Minkälainen on uusi Vito?

Vastaa Viestiin
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Minkälainen on uusi Vito?

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Hei,

Nyt on ajankohtaista pakun (VW T4 2001) uusiminen ja muut vakavasti otettavat merkit on tullutkin tässä joulun alla jo kokeiltua sekä tarjoukset otettua paitsi Mersun Vito on jätetty pois ku isän mielestä ne on huonoja ja takavetoinen Vito on kuitenkin varmasti herkemmin jäämässä kiinni pelloille. Tietysti sitten kiinnostaa, jos nelivetomalli olis yhtä järkevästi hinnoiteltu kuin Hiacessa.

Mitä todennäköisimmin käymme huomenna tekemässä kaupat uudesta VW T5:sta 62kw TDI-koneella, mutta voisitte vielä yrittää ympäripuhua edes kokeilemaan Mersua :) Joten, kertokaahan nyt kuinka ovat autot pelanneet ja minkälaista on ollut mahdollisten takuuasioiden hoito ja asiakkaan kohtelu näin yleensäkin.

Ainut kokemus uusista Vitoista on kyydissä istuminen pikkubussissa, auto vaikutti aivan normaalille hyvälle pakulle.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Uusikoppaisen viton esp on oikeasti toimiva.Jäistä liikenneympyrää sai kiertää aika vauhtia.Muutenkin mukavan oloinen paku ja jalkatila ynnä sisämelu hallinnassa transportteriin. 8)
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Kuljettajan olosuhteet on hyvällä mallilla uudessa vitossa, auto on yllättävän henkilöautomainen. :D
Ite olen ajanut lyhyehkön testipätkän 111:lla ja auto on juuri sellainen, kuin pakettiauton kuuluukin olla. Jos olisi tarvetta pakettiautolle, niin autoa ei kyllä kauaa tarvitsisi miettiä.
BMW 318d -09
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Hei taas,

VW tuli hommattua, lisävarusteena korin väriset puskurit, takana pariovet sekä VW:n aluvanteet. Eipä noita uusia Vitoja oikein missään näe, joten joko tuotteen hinnassa tai kestävyydessä on ongelmia.
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Joka kymmenes uusi paku on Mersu:

http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensireki ... u+2007.htm

Ei kai se kestävyys myyntiin vaikuta kuin vasta mallisarjan loppupään myynnissä :roll:
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

1. TOYOTA 3 966
2. VOLKSWAGEN 2 859
3. FORD 2 569
4. MERCEDES-BENZ 1 551
5. FIAT 1 088
6. OPEL 886
7. NISSAN 781
8. CITROEN 595
9. RENAULT 543
10. PEUGEOT 493

Tuostakun yhistetään ne mitkä eritellään vain maskilla ja ratilla eri merkeiksi lista näyttää tältä
1. TOYOTA 3 966
2. VOLKSWAGEN 2 859
3. FORD 2 569
4. NISSAN/OPEL/RENAULT 2210
5. MERCEDES 1551
6. CITROEN/PEUGEOT 1088
6. FIAT 1088

Korjattu versio :oops:
Viimeksi muokannut Harju, 28.12.2007 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Harju kirjoitti:Tuostakun yhistetään ne mitkä eritellään vain maskilla ja ratilla eri merkeiksi lista näyttää tältä
1. TOYOTA 3 966
2. VOLKSWAGEN 2 859
3. FORD 2 569
4. NISSAN/OPEL 1667
5. CITROEN/RENAULT/PEUGEOT 1631
6. MERCEDES 1551
7. FIAT 1088
Nissan ja opel on RENAULTteja (primastar, vivaro, trafik) :!:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

vito500tkm kirjoitti:
Nissan ja opel on RENAULTteja (primastar, vivaro, trafik) :!:
Hups :oops:
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Itse ainakin tykkäsin ajaa tuolla vitolla kesän, mut se olikin kyllä taksimallin eli 1+8. Ajettavuus oli huippuluokkaa, mutta koneen tehoa ihmettelin et miten enää tehdään tuommoiseen käyttötarkoitukseen tollasilla tehoilla eli 95 hv. Autohan oli siis 109 cdi ja mitään vikaa ei ole ollut vieläkään kun mittariin in kertynyt n 120-130 tkm jos en väärin muista silloin kun ite aloitin niin oli 30 ja kesän aikana tais mennä se 70 rikki tai kesän lopussa.


