Vito pikkubussi -97 edullisesti - moottori rikki
Vito pikkubussi -97 edullisesti - moottori rikki
Minulla on Vito 110 turbodiesel -97, automaattivaihteinen ilmastoitu pikkubussi 1+8 henkilöä, joka on pelleiltä, maaleilta ja sisustukselta ja tekniikalta joka suhteessa hienossa kunnossa, mutta nyt joku "dieselin ruiskutuspaineen ennakonsäädin" tms. meni rikki ja sen osat lensivät nokkaketjun väliin katkaisten se silmän räpäyksessä - mitään varoitusta tai sivuääniä ei ollut ennen eikä jälkeen. Kone vain sammui ja auto hyytyi alle 30 vauhdissa.
Auto hinattiin Veholle, jossa sanottiin, ettei konetta kannata avata, se on varmasti niin rikki että kone pitäisi vaihtaa. Veholla moottorinvaihdon sanottiin olevan töineen noin 12 000 euroa eli melkein auton arvo. Tällainen tavallinen virkamies ei koneita osaa korjata eikä vaihtaa.
Haluaisikohan joku remonttitaitoinen ostaa halvalla tällaista tapausta? Auto on muuten erinomaisessa kunnossa ja hinta sovitaan varmasti edulliseksi.
040-5344499 tai [email protected]
Auto hinattiin Veholle, jossa sanottiin, ettei konetta kannata avata, se on varmasti niin rikki että kone pitäisi vaihtaa. Veholla moottorinvaihdon sanottiin olevan töineen noin 12 000 euroa eli melkein auton arvo. Tällainen tavallinen virkamies ei koneita osaa korjata eikä vaihtaa.
Haluaisikohan joku remonttitaitoinen ostaa halvalla tällaista tapausta? Auto on muuten erinomaisessa kunnossa ja hinta sovitaan varmasti edulliseksi.
040-5344499 tai [email protected]
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Jep, hinta sisälsi uuden moottorin ja ennen kaikkea kalliin asennustyön. Enpä oikein edes tiedä, mistä kysellä. Ja Veholla sanottiin, että ei ole takeita, että muualla välttämättä osataan laittaa kaikki oikein - toisaalta sanoivat suoraan, ettei yksityisen henkilön kannata tuollaista heillä teettää!
Autolla on ajettu 460 000, ollut aikaisemmin koulubussina 260 000 asti. Katsastettu aina ajallaan eikä ole ikinä huomautettu kuin palaneesta rekisterikilven valosta ja toisen kerran palaneesta parkkivalosta. Huoltotasosta sen verran, että esimerkiksi jokaisen kiveniskemän jälkeen se on mennyt kaverini automaalaamoon, jossa on tehty pohjat ja maalattu koko pelti. Kuluvat osat on vaihdettu ennen kuin ne ovat rikkoutuneet - tuttu asentaja sanoi aina etukäteen, mitä on hyvä vaihtaa. Vaan eipä mikään ennakointi auttanut tähän, niin vain hajosi kone!
Autolla on ajettu 460 000, ollut aikaisemmin koulubussina 260 000 asti. Katsastettu aina ajallaan eikä ole ikinä huomautettu kuin palaneesta rekisterikilven valosta ja toisen kerran palaneesta parkkivalosta. Huoltotasosta sen verran, että esimerkiksi jokaisen kiveniskemän jälkeen se on mennyt kaverini automaalaamoon, jossa on tehty pohjat ja maalattu koko pelti. Kuluvat osat on vaihdettu ennen kuin ne ovat rikkoutuneet - tuttu asentaja sanoi aina etukäteen, mitä on hyvä vaihtaa. Vaan eipä mikään ennakointi auttanut tähän, niin vain hajosi kone!
Niin ne minulle vain sanoivat ja näyttivät jonkun kumitötterön alta, että ketju oli siellä ylhäällä kaksinkerroin. Sanoivat kyllä, että todella harvinaista. Ketju kuulema yleensä takaa, ettei tuollaista niin helposti tapahtuisi, mutta nyt olisi sen ennakonsäätimen hajoamisen takia noin käynyt. Minä uskon kun sanotaan...Mika.T kirjoitti:Epäilen että koneesta hajos alipainepumppu. En ole ikinä kuullut että ennakonsäädin olisi hajonnut.
