visar kirjoitti:Tilasin Saksan ebay:sta osat, alapallot, pyöränlaakerit, jarruosat, raidetangonpäät. Selkeästi halvempia kuin Suomessa. Lähetyskulujen kanssa saa olla tarkkana, suuria vaihteluja eri firmojen välillä.
Ja tarkkana saa olla muutenkin tilatessaan tuleeko 1kpl, pari, vai sarja...
nm. ylimääräinen sarja alapalloja ja raidetangonpäitä hyllyssä.
Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163
Re: osat
Mistä puljusta tilasit? nim. jarruosia tarvis
Tuli siivottua Mölli sisäpuolelta ja olihan melko "maasturipaskainen" koirien ja lasten jäljiltä. Takapenkin havaitsin jokseenkin juuttuneen paikoilleen. Etäisyyssäätöä pitäisi kai joskus käyttää, että se pysyisi kunnossa.
Muuten tekstiilit ovat hämmästyttävän hyvässä kunnossa, kun ottaa huomiopon, että autossa on vandaaleja jatkuvasti ja taas aika paljon hiekkaa ja hiekkapölyä. Tekonahat on sen sijaan rikki, niinkuin kuuluukin olla.
Muuten tekstiilit ovat hämmästyttävän hyvässä kunnossa, kun ottaa huomiopon, että autossa on vandaaleja jatkuvasti ja taas aika paljon hiekkaa ja hiekkapölyä. Tekonahat on sen sijaan rikki, niinkuin kuuluukin olla.
Möllin kilometrikertymät ovat vähentyneet aivan radikaalisti, kun taloon tuli nokivasara. On se kuitenkin liikenteessä päivittäin, ettei aivan tartu pihaan kiinni.
Ruosteita katsellessa tein ihme havainnon. Viime kesänä huonolla menestyksellä paikaamani kohdathan olivat ruskeita jo keväällä. Yksi kohta on kuitenkin aivan OK ja siihen olen unohtanut vetää sinisen maalin päälle. Siinä on siis vain harmaa pohjamaali, mutta ei ole ruostetta lainkaan. Ihme juttu. Unohtunut paikka on takakaaren sisäreunassa ja siksi melko huomaamaton.
Täytynee yrittää uudestaan takakaarien ja toisen takaoven paikkausta. Tosin nyt kertyvillä kilometreillä Mölli kestänee maailman loppuun asti ja siksi sen voisi joskus maalauttaakkin vaikka tipun keltaiseksi.
Ruosteita katsellessa tein ihme havainnon. Viime kesänä huonolla menestyksellä paikaamani kohdathan olivat ruskeita jo keväällä. Yksi kohta on kuitenkin aivan OK ja siihen olen unohtanut vetää sinisen maalin päälle. Siinä on siis vain harmaa pohjamaali, mutta ei ole ruostetta lainkaan. Ihme juttu. Unohtunut paikka on takakaaren sisäreunassa ja siksi melko huomaamaton.
Täytynee yrittää uudestaan takakaarien ja toisen takaoven paikkausta. Tosin nyt kertyvillä kilometreillä Mölli kestänee maailman loppuun asti ja siksi sen voisi joskus maalauttaakkin vaikka tipun keltaiseksi.
Olipa joku tapahtumakin: Mölli poltti kuskin puoleisen ajovalopolttimon. Nykyautoksi tila vaihtaa polttimo on ihan hyvä, mutta tällaiselle mämmikouralle kuitenkin vähän hankala. Muistelen, että viimeksi pari vuotta sitten samaa puolta vaihtaessa meni jonkun aikaa, että polttimon sai kunnolla kohdilleen. Toiselle puolellehan se on naurettavan helppo, kun ei pissapojan kanisteri tiellä.
Tänään yritin taas harrastaa ruostejumppaa. Paikat ovat vanhat tutut oikean puoleinen takaovi ja molemmat takaaret. Menetelmä oli tuttu kertaalleen epäonnistunut. Hiomista, hiomista, hiomista, minkä jälkeen tärpätillä kaikki irtonainen pois alueelta ja päälle pohjamaali kahteen kertaa. Huomenna sitten kevyt hionta ja väriä päälle. Saa nähdä kestäänkö yhtään pitenpään, kuin edellinen yritys.
