Ärrä tuli taloon
Eipähän siinä, yön yli pyörittyäni kallistun siihen suuntaan, että tämä on vain hyvä juttu lompakon kannalta, vähemmän juttuja hajoamassa. Samasta liikkeestä tullut ostettua tosi monta autoa, ja tulevaisuudessakin varmasti, joten pitää seuraavalla kerralla kommentoida ja vinkua alennusta seuraavasta.
Ei tuo sinänsä olisi ostopäätökseen ainakaan heikentävästi vaikuttanut, korkeintaan kysymys on, olisiko hinta ollut alempi? Vaikea hakea vertailukohtaa kun ei noita takavetoina ole oikein täällä.
Ei tuo sinänsä olisi ostopäätökseen ainakaan heikentävästi vaikuttanut, korkeintaan kysymys on, olisiko hinta ollut alempi? Vaikea hakea vertailukohtaa kun ei noita takavetoina ole oikein täällä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Otteessa ei puhuta mitään 4maticista, joten lienee rekistereissä ihan oikein.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mittaristo alkoi herjaamaan alhaisesta öljymäärästä, ja alarajassahan tuo tikun mukaan olikin. 17 tonnia edellisestä vaihdosta, joten ei muuta kun pikaöljynvaihtopisteessä uudet Mobilin ESPit sisään. Kävin Motonetistä peräöljyt pitkällisen nettitutkiskelun jälkeen (kiva nimihirviö CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP LS 75W-140 1L GL-5) ja pyysin vaihtamaan samalla kun ei huoltokirjassa lukenut yhtään vaihtoa. Ihan nätinväriset öljyt tuli ulos, liekö sitten kuitenkin vaihdettu jossain välissä, mutta onpahan nyt uutta.
Uusi EGR-venttiilikin tuli Saksasta, koetin jos olisi samalla vaihtaneet senkin, kun takimmainen pultti on aika ikävässä raossa venttiilin takana, mutta eivät oikein innostuneet aiheesta. Pitänee koettaa saada itse se irti ja vaihtoon. Pirullisen vaikeassa paikassa verrattuna W211:een, missä pääsi operoimaan suoraan yläpuolelta.
Ilmanputsaritkin ostin valmiiksi samalla Motonetistä, mutta eipä ollutkaan niin helppo vaihtaa kuin ajattelin, taitaa tarvita jonkin verran purkamista että pääsee käsiksi... Eivät innostuneet tästäkään projektista. Noh, edellisessä huollossa 17 tkm sitten vaihdettu joten ei liene hätä, mutta kivahan nuo olisi kaikki vaihtaa nyt heti alkuun.
Yhteen asiaan olen kiinnittänyt huomiota, vähän reilun 60 km/h vauhdissa pitempään tasanopeudella ajaessa, laatikon ollessa vitosella (kierrokset ehkä joku 1200 rpm), kierrokset humppaa aavistuksen satunnaisesti, ja sen tuntee lievänä nykäisynä. Vähänkin enemmän tai vähemmän vauhtia, niin ei ole tietoakaan moisesta. Samoin jos pakottaa laatikon neloselle, niin menee nätisti. S211 teki aika samanlaista oiretta kun KYB-venttiili oli vaihdon tarpeessa, mutta onko näissä 7G-lootissa samanlaista?
Uusi EGR-venttiilikin tuli Saksasta, koetin jos olisi samalla vaihtaneet senkin, kun takimmainen pultti on aika ikävässä raossa venttiilin takana, mutta eivät oikein innostuneet aiheesta. Pitänee koettaa saada itse se irti ja vaihtoon. Pirullisen vaikeassa paikassa verrattuna W211:een, missä pääsi operoimaan suoraan yläpuolelta.
Ilmanputsaritkin ostin valmiiksi samalla Motonetistä, mutta eipä ollutkaan niin helppo vaihtaa kuin ajattelin, taitaa tarvita jonkin verran purkamista että pääsee käsiksi... Eivät innostuneet tästäkään projektista. Noh, edellisessä huollossa 17 tkm sitten vaihdettu joten ei liene hätä, mutta kivahan nuo olisi kaikki vaihtaa nyt heti alkuun.
Yhteen asiaan olen kiinnittänyt huomiota, vähän reilun 60 km/h vauhdissa pitempään tasanopeudella ajaessa, laatikon ollessa vitosella (kierrokset ehkä joku 1200 rpm), kierrokset humppaa aavistuksen satunnaisesti, ja sen tuntee lievänä nykäisynä. Vähänkin enemmän tai vähemmän vauhtia, niin ei ole tietoakaan moisesta. Samoin jos pakottaa laatikon neloselle, niin menee nätisti. S211 teki aika samanlaista oiretta kun KYB-venttiili oli vaihdon tarpeessa, mutta onko näissä 7G-lootissa samanlaista?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Okei, ärsyttävästi juuri edellisessä huollossa askiöljyt vaihdettu, joutunee siis vaihdattamaan nyt uudelleen että saa nykimiset pois.