Se moottori on hyvin yksikertaista tekniikkaa. Sen nyt osaa kaikki tekniikasta ymmärtävät kasata oikein.
Muutama jo kysyi ja sanoin hinnaksi 5000. Ilmoittivat tulevansa katsomaan, ehkä on sitten ihan sopiva hinta. Pitää vaan sitten itse marssia pankkiin, että saa alleen taas ehjän pelin
paska homma kyllä tai siis huono tuuri toisaalta luulisin kyllä että tuohon käytetyn moottorin asennuksineen saa halvemmalla kuin 12000 euroa veho on törkeän kallis paikka ja ne vetää välistä minkä kerkeää tai siis että hinnoissa on törkeesti ilmaa. eikös täällä läsnä ole foorumilla muutamia rasvanäppejä jotka voisivat kertoa sellaasia normaaleja hintoja tälläsille operaatioille? Aki P vois varmaankiin jonkin näköstä arviota antaa?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Kukapa sitä toisten töitä takaisi.että ei ole takeita, että muualla välttämättä osataan laittaa kaikki oikein
Koneen vaihto 110TD Vitoon onnistuu korjaamolla kuin korjaamolla jossa on edes jonkinlaista ammattitaitoa.
Suuntia:
Työlle tulee hintaa ehkä 500 euroa, lisäksi öljyt, suodattimet, nesteet, mahdollinen muu huolto / korjaus.
Käytetty kone maksaa korkeintaan pari kolme tonnia jos sattuu löytymään.
Veholla sanoivat, että pelkkä koneen aukaisu maksaa tonnin... ja kun se ketju on poikki niin ei se varmaan katsomisesta parane. Huoltopäällikkö sanoi, että ainakin se joku ennakonsäätölaite ja ketju pitää uusia ja todennäköisesti jotain muutakin. Ja kaikki pitää purkaa auki ja se maksaa.
Pari remonttitaitoista on soitellut ja tulossa katsomaan, itselleen ehkä laittaisivat. Täytyy vain tästä itsekin laina-autolla lähteä reissuun, mutta ensi viikolla on varmaan tehtävä päätös. Sääli, se on ollut helvetin hyvä auto, ei vikoja eikä mätää. Kaikki kuluvat osatkin on aina vaihdettu ennenkuin ne ovat menneet rikki.
Pari remonttitaitoista on soitellut ja tulossa katsomaan, itselleen ehkä laittaisivat. Täytyy vain tästä itsekin laina-autolla lähteä reissuun, mutta ensi viikolla on varmaan tehtävä päätös. Sääli, se on ollut helvetin hyvä auto, ei vikoja eikä mätää. Kaikki kuluvat osatkin on aina vaihdettu ennenkuin ne ovat menneet rikki.
Niin... veholla.
Tahtoo vaan olla että useiden merkkiliikkeiden tieto/ taito perustuu siiihen mitä tietoa ja dokumenttia heillä on luettavana>> asentajan ei juuri tarvi autoista muuta tietää kuin että niitä ei saa kivittää kun kylillä näkee.
Toki sieltäkin löytyy rautaisia ammattilaisia, mutta aika paljon niissä vain näkyy olevan juuri amiksesta päässeitä kavereita joilla ei vielä voi olla sitä 30-vuoden kokemusta asentamisesta.
Ai mistäkö tiedän . Itse kun pääsin intistä, niin pääsin "vehon" leipiin oppisopimuksella. Pari vuotta siellä ollessani talossa oli jo neljä muuta minua nuorempaa asentajaa.... Sitten alkoi tämä oma ura eikä vieläkään ikää / kokemusta ole kovin älyttömästi/ riittavästi vaikka tukka lähteekin.
