Sprinter 313cdi ja kummallinen sähköjutska
Sprinter 313cdi ja kummallinen sähköjutska
Autossani on sellainen oire että ecu napsuu ajon aikana ikäänkuin rele. Myös ajovalot vilkkuvat ajon aikana ikäänkuin joku laite ottaisi hetkellisen kuorman n. 10 sekunnin välein, välillä tiheämmin, välillä harvemmin. Epäilin aluksi että jokin releistä napsuu mutta n. 70 km ajeltuani ympäriinsä pää kenossa ja releitä hiplaten huomasin viimein että napsuna kuuluu kojelaudan sisältä vasemmalta, missä ecu on.
Tänään jatkoin koeajoja ja löysin viimein tavan millä saan ainakin ecun napsunan pois. Ajaessa kun painaa jarrua hiuksenhienosti samalla kun normaalisti kaasua (tietenkin moottorinohjaus ottaa kaasun pois mutta painaa sitten uudestaan niin taas mennään), naksuna lakkaa? Näin voi ajaa niin kauan kuin viitsii kumpaakin poljinta yhtä aikaa painaa. Heti kun nostan jalan jarrulta, naksuna alkaa taas.
Jotenkin tämä voisi johdattaa ongelman jarruvalokatkaisimeen josta on vedetty myös johto peräkärrypistokkeelle? Pistokkeen johtosarjan muut johdot on haaroiteltu rattipylvään sähkökeskuksesta.
Onko kellään kokemusta tai näkemystä?
Auto toimii muuten näitä omituisuuksia lukuunottamatta täydellisen normaalisti.
Leikkasin testimielellä jarrukytkimeltä menevän johdon poikki ja test drive=naksuu edelleen. Kytkeekö jarrupolkimen kytkin jotain luistonestoon liittyvää pois päältä?
Tänään jatkoin koeajoja ja löysin viimein tavan millä saan ainakin ecun napsunan pois. Ajaessa kun painaa jarrua hiuksenhienosti samalla kun normaalisti kaasua (tietenkin moottorinohjaus ottaa kaasun pois mutta painaa sitten uudestaan niin taas mennään), naksuna lakkaa? Näin voi ajaa niin kauan kuin viitsii kumpaakin poljinta yhtä aikaa painaa. Heti kun nostan jalan jarrulta, naksuna alkaa taas.
Jotenkin tämä voisi johdattaa ongelman jarruvalokatkaisimeen josta on vedetty myös johto peräkärrypistokkeelle? Pistokkeen johtosarjan muut johdot on haaroiteltu rattipylvään sähkökeskuksesta.
Onko kellään kokemusta tai näkemystä?
Auto toimii muuten näitä omituisuuksia lukuunottamatta täydellisen normaalisti.
Leikkasin testimielellä jarrukytkimeltä menevän johdon poikki ja test drive=naksuu edelleen. Kytkeekö jarrupolkimen kytkin jotain luistonestoon liittyvää pois päältä?
Viimeksi muokannut oceanic7, 09.9.2015 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 313cdi ja kummallinen ecu-oire
ja se naksuna tulee varmasti ECU:staoceanic7 kirjoitti:Autossani on sellainen oire että ecu napsuu ajon aikana ikäänkuin rele. Myös ajovalot vilkkuvat ajon aikana ikäänkuin joku laite ottaisi hetkellisen kuorman n. 10 sekunnin välein, välillä tiheämmin, välillä harvemmin. Epäilin aluksi että jokin releistä napsuu mutta n. 70 km ajeltuani ympäriinsä pää kenossa ja releitä hiplaten huomasin viimein että napsuna kuuluu kojelaudan sisältä vasemmalta, missä ecu on.
Tänään jatkoin koeajoja ja löysin viimein tavan millä saan ainakin ecun napsunan pois. Ajaessa kun painaa jarrua hiuksenhienosti samalla kun normaalisti kaasua (tietenkin moottorinohjaus ottaa kaasun pois mutta painaa sitten uudestaan niin taas mennään), naksuna lakkaa? Näin voi ajaa niin kauan kuin viitsii kumpaakin poljinta yhtä aikaa painaa. Heti kun nostan jalan jarrulta, naksuna alkaa taas.