Ruoste oli ihan pinnassa, ja kirkas pelti tuli helposti näkyviin. Pellin pinta on kuitenkin "kuoppainen" ja kuoppien pohjat vaikeasti tavoitettavissa. Pohjamaali lupailee kuitenkin, hapettumisen pysäyttämistä, joten näin yritettiin nytkin.
Nyt kun Mölli on todennäköisesti jäämässä taloon ehkä loppuelämäkseen (myyntiarvo bensakrematoriolla olematon ja autosta talossa tykätään), täytyy jossain vaheessa pohtia maalauttamista. Nykyisellä kilometrikertymällä tekniikan pitäisi kestää vielä 15 vuotta (silloinhan se onkin kolmekymppinen) ja pinta ei sitä aikaa kestä mitenkään päin.
Ruoste oli ihan pinnassa, ja kirkas pelti tuli helposti näkyviin. Pellin pinta on kuitenkin "kuoppainen" ja kuoppien pohjat vaikeasti tavoitettavissa. Pohjamaali lupailee kuitenkin, hapettumisen pysäyttämistä, joten näin yritettiin nytkin.
Nyt kun Mölli on todennäköisesti jäämässä taloon ehkä loppuelämäkseen (myyntiarvo bensakrematoriolla olematon ja autosta talossa tykätään), täytyy jossain vaheessa pohtia maalauttamista. Nykyisellä kilometrikertymällä tekniikan pitäisi kestää vielä 15 vuotta (silloinhan se onkin kolmekymppinen) ja pinta ei sitä aikaa kestä mitenkään päin.
POR15 maalia suosittelen, ja väittäisin omaavani aiheeseen jotain meriittiäkin, olenhan ylläpitänyt yhtä ehkä maailman ruosteherkimmistä kulkineista, Kaappia jo vuosisotalla
Jos vaan pääsee rasvattomalle ruosteisellekin pinnalle vetämään niin imeytyy tiukkaan ja torppaa ruosteen, selvästi parempaa kuin vaikka Noverox, omien kokemusteni mukaan. Sitten jälkihoidoksi kotelosuoja-aine kun maalit on kuivuneet. Ihtellä on kotelosuojapullo aina kinttaassa kun ryömin auton alle, ja sillä ammuskelen missä vain rostia näkyy
Jos vaan pääsee rasvattomalle ruosteisellekin pinnalle vetämään niin imeytyy tiukkaan ja torppaa ruosteen, selvästi parempaa kuin vaikka Noverox, omien kokemusteni mukaan. Sitten jälkihoidoksi kotelosuoja-aine kun maalit on kuivuneet. Ihtellä on kotelosuojapullo aina kinttaassa kun ryömin auton alle, ja sillä ammuskelen missä vain rostia näkyy
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Vähän tuntuu, ettei voi olla totta. Teippejä irrottaessa lähtee aivan uudesta kohdasta peukalonkynnen kokoinen pala maalia ja alla pelti näkyvissä. No, samantien karkeaa paperia ja sinkkimaali päälle. Saa sitten huomennakin askarrella paukkupullon kanssa.
Pistää epäilemään, että tuo takaovi on joskus kolhittu.
Pistää epäilemään, että tuo takaovi on joskus kolhittu.
Juolahti tuossa mieleen, että ilmanputsarin vaihto voisi olla paikallaan. Onko M112 koneessa suuri riski, että suodatin jää huonosti paikalleen ja koneeseen pääsee ilmaa suodattimen ohi? Jos homma ei onnistu kadunmielen huolellisuudella ja asennustaidoilla, vien sen sitten pajalla sitä varten, mutta ei nyt huvittaisi alkaa organisoimaan visiittiä.