Vasta oli samankaltainen tapaus kun asiakkaan 316 spritteri alkoi kolista. Vei sen veholle jossa todettiin että kone paska, osat maksaa 6000€
Alettiin touhuamaan tilalle käytetty väyrysen 270cdi kone joka on juuri sama perusmoottoriltaan. Veholta kerrotaan että ei se käy kun se on 2,9litranen, mutta kampi ja männät on samat
Niin se vain sinne passas ja meno jatkuu
Tahtoo vaan olla että useiden merkkiliikkeiden tieto/ taito perustuu siiihen mitä tietoa ja dokumenttia heillä on luettavana>> asentajan ei juuri tarvi autoista muuta tietää kuin että niitä ei saa kivittää kun kylillä näkee.
Toki sieltäkin löytyy rautaisia ammattilaisia, mutta aika paljon niissä vain näkyy olevan juuri amiksesta päässeitä kavereita joilla ei vielä voi olla sitä 30-vuoden kokemusta asentamisesta.
Ai mistäkö tiedän . Itse kun pääsin intistä, niin pääsin "vehon" leipiin oppisopimuksella. Pari vuotta siellä ollessani talossa oli jo neljä muuta minua nuorempaa asentajaa.... Sitten alkoi tämä oma ura eikä vieläkään ikää / kokemusta ole kovin älyttömästi/ riittavästi vaikka tukka lähteekin.
Vasta oli samankaltainen tapaus kun asiakkaan 316 spritteri alkoi kolista. Vei sen veholle jossa todettiin että kone paska, osat maksaa 6000€
Alettiin touhuamaan tilalle käytetty väyrysen 270cdi kone joka on juuri sama perusmoottoriltaan. Veholta kerrotaan että ei se käy kun se on 2,9litranen, mutta kampi ja männät on samat
Niin se vain sinne passas ja meno jatkuu
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Juu, katsomassa kävin. Siellä se pukillä mökötti ketju poikki . Koneen vaurioista ei tiedä ennen kuin konetta purkaa enemmän. Öljyntäyttöaukosta katsoin ja ketju on poikki ja ajosta mennyt että voi olla että sillä koneella ei tee enää mitään. Vitossahan mäntä lyö venttiiliin jos jako menee sekasin.
Asentaja jonka kanssa juttelin on vuodesta -81 asti ollut veholla töissä ja pakuja rassannut, että luulisi tietävän mitä tekee.Tahtoo vaan olla että useiden merkkiliikkeiden tieto/ taito perustuu siiihen mitä tietoa ja dokumenttia heillä on luettavana>> asentajan ei juuri tarvi autoista muuta tietää kuin että niitä ei saa kivittää kun kylillä näkee.
Viimeksi muokannut vito500tkm, 03.8.2007 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
unohda mitä siellä sanottiin ja ota yhteys johonkin muuhun firmaan/säätäjään, säästät rahaa ja saat autos ehjäks ilman kummempia lainoja.Rydman kirjoitti: veho .
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Kallis on se vehon vaihtokone n.11000e + työt .
No on se uusi kone ja takuut. Käytettyssä kun on se vaara että saa romukoneen. Vitossa kun koneen vaihto on aika työläs.
Jos korjauttaa meinaat niin auto jonnekkin hyvälle yleiskorjaamolle.
Kone purkuun niin saa selvää että mikä korjaus on järkevintä.
Jos et sitä hyvää korjaamoa löydä niin voin yv:llä laittaa ainakin yhden vaihtoehdon.
No on se uusi kone ja takuut. Käytettyssä kun on se vaara että saa romukoneen. Vitossa kun koneen vaihto on aika työläs.
Jos korjauttaa meinaat niin auto jonnekkin hyvälle yleiskorjaamolle.
Kone purkuun niin saa selvää että mikä korjaus on järkevintä.
Jos et sitä hyvää korjaamoa löydä niin voin yv:llä laittaa ainakin yhden vaihtoehdon.
