Kilanderin 4matic,GLK 250 cdi -12
Tallinnassa oltiin hotelli Trappissa ,uusi tuttavuus itselle,26 euroa yö aamiaisen kanssa.Männikun kaupunginosassa sijaitsee,vähän teollisuusaluemainen miljöö,oikea suunta matkan jatkoa ajatellen.
Klo 9.25keula kohti Puolaa.
Ainazissa pysähdyttiin Superalkossa,ei tullut ostettua mitään,hintoja katselin.Sitten Nesteelle kahville.
Illalla klo.19.10 saavuttiin majatalo Abroon,tässä tullut oltua melko usein viimeisen 12 vuoden aikana.
Jos oikein muistan niin hinta on ollut kokoajan 45 euroa kahdelta hengeltä aamiaisen kanssa.
Ja edullista ruokaa sekä olutta tarjolla.
976 km.matkaa takana tässä kohtaa.
Kello 09.10 tien päälle taas,nyt oli emännän ajovuoro,ajelikin ensimmäiset 300 km.
Mentiin Varsovan suuntaan Bialystokin kautta,vielä sinne tietöitä riittää,välillä oli hyviäkin pätkiä.
Varsovan ohitus on nykyään helppo täältä suunnasta tullessa;yksi risteys josta oikealle ja ajetaan 15 km.kuusikaistaista tietä,sitten liitytään Varsova Berliini moottoritielle jossa 140 km/h rajoitusta.
Minä ajoin Varsovasta eteenpäin,heti alkuun tuli vähän ruuhkaa,sitten taas latu aukesi ja hanaa,auto leipoikin ittensä vikatilaan.
Kävi mielessä ettei tämä Delphi ole oikein hyvä systeemi.Olin aika varma ettei siirtopumpussa riitä kapasiteetti.
Ei tuo paha ole nykyajan vikatila,kulkee kumminkin 145 siinäkin.
Ajelin silleen seuraavalle maksupisteelle asti jossa kuittasin pois.
Maksupisteitä kaikkiaan 4 kappaletta,10,19,19 ja 37 zlotya kustantaa.
Saksaan 17.30 aikoihin ja ajettiin vielä jonkun aikaa,emäntä alkoi katselemaan netistä mihin seuraavaksi yöksi.
Valittiin Madgeburg ja sieltä Classic hotel 46 euroa yö.
Oikein mainio välietappi tähän tarkoitukseen.Tälle päivälle matkaa taittui 976 km.
Hyvä että päästy jo näin pitkälle,seuraava yö oli varattu ennakkoon Belgian Bruggeen.
Baltiassa ja Puolassa poliisit alkaneet käyttää siviiliautoja.
Ainazin uusi Superalko.
Abrossa lähtemistä vaille valmista.
Magdeburgin vehreää maisemaa.
Klo 9.25keula kohti Puolaa.
Ainazissa pysähdyttiin Superalkossa,ei tullut ostettua mitään,hintoja katselin.Sitten Nesteelle kahville.
Illalla klo.19.10 saavuttiin majatalo Abroon,tässä tullut oltua melko usein viimeisen 12 vuoden aikana.
Jos oikein muistan niin hinta on ollut kokoajan 45 euroa kahdelta hengeltä aamiaisen kanssa.
Ja edullista ruokaa sekä olutta tarjolla.
976 km.matkaa takana tässä kohtaa.
Kello 09.10 tien päälle taas,nyt oli emännän ajovuoro,ajelikin ensimmäiset 300 km.
Mentiin Varsovan suuntaan Bialystokin kautta,vielä sinne tietöitä riittää,välillä oli hyviäkin pätkiä.
Varsovan ohitus on nykyään helppo täältä suunnasta tullessa;yksi risteys josta oikealle ja ajetaan 15 km.kuusikaistaista tietä,sitten liitytään Varsova Berliini moottoritielle jossa 140 km/h rajoitusta.
Minä ajoin Varsovasta eteenpäin,heti alkuun tuli vähän ruuhkaa,sitten taas latu aukesi ja hanaa,auto leipoikin ittensä vikatilaan.
Kävi mielessä ettei tämä Delphi ole oikein hyvä systeemi.Olin aika varma ettei siirtopumpussa riitä kapasiteetti.
Ei tuo paha ole nykyajan vikatila,kulkee kumminkin 145 siinäkin.
Ajelin silleen seuraavalle maksupisteelle asti jossa kuittasin pois.
Maksupisteitä kaikkiaan 4 kappaletta,10,19,19 ja 37 zlotya kustantaa.
Saksaan 17.30 aikoihin ja ajettiin vielä jonkun aikaa,emäntä alkoi katselemaan netistä mihin seuraavaksi yöksi.
Valittiin Madgeburg ja sieltä Classic hotel 46 euroa yö.
Oikein mainio välietappi tähän tarkoitukseen.Tälle päivälle matkaa taittui 976 km.
Hyvä että päästy jo näin pitkälle,seuraava yö oli varattu ennakkoon Belgian Bruggeen.
Baltiassa ja Puolassa poliisit alkaneet käyttää siviiliautoja.
Ainazin uusi Superalko.
Abrossa lähtemistä vaille valmista.
Magdeburgin vehreää maisemaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Hyvin levätyn yön jälkeen matka jatkui Saksan halki,koko ajan oli kuusikaistaista tietä ja ajaminen oli aika levotonta.
Oikean laidan n.80 km/h ja vasemman laidan vapaa aiheuttaa kyllä semmoista nyhtämistä ettei tavan vakkaria pysty juuri käyttämään.
Kasselin mäissä tuli tilanne että kaistat oikea ja keski kulkivat noin 140 km/h ja meinasin hullutella siirtymällä vasemmalle kaistalle,auto oli eri mieltä ja taikinoi itsensä vikatilaan.No ei sitten.
Matka jatkui jylhien Ruhrin teollisuusmaisemien läpi,Hollantiin kun tultiin maisema muuttui ihan toisenlaiseksi,siistiä ja vaurasta maaseutua.
Kuin huomaamatta siirryimme Belgiaan,nyt oli matkanteko leppoisaa 130 rajoitusta moottoritiellä Benelux maissa.
Belgian Bruggessa ennalta varattu majoitus.Pieni ja vilkas kaupunki.Kyllä siellä yhden iltapäivän/illan mielellään pyörii.
Aamulla aikaisin aamupalalle ja keula Ranskaa kohti,muija olikin varannut meille ennakkoon liput Calais Dover klo.11.35.
Olimme kuitenkin niin ajoissa että pääsimmekin jo 10.45 lautalla yli.
Vanhalle Neuvostoliiton kävijälle tarkastukset ei mitenkään kummoisia,Ranskan ja Brittien edustajat vähän katsoivat autoa.
Ennakkoon varatut liput taisivat olla noin 50 puntaa auto + 2 henkilöä.
Matkaa Calaisin rannassa 2760 km.takana
Saksassa välillä näkee museokalustoa tienpäällä.
Ruhrin aluetta.
Hotelli Bruggessa.
Hotellin parkkipaikka.
Bruggen keskustaa.
Ranskan rajamies, vissiin niitä Englantiin yrittäjiä on aseistuksesta päätellen ja kaikkien takakontit katsotaan.
Doverin valkoiset kalliot, niitten takana varsinainen kohde ja runsaasti väärällä kaistalla ajoa tiedossa.
Oikean laidan n.80 km/h ja vasemman laidan vapaa aiheuttaa kyllä semmoista nyhtämistä ettei tavan vakkaria pysty juuri käyttämään.
