
Noniin eli pariviikkoa ollut työnalla tuollainen w168 170 A diisseli koppia.
Eli vikana oli erittäin ärsyttävä vinkuminen ja koluutus.
Mittarissa kohta 200tkm eikä huoltokirjassa näkynyt merkkiä vesipumpunvaihdosta. Ohjainrullat oli viaihdettu noin 70tkm sitten.
Aloitettiin "laajalla" remontilla koska tuo moniurahihna ja aen komponentit on sellaisessa kolossaa että jos sinne mennään niin kaikki vaihdetaan.
Eli vaihdettua osaa:
-vesipumppu
-Termostaatti
-nesteet
-kaikki hihnarullat
-hihna
-Laturin vapaakytkin
Tämän jälkeen kitinä loppui mutta kurnutus vaivaa vielä.
Ilmastoinnin kompuran päädystä otettu lätkä pois, ei vaikutusta
Ilmastoinnin rullan laakeri otettu pois, todettu lähes uudeksi
Tänään mitattu laturia uudelleen ja huomattu uus vihje.
Auton käynnistyessä latausjännite noin 11v, 5-10 sekunnin kuluttua hyppää 13-14v ja samalla kurnutus alkaa. Samoin tyhjäkäynnillä jos laittaa takalasin lämppärin päälle ja räpsyttää pitkiä valoja niin huomaa kurnutuksen pahenevan kun virtaa tarvitaan enemmän.
Olaanko myt samaa mieltä että laturi alkaa olemaan tiensä päässä ?
Millainen homma olisi vaihtaa tuohon 150A vesijäähdytettyyn valeoon laakerit ?
Vai voiko väsähtänyt hihnankiristimen jousi tehdä vastaavaa kurnutusta jos laturi tarvitsee enemmän vääntöä ?