Tuolla homma ainakin onnistuu:
http://www.tammerdiesel.fi/toimipisteet.html
Tuossa yhden yrityksen moottoreiden hintoja viitteeksi:
http://www.vigeliuksenmoottorikorjaamo. ... /701/p/681
MB VITO 2,3TD 4-SYL. 95-:
*moottori 2300€
http://www.tammerdiesel.fi/toimipisteet.html
Tuossa yhden yrityksen moottoreiden hintoja viitteeksi:
http://www.vigeliuksenmoottorikorjaamo. ... /701/p/681
MB VITO 2,3TD 4-SYL. 95-:
*moottori 2300€
^ No nyt näyttää kyllä paremmalle ainakin hintojen suhteen! Täytyy maanantaina vähän soitella ja miettiä vielä kerran, että myydäkö vai eikö.
Siinä Tammerdieselissä kyllä Helsingin toimipisteessä luki "bensiinimoottorit", mutta voihan sitä soitella ja kai sen auton Tampereellekin jotenkin saa hinattua, mutta hinausauton ovat varmaan kalliita ja automaattia ei noin vain saa vedellä. Mitäköhän tuo 2300 pitää sisällään, varmaan pelkän moottorin, mutta sitten asennuskuluja varmaan tulee aika paljon Molemmat antoivat netin mukaan takuun koneille!
Onkos vielä muita vinkkejä, joihin kannattaisi soitella? Netissä oli joku Rollen tähtihuolto ja Finbenz? Eivät tosin vastanneet päivällä puhelimeen.
Siinä Tammerdieselissä kyllä Helsingin toimipisteessä luki "bensiinimoottorit", mutta voihan sitä soitella ja kai sen auton Tampereellekin jotenkin saa hinattua, mutta hinausauton ovat varmaan kalliita ja automaattia ei noin vain saa vedellä. Mitäköhän tuo 2300 pitää sisällään, varmaan pelkän moottorin, mutta sitten asennuskuluja varmaan tulee aika paljon Molemmat antoivat netin mukaan takuun koneille!
Onkos vielä muita vinkkejä, joihin kannattaisi soitella? Netissä oli joku Rollen tähtihuolto ja Finbenz? Eivät tosin vastanneet päivällä puhelimeen.
Moottorin rahtikulut ovat satasen luokkaa jos kauempaa ostat.
Auto korjaamolle "lavetin" kyydillä ja tilaat koneen suoraan sinne, ensin olet tehnyt korjaamon kanssa sopimuksen koneenvaihdon hinnasta.
Jos auto täyttää tarpeesi ei sitä mielestäni kannata myydä konevikaisena, eritoten kun olet sitä muutenkin pitänyt hyvässä kunnossa.
Rikkinäisellä moottorillakin voi olla jonkinverran arvoa, olikos se niin että männät ja kiertokanget ovat turpoukoille haluttua tavaraa ?
Sikäli kun ovat ehyitä.
Auto korjaamolle "lavetin" kyydillä ja tilaat koneen suoraan sinne, ensin olet tehnyt korjaamon kanssa sopimuksen koneenvaihdon hinnasta.
Jos auto täyttää tarpeesi ei sitä mielestäni kannata myydä konevikaisena, eritoten kun olet sitä muutenkin pitänyt hyvässä kunnossa.
Rikkinäisellä moottorillakin voi olla jonkinverran arvoa, olikos se niin että männät ja kiertokanget ovat turpoukoille haluttua tavaraa ?
Sikäli kun ovat ehyitä.
Joo.
Sillä 12000€:llä ajattaa hinuriakin jonku kilometrin vähän edukkaampaan paikkaan Kyllä 5000€ budjetilla pitää tulla jo valmista!
Tiedän heti yhden joka tarvii muuten viton purkumoottorista öljynsuodatin jalan
Eikä ollut tarkoitus moittia kaikkia vehon asentajia. Tunnen monta rautaista ammattilaista jotka ovat olleet talossa tyyliin vuodesta -81. Mutta aiheeseen hyvin sopivana: Toimivassa ketjussa pitää olla kaikki lenkit yhtä laadukkaita
Sillä 12000€:llä ajattaa hinuriakin jonku kilometrin vähän edukkaampaan paikkaan Kyllä 5000€ budjetilla pitää tulla jo valmista!
