Mitäs mitäs... Noh töissä on talven yli ajeltu, ja nyt meinas katsastus yllättää. Olin ihan muistellu että toukokuussa on tällä viiminen päivä, mutta niinpä vaan postiluukusta tulleessa mainoksessa luki jotta näytille pitäs ehtiä 11.4. mennessä.
Nii, etujarrut ihan loppu, tuulilasi kahteen suuntaan halki, joka tuikut ledejä, tämmösiä pikkujuttuja siinä yhtäkkiä tuli mieleen.
Pistin sit jarrulevyt ja palata tilaten Aeromotorsilta kun tiesin ettei sieltä tarvi mahottomia aikoja ootella, ja paikallinen hinnotteli ittensä aika reilusti ulos tällä kertaa. Kiva huomio myös se että näitä on kahenmallisilla jarruilla, runkonumeron mukaan tilasin ja oikeat tuli. Tuulilasin päätin nyt suosiolla jättää vaihtamatta, kun ei kerkiä. Sitäpaitsi nyt lentää kaikkea niin paljon että mun tuurilla uus ois heti rikki
Paketti kun tuli nii auto talliin, lämmöt päälle ja vähän ajan päästä touhuamaan. Tunkilla koko keula kerralla ylös ja pukit alatukivarsien alle, rattaat poies ja eiku irrottaan jarruja. Tai no, siinä välissä pääsi melkonen määrä kirosanoja kun vilkuilin muita alustan osia...

- 20230329_203358.jpg (846.7 KiB) Katsottu 5831 kertaa
Suojakumihan se oli entinen, noh ilmeisesti ei ihan kuukausitolkulla vielä rikkinäisellä ajeltu kun rasvaa oli sisälläki. Ja sillon laturiremppaa tehessä tuo kyllä oli ihan ehjä. Päätin siis että niveltä en uusi tähän hätään, menkööt vaan uuella kumilla ja rasvoilla. Jos ei kestä, nii vaihetaan nivel sitten.
Siinähän se työ muuten meni melko suoraviivasesti kun näitäki on tullu tehtyä autoilu-uran aikana jo jonku verran, olosuhteet nyt vaan on pikkasen ahtaat vaan onneks iteki oon melko slimline-mallinen

- 20230329_201101.jpg (953.25 KiB) Katsottu 5831 kertaa
Ekaa kertaa tutustuin nyt tuohon CRC Rost Flash -puteliin. Lähtipä kyllä temppuilematta irti pultit kun tuota suhautti ja vähän anto vaikuttaa.
Tässä kuskin puolella satulan liukutapit oli päättäny juuttua, männät liikku kyllä ja tiivisteet näytti olevan ok joten hain vaan uuen tappisarjan Motonetista samalla kun sitä suojakumiaki piti mennä kyselemään. Sitäpaitsi letku näytti olevan yhtäpuuta satulan kanssa joten en ois halunnukaan alkaa aukasemaan sitä liitosta ja vaihtamaan koko satulaa
Muuten kyllä yllättävän vähän vastusti, mutta pitää silti aina jotain pientä....

- 20230329_210518.jpg (578.78 KiB) Katsottu 5831 kertaa
Tuo ei halunnu vänkärin puolella aueta suosiolla nii porasin sen sitten poies. Harmi että mun säästölevyjen mukana ei tullu uusia, vaan pysyyhän tuo ilmanki. Kattoo jos ehtii renkaanvaihtoon mennessä hommata jostaki.
Kasausvaiheistahan ei tietenkää malta ottaa kuvia kun kauhee kiire saaha auto ulos tallista ja testilenkille, mutta sentää jotaki tuli kuvattua.

- 20230403_185241.jpg (778.67 KiB) Katsottu 5831 kertaa
Kokeilin siis tässä tuota liimattavaa suojakumia, syystä jotta pelkäsin alapallon olevan lujassa kiinni, ja tosiaan kun auton ja seinän välissä on jotain 40cm eikä lattiaankaan oo matkaa ku mun pään verran, nii ei oikein ois ollu tilaa alkaa käyttään voimaa. Kuvassa homma vielä pikkasen kesken, viiminen 2cm liimaamatta. Oikeastihan tuo pitäs alottaa just tuolta kapeammasta päästä, mutta nää Viton etukepit on nii paksut että päätin tehä toisinpäin, kun muualta on liimattu nii tuo on sit helpompi venyttää yhteen.
Ja siitäpä se sitte valmistu ja eiku testaamaan. Kaikki toimi, jarrutuntuma muuttu kertaheitolla kun sai nuo satulatki liikkumaan kunnolla ja vähän vaikuttas että auto muutenki rullais herkemmin. Noh kummako tuo jos toinen jarru laahannu koko ajan vähän.
Tottakai tää siis valmistu keskiviikkoiltana kymmenen jälkeen, ja eilen torstaina mihinkään konttorille ei päässy. Sain kuiten mun vakiopaikkaan varattua ajan tiistaiaamuksi, joten ihan viime tippaan melkein taas mentiin