Kasselin mäissä tuli tilanne että kaistat oikea ja keski kulkivat noin 140 km/h ja meinasin hullutella siirtymällä vasemmalle kaistalle,auto oli eri mieltä ja taikinoi itsensä vikatilaan.No ei sitten.
Matka jatkui jylhien Ruhrin teollisuusmaisemien läpi,Hollantiin kun tultiin maisema muuttui ihan toisenlaiseksi,siistiä ja vaurasta maaseutua.
Kuin huomaamatta siirryimme Belgiaan,nyt oli matkanteko leppoisaa 130 rajoitusta moottoritiellä Benelux maissa.
Belgian Bruggessa ennalta varattu majoitus.Pieni ja vilkas kaupunki.Kyllä siellä yhden iltapäivän/illan mielellään pyörii.
Aamulla aikaisin aamupalalle ja keula Ranskaa kohti,muija olikin varannut meille ennakkoon liput Calais Dover klo.11.35.
Olimme kuitenkin niin ajoissa että pääsimmekin jo 10.45 lautalla yli.
Vanhalle Neuvostoliiton kävijälle tarkastukset ei mitenkään kummoisia,Ranskan ja Brittien edustajat vähän katsoivat autoa.
Ennakkoon varatut liput taisivat olla noin 50 puntaa auto + 2 henkilöä.
Matkaa Calaisin rannassa 2760 km.takana
Saksassa välillä näkee museokalustoa tienpäällä.
Ruhrin aluetta.
Hotelli Bruggessa.
Hotellin parkkipaikka.
Bruggen keskustaa.
Ranskan rajamies, vissiin niitä Englantiin yrittäjiä on aseistuksesta päätellen ja kaikkien takakontit katsotaan.
Doverin valkoiset kalliot, niitten takana varsinainen kohde ja runsaasti väärällä kaistalla ajoa tiedossa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Menomatkalla muisti sataa usein, vasta Englannissa alkoi t-paita kelit.
Doverista lähtö Brightonin suuntaan, mutkan kautta toki. Olisi jo satamassa pitänyt ottaa oikea kaista ja jouduttiin liikenneympyrän vasemmalle puolelle. Vähän matkaa Lontoota kohti, onneksi mäellä heti kohta liikenneympyrä josta takaisin ja matka sujuikin leppoisasti.
Brighton on n.155000 asukkaan kaupunki, joka on suosittu lomanviettopaikka Briteille.
Täällä oli ihan keskustassa ennalta varattu hotelli pysäköinnillä. Eli siis ostetaan hotellista 10 £/vuorokausi maksava raaputuskuponki, etsitään lähikorttelista josko joku Mini lähtisi pois ja survotaan auto siihen.
Täällä huvittelupaikat Brittiläiseen makuun laiturilla, huvipuisto ja pelihalleja yms.
British Airways i360,2016 valmistunut 162 m.torni, joka haluaa ennätysten kirjaan kapeimpana tornina jossa kahvila- tai something like that… siellä se nousee.
Ei oikein omaan makuun nämä huvitukset, onneksi löytyi happyhour ja alkoi mennä mukavasti.
Seuraavana päivänä ajoimme Salisburyyn, se oli äkkiä nähty.
Ajeltiin pariin otteeseen tällaisen kivimuodostelman ohi.
Sitten kun ei ollut mitään ihmeempää suunnitelmaa, lähdin ajelemaan etelää kohti ja emäntä katseli netistä jotain mihin mentäisi seuraavaksi yöksi.
Doverista lähtö Brightonin suuntaan, mutkan kautta toki. Olisi jo satamassa pitänyt ottaa oikea kaista ja jouduttiin liikenneympyrän vasemmalle puolelle. Vähän matkaa Lontoota kohti, onneksi mäellä heti kohta liikenneympyrä josta takaisin ja matka sujuikin leppoisasti.
Brighton on n.155000 asukkaan kaupunki, joka on suosittu lomanviettopaikka Briteille.
Täällä oli ihan keskustassa ennalta varattu hotelli pysäköinnillä. Eli siis ostetaan hotellista 10 £/vuorokausi maksava raaputuskuponki, etsitään lähikorttelista josko joku Mini lähtisi pois ja survotaan auto siihen.
Täällä huvittelupaikat Brittiläiseen makuun laiturilla, huvipuisto ja pelihalleja yms.
British Airways i360,2016 valmistunut 162 m.torni, joka haluaa ennätysten kirjaan kapeimpana tornina jossa kahvila- tai something like that… siellä se nousee.
Ei oikein omaan makuun nämä huvitukset, onneksi löytyi happyhour ja alkoi mennä mukavasti.
Seuraavana päivänä ajoimme Salisburyyn, se oli äkkiä nähty.
Ajeltiin pariin otteeseen tällaisen kivimuodostelman ohi.
Sitten kun ei ollut mitään ihmeempää suunnitelmaa, lähdin ajelemaan etelää kohti ja emäntä katseli netistä jotain mihin mentäisi seuraavaksi yöksi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Stonehengeltä matka jatkui kohti Exeteriä,aika random kaupunki mutta onhan se Devonin kreivikunnan pääkaupunki.
Tuommoinen vähän Yorkin katetraalia muistuttava kirkko siellä ainakin on.
Majoituttiin pieneen ja viihtyisään Braeside Guesthouseen,paikan isäntä neuvoi meille Wetherspoonsin,sieltä löytyy halvimmat juomat.
Jokaisesta kaupungista löytyy niitten kapakka,Englannissa kun ollaan niin mitään yhtenäistä ulkoasulinjaa niillä ei ole eikä nimeä,täällä se on The Imperial.
Normi pubissa pintti Magnersia 4,5 puntaa,täällä 1,99.Ruokaa löytyy myös edukkaasti,erilaisia teemapäiviä,kaksi annosta kympillä yms.
Täällä kun on rekisterikilvessä yksi merkki enemmän antaa se paremmat mahdollisuudet soveltaa,tässä Anna Puun isän,Reijo Puun kilpi.
Matkaa takana 3250 km.kello 11 jatkui ajaminen kohti Port Isaacia,sinne ei ollut kuin noin 100 km.ja maisemat paranemaan päin.
Täällä tv:stäkin tutuissa maisemissa etukäteen varattu hotelli.
Mukava pieni kalastajakylä,pieni todellakin.Autoille ei juurikaan tilaa missään,"keskustan" ulkopuolella kaksi maksullista parkkipaikkaa,toista juuri laajennetaan.
Auto semmoiseen sitä täällä ei tarvitse kun kaikki on lähellä.
Seuraavana päivänä pieni siirtymä Newquayhin,vain nelisenkymmentä kilometriä.
Sieltä ajomatkan aikana netistä varattu huone alle 50 punnalla.
Iso hotelli Victoria keskustassa,harvinaista herkkua täällä kun auton voi pysäköidä hotellin edustalla ilmaiseksi.
Täällä hienot hiekkarannat,siellä käveltiin ja sitten pubiin jossa pitikin katsoa mikäs se Wetherspoons täällä on.Google kertoi The Towan Blystra ja sinne siis.Hyvin oli porukkaa arki-iltanakin,täyttä oli siinä vaiheessa kun siirryttiin eteenpäin.
Aamulla taas kohti etelää,poikettiin Holywell Bayn rannalla.
Jännä kun tilaa ei ole missään "ylimääräistä",täälläkin vaihtoehdot ajaa 4 punnan tai 3,5 puntaa maksavalle parkkipaikalle,vaihtoehto C :tä ei ole olemassa(ajaa vähän eteenpäin ja jättää johonkin sivutien varteen).
Maisemat kyllä upeita,täällä kuulemma kuvattu jotain Poldark sarjaa..