Jotenkin tämä voisi johdattaa ongelman jarruvalokatkaisimeen josta on vedetty myös johto peräkärrypistokkeelle? Pistokkeen johtosarjan muut johdot on haaroiteltu rattipylvään sähkökeskuksesta.
Onko kellään kokemusta tai näkemystä?
Auto toimii muuten näitä omituisuuksia lukuunottamatta täydellisen normaalisti.
Leikkasin testimielellä jarrukytkimeltä menevän johdon poikki ja test drive=naksuu edelleen. Kytkeekö jarrupolkimen kytkin jotain luistonestoon liittyvää pois päältä?
koita vielä ottaa ECU pois kannakeistaan ja varmistaa että ännin tulee siitä ja jos tulee niin paljon ei kannata ajella ennen kuin saa naksumisen loppumaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ecusta tulee ääni, stetoskoopilla kuuntelin. Pakko sillä nyt on ajaa kun kukaan ei osaa mitään tolle tehdä ja töissäkin pitää käydä. Tuntuu siltä että johtuu osaltaan kaasupolkimen liikkeestä ja osaltaan auton tärinästä. Paikallaan pihassa ei naksu vaikka miten polkisi. Rikkonaisia johtojakaan ei ole tullut vastaan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Äänet on aina hankalia kuvillaoceanic7 kirjoitti:Ecusta tulee ääni, stetoskoopilla kuuntelin. Pakko sillä nyt on ajaa kun kukaan ei osaa mitään tolle tehdä ja töissäkin pitää käydä. Tuntuu siltä että johtuu osaltaan kaasupolkimen liikkeestä ja osaltaan auton tärinästä. Paikallaan pihassa ei naksu vaikka miten polkisi. Rikkonaisia johtojakaan ei ole tullut vastaan.
Kuinkas kova ääni se on
kuuluu kuitenkin ilman stetoskooppia
no jos pakko on niin pakohan silloin mutta kannatta varautua siihen että jossain kohdin on sitten kuinka pakko niin autoa ei liikku
ja aikaa vian korjaillun/selvitämiseen on löydytävä
(tämä tapahtuu yleensä juuri siilä hetkellä/paikaas kuin sitä aikaa
ei olis ollenkkan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vaikea sanoa onko alkanut minulla vai edellisellä omistajalla. Ekan kerran kun ajoin pimeällä tuossa parisen viikkoa sitten, huomasin että valot vilkkuvat. Rele-äänen huomasin kun autoon vaihdettiin uusi laturi kun vanha hajosi ja aloin ajelemaan normaalisti lataavalla autolla ympäriinsä.
Naksahdus ecusta on samanainen ääni kun vääntää avaimesta virrat päälle ja rattipylvään ohjausrele naksahtaa.
Tänään on katsottu Starilla vikakoodit, siellä oli ASR:ään liittyvää ja ABS:ään (vasemman etupyörän lukema epätosi), mutta näistä osa on tullut kun nostin auton takarenkaat ylös ja "ajoin" viittäkymppiä saadakseni naksunan äänilähteen selville. ASR ja ABS tietenkin saivat kohtauksen kun takapyörät pyörivät kovaa mutta etupyörät eivät. Lisäksi oli airbägien jännite alhainen ja lähes kaikkien boksien keskusteluyhteyden katkoksia, luultavasti latauksen hajoamisen vuoksi.
Auton järki putsattiin Starilla ja ajoin koeajolenkin jonka aikana naksunaa taas kuunneltiin. Ajon jälkeen ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia.
Tarkastin myös moottorille menevän johtonipun joka oli hangannut rungon tukirautaan mutta ei vielä läpi. Laitoin siihen sellasta letkusuojasuikeroa ja kiinnitin johtonipun paremmin.
Mysteeri on ja mysteerinä taitaa pysyä. Itse olen ajellut ja ollut ostamassa työpaikalleni useampaa cdi-sprintteriä ja sen kerran kun hankin itselleni tämmöisen niin tällasta taistelua sitten. Ennen en ole tähän vikaan törmännyt. Harmin paikka.
Naksahdus ecusta on samanainen ääni kun vääntää avaimesta virrat päälle ja rattipylvään ohjausrele naksahtaa.