T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Hyvä on vito ollut, työautona yrityksessä 115cdi. 150tkm perushuolloilla, todella hyvin verrattuna vanhempaan vitoon, siinä tuli iso ja kallis remontti 100tkm kohalla. Ja molemmat ollu samallaisella käytöllä, eli saaneet kyytiä. :lol:
Itse ajelin viime kesänä 15tkm ja mukava laitos on pakettiautoksi.
Nähtävästi tämänvuodenpuolella(elän jo näköjään 2008 vuodessa) tulee kakkosautoksi 120cdi V6 myllyllä, jahka karsivat lastentauteja pois

Erit:pientä fiksausta
-Tapsa
Viimeksi muokannut tapio89, 29.12.2007 1:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdellisen parantola
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Voishan tuon uuden viton käydä joskus koeajamassa. Varsinkin jos löytyisi sellainen lastutettu versio. Vaikka uutta vito mallia tuskin koskaan tulen omistamaan (sanasta "vito" havaittavissa pääkipua oikeassa ohimossa).

Ruosteongelmia on kuulemma vielä uusissakin vitoissa.
Avatar
kalev
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2005 22:50
Paikkakunta: Eesti

Viesti Kirjoittaja kalev »

Toista vanhaa pitämässä nyt, kummatkin (vm '99 ja '03) 112CDI 8+1 paikkaisia. Tosi hyviä ja kestäviä autoja. Ekassa vaan opin CDI viat oman lompakon kautta...

Uuttakin ajanut n 1tkm verran, kun velipojan firmassa oli sellainen. 109CDI ('03, pakettiauto) - oli aika laiska ja niukasti varusteltu ja sen vuoksi esim. istuma-asento huono. Auto oli ihan ensimmäisiä uudenmallisia ja aika paljon oli vikoja, laakerivikoja. Kaikki laakerit, paitsi toinen takapyörän laakeri, meni 100tkm aikana vaihtoon, se viimeinen jäi sitten vaihdettavaksi... työt + osat 2200€. 2005 alkaen on kuulemma jo ihan hyviä, joten seuraava varmaan jo uudenmallinen.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Juuri katsoin tuon viton pohjaa, muuten ei mitään epänormaalia, kiveniskujen takia nurkat paljaina. Prkleen hiekkatiet :twisted:
Ainoa Iso miinus vitossa on, siinä ei saa luistonestoa pois piältä. :supersad: :opel: :firing: :hang: :naughty: :huh:
Ja se haittaa varsinkin tässä uudemmassa vitossa kun ovat saaneet vetämään sen oikeasta päästä. :idea:

-Tapsa :lol:
Tähdellisen parantola
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29380
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainoa Iso miinus vitossa on, siinä ei saa luistonestoa pois piältä.
Minun työpaikalla on "osienhakuautona" 109cdi piristetty takavetoVito, siinä on nappi josta luistoneston saa pois päältä.

Muuten mukava auto mutta pitäisi olla automaatti, 6-vaihteisella laatikolla käsi käy koko ajan kun kierrellään varaosia hakemassa.
Meteliä on turhan paljon, sekin häiritsee.
109cdi on vakiona laiska, ohjelmamuutoksen jälkeen liikahtaa ihan eri malliin.
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

dealer kirjoitti:
Ainoa Iso miinus vitossa on, siinä ei saa luistonestoa pois piältä.
Minun työpaikalla on "osienhakuautona" 109cdi piristetty takavetoVito, siinä on nappi josta luistoneston saa pois päältä.
Vai tarkottiko tapsa ajonvakautusta mitä ei saa pois päältä kirveelläkään :evil:
jukis
Viestit: 14
Liittynyt: 08.10.2005 21:12

Viesti Kirjoittaja jukis »

Saa ne kaikki pois päältä, niinkutsuttu dyno-mode. Tosin vie sitten absitkin.
Ja seuraavassa käynnistyksessä on taas kaikki päällä.

