä saa ajan vaikka samalle aamulle, jos tarvis vaatii ja joskus vaatii.

Oma lahjakkuus ei viittaa laisinkaan diy-hommiin ja usein on monessakin hommassa niin kiiru, että paremmin sopii auton tuleminen kuntoon sillä välin kun hoidan omaa hommaani. Usein näin on taloudellisestikin parempi - kolmeen kertan tehty on aina kalliimpi.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

kuningatar kirjoitti:http://www.app-autokorjaamo.fi/

Itse käytän autoni huollossa yllä mainitussa paikassa. Tämä sijaitsee myöskin Järvenpäässä.
Osallistuakseni inan tähän keksusteluun, miksiköhän "käytät" oman autosi APP:llä...? :wink:

Johtuiskohan siitä, että Hotari tuskin ilahtuisi jos käyttäisit jossain muualla. :lol:

Ja jotta ei jäisi kenellekään p*skanmaku suuhun, niin en hauku Hotarin tallia, päinvastoin. :ope:
Mutta jos palvelu pelaa muuallakin, niin miksi ei käyttäisi tutussa paikassa...? :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Hitto, ei kai tästä nyt tule mitään huoltamovertailua... Järvenpäässähän on Mersujakin hoitavia paikkoja useita ja jokaisella on omat uskolliset asiakkaansa. Joukossa on nykyään ns. merkkihuoltokin, että valinnan varaa on.

Minä en ainakaan osaa arvostella Järvenpään pajoja muulla perusteella kuin omilla kokemuksilla ja täällä mainituista ei monesta kokemusta ole. Valintoihin vaikuttavat myös palveluun liittyvät seikat. Jos lukkoon tehdyn perinteisen korjauksen (ei uuden modulin vaihdon) jälkeen vuoden kuluttua ilmaantuu sama vika, kuinka moni tekee remontin uudestaan veloituksetta? Tai ottaa minuutin varoitusajalla öljyä vuotavan auton nosturille, hoitaa sen kuntoon ja veloittaa vain lisätystä öljystä?

Nämä on niitä tutun korjaajan etuja, joita ei ole helppoa vaihtaa. Tai vaihtamiseen tarvitaan hyvä syy.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Höömy kirjoitti:Ymmärrän yritysten välisen kilpailun oikein hyvin, mutta vähän huonosti se näihin keskusteluihin istuu. Paremmin toimii jäsenten tarinat omista kokemuksistaan. Varmaan APP:llä osataan hommat hyvin, mutta tutulta mieheltä saa ajan vaikka samalle aamulle, jos tarvis vaatii ja joskus vaatii.
Olen samaa mieltä. Ompa kyllä hommaa että tungetaan mainosta toisten käyttäjäkokemusten väliin :shock:

Täällä Mesellä kirjoittelee paljon ajavia auton käyttäjiä, ja myös korjaamoalan yrittäjiä sekä työntekijöitä, joilta toistaiseksi on saanut ystävällisesti korvaamatonta apua automallien eroista, ominaisuuksista, huolto-ohjeista ja korjausohjeista, niin että monesti nekin henkilöt, jotka eivät välttämättä muuten mersua olisi hankkineen, ovat siihen uskaltaununeet ja tietävät että sitten kun ammattitaitoa tarvitaan, niin on paikat tiedossa.

Mutta jos tämä menee tälle mallille että aletaan käyttäjäkokemustopikkiin tunkemaan mainosta ja kertomaan, että mikä on oikea korjaamo, niin minulla ei ainakaan ole täällä semmoisia kavereita että väkisellä pitäisi tänne juttua vääntää :? Enkä sitä toki tee nytkään :lol:

Höömylle toivon että jatkat käyttäjäkokemusten jakamista. Ne ovat nimenomaan tämän palstan suola ja siksi olen tätäkin lukenut vaikka en ole aiemmin tähän kommentoinut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”