On OM642:lla. Sen verran ikävän pitkä tuo selityksesi, että ulkoistan tämän sittenkin seuraavassa huollossa joskus 15 tonnin päästä.
On OM642:lla. Sen verran ikävän pitkä tuo selityksesi, että ulkoistan tämän sittenkin seuraavassa huollossa joskus 15 tonnin päästä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vaihdoin eilen EGR-venttiilin, oli muuten työn ja tuskan takana että irtosi. Mutta lopulta lähti.
Kävin testaamassa illalla, ja kaikki toimi oikein hienosti. Tänä aamuna sitten emäntä sanoi, että vikatila taas päällä.
Eikö tuota saakaan vaan heittää paikalleen, vaan pitääkö se jotenkin kertoa starilla?
edit: otin uudelleen irti, putsasin sen putkea niin pitkälle kuin ylsin, ja kasasin takaisin. Nyt näyttäisi toimivan taas.
Tuo P2616 tosin roikkuu yhä, pitänee ruveta selvittelemään sitä seuraavaksi.
Kävin testaamassa illalla, ja kaikki toimi oikein hienosti. Tänä aamuna sitten emäntä sanoi, että vikatila taas päällä.
Eikö tuota saakaan vaan heittää paikalleen, vaan pitääkö se jotenkin kertoa starilla?
edit: otin uudelleen irti, putsasin sen putkea niin pitkälle kuin ylsin, ja kasasin takaisin. Nyt näyttäisi toimivan taas.
Tuo P2616 tosin roikkuu yhä, pitänee ruveta selvittelemään sitä seuraavaksi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tänään kävi Karalan jälleenmyyjällä. EGR poistettu ohjelmasta ja piuha pysyvästi irti (kuulemma voi aiheuttaa vikatilaa jos laittaa piuhan kiinni).
Käsittämättömän muutoksen saa kyllä tuosta 280-kuristusversiosta aikaan. Naurattaa väkisin kun polkee kaasua, kulkee bussikin aika kivasti.
Ei dynotettu, mutta arviolukemat 190 hp/440 Nm -> 270 hp/600 Nm.
Käsittämättömän muutoksen saa kyllä tuosta 280-kuristusversiosta aikaan. Naurattaa väkisin kun polkee kaasua, kulkee bussikin aika kivasti.
Ei dynotettu, mutta arviolukemat 190 hp/440 Nm -> 270 hp/600 Nm.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tämäkin vika hävisi muuten totaalisesti ohjelmoinnin yhteydessä, liekö sitten syynä EGR vai muu ohjelmistoseikka...luokyio kirjoitti: Yhteen asiaan olen kiinnittänyt huomiota, vähän reilun 60 km/h vauhdissa pitempään tasanopeudella ajaessa, laatikon ollessa vitosella (kierrokset ehkä joku 1200 rpm), kierrokset humppaa aavistuksen satunnaisesti, ja sen tuntee lievänä nykäisynä. Vähänkin enemmän tai vähemmän vauhtia, niin ei ole tietoakaan moisesta. Samoin jos pakottaa laatikon neloselle, niin menee nätisti. S211 teki aika samanlaista oiretta kun KYB-venttiili oli vaihdon tarpeessa, mutta onko näissä 7G-lootissa samanlaista?
Mutta nautinnollinen on ajella nyt, toivotaan että pysyy viatkin poissa tovin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 02.10.2005 23:59
Kyllä olet hyvähermoinen kaveri, ei tulisi nieleskeltyä 4-maticina myytyä takavetoa, rautajouset niinkin
Mahtaa olla omanlaisensa homma joskus jälleenmyydäkkin moinen takavetoisena jos ei yksinkertaisesti myy hinnalla
Mahtaa olla omanlaisensa homma joskus jälleenmyydäkkin moinen takavetoisena jos ei yksinkertaisesti myy hinnalla
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Savonlinnassa Starafixillä, 490 € oli.Nätti-jussi kirjoitti:Moro!
Paljonko ohjelmointi kustantaa ja missä käytit? Itsellä w211 280 cdi ja egr temppuillut jo pitkään ja samanlaista kierrosten hummausta. Olen itse yhdistänyt sen vaihdelaatikkoon.