Tänään on katsottu Starilla vikakoodit, siellä oli ASR:ään liittyvää ja ABS:ään (vasemman etupyörän lukema epätosi), mutta näistä osa on tullut kun nostin auton takarenkaat ylös ja "ajoin" viittäkymppiä saadakseni naksunan äänilähteen selville. ASR ja ABS tietenkin saivat kohtauksen kun takapyörät pyörivät kovaa mutta etupyörät eivät. Lisäksi oli airbägien jännite alhainen ja lähes kaikkien boksien keskusteluyhteyden katkoksia, luultavasti latauksen hajoamisen vuoksi.
Auton järki putsattiin Starilla ja ajoin koeajolenkin jonka aikana naksunaa taas kuunneltiin. Ajon jälkeen ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia.
Tarkastin myös moottorille menevän johtonipun joka oli hangannut rungon tukirautaan mutta ei vielä läpi. Laitoin siihen sellasta letkusuojasuikeroa ja kiinnitin johtonipun paremmin.
Mysteeri on ja mysteerinä taitaa pysyä. Itse olen ajellut ja ollut ostamassa työpaikalleni useampaa cdi-sprintteriä ja sen kerran kun hankin itselleni tämmöisen niin tällasta taistelua sitten. Ennen en ole tähän vikaan törmännyt. Harmin paikka.
Ohessa viteon pätkää aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=IDpnf8VBwis
https://www.youtube.com/watch?v=IDpnf8VBwis
Oleks koittanut tai ilman koko jarruvalokytkimen liitintä, ts. liitin irtii
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin kauan kuin on jotain hyppy johtoja tms viritelmiä ei voi oletaaoceanic7 kirjoitti:Vaikea sanoa onko alkanut minulla vai edellisellä omistajalla. Ekan kerran kun ajoin pimeällä tuossa parisen viikkoa sitten, huomasin että valot vilkkuvat. Rele-äänen huomasin kun autoon vaihdettiin uusi laturi kun vanha hajosi ja aloin ajelemaan normaalisti lataavalla autolla ympäriinsä.
Naksahdus ecusta on samanainen ääni kun vääntää avaimesta virrat päälle ja rattipylvään ohjausrele naksahtaa.
Tänään on katsottu Starilla vikakoodit, siellä oli ASR:ään liittyvää ja ABS:ään (vasemman etupyörän lukema epätosi), mutta näistä osa on tullut kun nostin auton takarenkaat ylös ja "ajoin" viittäkymppiä saadakseni naksunan äänilähteen selville. ASR ja ABS tietenkin saivat kohtauksen kun takapyörät pyörivät kovaa mutta etupyörät eivät. Lisäksi oli airbägien jännite alhainen ja lähes kaikkien boksien keskusteluyhteyden katkoksia, luultavasti latauksen hajoamisen vuoksi.
Auton järki putsattiin Starilla ja ajoin koeajolenkin jonka aikana naksunaa taas kuunneltiin. Ajon jälkeen ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia.
Tarkastin myös moottorille menevän johtonipun joka oli hangannut rungon tukirautaan mutta ei vielä läpi. Laitoin siihen sellasta letkusuojasuikeroa ja kiinnitin johtonipun paremmin.
Mysteeri on ja mysteerinä taitaa pysyä. Itse olen ajellut ja ollut ostamassa työpaikalleni useampaa cdi-sprintteriä ja sen kerran kun hankin itselleni tämmöisen niin tällasta taistelua sitten. Ennen en ole tähän vikaan törmännyt. Harmin paikka.
Että tomis kuten kuuluu
Kun selvittä niin kaikki yleensä jossain kohdin ratkeaa,
Aletaanko selvitämään ? Jos niin auto jonon jatkoksi vaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se on. Jarru"valo"kytkin ohjaa myös syötönkatkaisua jarrutustilanteissa, ohjaa luiston ja suistonestoja jne. Ei mene kauaa kun petaalien alla ei ole muuta kuin antureita.oceanic7 kirjoitti:Liittimen irroitus aiheutti sen renkaankuva-valon syttymisen mittariston oikeaan reunaan. JA naksuminen hävisi?!? Voisiko kytkin olla nelinapaisuuden vuoksi monitoimisempi kuin pelkkä jarruvalon kytkin?
Niin ja hyppyjohtoihin en ole törmännyt. Hälyttimen poistin koska oli kauhea johtospagetti.