Tänään kuulaan syyspäivän kunniaksi pesin Möllin ja vedin vahan pintaan. Oli siinä hinkkaamista, mutta nyt se kiiltää melkein kuin uudemmatkin rassit. Ihosyöpä on päässyt etenemään aika pahasti. Melkein kaikissa pinnoissa on alkavaa kukkaa ja konepellissä kiveniskemiä. Mutta hämärässä se näyttää vielä melkein ruosteettomalta. Ensi keväänä voi näkymä olla toinen.
Tankilla kävin pitkästä aikaa ja siirtyminen vallan kaupunkiajoon ja lyhyeen matkaan on pompsauttanut keskikulutuksen tuolta reilusta 12 litrasta reiluun 15 litraan sataselle. Eipä enää juurikaan Möllillä ajella maanteitä cruise päällä - ja sen kyllä huomaa.
Nousseesta kuultuksesta huolimatta tankkausvälit alkaa olla kolmen viikon luokkaa.
Nousseesta kuultuksesta huolimatta tankkausvälit alkaa olla kolmen viikon luokkaa.
Tuli omituinen ilmiö yhtäkkiä. Auton keulassa on defan töpseli lohkaria ja sisätuilalämmitintä varten. Tänä talvena se on jostain syystä alkanut kerätä lunta ja jäätöä niin,e ttei töpseliä saa kiinni. Joka ilta on pitänyt kaivella sitä pienellä ruuvarilla tyhjäksi, että saa piuhan kiinni.
Töpselin kannesta on jousi ollut poikki ja puolitoista talvea, sillä voinee olla jotain vaikutusta asiaan.
Vikahan ei ole auton, mutta liittyy jotenkin olennaisesti autoiluun.
Töpselin kannesta on jousi ollut poikki ja puolitoista talvea, sillä voinee olla jotain vaikutusta asiaan.
Vikahan ei ole auton, mutta liittyy jotenkin olennaisesti autoiluun.
Ei mittään hättää. Olen yrittänyt tonkia sisältä päin ja konehuoneen puolelta, mutta ei sopivaa reikää ole löytynyt.
Haaroitussarja odottaa kaapissa asennusta kunhan sopivat askelmerkit löytyy.
Mistäköhän muuten johtuu pissapojan valon välähtäminen kolme kertaa käynnistyksen jälkeen? Valo vilkkuu jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt liikkeelle. Pesu- ja jäähynestehän on saman valon "takana" ja molemmat säiliöt on rajojen täynnä.
Haaroitussarja odottaa kaapissa asennusta kunhan sopivat askelmerkit löytyy.
Mistäköhän muuten johtuu pissapojan valon välähtäminen kolme kertaa käynnistyksen jälkeen? Valo vilkkuu jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt liikkeelle. Pesu- ja jäähynestehän on saman valon "takana" ja molemmat säiliöt on rajojen täynnä.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
kuskinpuolelta sulakerasian läpi ruukattu vejellä noissa mölleissä. nätti viedä sieltä ja jos oikean sarjan oot hommannu niin se kaapeli on pitkä ku sanonko mikä.ePa- kirjoitti:Ei mittään hättää. Olen yrittänyt tonkia sisältä päin ja konehuoneen puolelta, mutta ei sopivaa reikää ole löytynyt.
Haaroitussarja odottaa kaapissa asennusta kunhan sopivat askelmerkit löytyy.
Mistäköhän muuten johtuu pissapojan valon välähtäminen kolme kertaa käynnistyksen jälkeen? Valo vilkkuu jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt liikkeelle. Pesu- ja jäähynestehän on saman valon "takana" ja molemmat säiliöt on rajojen täynnä.
En saanu täänän tutkituksi, mistä tuo on edetty, kun oli pakkasongelmia. Aamulla apukuskin puoleinen takarengas melkein tyhjänä, sama temppu, jonka teki viime talvena. Keväällä vaihdatin venttiillit ja vanteiden reunojakin hiottiin, mutta sama juttu oli taas.
