Nissan Nava....eiku siis Mb X
Nissan Nava....eiku siis Mb X
Tuli Veholta kirjettä, että huomenna kuulemma sais tulla ronguttamaan uutta pick-uppia. Onkose sitten Nissan-Benz vai Benzedes-Nissan.
No joka tapauksessa kyllä kiinnostas kyseinen rassi. Varsinkin mesen koneella ja automaatilla(hinnat tietenkin taas karkaa). Ainakin kerrankin tuo takajousitus pick-upissa vois olla sellainen, että sillä vois ajaa ihan ilman sado-masokististä suuntauneisuutta.
Onko arvon foorumilaisilla jo koeajotuntemuksia?
No joka tapauksessa kyllä kiinnostas kyseinen rassi. Varsinkin mesen koneella ja automaatilla(hinnat tietenkin taas karkaa). Ainakin kerrankin tuo takajousitus pick-upissa vois olla sellainen, että sillä vois ajaa ihan ilman sado-masokististä suuntauneisuutta.
Onko arvon foorumilaisilla jo koeajotuntemuksia?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Mitähän sillä perushinnalla saa, liene jotain 47t. Tikapuurungon ja jonkun vanhan Nissanin koneen
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Kah.... kaiketi tälläisen saa taskurahoilla:
https://autot.veho.fi/uudetautot/merced ... ATDB208255
Oikeasti aika järkyttävä hinta brändätylle riisille, mutta katotaan miten hinnat romahtaa kun ajetaan myyntihallista ulos.
https://autot.veho.fi/uudetautot/merced ... ATDB208255
Oikeasti aika järkyttävä hinta brändätylle riisille, mutta katotaan miten hinnat romahtaa kun ajetaan myyntihallista ulos.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tikasrappusista on Datsunin runko ja hepokärrystä alusta. Hyvä vai huono asia... Väkisin väännetyn näköinen X-laite oli minusta. Japsipikkarit on kyllä lujia ollu.
Menisin hinnan perässä, kuten Citan, Kangoo, Dokker linjallakin. Liian kallis joulutähti nokassa on vinosilmien keksimässä salmiakkimersussa jos 2x10x1000 euroa maksaa muovikilipi nokalla.
Päätettäköön vielä nahkaiseen hilikkupussiin katsottuani, etten itse ole ostamassa uutta autoa, en varsinkaan Daciaa, Renaultia, tai Nissania, enkä ainakaan sellaista Mersuksi naamioituna ja hinnoiteltuna sen mukaan. Pikkaria nyt muutenkaan.
Menisin hinnan perässä, kuten Citan, Kangoo, Dokker linjallakin. Liian kallis joulutähti nokassa on vinosilmien keksimässä salmiakkimersussa jos 2x10x1000 euroa maksaa muovikilipi nokalla.
Päätettäköön vielä nahkaiseen hilikkupussiin katsottuani, etten itse ole ostamassa uutta autoa, en varsinkaan Daciaa, Renaultia, tai Nissania, enkä ainakaan sellaista Mersuksi naamioituna ja hinnoiteltuna sen mukaan. Pikkaria nyt muutenkaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Navara on kumminkin vähä eri laite jo, ajoltaan kuin kuorma-auto.. Siis sillai hyvässä mielessä.
Ei tuo pykälää vanhempikaan tienny mitään vaikka oli pönttö perässä
Ei tuo pykälää vanhempikaan tienny mitään vaikka oli pönttö perässä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kustannusoptimointia, kustannusoptimointia. Ei ne oo suunnittelijat vaan pankkiirit kun keksii näitä epäesineitä. Jotku korealaiset n''kerit tekee Mersunkin halavemmalla ja se jopa kestääkin silloin ehkä takuuajan työajossa. Sitten kun pärkyää kynsille, usutetaan naapurin korjaamoon jossa ymmärretään japania tai mandariinikiinaa.Mika.T kirjoitti:Kyllä on ollu mersuinsseillä silmät vissiin aamurapulasta punaisena. Ei ole ollu selkärankaa tehhä omaa lava-autoa vaan lyöty nissaniin mersun maski.