Olen joskus kuullut samaa hermoistani. Luotettavuutta kun hakee useamman edellisen auton jatkuviin vikoihin kyllästyneenä niin näen aidosti takavetoisuudenkin plussana. Nelimatikkius ei sinänsä vaikuttanut päätökseen mitenkään, vaikka korvessa asuukin yksityistien takana, ei koskaan ole tullut vielä aitoa tarvetta nelivedolle vaikka niitäkin on ollut pihassa.Jube kirjoitti:Kyllä olet hyvähermoinen kaveri, ei tulisi nieleskeltyä 4-maticina myytyä takavetoa, rautajouset niinkin
Mahtaa olla omanlaisensa homma joskus jälleenmyydäkkin moinen takavetoisena jos ei yksinkertaisesti myy hinnalla
Myyntihinta on sitten sen ajan murhe. Muutama noita näkyy olevan Nettiautossa myynnissä, ei ainakaan pyyntihinnassa eroa tunnu olevan. Tai sitten myyn takaisin samaan liikkeeseen, se keskustelu voi olla mielenkiintoinen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Joo joo, olkoon vajaavetoisuus etu tai ei, kyllä tuossa kohtaa on täysi oikeus vaatia tuntuvaa hinnanalennusta. Eihän siinä kauppatavara vastaa kuvaustaan ollenkaan.luokyio kirjoitti:Savonlinnassa Starafixillä, 490 € oli.Nätti-jussi kirjoitti:Moro!
Paljonko ohjelmointi kustantaa ja missä käytit? Itsellä w211 280 cdi ja egr temppuillut jo pitkään ja samanlaista kierrosten hummausta. Olen itse yhdistänyt sen vaihdelaatikkoon.
Olen joskus kuullut samaa hermoistani. Luotettavuutta kun hakee useamman edellisen auton jatkuviin vikoihin kyllästyneenä niin näen aidosti takavetoisuudenkin plussana. Nelimatikkius ei sinänsä vaikuttanut päätökseen mitenkään, vaikka korvessa asuukin yksityistien takana, ei koskaan ole tullut vielä aitoa tarvetta nelivedolle vaikka niitäkin on ollut pihassa.Jube kirjoitti:Kyllä olet hyvähermoinen kaveri, ei tulisi nieleskeltyä 4-maticina myytyä takavetoa, rautajouset niinkin
Mahtaa olla omanlaisensa homma joskus jälleenmyydäkkin moinen takavetoisena jos ei yksinkertaisesti myy hinnalla
Myyntihinta on sitten sen ajan murhe. Muutama noita näkyy olevan Nettiautossa myynnissä, ei ainakaan pyyntihinnassa eroa tunnu olevan. Tai sitten myyn takaisin samaan liikkeeseen, se keskustelu voi olla mielenkiintoinen.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Leimalla tuli käytyä toisena mahdollisena päivänä. Muuten läpi heittämällä, mutta öljypohja on öljyinen. Kurahaara here I come? Yläpuolelta katsottuna kaikki kuivaa... Ei inssikään saanut selvää mistä voisi tulla, sanoi vaan että kannattaa pestä ensitöikseen että näkee mistä mahtaa kuseksia.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tosiaan tsekkaa Sakarin ilmoittama paikka ja varaa samalla uusi tiiviste kun laitat imuputken takaisin ja samalla vaihtaa huohottimen tiivisteen. Huomaa että tiivistettä on muutamaa mallia imuputken/turbon liitokseen. Jos tuo kohta on kuiva, irroita löpösuodatin telineestä, niin näät lauhduttimelle ja onko siellä kehdossa öljyä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Juu ei ne ihan tiiviitä pulloja tuppaa olemaan, vaikkakin ekat cdi:t tässä suhteessa poikkeuksellisen "hyviä" onkin (tai no ehkä nyt voidaan jo puhua että olikin)Mika.T kirjoitti:Ei vissiin ole ennen mersun moottoria altapäin nähnyt.
Kaikki kait nuo kusee jostaki välistä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tämä on kyllä ollut niin huoleton peli, ettei meinaa uskaltaa sanoa ääneen. Löpöä tankkiin ja etiäppäin vaan. Ei edes yhtään polttimoa ole tarvinnut vaihtaa. Ei toki maailman ekoautoin ole, maantiellä talvirajoituksin pääsee 7,5 litraan, mutta käytännön kulutus pyörii kympissä omassa parinkymmenen kilsan suuntaansa ajoissa. Lämpöä riittää hyvin, ei montaa kilsaa kestä edes yli -20°C pakkasissakaan nousta moottorin lämmöt tappiin, ja mitään viimasuojia ei ole.
12 tuhannen kohdalla öljynvaihdon jälkeen herjaili öljytasosta, lisäsin puoli litraa ja herjat pysyneet poissa. Varmaankin tuo ulospäin vuotaa tuon verran. Kohtapuoliin joutaa huoltoon niin katsokoot mistä se vuotaa, kelit ei oikein ole suosineet omaa tutkimista.