Muutama tunti pyörittiin täällä ja sitten siirryttiin St Ivesiin,mukavan näköinen rantakaupunki ja aika pieni.
Hotellista näkymä Atlantille.
Tänne kun tultiin moottorin vikavalo pitkästä aikaa muistutti olemassa olosta,tuskin mitään vakavaa.
Sitten aamupalan jälkeen jälleen kohti etelää,nyt jo eteläkärki aika lähellä alkaa olemaan.
Tuommoinen vähän Yorkin katetraalia muistuttava kirkko siellä ainakin on.
Majoituttiin pieneen ja viihtyisään Braeside Guesthouseen,paikan isäntä neuvoi meille Wetherspoonsin,sieltä löytyy halvimmat juomat.
Jokaisesta kaupungista löytyy niitten kapakka,Englannissa kun ollaan niin mitään yhtenäistä ulkoasulinjaa niillä ei ole eikä nimeä,täällä se on The Imperial.
Normi pubissa pintti Magnersia 4,5 puntaa,täällä 1,99.Ruokaa löytyy myös edukkaasti,erilaisia teemapäiviä,kaksi annosta kympillä yms.
Täällä kun on rekisterikilvessä yksi merkki enemmän antaa se paremmat mahdollisuudet soveltaa,tässä Anna Puun isän,Reijo Puun kilpi.
Matkaa takana 3250 km.kello 11 jatkui ajaminen kohti Port Isaacia,sinne ei ollut kuin noin 100 km.ja maisemat paranemaan päin.
Täällä tv:stäkin tutuissa maisemissa etukäteen varattu hotelli.
Mukava pieni kalastajakylä,pieni todellakin.Autoille ei juurikaan tilaa missään,"keskustan" ulkopuolella kaksi maksullista parkkipaikkaa,toista juuri laajennetaan.
Auto semmoiseen sitä täällä ei tarvitse kun kaikki on lähellä.
Seuraavana päivänä pieni siirtymä Newquayhin,vain nelisenkymmentä kilometriä.
Sieltä ajomatkan aikana netistä varattu huone alle 50 punnalla.
Iso hotelli Victoria keskustassa,harvinaista herkkua täällä kun auton voi pysäköidä hotellin edustalla ilmaiseksi.
Täällä hienot hiekkarannat,siellä käveltiin ja sitten pubiin jossa pitikin katsoa mikäs se Wetherspoons täällä on.Google kertoi The Towan Blystra ja sinne siis.Hyvin oli porukkaa arki-iltanakin,täyttä oli siinä vaiheessa kun siirryttiin eteenpäin.
Aamulla taas kohti etelää,poikettiin Holywell Bayn rannalla.
Jännä kun tilaa ei ole missään "ylimääräistä",täälläkin vaihtoehdot ajaa 4 punnan tai 3,5 puntaa maksavalle parkkipaikalle,vaihtoehto C :tä ei ole olemassa(ajaa vähän eteenpäin ja jättää johonkin sivutien varteen).
Maisemat kyllä upeita,täällä kuulemma kuvattu jotain Poldark sarjaa..
Muutama tunti pyörittiin täällä ja sitten siirryttiin St Ivesiin,mukavan näköinen rantakaupunki ja aika pieni.
Hotellista näkymä Atlantille.
Tänne kun tultiin moottorin vikavalo pitkästä aikaa muistutti olemassa olosta,tuskin mitään vakavaa.
Sitten aamupalan jälkeen jälleen kohti etelää,nyt jo eteläkärki aika lähellä alkaa olemaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Aijai, kyllä on mukavaa luettavaa / katseltavaa !
Saman tempun teitte näemmä heti Doverista lähtiessä kuin mekin
Varmaan tulee muutaman vuoden sisällä lähdettyä meilläkin uudestaan tuonne päin, Skotlanti ja Irlanti kiinnostaa kovasti.
Saman tempun teitte näemmä heti Doverista lähtiessä kuin mekin
Varmaan tulee muutaman vuoden sisällä lähdettyä meilläkin uudestaan tuonne päin, Skotlanti ja Irlanti kiinnostaa kovasti.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Samat virheet/suunnitelmat,milloin sitten seuraava reissu tänne onkin,juteltiin tuossa että suunta varmaan Skotlanti ja Irlanti.
Nyt suuntana oli Lands End,karun kaunis paikka johon Englanti loppuu.
3482 km.taivalta takana ja nyt käännytään takaisinpäin.
Sitten suunnaksi Torquay ,sieltä varattiin Fragnell Hall Hotellista huone.
Tämä on Agatha Christien kotipitäjä.Mukavan oloinen lomanviettokohde.
Hotelli vuosimallia 1840,täällä järjestetään jotain murhamysteerikierroksia,miksiköhän..
Keskusta on pieni ja kävellen pääsee joka paikkaan,auto sai huilata hotellin pihassa.
Tällä laiturilla nuori Agatha Christie rullaluisteli,lankut varmaan vaihdettu..
Sitten seuraavana päivänä suunnaksi Bournemouth.
Matkalla kun emäntä oli löytänyt sopivan hotellin pysähdyin laittamaan tarkempia koordinaatteja puhelimeen.Homma valmis ja starttasin,auto sammui heti.Teki kolme kertaa saman putkeen.Tein siinä sitten niin rajun operaation että otin avaimen pois virtalukosta,takaisin ja auto käyntiin ,toimii ja menoksi.
Teki vielä kerran saman hotellin pihassa.
Se näissä sähkömersuissa hyvä homma että voi pientä huoltoa tehdä vaikka hienon hotellin pihalla,ei tule mustapukuiset miehet siirrättämään pois.
Tähän liittyvää ei vikamuistissa ollut,mutta sen tyhjentäminen lopetti nuo sammumiset.
Niin ja Delphi ei olekkaan niin sysi huono kuin jo ehdin ajattelemaan.
Olin varma että ne Saksan vikatilat johtuivat siirtopumpusta..Mutta määränsäädin se siellä oireilikin.
Olipa tuuria kun se on siellä kaasuläpän takana,mennee sitten samalla.
Joo niitä kaasuläpän takerteluja siellä oli kanssa muistissa.
Tämmöistähän täällä,rantalomakohde,erityisesti vanhempien Brittien suosiossa.
Seuraavana päivänä sitten keula kohti Eastbournea.
Pieni kaupunki,etsittiin siellä paikanpäällä pieni ja halpa hotelli.
Vanhuksia ja rantalomaa täälläkin,no olut oli kylmää ja hyvää.
Seuraava aamu koitti ja nokka Doverin suuntaan,tarkoitus ehtiä ennen puoltapäivää Ranskaan lähtevään lauttaan.
Matka eteni hitaasti,oli ruuhkaa ja jossain Sussexin ja Kentin rajalla letka pysähtyi jossain keskellä maaseutua.Sitten kun liikkui taas,auto alkoi nykimään häiritsevästi,sitten kävi vielä hyytymään.Laitoin hätävilkut jo päälle,mutta ihme kyllä siinä oli peltotien risteys mihin pääsin liikenteen seasta pois.
Auto sammui itsekseen,koitin käyntiin ja lähtikin mutta nakutus ja harmaa savu oli sitä luokkaa että sammutin samantien.
Kävi jo mielessä että täällä taitaa mennä pitempäänkin..Kävin jo katsomassa että pellin alla kaikki järjestyksessä-ja olihan siellä.
Kokeilin käyntiin ja lähti/kävi nätisti,sitten vaan tien päälle.Nyki vielä hetken mutta sytytti vikavalon ja menokin tasaantui,ei siis mitään vakavaa.
Lauttaan ehdittiin ja hyvissä ajoin oltiin Calaisissa.
