Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163

Vastaa Viestiin
soppa
Viestit: 6
Liittynyt: 26.5.2011 9:21

Re: osat

Viesti Kirjoittaja soppa »

Mistä puljusta tilasit? nim. jarruosia tarvis
visar kirjoitti:Tilasin Saksan ebay:sta osat, alapallot, pyöränlaakerit, jarruosat, raidetangonpäät. Selkeästi halvempia kuin Suomessa. Lähetyskulujen kanssa saa olla tarkkana, suuria vaihteluja eri firmojen välillä.
Ja tarkkana saa olla muutenkin tilatessaan tuleeko 1kpl, pari, vai sarja...
nm. ylimääräinen sarja alapalloja ja raidetangonpäitä hyllyssä.
Avatar
visar
Viestit: 126
Liittynyt: 08.12.2005 11:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja visar »

Carmaster & Autoteile näistä olen tilannut-
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Pitää vaihteeksi kehua Möllin hyvyyttä, kun kävin ajamassa muutaman vuoden nuorempaa C:tä josta pyydettiin ihan rahaakin. Rengasmeteli oli merkittävästi mölliä pahempaa ja paikalla pitäessä (automaatti) jokin kolisi takana huomattavasti.

On se kuitenkin varsin exclusiivinen kulkine.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tuli siivottua Mölli sisäpuolelta ja olihan melko "maasturipaskainen" koirien ja lasten jäljiltä. Takapenkin havaitsin jokseenkin juuttuneen paikoilleen. Etäisyyssäätöä pitäisi kai joskus käyttää, että se pysyisi kunnossa.

Muuten tekstiilit ovat hämmästyttävän hyvässä kunnossa, kun ottaa huomiopon, että autossa on vandaaleja jatkuvasti ja taas aika paljon hiekkaa ja hiekkapölyä. Tekonahat on sen sijaan rikki, niinkuin kuuluukin olla.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Minäkin siivosin joku aika sitten omaa mölliä, kun takapenkki tuntui vähän takertelevan ja löysin saksalaisen (ampumattoman) haulikonpanoksen takapenkin alta :?
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Möllin kilometrikertymät ovat vähentyneet aivan radikaalisti, kun taloon tuli nokivasara. On se kuitenkin liikenteessä päivittäin, ettei aivan tartu pihaan kiinni.

Ruosteita katsellessa tein ihme havainnon. Viime kesänä huonolla menestyksellä paikaamani kohdathan olivat ruskeita jo keväällä. Yksi kohta on kuitenkin aivan OK ja siihen olen unohtanut vetää sinisen maalin päälle. Siinä on siis vain harmaa pohjamaali, mutta ei ole ruostetta lainkaan. Ihme juttu. Unohtunut paikka on takakaaren sisäreunassa ja siksi melko huomaamaton.

Täytynee yrittää uudestaan takakaarien ja toisen takaoven paikkausta. Tosin nyt kertyvillä kilometreillä Mölli kestänee maailman loppuun asti ja siksi sen voisi joskus maalauttaakkin vaikka tipun keltaiseksi.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Olipa joku tapahtumakin: Mölli poltti kuskin puoleisen ajovalopolttimon. Nykyautoksi tila vaihtaa polttimo on ihan hyvä, mutta tällaiselle mämmikouralle kuitenkin vähän hankala. Muistelen, että viimeksi pari vuotta sitten samaa puolta vaihtaessa meni jonkun aikaa, että polttimon sai kunnolla kohdilleen. Toiselle puolellehan se on naurettavan helppo, kun ei pissapojan kanisteri tiellä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tänään yritin taas harrastaa ruostejumppaa. Paikat ovat vanhat tutut oikean puoleinen takaovi ja molemmat takaaret. Menetelmä oli tuttu kertaalleen epäonnistunut. Hiomista, hiomista, hiomista, minkä jälkeen tärpätillä kaikki irtonainen pois alueelta ja päälle pohjamaali kahteen kertaa. Huomenna sitten kevyt hionta ja väriä päälle. Saa nähdä kestäänkö yhtään pitenpään, kuin edellinen yritys.

Ruoste oli ihan pinnassa, ja kirkas pelti tuli helposti näkyviin. Pellin pinta on kuitenkin "kuoppainen" ja kuoppien pohjat vaikeasti tavoitettavissa. Pohjamaali lupailee kuitenkin, hapettumisen pysäyttämistä, joten näin yritettiin nytkin.