12 tuhannen kohdalla öljynvaihdon jälkeen herjaili öljytasosta, lisäsin puoli litraa ja herjat pysyneet poissa. Varmaankin tuo ulospäin vuotaa tuon verran. Kohtapuoliin joutaa huoltoon niin katsokoot mistä se vuotaa, kelit ei oikein ole suosineet omaa tutkimista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kannattaa sanoa näitä ääneen. Tänään lunastin ulos korjaamolta, rapiat 1600€ meni siihenluokyio kirjoitti:Tämä on kyllä ollut niin huoleton peli, ettei meinaa uskaltaa sanoa ääneen. Löpöä tankkiin ja etiäppäin vaan. Ei edes yhtään polttimoa ole tarvinnut vaihtaa.
Ketju kävi pitämään ääntä kovilla pakkasilla, ja juuri ennen korjaamoaikaa rupesi vinkumaan apulaitehihna. Sinnekin kiristimet ja rullat uusiksi. Samalla normaali huolto putsareineen.
Öljyvuotoa ei vielä korjattu, kurahaarastahan se tulee. Jäi seuraavaan kertaan vielä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kurahaaran remontissa suosittelen pesemään imusarjat, on meinaan skeidaa siellä Samallahan poistaa ne läpät ja siirtää moottorin muualle surisemaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Emäntä onnistui peruuttamaan aamulla apukuskin peilin nurinniskoin. Katkesi se tappi joka tulee siihen mekanismiin, joka kääntää peilin, joten on nyt ihan velttona koko peili.
Katselin EPC:stä varaosanumeron koko hässäkälle, eBayssä pyydetään melkein 500 euroa käytetyistä peileistä, Original-teile.de:stä löytyi uusi orkkisosa 300 eurolla posteineen joten tilasin sen.
Sitten välähtikin, että tuohan voisi mennä kaskoonkin. Pitäisiköhän tuo tilaus perua nyt kuitenkin ennen kuin tulee vakuutusyhtiöstä päätös? Ei ole koskaan tullut vakuutuksesta pyydeltyä korvauksia niin tämä toimintapa vähän epäselvä.
Katselin EPC:stä varaosanumeron koko hässäkälle, eBayssä pyydetään melkein 500 euroa käytetyistä peileistä, Original-teile.de:stä löytyi uusi orkkisosa 300 eurolla posteineen joten tilasin sen.
Sitten välähtikin, että tuohan voisi mennä kaskoonkin. Pitäisiköhän tuo tilaus perua nyt kuitenkin ennen kuin tulee vakuutusyhtiöstä päätös? Ei ole koskaan tullut vakuutuksesta pyydeltyä korvauksia niin tämä toimintapa vähän epäselvä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Katselin ehtoja, POP vakuutuksessa kun on. Siellä tipahtaa 20 % bonukset, euroina ensimmäisenä vuonna nousisi 200 € ja toisena vuonna vielä 100 € täysiä bonuksia kalliimpaa... Eli yhteensä tulisi hintaa 500 euroa. Eli ei kannata ottaa vakuutuksesta (olettaen että kertakorvaus jää alle viidensadan).
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kertakorvaus olisi ollut 500 €, tasan samat kuin bonarimenetykset ja omavastuut. Onnistui vaihtaa peili kuitenkin ilman maksullista apua joten kulut jäi melkein kohtuulliseksi.
Kelien lämmettyä ilmastointi ei aina työntänyt kylmää, joten käytin huollossa. Jonkin verran oli kaikonnut aineita sitten viimekesäisen täytön, mutta ei niin paljoa että olisi pitänyt aiheuttaa vielä ongelmia. Huollon jälkeenkin oireet samat, välillä tulee hyvin kylmää, välillä (useimmiten) ei.
Stari tuli hommattua pitkästä aikaa, ja sillä tutkiessa ei vikakoodeja, mutta näyttää paineiksi 127,5 baria, kun pitäisi olla 2-25 bar. Anturi rikki, piuha jostain maissa vai mikä tuon aiheuttaa?
Kelien lämmettyä ilmastointi ei aina työntänyt kylmää, joten käytin huollossa. Jonkin verran oli kaikonnut aineita sitten viimekesäisen täytön, mutta ei niin paljoa että olisi pitänyt aiheuttaa vielä ongelmia. Huollon jälkeenkin oireet samat, välillä tulee hyvin kylmää, välillä (useimmiten) ei.
Stari tuli hommattua pitkästä aikaa, ja sillä tutkiessa ei vikakoodeja, mutta näyttää paineiksi 127,5 baria, kun pitäisi olla 2-25 bar. Anturi rikki, piuha jostain maissa vai mikä tuon aiheuttaa?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D