Seuraava yö sitten Hollannissa tuumattiin.Matka oli aika takkuista Antwerpen-Rotterdam-Amsterdam kulmilla,isot satamat ja suurkaupungit vaan tekee ruuhkia.
Rotterdamin lähistöllä muutama vilkas tunneli,jänskätti vähän jos auto vaikka sinne laukeaisi.
Mutta hitaasti ja varmasti jatkettiin ruuhkissa Hollannin suuntaan.
Nyt suuntana oli Lands End,karun kaunis paikka johon Englanti loppuu.
3482 km.taivalta takana ja nyt käännytään takaisinpäin.
Sitten suunnaksi Torquay ,sieltä varattiin Fragnell Hall Hotellista huone.
Tämä on Agatha Christien kotipitäjä.Mukavan oloinen lomanviettokohde.
Hotelli vuosimallia 1840,täällä järjestetään jotain murhamysteerikierroksia,miksiköhän..
Keskusta on pieni ja kävellen pääsee joka paikkaan,auto sai huilata hotellin pihassa.
Tällä laiturilla nuori Agatha Christie rullaluisteli,lankut varmaan vaihdettu..
Sitten seuraavana päivänä suunnaksi Bournemouth.
Matkalla kun emäntä oli löytänyt sopivan hotellin pysähdyin laittamaan tarkempia koordinaatteja puhelimeen.Homma valmis ja starttasin,auto sammui heti.Teki kolme kertaa saman putkeen.Tein siinä sitten niin rajun operaation että otin avaimen pois virtalukosta,takaisin ja auto käyntiin ,toimii ja menoksi.
Teki vielä kerran saman hotellin pihassa.
Se näissä sähkömersuissa hyvä homma että voi pientä huoltoa tehdä vaikka hienon hotellin pihalla,ei tule mustapukuiset miehet siirrättämään pois.
Tähän liittyvää ei vikamuistissa ollut,mutta sen tyhjentäminen lopetti nuo sammumiset.
Niin ja Delphi ei olekkaan niin sysi huono kuin jo ehdin ajattelemaan.
Olin varma että ne Saksan vikatilat johtuivat siirtopumpusta..Mutta määränsäädin se siellä oireilikin.
Olipa tuuria kun se on siellä kaasuläpän takana,mennee sitten samalla.
Joo niitä kaasuläpän takerteluja siellä oli kanssa muistissa.
Tämmöistähän täällä,rantalomakohde,erityisesti vanhempien Brittien suosiossa.
Seuraavana päivänä sitten keula kohti Eastbournea.
Pieni kaupunki,etsittiin siellä paikanpäällä pieni ja halpa hotelli.
Vanhuksia ja rantalomaa täälläkin,no olut oli kylmää ja hyvää.
Seuraava aamu koitti ja nokka Doverin suuntaan,tarkoitus ehtiä ennen puoltapäivää Ranskaan lähtevään lauttaan.
Matka eteni hitaasti,oli ruuhkaa ja jossain Sussexin ja Kentin rajalla letka pysähtyi jossain keskellä maaseutua.Sitten kun liikkui taas,auto alkoi nykimään häiritsevästi,sitten kävi vielä hyytymään.Laitoin hätävilkut jo päälle,mutta ihme kyllä siinä oli peltotien risteys mihin pääsin liikenteen seasta pois.
Auto sammui itsekseen,koitin käyntiin ja lähtikin mutta nakutus ja harmaa savu oli sitä luokkaa että sammutin samantien.
Kävi jo mielessä että täällä taitaa mennä pitempäänkin..Kävin jo katsomassa että pellin alla kaikki järjestyksessä-ja olihan siellä.
Kokeilin käyntiin ja lähti/kävi nätisti,sitten vaan tien päälle.Nyki vielä hetken mutta sytytti vikavalon ja menokin tasaantui,ei siis mitään vakavaa.
Lauttaan ehdittiin ja hyvissä ajoin oltiin Calaisissa.
Seuraava yö sitten Hollannissa tuumattiin.Matka oli aika takkuista Antwerpen-Rotterdam-Amsterdam kulmilla,isot satamat ja suurkaupungit vaan tekee ruuhkia.
Rotterdamin lähistöllä muutama vilkas tunneli,jänskätti vähän jos auto vaikka sinne laukeaisi.
Mutta hitaasti ja varmasti jatkettiin ruuhkissa Hollannin suuntaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Belgiassa lähellä Hollannin rajaa pysähdyttiin syömään ja kaupassa piti käydä hakemassa laatikko Hoegaarden olutta,Suomessa kuulemma 3,68 pullo,täällä 0,82.
Sitten kohti Lisseä että oltaisiin aamulla lähellä Keukenhoffia.Mutta siellä oli hotellit melko täynnä,tämä kun on sitä aikaa vuodesta kun tänne tullaan jokapuolelta maailmaa.
Mentiin sitten Wijk aan Zee nimiseen paikkaan,kiva pienehkö kylä lähellä merenrantaa.
Tässä kohtaa matkaa takana noin 4600 km.,hieman eritavalla täällä pysyy auto puhtaana kuin meillä.Keväällä kun ajaa 500m.märällä tiellä ja auto kuivaa niin näyttää kuin ei olisi koko talvena pesty.
Vaikka koko alkumatkan satoi ei ole semmoisia ongelmia kun teitä ei juuri tarvitse suolata ja hiekoittaa.
Mutta sellaisia ongelmia on että pitää hiekkaa lanata rannalta takaisinpäin kun tuuli usein puhaltaa mereltä päin.
Sitten mentiin seuraavaksi yöksi Amsterdamiin.
Tie levenee keskustan suuntaan.
Ennen hotelliin menoa käytiin siellä Keukenhoffissa.
Sitten kehätien varteen Bastion hotel Amsterdamiin.Autotalli alakerrassa ja kävelymatka metropysäkille.
Yövuoro.Joskus kymmenen vuotta sitten lämpimänä kevätyönä sivukujalla kun tytöt seisoivat avonaisissa ikkunoissa kutitin yhtä ihmistä työn ääressä mahasta,uskomattoman nopeasti tarjosi lentopallomailaa päätä kohti ,hyvä että ehdin väistää
Täällä meni ilta mukavasti,löytyi vielä oikea metro/pysäkki kun ihan hotellista tuli aamulla herättyä.
Jännästi nuo flygarit menee tietä pitkin tien yli Schipholin kentällä.
Sitten kohti Lisseä että oltaisiin aamulla lähellä Keukenhoffia.Mutta siellä oli hotellit melko täynnä,tämä kun on sitä aikaa vuodesta kun tänne tullaan jokapuolelta maailmaa.
Mentiin sitten Wijk aan Zee nimiseen paikkaan,kiva pienehkö kylä lähellä merenrantaa.
Tässä kohtaa matkaa takana noin 4600 km.,hieman eritavalla täällä pysyy auto puhtaana kuin meillä.Keväällä kun ajaa 500m.märällä tiellä ja auto kuivaa niin näyttää kuin ei olisi koko talvena pesty.
Vaikka koko alkumatkan satoi ei ole semmoisia ongelmia kun teitä ei juuri tarvitse suolata ja hiekoittaa.
Mutta sellaisia ongelmia on että pitää hiekkaa lanata rannalta takaisinpäin kun tuuli usein puhaltaa mereltä päin.
Sitten mentiin seuraavaksi yöksi Amsterdamiin.
Tie levenee keskustan suuntaan.
Ennen hotelliin menoa käytiin siellä Keukenhoffissa.
Sitten kehätien varteen Bastion hotel Amsterdamiin.Autotalli alakerrassa ja kävelymatka metropysäkille.