Tiedän heti yhden joka tarvii muuten viton purkumoottorista öljynsuodatin jalan
Eikä ollut tarkoitus moittia kaikkia vehon asentajia. Tunnen monta rautaista ammattilaista jotka ovat olleet talossa tyyliin vuodesta -81. Mutta aiheeseen hyvin sopivana: Toimivassa ketjussa pitää olla kaikki lenkit yhtä laadukkaita
Älä puhu mulle ketjuista... eikä ennakoista... tulee allergisia hengitysvaikeuksia tai jotain! Mutta hyviä vinkkejä. Tässä virkamieskin hengittää ekan kerran pariin päivään...Aki P kirjoitti:Mutta aiheeseen hyvin sopivana: Toimivassa ketjussa pitää olla kaikki lenkit yhtä laadukkaita
Kuuluukohan tuollaiseen vaihtomoottoriin se joku ennakko-aparaatti? Tai muut ruiskutussysteemit?
Jos kyse käytetystä takuu moottorista, niin yleensä myydään ilman apulaitteita(startti, laturi, ohj. teh. pumppu) mutta kaikki polttoainelaitteet yms. ennakonsäätöpyörät ja alipainepumput ovat paikallaan.Rydman kirjoitti: Kuuluukohan tuollaiseen vaihtomoottoriin se joku ennakko-aparaatti? Tai muut ruiskutussysteemit?
Sitten jos ostat kunnostetun vaihtomoottorin niin taitaa tulla vain raakakone jossa ei ole syöttöpumppuja tms. mukana.
Niin. jos päätyy vaihtamaan koko moottorin niin vanhasta saa myytäväksi aimo kasan kelpo osia.dealer kirjoitti: Rikkinäisellä moottorillakin voi olla jonkinverran arvoa, olikos se niin että männät ja kiertokanget ovat turpoukoille haluttua tavaraa ?
Sikäli kun ovat ehyitä.
Turbohulluja varmasti kiinnostaa esim 2.3turboD:n syöttöpumppu.
Ja tuskin koko alakerrassa suurta vahinkoa on käynyt. Tuomosissa tapauksissa pahimmat vahingot on lähinnä kannessa ja venttiileissä.
Lohkoista en tiedä mitään, mutta minusta tuntuu, että ainakin automaatin kanssa tuon 2,3 turbodieselin vääntö on mukava. Eikös tuo 200D ole vähemmän tehoa ja vääntöä?nokileka kirjoitti:OM601 alias 200D tilalle Viton apulaitteilla. Kustannusarvio 1000-2000 euroa. Tuskin tulee suurta eroa kulkupuolelle ja sen vähäisen eronkin voi kompensoida syöttöruuvista. Vai onko lohkoissa eroa?
Vähän epäilen, että minä en osaa sanoa siitä vanhasta moottorista mitään, että onko jokin osa myytäväksi kelpaavassa kunnossa vai ei... ja eikös vaihto-osissa aina haluta se vanha sitten taas tilalle rakennettavaksi kuntoon? Moottoreissa sama juttu eli jää sinne firmaan?Mika.T kirjoitti:Niin. jos päätyy vaihtamaan koko moottorin niin vanhasta saa myytäväksi aimo kasan kelpo osia.dealer kirjoitti: Rikkinäisellä moottorillakin voi olla jonkinverran arvoa, olikos se niin että männät ja kiertokanget ovat turpoukoille haluttua tavaraa ?
Sikäli kun ovat ehyitä.
Turbohulluja varmasti kiinnostaa esim 2.3turboD:n syöttöpumppu.
Ja tuskin koko alakerrassa suurta vahinkoa on käynyt. Tuomosissa tapauksissa pahimmat vahingot on lähinnä kannessa ja venttiileissä.
Kyllä.eikös vaihto-osissa aina haluta se vanha sitten taas tilalle rakennettavaksi kuntoon? Moottoreissa sama juttu eli jää sinne firmaan?
Voi olla ettei tarpeeksi pahasti hajonnut moottori kelpaa vaihtoon, siis ellei se ole "kunnostuskelpoinen".
Lähinnä ajattelin josko löytyy käytetty moottori, silloin entisen koneen osat jäisivät itselle.