Kaasupoljinhan on ollut jo kauan kuopattu. On vain pyyntöpoljin. Polje minkä poljet, joku mukamas älykkäämpi sielu päättää puolestasi mitä annetaan kulloinkin, oman "järkensä" mukaan. Ei tarvihe ennee Weeperin suuttimia tinata tai viilata ja kurkkuja kuristella, tai pumpunpersiillä käyvä ropaamassa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Toivottavasti oli siinä.
Jotain sähkölinnunpesäähän sinne on rakennettu, jos jarruvalokytkimeltä on pitäny rosvota irtopiuhalla sähköä peräkärrylle.
Ja ne ei yleensä toimintaa paranna.
Jotain sähkölinnunpesäähän sinne on rakennettu, jos jarruvalokytkimeltä on pitäny rosvota irtopiuhalla sähköä peräkärrylle.
Ja ne ei yleensä toimintaa paranna.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Joo sitä vähän aiemminkin ihmettelin. Muut peräkoukun johdot on haaroiteltu ratin alta sulakerasian takaa niinkuin ilmeisesti pitääkin,mutta jarruvalo vedetty sieltä jarruvalokatkaisijan takaa muistaakseni kakkospinnistä.Tosin se ei vaikuttanut tähän ongelmatoimintaan juuri mitenkään kun vedin sen sivuleikkureilla poikki.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onneksi siihen "järkeen" voi helposti jonkin verran vaikuttaaEasy Rider kirjoitti:Se on. Jarru"valo"kytkin ohjaa myös syötönkatkaisua jarrutustilanteissa, ohjaa luiston ja suistonestoja jne. Ei mene kauaa kun petaalien alla ei ole muuta kuin antureita.oceanic7 kirjoitti:Liittimen irroitus aiheutti sen renkaankuva-valon syttymisen mittariston oikeaan reunaan. JA naksuminen hävisi?!? Voisiko kytkin olla nelinapaisuuden vuoksi monitoimisempi kuin pelkkä jarruvalon kytkin?
Niin ja hyppyjohtoihin en ole törmännyt. Hälyttimen poistin koska oli kauhea johtospagetti.
Kaasupoljinhan on ollut jo kauan kuopattu. On vain pyyntöpoljin. Polje minkä poljet, joku mukamas älykkäämpi sielu päättää puolestasi mitä annetaan kulloinkin, oman "järkensä" mukaan. Ei tarvihe ennee Weeperin suuttimia tinata tai viilata ja kurkkuja kuristella, tai pumpunpersiillä käyvä ropaamassa.
bitejä ronkimalla niin hyväksyy helpommin kuskin toiveet toteutettavaksi
jokseenkin mukavamppa kuin roskien imeminen weberin tms suutimista "vieläkin tulee 99 maku suuhun pelkästä ajatuksesta..."
vaan varsinaiseen juttun liityen jos vaikka vetokoukun johtojon kautta "valskaa" tieto että jarrua painettan niin systeemi kyllä sekoilee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei se niin paha ole, kuin se röyhtäily jälestäpäin. Tekkeytyneen kaalivellin ja pensankatku suussa ja nenässä, hyi olokoonCDI203 kirjoitti: jokseenkin mukavamppa kuin roskien imeminen weberin tms suutimista "vieläkin tulee 99 maku suuhun pelkästä ajatuksesta..."
Vaan mukavaa se oli opiskella tuplienkin elämää ja ropeltaa niitä suuttimia. Suolexit ja Tellervot oli viikottain leviänä kun jotain kokeiltiin ja mistään ei ymmärretty. Kansia nuohottiin ja lyttyä nostettiin. Oi voi, olihan aikoja ne.
Vaan meni ne romut lisempääkin kun viilattiin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Niin sitä pitikin vielä kysyä että mistä se jarruvalosignaali (punainen johto peräkoukun sähkösarjassa) pitäisi sitten ottaa? Nimittäin se pistoke auton perässä on sekä ulkoa että sisältä todella hyväkuntoinen eikä lainkaan hapettunut, ja se toimiikin ihan hyvin kun siihen kärryn kytkee. Niin otanko sitten kuitenkin myös sen jarruvalon sähkön sieltä ratin alta, kun koko sähkösarja kuitenkin nipussa tulee etupäähän asti?