Yövuoro.Joskus kymmenen vuotta sitten lämpimänä kevätyönä sivukujalla kun tytöt seisoivat avonaisissa ikkunoissa kutitin yhtä ihmistä työn ääressä mahasta,uskomattoman nopeasti tarjosi lentopallomailaa päätä kohti ,hyvä että ehdin väistää
Täällä meni ilta mukavasti,löytyi vielä oikea metro/pysäkki kun ihan hotellista tuli aamulla herättyä.
Jännästi nuo flygarit menee tietä pitkin tien yli Schipholin kentällä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Melkoinen trafiikki tuolla Amsterdamin punaisten lyhtyjen alueella tänä päivänä. Hyvä kun mahtuu kävelemään kadulla. Varsinkin viikonloppuisin sellainen ihmismassa-jono kiinalaisine turistiryhmineen matelee pitkin noita katuja. Minäkin tykkään tytöistä, mutta en tajua, miten kukaan kehtaa tuolla mennä sisään tai tulla ulos noista mestoistaMou kirjoitti:Mä kyllä tykkään noista tytöistä tosi paljon.
Mitä pahaa siinä on? Aika muuttaa käsityksiä ja ihmiset on vapaampia. Se on hyvää vaan. Kannatan vapaata elämää ja rietasta menoa.egyptian kirjoitti:Melkoinen trafiikki tuolla Amsterdamin punaisten lyhtyjen alueella tänä päivänä. Hyvä kun mahtuu kävelemään kadulla. Varsinkin viikonloppuisin sellainen ihmismassa-jono kiinalaisine turistiryhmineen matelee pitkin noita katuja. Minäkin tykkään tytöistä, mutta en tajua, miten kukaan kehtaa tuolla mennä sisään tai tulla ulos noista mestoistaMou kirjoitti:Mä kyllä tykkään noista tytöistä tosi paljon.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Aamulla sitten 10.50 päästiin tien päälle ja suunnaksi Lyypekki.
Hyvä hetki lähteä kun juuri kuninkaan 50 vuotispäivä,isolla osalla porukkaa vapaapäivä ja kaikkialla älyttömästi porukkaa liikenteessä.
Puoli kahen aikaan ensimmäinen asema mikä vastaan tuli Saksan puolella tankkaamaan.Siellä oli tolkku ja järjestys jostain syystä kaukana,paikalliset kävi kuumana kuin lettupannu kun tankkaaminen kesti kauan,tai että pääsi tankkaamaan.
Kauhea jono kassalle,kaikki kahvin ym.virvokkeitten ostajat samassa jonossa,ihmiset ei pääse maksamaan ja mittarit jumissa.
40 min.kesti tankata ja syödä makkarat.
Leppoisasti kohti Bremeniä ja siitä Hampurin suuntaan.
Hampurissa välipysähdys mersulle.
Kävin hakemassa määränsäätimen ja kaasuläpän sekä tarvittavat tiivisteet.
Sitten Citti Park seuraava kohde.
Siinä parkkihallissa oli aikaa tutkia vikakoodeja.
Englannin häiriötilanne vaikutti että samalla kertaa meni jakopää ja suuttimet,ei kuitenkaan ollut muusta kyse kuin kaasuläpän vikatila sattui samalle kohtaa kuin hiukkassuodattimen puhdistuspoltto.
Tarpeeksi kun täällä oli pyöritty niin siirryttiin Lyypekin keskustaan,vanhassa hansakaupungissa on aina mukava poiketa.
Block Housessa syömässä ,edelleen oikein suositeltava paikka,sitten Travemundeen.
Nyt tuli käytyä ensimmäistä kertaa Sari Bernerin warehousella,vähän hankala oli päästä,mutta helppo oli lastata kun saa laatikot tarvittaessa vaikka trukilla autolle.
Saksa-Suomi väli menee laivalla pienessä hetkessä,oli varmaan 4 kun pääsi nukkumaan,seuraavana päivänä noustiin siinä 18.10 kannelle 11 syömään,takaisin nukkumaan ja kohta oltiinkin jo Vuosaaressa.
Mukava pitkän ajomatkan jälkeen vähän elpyä.
Kotona puolenpäivän aikaan.5468 kilometriä taittui matkaa,aika tasan 400 litraa paloi ainetta.
Auto kun jäähtyi tarpeeksi kävin irroittamassa viallisen kaasuläpän.
Sieltä takaa löytyi määränsäädin.
On kivasti kiinnitysruuvit,tai siis toinen,siinä on tilaa 18 mm.avaimelle.Piti torxin kärkipalaa lyhentää molemmista päistä ja avaimella pyörittää.
Homma kun valmis heitti vielä vikatilaan,herjasi hiukkassuotimen suuresta nokimäärästä,joitakin polttoja jäänyt väliin,täyttöaste 270 %.
Perusasetus auttoi asiaan.
Hyvä hetki lähteä kun juuri kuninkaan 50 vuotispäivä,isolla osalla porukkaa vapaapäivä ja kaikkialla älyttömästi porukkaa liikenteessä.
Puoli kahen aikaan ensimmäinen asema mikä vastaan tuli Saksan puolella tankkaamaan.Siellä oli tolkku ja järjestys jostain syystä kaukana,paikalliset kävi kuumana kuin lettupannu kun tankkaaminen kesti kauan,tai että pääsi tankkaamaan.
Kauhea jono kassalle,kaikki kahvin ym.virvokkeitten ostajat samassa jonossa,ihmiset ei pääse maksamaan ja mittarit jumissa.
40 min.kesti tankata ja syödä makkarat.
Leppoisasti kohti Bremeniä ja siitä Hampurin suuntaan.
Hampurissa välipysähdys mersulle.
Kävin hakemassa määränsäätimen ja kaasuläpän sekä tarvittavat tiivisteet.
Sitten Citti Park seuraava kohde.
Siinä parkkihallissa oli aikaa tutkia vikakoodeja.
Englannin häiriötilanne vaikutti että samalla kertaa meni jakopää ja suuttimet,ei kuitenkaan ollut muusta kyse kuin kaasuläpän vikatila sattui samalle kohtaa kuin hiukkassuodattimen puhdistuspoltto.
Tarpeeksi kun täällä oli pyöritty niin siirryttiin Lyypekin keskustaan,vanhassa hansakaupungissa on aina mukava poiketa.
Block Housessa syömässä ,edelleen oikein suositeltava paikka,sitten Travemundeen.
Nyt tuli käytyä ensimmäistä kertaa Sari Bernerin warehousella,vähän hankala oli päästä,mutta helppo oli lastata kun saa laatikot tarvittaessa vaikka trukilla autolle.
Saksa-Suomi väli menee laivalla pienessä hetkessä,oli varmaan 4 kun pääsi nukkumaan,seuraavana päivänä noustiin siinä 18.10 kannelle 11 syömään,takaisin nukkumaan ja kohta oltiinkin jo Vuosaaressa.
Mukava pitkän ajomatkan jälkeen vähän elpyä.
Kotona puolenpäivän aikaan.5468 kilometriä taittui matkaa,aika tasan 400 litraa paloi ainetta.
Auto kun jäähtyi tarpeeksi kävin irroittamassa viallisen kaasuläpän.
Sieltä takaa löytyi määränsäädin.
On kivasti kiinnitysruuvit,tai siis toinen,siinä on tilaa 18 mm.avaimelle.Piti torxin kärkipalaa lyhentää molemmista päistä ja avaimella pyörittää.
Homma kun valmis heitti vielä vikatilaan,herjasi hiukkassuotimen suuresta nokimäärästä,joitakin polttoja jäänyt väliin,täyttöaste 270 %.