Oisko tossa sen rahtusen vähemmän rikkuavaa muovi- ja sähköhimmeliä kun Sindelissä suunnitellussa, kuitenkin töihin ja käyttöön suunnattu köhmäle.
Tuonne vaikkapa Lomminmäen p4skatunnelityömaalle tarvittas just niitä -85 Kinkkareita ja Hiluksia, joita ei enää juur löydä. Ei avolava-ässä-Mersua.
Joo. Työmaani pitelyksi, korvausvastuun välttämiseksi, yleisistä häveliäisyyssyistä, vallitsevista laeista johtuen ja koska en ole koira, jätin ruiskuttamatta renaaliekskreetiotani tuon keksinnön rattaille. Oraalisessakin oli pidättäminen, rektaalinen ekstruusio teki jo kiireen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kova on tuo hinta, joten ei varmaan uusia kauheasti rekisteröidä Suomeen. Noita vois joku alkaa myymään kuorkkeina(hint hint Truck Masters ym.).
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Toki huomattava, että tuo on 5hengen henkilöautomallille ja 2h "normaalimmat" mallit on kuitenkin aika paljon edullisempia..Turbo kirjoitti:250 d 4Matic 3,25/32 A 5H Pure. 68 936,64€
Hinnakas on, en uskalla edes arvioida paljon maksaa mersun omalla 6-koneella.
Ja tuohon vielä vähän lisävarusteita, niin alkaa hintaa olla melkoisesti.
Pitäisi päästä vertaamaan suoraan Nissanin malliin, että minkä verran eroa on oikeasti.
Mutta yhden kerran vähän pidempään ajellut ja ei tosiaan ihan mersu ole, joten tuon kutoskoneen kyllä kysyy mersun automaatin kanssa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuli koeajettua tuommosta alkuvuorosta. Kyseessä kilvetön x 250d automaatti neljänveto mustillapuskureilla.
Ensivaikutelma kuskinpaikalta katsottuna kohtalaisen mersumainen, vilkkuviiksi, vinkkarit ja vakkari toimii loogisesti. Soitinta käytetään tutusta rullasta keskellä tai ratista. Volume nappi työerästi sijoitettu keskikonsoliin rullan viereen.
Ilmastoinnipaneeli, nelivedon katkasijat, vaihdekeppi, käsijarrukahva ja kattovalo liputtaa japania.
Avain, eli normaali avain virtalukkoon ja normaalisti käyttö starttiasennossa tuottaa hörähdyksen eikä auto käy... Ei siis tipstarttia vaikka automaattilootalla oleva ”mersu”.. Noo uusintayritys ja omasta -86 kingcäbistä tuttu viskoflektin mölinä alkaa. Nissanrenault ei mersu moottori käy japanilaisesti.
Vaihdetta silmään joka sekin tuottaa harmaita hiuksia koska valitsimessa on liipaisin jota en ole tottunut mersuissa tapaamaan, auto liikkeelle ja louhosta kohti.
Ajolleen mukavampi kuin uusi hiluxi, syynä varmaan kierrejouset takanakin. Lyhyellä asfalttiosuudella nokian rockproofit mölisee ja jyrrää reilusti joka tälläisen ratin takaa kuunneltuna kuulostaa ikävältä. Soralla ja murskeella auto toimii mielestäni hyvin, looginen ajaa niinkuin tämmöset yleensäkin poislukien amarokki.
Moottorissa on puhtia mukavasti tuplaturbon ansiosta, jaksaa nousta ramppeja ylös nätisti ja normaali liikenteessä pärjäisi varmasti hyvin. Vaihdelaatikko toimii mukavasti alaspäin ei vaihda niin herkästi kuin mersu vedättäessä. Manuaalipuolikin löytyy mutta en ole kiinnostunut asiasta koska automaatti on automaatti syystäkin.