Tänään tuli myös askarreltua 4mm levystä lisävalotelineet kahteen sprintteriin, kun kilvenaluskiinnityksellä jäävät niin alas. Tuon kuvassa näkyvän levyn avulla lamput saa reilu kymmenen senttiä ylemmäs ja on tukevampi. Kiinnittyy puskurin keskipulttien alle. Lopullisessa versiossa vaakalevy on kapeampi keskeltä ja siitä tulee vain korvat lisävalojen kiinnityskohtiin. Huomattavasti halvempi kuin valorauta joita näihin myydään.
Tänään tuli myös askarreltua 4mm levystä lisävalotelineet kahteen sprintteriin, kun kilvenaluskiinnityksellä jäävät niin alas. Tuon kuvassa näkyvän levyn avulla lamput saa reilu kymmenen senttiä ylemmäs ja on tukevampi. Kiinnittyy puskurin keskipulttien alle. Lopullisessa versiossa vaakalevy on kapeampi keskeltä ja siitä tulee vain korvat lisävalojen kiinnityskohtiin. Huomattavasti halvempi kuin valorauta joita näihin myydään.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vanhimmassa mallissa on ainakin kärrin vilkuille omat lähöt. Muut vissiin saa rötöstää jos nallit jaksaa. En tiijä silti sanoa. Uuvemmat (ainakin väylävehkeet ?) kaiketi aina jonku purkin kautta.
Nykyisvehkeissä tyrkkäät polokupyörätellingin kuulaan kiinni ja kytket lisävalopaneelin pistokkeeseen, Auto on vakaasti sitä mieltä että persiissa on vuoden -78 jarruton "Vatkaaja", tai "Suolivieteri" ja voi laittaa ajonkahlintajärjestelmät ja suistonestot siihen moodiin että ette niin auto, kuin sinäkään tiijä missä ollaan menossa, varsin jos luikasta on. Moottori ei ehkä anna täyttä vääntöä kun pelkää voimansiiirron puolesta, Sähkökäsijarru puree tiukemmin kiinni ja laukeaa kynsille jne.
Kohta on peräkärreissä painosta riippumatta oltava aina jarrut, väylä, ABS ja ajonvakautus-mukautus ja jälleen erilliskytkentäkatsastus vetoautoon ja sen ajonkahlintaan. Viikon kurssi ja tonnin arvonen yhdistelmäkortti kevytkärrillekin ja puolivuosikatsastus + verot. Unohtamatta sakkojen hinnannousua, jos et pöljä älyä olla vetämättä sitä kärriä jossa ei oo muuta kuin vikaa vian perään, vaikka ois kaupasta sen kans tulossa.
Alakaa homma rokkaamaan kuten direktiivien kans tuleekin rokata.
Nykyisvehkeissä tyrkkäät polokupyörätellingin kuulaan kiinni ja kytket lisävalopaneelin pistokkeeseen, Auto on vakaasti sitä mieltä että persiissa on vuoden -78 jarruton "Vatkaaja", tai "Suolivieteri" ja voi laittaa ajonkahlintajärjestelmät ja suistonestot siihen moodiin että ette niin auto, kuin sinäkään tiijä missä ollaan menossa, varsin jos luikasta on. Moottori ei ehkä anna täyttä vääntöä kun pelkää voimansiiirron puolesta, Sähkökäsijarru puree tiukemmin kiinni ja laukeaa kynsille jne.
Kohta on peräkärreissä painosta riippumatta oltava aina jarrut, väylä, ABS ja ajonvakautus-mukautus ja jälleen erilliskytkentäkatsastus vetoautoon ja sen ajonkahlintaan. Viikon kurssi ja tonnin arvonen yhdistelmäkortti kevytkärrillekin ja puolivuosikatsastus + verot. Unohtamatta sakkojen hinnannousua, jos et pöljä älyä olla vetämättä sitä kärriä jossa ei oo muuta kuin vikaa vian perään, vaikka ois kaupasta sen kans tulossa.
Alakaa homma rokkaamaan kuten direktiivien kans tuleekin rokata.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ei tullut auto kuntoon. Olin asentanut jarruvalokatkaisijan niin että valot paloivat kokoajan, jolloin naksunaakaan ei kuulunut. Säädin katkaisijan uudelleen niin että se toimii kuten pitää, niin taas naksuu ja valot vilkkuu ja semmosta. Auto toimii jos liittimen vetää kytkimestä irti. Ja se toimii jos kytkin on aktiivisena. Jos kytkin ei vedä niin sirkus alkaa.
