Tulipa Lauantaina värkättyä omaani se katsastusinssin tekemä reikä. Hetken jo ajattelin että ei tämä nyt niin paha ole mutta loppujen lopuksi lähti rälläköityä koko astinlauta mäjelle. Oli jo niin pahasti hapero varsinkin se "palkki" joka on astinlaudan alla. Uusi palkki on nyt päästään auki ja 3mm seinämällä. Itse astinlauta on 2mm plootua.
Uskon että tämä kaikki on saanut alkunsa joskus rikki jäätyneestä akusta. Vaihdoin jo aikaisemmin kuskin penkin alla olevan peltisen korokkeen. Vanaha oli ihan pitsiä. Vänkärinpuolen astinlauta on myös reunastaan (joka tulee vasten ovea) melko hapero mutta vaihtuu vasta myöhemmin,eli kun joku kehoittaa niin tekemään
Parin viimepäivän aikana on ilmaantunut mystinen ääni joka kuuluu vain kun jarruttaa moottorilla.. Äänen tiheys on kierroksiin sidottu ja loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan. Voisiko se olla jo kannatinlaakeri? laakeri on 2v vanha. zik zik zik melkolailla samanlainen ääni kun jokin rautalanganpää ottasi kiinni kardaaniin tai muuhun onttoon. Tosin vielä en ole jarruille tehnyt pyydettävää säätöä. Ajattelin josko se voisi olla takajarruista johtuvaa jousen irtipääsemisestä? Ristikoissa ei ole väljää.
Kannatinlaakerin vaihdelaatikon puolella on iso prikka joka heiluu tilassaan mutta en suko sen pitävän sellaista ääntä. Voi voi..
Ennen astinlaudan korjausta katselin että motonetistä olisi saanut korjauspalankin. Tietääkö joku miten iso se pala on? Olisi kätevä laittaa toisellepuolen kun se on niin paljon terveempi. Toisaalta tuo oma tekemäni on varmasti ainakin kestävämpi..