Nyt kun Mölli on todennäköisesti jäämässä taloon ehkä loppuelämäkseen (myyntiarvo bensakrematoriolla olematon ja autosta talossa tykätään), täytyy jossain vaheessa pohtia maalauttamista. Nykyisellä kilometrikertymällä tekniikan pitäisi kestää vielä 15 vuotta (silloinhan se onkin kolmekymppinen) ja pinta ei sitä aikaa kestä mitenkään päin.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

POR15 maalia suosittelen, ja väittäisin omaavani aiheeseen jotain meriittiäkin, olenhan ylläpitänyt yhtä ehkä maailman ruosteherkimmistä kulkineista, Kaappia jo vuosisotalla :idea:

Jos vaan pääsee rasvattomalle ruosteisellekin pinnalle vetämään niin imeytyy tiukkaan ja torppaa ruosteen, selvästi parempaa kuin vaikka Noverox, omien kokemusteni mukaan. Sitten jälkihoidoksi kotelosuoja-aine kun maalit on kuivuneet. Ihtellä on kotelosuojapullo aina kinttaassa kun ryömin auton alle, ja sillä ammuskelen missä vain rostia näkyy :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Käyttämäni aine oli muistaakseni Zinc 164 nimeltään. Purkin kyljessä väitetään, että ruosteen päälle vaan ja hyvä tulee. Ehkä pinta oli viimeksi epäpuhdas tai jotain.

Harvassa Mersussa lienee kamelinkarvasiveltimellä levitetty pohjamaalia. :lol:
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

No nyt on taas pinnassakin väri. Hyvä tuuri, että kelit suosivat. Mersu on pihassa yltäpäältä maalarinteipissä ja sanomalehdissa ja isännällä on vasen käsi sinisenkirjava.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Vähän tuntuu, ettei voi olla totta. Teippejä irrottaessa lähtee aivan uudesta kohdasta peukalonkynnen kokoinen pala maalia ja alla pelti näkyvissä. No, samantien karkeaa paperia ja sinkkimaali päälle. Saa sitten huomennakin askarrella paukkupullon kanssa.

Pistää epäilemään, että tuo takaovi on joskus kolhittu.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voihan se olla että on joskus laitettu uus ovi ja maalattu huonoilla pohjatöillä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Juolahti tuossa mieleen, että ilmanputsarin vaihto voisi olla paikallaan. Onko M112 koneessa suuri riski, että suodatin jää huonosti paikalleen ja koneeseen pääsee ilmaa suodattimen ohi? Jos homma ei onnistu kadunmielen huolellisuudella ja asennustaidoilla, vien sen sitten pajalla sitä varten, mutta ei nyt huvittaisi alkaa organisoimaan visiittiä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tänään kuulaan syyspäivän kunniaksi pesin Möllin ja vedin vahan pintaan. Oli siinä hinkkaamista, mutta nyt se kiiltää melkein kuin uudemmatkin rassit. Ihosyöpä on päässyt etenemään aika pahasti. Melkein kaikissa pinnoissa on alkavaa kukkaa ja konepellissä kiveniskemiä. Mutta hämärässä se näyttää vielä melkein ruosteettomalta. Ensi keväänä voi näkymä olla toinen.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tankilla kävin pitkästä aikaa ja siirtyminen vallan kaupunkiajoon ja lyhyeen matkaan on pompsauttanut keskikulutuksen tuolta reilusta 12 litrasta reiluun 15 litraan sataselle. Eipä enää juurikaan Möllillä ajella maanteitä cruise päällä - ja sen kyllä huomaa.

Nousseesta kuultuksesta huolimatta tankkausvälit alkaa olla kolmen viikon luokkaa.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mölli käräytti apukuskin puoleisen polttimon. Vaihdoin uuden Osram night breakerin. Kovin vähän ne valot tuossa marraskuun vesisateessa valaisee.

Kerran vuodessa tuntuu ajovalopolttimot pamahtavan. Ne on kuitenkin ylellisen helppoa vaihtaa.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Pakkaset tuli eteläänkin ja Möllin keskuslukitus sekosi taas valla kokonaan. Nyt ei kuskin oven lukko pelitä ollenkaan. Keskuslukitus on varsinainen kesävaruste tässä vehkeessä, vaikka toimii sähköllä. Alipaineella toimivan ongelmat pakkasella ymmärtäisi paremmin.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Piha on alkanut näyttää siltä, että Mölli on alkanut taas tiputella öljyä. Maalit on sen sijaan pysyneet toistaiseksi kyljessä kiinni.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tuli omituinen ilmiö yhtäkkiä. Auton keulassa on defan töpseli lohkaria ja sisätuilalämmitintä varten. Tänä talvena se on jostain syystä alkanut kerätä lunta ja jäätöä niin,e ttei töpseliä saa kiinni. Joka ilta on pitänyt kaivella sitä pienellä ruuvarilla tyhjäksi, että saa piuhan kiinni.

Töpselin kannesta on jousi ollut poikki ja puolitoista talvea, sillä voinee olla jotain vaikutusta asiaan.