Perusasetus auttoi asiaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Ajat portista terminaaliin niinkuin olisit rekalla laivaan ajamassa,A ja B laivaanmeno portille,ulos autosta ja kurkotat antamaan passin siitä luukusta ja sanot että menet Bernerin varastolle.Josef Matula kirjoitti:Miten tuonne Sarin varastomarketille pääsee? Ollaan aina käyty vain siinä terminaalin kaupassa. Viikon päästä hakemaan tulevaa klassikkoa
Kirjoittaa pikkulapun jossa nimi ja rekisterinumero yms.,älä hävitä.
Sitten jyrkkä vasen,oikea,mäki ylös,jyrkkä vasen ja parisataa metriä,varasto oikealla.
Kun olet ostokset maksanut,pyydä pikkulappuun leima ja allekirjoitus.
Samoja jälkiä takaisin,passi ja pikkulappu luukusta sisään,passi takaisin ja puomi nousee.
Sitten vaan kohti M ja N porttia Finnlinesin suuntaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kieltämättä erikoinen sijainti. Jotain sählinkiä siinä helposti saa aikaan. Lisäksi aina pimeää ja vettä sataa, kun tuolla asioi. Nyt tuli sen verran hyvä ohje Kilanderilta, että täytyy laittaa muistiin. En ole itse mm. ikinä mitään leimaa/lappua saanut tuolta kaupasta mukaan? Neljä kertaa tuolla on muistaakseni tullut käytyä ja aina jotain säätöä ja kiroilua niiltä puominvartijoilta. Ihan kätevä paikka ostella isompia määriä, mutta hinnat toki ovat samat, kuin "maissa".
Tänä vuonna kesälomaa joutunut pitämään kesäkuussa,jos saisi valita voisin aina pitää vaikka elokuussa.
Ei mitään ihmeempiä,alkuun viikko Kolilla ja sitten pieni Baltian reissu.
Ja sinne lähdettiin 11 päivä aamulla varhain,7.30 laivalla yli ja nyt ehdittiin hyvin.
Onneksi ei ensimmäisenä päivänä paljoa ajamista,kohteena Riika.
Ainazissa tulee aina pysähdyttyä kahvilla,ja ihmeteltiin miten hyvin soveltuu Neuvostoliitolainen tullirakennus alkoholin tukkumyyntiin.
Rigassa oltiin klo 15,liikenne oli leppoisaa.Aina näin ei ole noin 700 000 asukkaan kaupungissa.
Hotelli ihan keskustassa Elizabethielalla,piti vähän elpyä siellä ja sitten kaupungille.
Vapaudenmuistomerkin takana näkyy entinen Reval Hotell Latvija,Radisson Blue nykyään.
Ja Vapaudenmuistomerkki hotellin 26.kerroksen skybarista katsottuna-kehno kun meni myöhään kuvien otto..
Seuraava päivä ja matka jatkui kohti Liettuaa.
Tässä kohtaa moitteen sana muuten mainiolle Here we go navigointisovellukselle:nyt ajatti turhan suoraa reittiä,löytyi 30 kilometriä hiekkatietäkin Riika-Palanga välillä.Tosin yksi kunnon tietyökin osui matkalle,siinäkin sai auton aika kuraiseksi.
Sopivasti 10 km.ennen Palangaa Lukoililla auto pesukoneeseen.
Palangassa hotelli mäntymetsässä lähellä meren rantaa.Kivasti neuvostohenkinen paikka ,Jurmalan kaltainen.
Yksi yö täällä,tripissä 803 km.ja matka jatkuu etelään.
Klaipedassa lauttaylitys kynnäälle,viitisenkymmentä km.ja ollaan Liettuan tullissa.Se heittämällä läpi.
Venäjän tullissa hieman byrokratiaa ja semmoinen 50 minuutin viivytys tuli vaikka ei tarvinnut jonottaa.
Mutta sitten puomi ylös ja Venäjän puolta kynnästä pitkin Kaliningrad cityä kohti.
Täällä varattu huone Kaliningrad hotellista aika keskeiseltä paikalta,kivasti Neuvostojen taloa vastapäätä suunnilleen.
Sitten seuraava yö olikin rannikolla,pieni paikka nimeltä Yantarny.
Sinne meni tällaisia mukavia pikkuteitä,varmaan Saksalaisten aikaan puut istutettu.
Ei mitään ihmeempiä,alkuun viikko Kolilla ja sitten pieni Baltian reissu.
Ja sinne lähdettiin 11 päivä aamulla varhain,7.30 laivalla yli ja nyt ehdittiin hyvin.
Onneksi ei ensimmäisenä päivänä paljoa ajamista,kohteena Riika.
Ainazissa tulee aina pysähdyttyä kahvilla,ja ihmeteltiin miten hyvin soveltuu Neuvostoliitolainen tullirakennus alkoholin tukkumyyntiin.
Rigassa oltiin klo 15,liikenne oli leppoisaa.Aina näin ei ole noin 700 000 asukkaan kaupungissa.
Hotelli ihan keskustassa Elizabethielalla,piti vähän elpyä siellä ja sitten kaupungille.
Vapaudenmuistomerkin takana näkyy entinen Reval Hotell Latvija,Radisson Blue nykyään.
Ja Vapaudenmuistomerkki hotellin 26.kerroksen skybarista katsottuna-kehno kun meni myöhään kuvien otto..
Seuraava päivä ja matka jatkui kohti Liettuaa.
Tässä kohtaa moitteen sana muuten mainiolle Here we go navigointisovellukselle:nyt ajatti turhan suoraa reittiä,löytyi 30 kilometriä hiekkatietäkin Riika-Palanga välillä.Tosin yksi kunnon tietyökin osui matkalle,siinäkin sai auton aika kuraiseksi.
Sopivasti 10 km.ennen Palangaa Lukoililla auto pesukoneeseen.
Palangassa hotelli mäntymetsässä lähellä meren rantaa.Kivasti neuvostohenkinen paikka ,Jurmalan kaltainen.
Yksi yö täällä,tripissä 803 km.ja matka jatkuu etelään.
Klaipedassa lauttaylitys kynnäälle,viitisenkymmentä km.ja ollaan Liettuan tullissa.Se heittämällä läpi.
Venäjän tullissa hieman byrokratiaa ja semmoinen 50 minuutin viivytys tuli vaikka ei tarvinnut jonottaa.
Mutta sitten puomi ylös ja Venäjän puolta kynnästä pitkin Kaliningrad cityä kohti.
Täällä varattu huone Kaliningrad hotellista aika keskeiseltä paikalta,kivasti Neuvostojen taloa vastapäätä suunnilleen.
Sitten seuraava yö olikin rannikolla,pieni paikka nimeltä Yantarny.
Sinne meni tällaisia mukavia pikkuteitä,varmaan Saksalaisten aikaan puut istutettu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kaliningrad hyvä kohde meiltä katsottuna,973 km.matkaa,sopiva hetki tankata.
Keskustan Lukoililla sain tankkiin mahtumaan tasan 63 litraa.
Mutta nyt siis Yantarny,tosi pieni merenrantakaupunki.
Hyvät hiekkarannat ,suosittu lomakohde mutta vain Venäläisille.Täällä ei kukaan puhu sanaakaan englantia.
Hyvä paikka opetella venäjää..Mutta pääsin puhumaan täällä lontootakin,siihen meidän hotellin eteen pyyhkäisi bussilastillinen saksalaisia.
Matkanjohtajan kanssa hetken aikaa tarinoin,olivat kotiseutumatkalla muistelemassa Königsbergin aikoja (aika vanhaa porukkaa siis).Vähän samaan tyyliin kun ennen sotia Karjalassa syntyneet käy kannaksella.