jukis
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Nythän Vitoon saa jo ihan mukavan moottorinkin, ovat istuttaneet 3.5:n litran V6 bensan vitoon. 258:n hevosvoimaa mahtaisi riittää hätäseen ainakin postinjakelu-käyttöön. :roll: Ei maha olla vaan täällä veroparatiisissa kovin laajaa suosiota saava kiuas. :(
BMW 318d -09
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Hamis kirjoitti:
Ainoa Iso miinus vitossa on, siinä ei saa luistonestoa pois piältä.
Minun työpaikalla on "osienhakuautona" 109cdi piristetty takavetoVito, siinä on nappi josta luistoneston saa pois päältä.
Vai tarkottiko tapsa ajonvakautusta mitä ei saa pois päältä kirveelläkään :evil:
Anteeksi, tarkoitinkin ajonvakautusta. 8) mie en oo näistä hömpötysautojen termeistä niin perillä. :wink:
dealer kirjoitti:Muuten mukava auto mutta pitäisi olla automaatti, 6-vaihteisella laatikolla käsi käy koko ajan kun kierrellään varaosia hakemassa.
Meteliä on turhan paljon, sekin häiritsee.
109cdi on vakiona laiska, ohjelmamuutoksen jälkeen liikahtaa ihan eri malliin.
Vuosimalleissa on äänieristyksissä erua, koululla alkupään 115cdi keikka-autona, kuullostaa sisälle ku raktorilla ajais, sitten oma vito on kyllä hiljainen ku mikä. Meillä vm muistaakseni 05-06
Tuo mein vito kanssa lähtee ohjelmanikkarille jahka saadaan takuu umpeen, kun on 2 vuotinen.


jukis kirjoitti: Saa ne kaikki pois päältä, niinkutsuttu dyno-mode. Tosin vie sitten absitkin.
Ja seuraavassa käynnistyksessä on taas kaikki päällä.

jukis
Jukis kerro lisää. :twisted:
Tähdellisen parantola
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29380
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No sen enempää ei tarttekaan saaha pois päältä, on se niin avuton vehe liukkaalla jo tuon yhen napin painalluksella. :lol:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Avuton se kyllä on, mutta ei sillä saa kurviteltua yhtään. :huh:
Ja jos yrittääkin niin tilanne on päättynyt joka kerta korjaukseen, ja pari kertaa liiankin radikaalisti. :idiot:

Mutta Dealer ymmärrä nyt meitä, ajonvakautus=ei hauskaa. :wink:

Mutta onhan tässä näillä pelleillessä se nurja puoli asiassa, jos kytkee hienoudet pois->kolahtaa->vakuutusmies heristää vaan sormea että voivoi, tulloopa pojalle kevyt lompakko. :axe:
Tähdellisen parantola
jukis
Viestit: 14
Liittynyt: 08.10.2005 21:12

Viesti Kirjoittaja jukis »

tapio89 kirjoitti: Jukis kerro lisää. :twisted:
No kerrotaan...

Virtalukko radioasentoon. Painetaan pitkään (=40s) mittariston vasemmassa reunassa olevaa R nappulaa. Kuuluu pitkä piippaus. Ajotitokoneessa toistaiseksi kaikki ennallaan.

Sitten painellaan monitoimiratin vasemman puolen alempia ns. valikkonäppäimiä. Nyt pitäisi näytön jo muuttua. Näkyviin tulee ainakin valmistenumero, öljymäärä ja paljon muuta.

Sitten vasemman puolen ylemmillä napeilla vaihdetaan seuraavaan valikkoon. Pitäisi lukea "ESP DYNO TEST" tai jotain sinnepäin.

Viimeiseksi monitoimiratin oikean puolen ylemmillä, siis äänenvoimakkuusnappuloilla vaihdetaan kursori ylempään riviin.

Siinä se. Tosin muisti saattaa jo heittää mutta pääpiirteittäin näin.
Jos autossa ei ole monitoimirattia, lienee mahdollista soveltaa em. toiminnot mittariston + ja - napeilla, ehkä...

Omalla vastuulla... :P

jukis
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Harju kirjoitti: Tuostakun yhistetään ne mitkä eritellään vain maskilla ja ratilla eri merkeiksi lista näyttää tältä
1. TOYOTA 3 966
2. VOLKSWAGEN 2 859
3. FORD 2 569
4. NISSAN/OPEL/RENAULT 2210
5. MERCEDES 1551
6. CITROEN/PEUGEOT 1088
6. FIAT 1088

Korjattu versio :oops:
Ja tossa vielä lisää korjattua versiota... :wink:
1. TOYOTA 3 966
2. VOLKSWAGEN 2 859
3. FORD 2 569
4. NISSAN/OPEL/RENAULT 2210
5. FIAT/CITROEN/PEUGEOT 2176
6. MERCEDES 1551

Tosin joissain tapauksissahan noita volsuja ja mersujaki pitäis yhistellä, ku ei kaikki rintterit ja rafterit oo kuitenkaan kuorma-autoja, ja nehän on "samoja" autoja... :roll:

Mut ei kyl hiasee noin paljoo ole miun mielest myyty... :shock: Vaikka omasta mielestä tää uus korinen hiase onkin hyvännäköinen, kun on sellanen jenkkimäinen keula... :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”