Sisätilat on hyvät kuskille ja penkinsäädöt riittää ainaki tälläiselle 180 senttiselle. Vänkärinpenkki ei ole korkeussäädettävä ja oli mielestäni liian korkealla. Takajalkatilat ahtaat ainaki tälläisen kuskin takana, päätilaa sen sijaan hyvin, mahtuu kyytiin myös kypärä päässä.
Ajatuksia:
+moottori nöyrä
+laatikko yllättävän hyvä
+käyttöliittymät yksinkertaisia (pl. Ilmastointi)
+maavara
-valot surkeat
-lämmityslaite normaali korollamainen, ei oikeanlaista lämpötilaa jos ei säädä kokoajan
-näkyvyys paksujen A-pilarien takaa, herkästi jää kerrostalon kokoinen kiviauto näkymättömiin
-taustapeilin alla järkyttävänkokoinen molikka joka yltäö puoleen tuulilasiin asti
-vakionopeudensäädin toimii vasta 40km/h—> eteenpäin
-liian nissan
Ensivaikutelma kuskinpaikalta katsottuna kohtalaisen mersumainen, vilkkuviiksi, vinkkarit ja vakkari toimii loogisesti. Soitinta käytetään tutusta rullasta keskellä tai ratista. Volume nappi työerästi sijoitettu keskikonsoliin rullan viereen.
Ilmastoinnipaneeli, nelivedon katkasijat, vaihdekeppi, käsijarrukahva ja kattovalo liputtaa japania.
Avain, eli normaali avain virtalukkoon ja normaalisti käyttö starttiasennossa tuottaa hörähdyksen eikä auto käy... Ei siis tipstarttia vaikka automaattilootalla oleva ”mersu”.. Noo uusintayritys ja omasta -86 kingcäbistä tuttu viskoflektin mölinä alkaa. Nissanrenault ei mersu moottori käy japanilaisesti.
Vaihdetta silmään joka sekin tuottaa harmaita hiuksia koska valitsimessa on liipaisin jota en ole tottunut mersuissa tapaamaan, auto liikkeelle ja louhosta kohti.
Ajolleen mukavampi kuin uusi hiluxi, syynä varmaan kierrejouset takanakin. Lyhyellä asfalttiosuudella nokian rockproofit mölisee ja jyrrää reilusti joka tälläisen ratin takaa kuunneltuna kuulostaa ikävältä. Soralla ja murskeella auto toimii mielestäni hyvin, looginen ajaa niinkuin tämmöset yleensäkin poislukien amarokki.
Moottorissa on puhtia mukavasti tuplaturbon ansiosta, jaksaa nousta ramppeja ylös nätisti ja normaali liikenteessä pärjäisi varmasti hyvin. Vaihdelaatikko toimii mukavasti alaspäin ei vaihda niin herkästi kuin mersu vedättäessä. Manuaalipuolikin löytyy mutta en ole kiinnostunut asiasta koska automaatti on automaatti syystäkin.
Sisätilat on hyvät kuskille ja penkinsäädöt riittää ainaki tälläiselle 180 senttiselle. Vänkärinpenkki ei ole korkeussäädettävä ja oli mielestäni liian korkealla. Takajalkatilat ahtaat ainaki tälläisen kuskin takana, päätilaa sen sijaan hyvin, mahtuu kyytiin myös kypärä päässä.
Ajatuksia:
+moottori nöyrä
+laatikko yllättävän hyvä
+käyttöliittymät yksinkertaisia (pl. Ilmastointi)
+maavara
-valot surkeat
-lämmityslaite normaali korollamainen, ei oikeanlaista lämpötilaa jos ei säädä kokoajan
-näkyvyys paksujen A-pilarien takaa, herkästi jää kerrostalon kokoinen kiviauto näkymättömiin
-taustapeilin alla järkyttävänkokoinen molikka joka yltäö puoleen tuulilasiin asti
-vakionopeudensäädin toimii vasta 40km/h—> eteenpäin
-liian nissan
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14