Tämä hotellimme oli hieman erikoinen,todella suuret huoneet,kylppäri noin 18 neliötä ja itse huone about 40-50 neliötä,iso terassi jolle oli oikein kaksi ovea huoneesta !
Edellisenä päivänä piti täyttää kuponki mitä haluaa syödä aamiaisella,siis valita listalta,ja mihin aikaan.
Valittiin 09-09.30,ja johan lobby-baarin kaveri kävi 8.55 koputtamassa oveen että hopihopi.
Kahvi oli americanoa latte kupeissa,lisääkin sai -ostaa nimittäin.
Porukkaa oli ihmeen paljon töissä siihen nähden että suuremman puoleisia huoneita vain 8 kpl.taisi olla hotellissa.
Liekkö alunperin joku äkkirikas rakennuttanut tätä taloksi itselle,tiedä näitten systeemeistä..
Yö taisi maksaa jotain kuudenkympin luokkaa.
Tuolta se näytti.
Sijaintikin hyvä,rinnettä vain alas merenrantaan.
Tuommoisia puisia kävelysiltoja kulki rannansuuntaisesti pitkiä matkoja.
Täältä taas suunnaksi kynnäs,ja siinä mantereen risteyskohdassa Zelenogradskin kaupunki.
Käytiin siinä Lukoililla ostamassa frenchdogit ja tankkasin taas auton kun edellisestä jo ajettu 107 km. 6,6 litraa mahtui.
Venäjän tulliin pääsi melko jouhevasti,vain hetki piti odottaa.
Tullissa alkoi joku sinnepäin menossa oleva mies haastelemaan,Utsjoella asuu ja menossa vaimonsa luokse Zelenogradskiin.Vähän olimme kumpikin sitä mieltä että erikoinen paikka törmätä toiseen Suomalaiseen juuri täällä.
Tullitarkastus sujui leppoisasti,varrellisilla peileillä katsottiin auton alusta ympäriinsä niinkuin mennessäkin.
Mukavuustoiminnolla nyt hyötykäyttöä kun kaikki ikkunat piti laskea alas,niinkuin mennessäkin.
Kätevä ulkpuolelta avaimella ohjastaa laseja
Tullimies halusi katsoa juuri siihen putkikassiin missä star oli vaatteitten alla "piilossa",ihmetteli muksia jonkin verran."Mercedes diagnosing system" tuumasin hänelle niin päästiin asiassa eteenpäin.
Liettuaan piti hieman jonotella ja ihmeen hitaasti kesti maahan tulo eu-passillakin.Outoa sanon minä.Tavarat ei niinkään kiinnostaneet mutta papereita tutkittiin reilut puoli tuntia.
No onneksi Nidaan ei ollut kuin muutama kilometri,pääsi sinne oluttuopin äärelle hermoja lepuuttamaan.
Täällä oltiin viisi päivää,
Sitten koitti lähtöpäivä ja ajoissa piti lähteä kun matkaa budjetoitu kuutisensataa kilometriä ja se lauttaylitys kynnältä Klaipedaan hidastamassa matkaa.
Se nyt menikin hyvin kun lautta oli valmiina ja melko heti lähti kun ajettiin kyytiin.
Sitten pysähdyttiin Siauliasissa ristikukkulalla toteamassa että lisää niitä on tullut viime käynnistä.
Riikaa en nyt jaksanut kiertää patotietä pitkin ,suoraan läpi vaan ja siinä säästyy matkaa jonkin verran.
Jossain Latvian pitkillä suorilla meni vikatilaan auto kun ohitin paria rekkaa kerralla,P008791 Polttonestepaine järjestelmässä on liian alhainen.
Pitää tutkia kun ehtii,voihan tuo olla että siirtopumpun kapasiteetti ei riitä,119 mg oli syöttöä tapahtumahetkellä.120 on nyt maksimi ja 130:ä ei tämä delphi ainakaan siedä.
Rajalla piti taas kaupoissa pyöriä,Pärnussa oltiin 17.30 aikoihin.Matkaa ei tullutkaan kuin jotain 530 km.tänään.
Hotelli Villa Wesset oli majapaikkana parin yön verran.
Hyvin ehti pyöriä jokapuolella ihmettelemässä kun viimeisestä pitemmästä visiitistä jo nelisen vuotta.
Sitten sitä joutikin kotiin juhannuksen viettoon.Sen verran vähän ehtinyt olla kotona nyt alku kesästä (jos voi kesäksi sanoa kelien puoleen),että aloitin vasta nurmenleikkuukauden.Eipä ole ennen mennyt näin myöhään.
Mutta reissu meni pääpiirteittäin hyvin,2051 km.kertyi mittariin.
Eturenkaat alkaa olla jo vaihtokunnossa,takana olisi pintaa vielä.
Jos tuohon ensiviikolla jotain korjausta tulisi.
Keskustan Lukoililla sain tankkiin mahtumaan tasan 63 litraa.
Mutta nyt siis Yantarny,tosi pieni merenrantakaupunki.
Hyvät hiekkarannat ,suosittu lomakohde mutta vain Venäläisille.Täällä ei kukaan puhu sanaakaan englantia.
Hyvä paikka opetella venäjää..Mutta pääsin puhumaan täällä lontootakin,siihen meidän hotellin eteen pyyhkäisi bussilastillinen saksalaisia.
Matkanjohtajan kanssa hetken aikaa tarinoin,olivat kotiseutumatkalla muistelemassa Königsbergin aikoja (aika vanhaa porukkaa siis).Vähän samaan tyyliin kun ennen sotia Karjalassa syntyneet käy kannaksella.
Tämä hotellimme oli hieman erikoinen,todella suuret huoneet,kylppäri noin 18 neliötä ja itse huone about 40-50 neliötä,iso terassi jolle oli oikein kaksi ovea huoneesta !
Edellisenä päivänä piti täyttää kuponki mitä haluaa syödä aamiaisella,siis valita listalta,ja mihin aikaan.
Valittiin 09-09.30,ja johan lobby-baarin kaveri kävi 8.55 koputtamassa oveen että hopihopi.
Kahvi oli americanoa latte kupeissa,lisääkin sai -ostaa nimittäin.
Porukkaa oli ihmeen paljon töissä siihen nähden että suuremman puoleisia huoneita vain 8 kpl.taisi olla hotellissa.
Liekkö alunperin joku äkkirikas rakennuttanut tätä taloksi itselle,tiedä näitten systeemeistä..
Yö taisi maksaa jotain kuudenkympin luokkaa.
Tuolta se näytti.
Sijaintikin hyvä,rinnettä vain alas merenrantaan.
Tuommoisia puisia kävelysiltoja kulki rannansuuntaisesti pitkiä matkoja.
Täältä taas suunnaksi kynnäs,ja siinä mantereen risteyskohdassa Zelenogradskin kaupunki.
Käytiin siinä Lukoililla ostamassa frenchdogit ja tankkasin taas auton kun edellisestä jo ajettu 107 km. 6,6 litraa mahtui.
Venäjän tulliin pääsi melko jouhevasti,vain hetki piti odottaa.
Tullissa alkoi joku sinnepäin menossa oleva mies haastelemaan,Utsjoella asuu ja menossa vaimonsa luokse Zelenogradskiin.Vähän olimme kumpikin sitä mieltä että erikoinen paikka törmätä toiseen Suomalaiseen juuri täällä.
Tullitarkastus sujui leppoisasti,varrellisilla peileillä katsottiin auton alusta ympäriinsä niinkuin mennessäkin.
Mukavuustoiminnolla nyt hyötykäyttöä kun kaikki ikkunat piti laskea alas,niinkuin mennessäkin.