Jos alakerta on ehyt koneen voisi kasata sen ympärille, kantta ja jakopäätä vaan kuntoon.
Konetta pitäisi aukoa jossain niin selviäisi mikä on viisainta...
Lähinnä ajattelin, että 200D koneen kasaa V110D apulaitteilla (turbo, pumppu, jne) ja laittaa sen verran ruokaa tulemaan että sieltä se 100hv+ irtoaa. Viton pumppu on 6mm elementeillä, pitäis sen puolesta onnistua.Rydman kirjoitti: Lohkoista en tiedä mitään, mutta minusta tuntuu, että ainakin automaatin kanssa tuon 2,3 turbodieselin vääntö on mukava. Eikös tuo 200D ole vähemmän tehoa ja vääntöä?
Datsuni on mun ratsuni.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
200 D kone saattaa onnistua, paljon on muutettavaa, miettikääpäs kun esimerkiksi öljytikun tulee olla eripaikassa kuin aluperin ja sen ropellin, ja aivan kaikki koneessa kiinniolevat pikkuhärpäkkeet ovat erilaisia. Mikäli lähtee tekemään Viton konetta 200 D lohkosta, niin ainakin männät pitää vaihtaa...no kuitenkin kustannusarvio liikkuu alle tonnissa (konehylsy max. 200 €, männät 400 € + muut muutokset). Siitä saa aivan varmasti ja helposti sen 140 hp. Tuollainen projekti on tarkoitus tehdä kohta, eli sittenhän se selviää, mutta voipi kestää ennen kuin on valmis. Missään tapauksessa tuota ei kannata teettää, vaan se pitää tehdä itse, muuten menee budjetti reisille ! (mulla on molemmat koneet täällä, tulee kattomaan jos kiinnostaa)
Käytetyn vaihtokoneen saa noin kolmella tonnilla, sille pieni huolto. forumilla oli myös myynissä purkuViton kone ja se oli halpa.
Niin ja minua kiinnostaa tuo koneen raato, jos se vapautuu tuosta.
Voisin kyllä ostaa koko autonkin, ja laittaa kuntoon MUTTA ajatellaanpa että tuollaisen ehjän saa näköjään nettiautosta noin 7900 € rahalla. Mikäli käytetty vaihtokone maksaa 3000 ja vaihtotyöllekin pitää jotain laskea niin 7900 - (3000 + 500) = 4400 €. ja tuo 500 € on vähän tuosta remontista, kun merkkihuolto nysvää pelkästä kannentiivisteen vaihdosta yli tonnin.
Ei voi kuin ihmetellä miksi minä maksoin vain pari kolme vuotta sitten 30 k€ bussista Saksasta saa muuten koko auton alle viiden tonnin, jos vaikka varaosiksi tuo. Täällä suomessa pyydetään koneista ja automaateista aivan järjettömiä summia...
P.P.S Vaihdetaan farmarivolkkari w124 pakettiautofarmariin, 3 litraiseen.
Käytetyn vaihtokoneen saa noin kolmella tonnilla, sille pieni huolto. forumilla oli myös myynissä purkuViton kone ja se oli halpa.
Niin ja minua kiinnostaa tuo koneen raato, jos se vapautuu tuosta.
Voisin kyllä ostaa koko autonkin, ja laittaa kuntoon MUTTA ajatellaanpa että tuollaisen ehjän saa näköjään nettiautosta noin 7900 € rahalla. Mikäli käytetty vaihtokone maksaa 3000 ja vaihtotyöllekin pitää jotain laskea niin 7900 - (3000 + 500) = 4400 €. ja tuo 500 € on vähän tuosta remontista, kun merkkihuolto nysvää pelkästä kannentiivisteen vaihdosta yli tonnin.
Ei voi kuin ihmetellä miksi minä maksoin vain pari kolme vuotta sitten 30 k€ bussista Saksasta saa muuten koko auton alle viiden tonnin, jos vaikka varaosiksi tuo. Täällä suomessa pyydetään koneista ja automaateista aivan järjettömiä summia...
P.P.S Vaihdetaan farmarivolkkari w124 pakettiautofarmariin, 3 litraiseen.