Vikahan ei ole auton, mutta liittyy jotenkin olennaisesti autoiluun.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

no ei kai siinä muuta kuin että se kansi ei ole tiivis kun jousivoima ei paina sitä kiinnipäin.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Mistäs kohtaa sisätilan lämppärin piuha tulee kabiinin puolelle?
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ei ole tullut tutkittua, kun se oli siinä ostaessa. Jos saan vilkaistua sinne, puistän viestiä. Tänään on vähän huonoa, kun appiukko on hoitamassa lapsia ja pitää kuskailla väkeä sinne ja tänne.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Ei mittään hättää. Olen yrittänyt tonkia sisältä päin ja konehuoneen puolelta, mutta ei sopivaa reikää ole löytynyt.

Haaroitussarja odottaa kaapissa asennusta kunhan sopivat askelmerkit löytyy.

Mistäköhän muuten johtuu pissapojan valon välähtäminen kolme kertaa käynnistyksen jälkeen? Valo vilkkuu jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt liikkeelle. Pesu- ja jäähynestehän on saman valon "takana" ja molemmat säiliöt on rajojen täynnä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ePa- kirjoitti:
Mistäköhän muuten johtuu pissapojan valon välähtäminen kolme kertaa käynnistyksen jälkeen?
Mulla tekee joskus satunnaisesti samaa. Ei mitään haisua mistä johtuu. :shock:
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

ePa- kirjoitti:Ei mittään hättää. Olen yrittänyt tonkia sisältä päin ja konehuoneen puolelta, mutta ei sopivaa reikää ole löytynyt.

Haaroitussarja odottaa kaapissa asennusta kunhan sopivat askelmerkit löytyy.

Mistäköhän muuten johtuu pissapojan valon välähtäminen kolme kertaa käynnistyksen jälkeen? Valo vilkkuu jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt liikkeelle. Pesu- ja jäähynestehän on saman valon "takana" ja molemmat säiliöt on rajojen täynnä.
kuskinpuolelta sulakerasian läpi ruukattu vejellä noissa mölleissä. nätti viedä sieltä ja jos oikean sarjan oot hommannu niin se kaapeli on pitkä ku sanonko mikä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

En saanu täänän tutkituksi, mistä tuo on edetty, kun oli pakkasongelmia. Aamulla apukuskin puoleinen takarengas melkein tyhjänä, sama temppu, jonka teki viime talvena. Keväällä vaihdatin venttiillit ja vanteiden reunojakin hiottiin, mutta sama juttu oli taas.

Siitä lähdettiin ajamaan melko varovasti läheiselle stonelle, jossa letkusta ei ilmaa tule niin, että se menisi renkaaseen. Kassalta kysymään, että onkos teillä vehkeet päällä. Kassa tutki vähän aikaa ja totesi sitten, että "tää on niinku jäässä, ettei tää nyt toimi." Oli sitten pakko ostaa paikkapulloja se renkaaseen ja etsiskelemään ilmaa. Järvenpäässä toimiaa ilmaa löytyi vasta neljänneltä (!!!!) huooltikselta. Ei ole pakkasenkestäyys suomalaisessa yhteiskunnassa enää kummoinen.

Jatkuuuden hallinnan vuoksi ostin sitten Michelinin jalkapumpun 35 €. En ole enää riippuvainen suhnahuoltiksen paineilmasta.

Tänään tuli Möllille pitkästä ajosuoritetta melkein 300 km. Lämmin auto ja mukava ajella maanteillä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuo ilman saaminen huoltoasemalta on kyllä mennyt viimevuosina todella heikolla mallille. Milloin on laitteet rikki tai kelvottomassa kunnossa ja toiset on laittaneet mittapään maksulliseksi noudoksi kassalta.

Minä olen nyt suosinut erityisesti niitä huoltamoita, joissa on vapaasti käytettävissä toimivat ilmantarkastuvälineet.
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Jatketaan lähes asiassa ja sen vieressä...

Kuinka paljon pitää purkaa, jos lähtee kuskin puolelta tuomaa piuhaa kabiiniin?

Ja tuosta lämpimästä autosta olen vähän varautunut. Kyllä tuolla tarkenee kunhan sen saa lämpimäksi mutta ei tuo höhötin mitää kuumaa ilmaa puskee liiaksi asti hyttiin. Ilman viimasuojaa ei meinaa lämmitä ollenkaan. Auttaisikohan jos vaihtais termarin? Onkos se kummonen homma?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ePa- kirjoitti:Jatketaan lähes asiassa ja sen vieressä...

Kuinka paljon pitää purkaa, jos lähtee kuskin puolelta tuomaa piuhaa kabiiniin?

Ja tuosta lämpimästä autosta olen vähän varautunut. Kyllä tuolla tarkenee kunhan sen saa lämpimäksi mutta ei tuo höhötin mitää kuumaa ilmaa puskee liiaksi asti hyttiin. Ilman viimasuojaa ei meinaa lämmitä ollenkaan. Auttaisikohan jos vaihtais termarin? Onkos se kummonen homma?
No mihin saakka se moottorin lämpömittari nousee?
Lämmityslaitteen kiertovesipumppu on todennäköisesti rikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”