Kätevä ulkpuolelta avaimella ohjastaa laseja
Tullimies halusi katsoa juuri siihen putkikassiin missä star oli vaatteitten alla "piilossa",ihmetteli muksia jonkin verran."Mercedes diagnosing system" tuumasin hänelle niin päästiin asiassa eteenpäin.
Liettuaan piti hieman jonotella ja ihmeen hitaasti kesti maahan tulo eu-passillakin.Outoa sanon minä.Tavarat ei niinkään kiinnostaneet mutta papereita tutkittiin reilut puoli tuntia.
No onneksi Nidaan ei ollut kuin muutama kilometri,pääsi sinne oluttuopin äärelle hermoja lepuuttamaan.
Täällä oltiin viisi päivää,
Sitten koitti lähtöpäivä ja ajoissa piti lähteä kun matkaa budjetoitu kuutisensataa kilometriä ja se lauttaylitys kynnältä Klaipedaan hidastamassa matkaa.
Se nyt menikin hyvin kun lautta oli valmiina ja melko heti lähti kun ajettiin kyytiin.
Sitten pysähdyttiin Siauliasissa ristikukkulalla toteamassa että lisää niitä on tullut viime käynnistä.
Riikaa en nyt jaksanut kiertää patotietä pitkin ,suoraan läpi vaan ja siinä säästyy matkaa jonkin verran.
Jossain Latvian pitkillä suorilla meni vikatilaan auto kun ohitin paria rekkaa kerralla,P008791 Polttonestepaine järjestelmässä on liian alhainen.
Pitää tutkia kun ehtii,voihan tuo olla että siirtopumpun kapasiteetti ei riitä,119 mg oli syöttöä tapahtumahetkellä.120 on nyt maksimi ja 130:ä ei tämä delphi ainakaan siedä.
Rajalla piti taas kaupoissa pyöriä,Pärnussa oltiin 17.30 aikoihin.Matkaa ei tullutkaan kuin jotain 530 km.tänään.
Hotelli Villa Wesset oli majapaikkana parin yön verran.
Hyvin ehti pyöriä jokapuolella ihmettelemässä kun viimeisestä pitemmästä visiitistä jo nelisen vuotta.
Sitten sitä joutikin kotiin juhannuksen viettoon.Sen verran vähän ehtinyt olla kotona nyt alku kesästä (jos voi kesäksi sanoa kelien puoleen),että aloitin vasta nurmenleikkuukauden.Eipä ole ennen mennyt näin myöhään.
Mutta reissu meni pääpiirteittäin hyvin,2051 km.kertyi mittariin.
Eturenkaat alkaa olla jo vaihtokunnossa,takana olisi pintaa vielä.
Jos tuohon ensiviikolla jotain korjausta tulisi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Sen verran tullut ajoa että loman alkupuolella näytti siltä ettei koko kesää renkailla ajeta.
Kun ei ole aikaa seisottaa autoa renkaanvaihdossa liikkeessä niin alkukuusta mökillä tilasin toiset vanteet.
Postin kuormuri toikin juuri sopivasti ne 9.päivä perjantaina-yksi niitä harvoja päiviä kesäkuussa kun olin kotona.
Vein ne ennen Baltian reissua lähimpään rengasliikkeeseen ja pyysin käärimään Kumhot ympärille.
Jeeppi aikoina jo mieltynyt Kumhoihin,hiljainen ja kulutusta kestävä.
Vanteet kun tuumaa leveämmät kuin vakiot niin eteen senttiä ja taakse kahta vakiokumia leveämpi.
Eli 245/40 ja 275/35 profiilit.
Soviterenkaat tilasin vannetukusta..mutta vieläkin oli yllätyksiä matkassa.Ei tuo 14mm.pultti sopinut alkuunkaan vanteen reikään,joutui tilaamaan tähtikantapultit.
Ja takavanteissa niin ohut napakappale että kantoja piti lyhentää pari milliä jotta mahtuu kannet kiinni.
No sinne ne nyt meni.
Kun ei ole aikaa seisottaa autoa renkaanvaihdossa liikkeessä niin alkukuusta mökillä tilasin toiset vanteet.
Postin kuormuri toikin juuri sopivasti ne 9.päivä perjantaina-yksi niitä harvoja päiviä kesäkuussa kun olin kotona.
Vein ne ennen Baltian reissua lähimpään rengasliikkeeseen ja pyysin käärimään Kumhot ympärille.
Jeeppi aikoina jo mieltynyt Kumhoihin,hiljainen ja kulutusta kestävä.
Vanteet kun tuumaa leveämmät kuin vakiot niin eteen senttiä ja taakse kahta vakiokumia leveämpi.
Eli 245/40 ja 275/35 profiilit.
Soviterenkaat tilasin vannetukusta..mutta vieläkin oli yllätyksiä matkassa.Ei tuo 14mm.pultti sopinut alkuunkaan vanteen reikään,joutui tilaamaan tähtikantapultit.
Ja takavanteissa niin ohut napakappale että kantoja piti lyhentää pari milliä jotta mahtuu kannet kiinni.
No sinne ne nyt meni.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kiitoksia,ihan mieleinen on ollut vaikka niin huoletonta ei meno ole ollut kuin vaikka edeltäjän kanssa.bercedes menz kirjoitti:On kyllä hyvännäköinen pirssi!
Kilometrejäkin kertynyt kolmeen kuukauteen noin 15 000 vaikka toisellakin autolla tullee ajettua.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
, nyt oli tuuria että tuli sopivasti myyntiin noita MK-Motorsportin vanteita. Muuten olisi tullut näitä nykymuodin mukaisia kaarevapuolaista alle.Mika.T kirjoitti:On kyllä menevän näkönen rassi.
Kilanterilla on kyllä hyvä maku vanteiden suhteen.
Ulkomailta tilaaminen ei nyt huvita, joskus toimitusajat tolkuttomat, rahti aika kallista, tulee väärän värinen tai väärällä jaolla.
Tuollaisia juttuja käynyt niin mielellään ostin kotimaisesta firmasta.
Näissä speksit edessä 9x20 et30, takana 10,5x20 et36, huulta 110 mm.
Samaan tyyliin ohut napakappale ja vähän taaksepäin kaartuvat puolat kuin vaikka Brock b1 vanteissa=ei sitten sovi oikein isojen jarrujen kanssa, mutta tähän 250 malliin meni heittämällä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuli oltua viikko Kolilla. Sopivasti sattui aikatauluun käyttää tänään auto huollossa Joensuussa. Reilut 22 000 km.kertynyt yhteistä matkaa.
154 321 km mittarissa ja A- huolto Autoasennuspalvelu Immosella tehty.
Seuraava sitten 180 000 km kohdilla tai 09/2018 jos ei jostakin syystä ajoa paljon tulisi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vaihtelin juuri nastakumit alle.
20" Kumhoilla tuli ajettua 11 000 km,eteen jäi 5 mm.pintaa,taakse tasaiseen 6.Mukavaa vaihtelua kun aiemmat mersut 2010 luvulla syöneet kymppitonnin ajolla takakumit kaljuiksi.
Nyt kelpaa talvikumeillakin ajella,Nokian hakkapeliitta 8 suv 225 /65-17,pintaa 9,5 -10 mm.
20" Kumhoilla tuli ajettua 11 000 km,eteen jäi 5 mm.pintaa,taakse tasaiseen 6.Mukavaa vaihtelua kun aiemmat mersut 2010 luvulla syöneet kymppitonnin ajolla takakumit kaljuiksi.
Nyt kelpaa talvikumeillakin ajella,Nokian hakkapeliitta 8 suv 225 /65-17,pintaa 9,5 -10 mm.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----