Siitä lähdettiin ajamaan melko varovasti läheiselle stonelle, jossa letkusta ei ilmaa tule niin, että se menisi renkaaseen. Kassalta kysymään, että onkos teillä vehkeet päällä. Kassa tutki vähän aikaa ja totesi sitten, että "tää on niinku jäässä, ettei tää nyt toimi." Oli sitten pakko ostaa paikkapulloja se renkaaseen ja etsiskelemään ilmaa. Järvenpäässä toimiaa ilmaa löytyi vasta neljänneltä (!!!!) huooltikselta. Ei ole pakkasenkestäyys suomalaisessa yhteiskunnassa enää kummoinen.
Jatkuuuden hallinnan vuoksi ostin sitten Michelinin jalkapumpun 35 €. En ole enää riippuvainen suhnahuoltiksen paineilmasta.
Tänään tuli Möllille pitkästä ajosuoritetta melkein 300 km. Lämmin auto ja mukava ajella maanteillä.
Siitä lähdettiin ajamaan melko varovasti läheiselle stonelle, jossa letkusta ei ilmaa tule niin, että se menisi renkaaseen. Kassalta kysymään, että onkos teillä vehkeet päällä. Kassa tutki vähän aikaa ja totesi sitten, että "tää on niinku jäässä, ettei tää nyt toimi." Oli sitten pakko ostaa paikkapulloja se renkaaseen ja etsiskelemään ilmaa. Järvenpäässä toimiaa ilmaa löytyi vasta neljänneltä (!!!!) huooltikselta. Ei ole pakkasenkestäyys suomalaisessa yhteiskunnassa enää kummoinen.
Jatkuuuden hallinnan vuoksi ostin sitten Michelinin jalkapumpun 35 €. En ole enää riippuvainen suhnahuoltiksen paineilmasta.
Tänään tuli Möllille pitkästä ajosuoritetta melkein 300 km. Lämmin auto ja mukava ajella maanteillä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo ilman saaminen huoltoasemalta on kyllä mennyt viimevuosina todella heikolla mallille. Milloin on laitteet rikki tai kelvottomassa kunnossa ja toiset on laittaneet mittapään maksulliseksi noudoksi kassalta.
Minä olen nyt suosinut erityisesti niitä huoltamoita, joissa on vapaasti käytettävissä toimivat ilmantarkastuvälineet.
Minä olen nyt suosinut erityisesti niitä huoltamoita, joissa on vapaasti käytettävissä toimivat ilmantarkastuvälineet.
Jatketaan lähes asiassa ja sen vieressä...
Kuinka paljon pitää purkaa, jos lähtee kuskin puolelta tuomaa piuhaa kabiiniin?
Ja tuosta lämpimästä autosta olen vähän varautunut. Kyllä tuolla tarkenee kunhan sen saa lämpimäksi mutta ei tuo höhötin mitää kuumaa ilmaa puskee liiaksi asti hyttiin. Ilman viimasuojaa ei meinaa lämmitä ollenkaan. Auttaisikohan jos vaihtais termarin? Onkos se kummonen homma?
Kuinka paljon pitää purkaa, jos lähtee kuskin puolelta tuomaa piuhaa kabiiniin?
Ja tuosta lämpimästä autosta olen vähän varautunut. Kyllä tuolla tarkenee kunhan sen saa lämpimäksi mutta ei tuo höhötin mitää kuumaa ilmaa puskee liiaksi asti hyttiin. Ilman viimasuojaa ei meinaa lämmitä ollenkaan. Auttaisikohan jos vaihtais termarin? Onkos se kummonen homma?
No mihin saakka se moottorin lämpömittari nousee?ePa- kirjoitti:Jatketaan lähes asiassa ja sen vieressä...
Kuinka paljon pitää purkaa, jos lähtee kuskin puolelta tuomaa piuhaa kabiiniin?
Ja tuosta lämpimästä autosta olen vähän varautunut. Kyllä tuolla tarkenee kunhan sen saa lämpimäksi mutta ei tuo höhötin mitää kuumaa ilmaa puskee liiaksi asti hyttiin. Ilman viimasuojaa ei meinaa lämmitä ollenkaan. Auttaisikohan jos vaihtais termarin? Onkos se kummonen homma?
Lämmityslaitteen kiertovesipumppu on todennäköisesti rikki.