Pitää varmaan alkaa perkaamaan johtosarjoja. Mitkä olikaan ne yleisimmät murtumakohdat?
Pitää varmaan alkaa perkaamaan johtosarjoja. Mitkä olikaan ne yleisimmät murtumakohdat?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ainkin siitä kuskin puoleleta rintapellistä läpi meno ja akun seutu samoin abs yksikön lähelläoceanic7 kirjoitti:Ei tullut auto kuntoon. Olin asentanut jarruvalokatkaisijan niin että valot paloivat kokoajan, jolloin naksunaakaan ei kuulunut. Säädin katkaisijan uudelleen niin että se toimii kuten pitää, niin taas naksuu ja valot vilkkuu ja semmosta. Auto toimii jos liittimen vetää kytkimestä irti. Ja se toimii jos kytkin on aktiivisena. Jos kytkin ei vedä niin sirkus alkaa.
Pitää varmaan alkaa perkaamaan johtosarjoja. Mitkä olikaan ne yleisimmät murtumakohdat?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Minkä vuosimallin Cdi vehje tämä on?
Onko katsottu kuskin penkin alle?
Pura eka pois nuo koukun sähköt ja laitata ne niin kuten kuuluu ollakin.
Jarruvalokytkimen ja jarruvalojen välis on rele ainakin vanhemmas ja on hyvin erikoista jos ei ole uudemmas relettä tai jotain muuta boxia.
Ecu naksuu niinkun rele ?
Onko katsottu kuskin penkin alle?
Pura eka pois nuo koukun sähköt ja laitata ne niin kuten kuuluu ollakin.
Jarruvalokytkimen ja jarruvalojen välis on rele ainakin vanhemmas ja on hyvin erikoista jos ei ole uudemmas relettä tai jotain muuta boxia.
Ecu naksuu niinkun rele ?
Ota kuva sieltä penkin alta ja laita foorumille.
Korjaamon omistajat vois kertoa veteleekö nekin koukun johdot tolpasta ja jarruvalokytkimeltä sähköt koukulle . Tehdas ei ainakaan ole noin tehnyt vanhemmas mallis ja täs uudemmas on kai jotain hienompaa väylätekniikkaa joka saattaa olla aika kranttu.
Korjaamon omistajat vois kertoa veteleekö nekin koukun johdot tolpasta ja jarruvalokytkimeltä sähköt koukulle . Tehdas ei ainakaan ole noin tehnyt vanhemmas mallis ja täs uudemmas on kai jotain hienompaa väylätekniikkaa joka saattaa olla aika kranttu.
Ahaa? Pitääpä kurkata sinne muovilootaan kuitenkin. Yritin sitä auki aiemminkin jo mutta ei ihan helpolla auennut. Pitää yrittää kovempaa.
Otan myös kuvan ratinalusen johdotuksista niin jospa niistä selviäisi jotakin.
Ottaa pattiin kun en saa vikaa esille kun auto on paikallaan. Auton liikkuessa vianhaku johtosarjoista on mahdotonta. Myös ratinalusen liittimien mittaus on täysin mahdotonta koska ne eivät ole virtapiirissä kun modulin ottaa rattipylväästä irti. Lisäksi releistäkään ei ole mitään käryä mitä mikin tekee, lukuunottamatta ratinalusen kolmea harmaata ja kuskinpenkin sivussa olevaa mustaa tavanomaista relettä.
Otan myös kuvan ratinalusen johdotuksista niin jospa niistä selviäisi jotakin.
Ottaa pattiin kun en saa vikaa esille kun auto on paikallaan. Auton liikkuessa vianhaku johtosarjoista on mahdotonta. Myös ratinalusen liittimien mittaus on täysin mahdotonta koska ne eivät ole virtapiirissä kun modulin ottaa rattipylväästä irti. Lisäksi releistäkään ei ole mitään käryä mitä mikin tekee, lukuunottamatta ratinalusen kolmea harmaata ja kuskinpenkin sivussa olevaa mustaa tavanomaista relettä.