A170 cdi vaihteensiirtäjät

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

A170 cdi vaihteensiirtäjät

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jäi tuommonen koppi pihaan ja ongelmana on että ei mene mikään vaihde päälle. Vivustot laatikon ulkoa kiinni ja kunnossa. Epc:n mukaan tässä on joku siirtäjähässäkkä erikseen. Onko jollain jotain tietoa saako tuohon jotain ulkoa vaihdettavia osia jolla vois alkaa pelaamaan?
Motivaatiota koko tekniikan alas pudottamiseen ei ole kun autolla ajettu jo yli 500tkm. eli menee lihoiksi jos niin paljon puretaan :twisted:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Hahaha aaa malli,pura äkkiä =D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

laineracing kirjoitti:Hahaha aaa malli,pura äkkiä =D
Vika löyty. Korjaantuu 4mm ruuvilla ja rautalangalla :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Yli 500 tkm A-mallilla :shock:

En ole koskaan kuullut moisesta. Auto ansaitsisi ehdottomasti esittelyä kuvien ja ajotuntumien muodossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkohan sama joka on meillä käynyt silloin tällöin laiteltavana.
Tai sitten niitä on kaksi yli 500tkm ajettua :shock:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä siitä kohta tulee esittelyä myynti-ilmoituksen puitteissa. Oli tosiaan semmonen putkisokka vaihteensiirtimessä menny poikki. Luultiin eka että jotain rikki laatikon sisällä ja yritettiin ottaa vaihteensiirtopakettia ekaksi irti kun vipu jäi vahingossa kouraan.

Ei ees pahan oloinen noin paljon ajetuksi aakkoseksi. Ollut matka-ajossa yli 100km päivä. :?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Itselläni heräsi mielessä ajatusleikki että jos pitäisi ajaa yhdellä autolla 500 tkm ja valittavana olisi vain A-malli 170 cdi tai W124 200D 4-Speed, niin kyllä taitaisin sittenkin valita A-mallin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nuista sitte on mukava vaihella niitä suuttimenprikkoja. :D Pakko purkaa sähköpäät irti ja repiä heittovasaralla, ellei oo mallikohtasta vetäjää tai tule kuumana ja kierroksilla iteksiin. Heittolekakaan ei sovi vetämään suoraan ellei tee rasiaporalla lukkopeltiin reikää. :whistle: :happy: Kaiken hyvän lisäks aina kaks suutinta vedettävä kerrallaan ja pikkuhiljaa vuoronperään. Kaks suutinta ku tulee aina parina yhellä käpälällä kiinni. :ttu: Ihan per5e systeemi.

200D, sillä pääsee sen 500tkm päähän vähemmällä kaljuuntumisella/harmaantumisella, valitaan se. :?
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

HÖPÖ sulla on asentajan asenne. :!:

Omistajat/ maksajat on täysin toista mieltä. :ope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Easy Rider kirjoitti:Nuista sitte on mukava vaihella niitä suuttimenprikkoja. :D Pakko purkaa sähköpäät irti ja repiä heittovasaralla, ellei oo mallikohtasta vetäjää tai tule kuumana ja kierroksilla iteksiin. Heittolekakaan ei sovi vetämään suoraan ellei tee rasiaporalla lukkopeltiin reikää. :whistle: :happy: Kaiken hyvän lisäks aina kaks suutinta vedettävä kerrallaan ja pikkuhiljaa vuoronperään. Kaks suutinta ku tulee aina parina yhellä käpälällä kiinni. :ttu: Ihan per5e systeemi.

200D, sillä pääsee sen 500tkm päähän vähemmällä kaljuuntumisella/harmaantumisella, valitaan se. :?
Suuttimien irrotus on juuri tuollainen savotta, jotenkin tarkoituksella ne on laitettu vielä lisäksi niin että kaksi pötkylää saman haarukan alla :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dealer kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Nuista sitte on mukava vaihella niitä suuttimenprikkoja. :D Pakko purkaa sähköpäät irti ja repiä heittovasaralla, ellei oo mallikohtasta vetäjää tai tule kuumana ja kierroksilla iteksiin. Heittolekakaan ei sovi vetämään suoraan ellei tee rasiaporalla lukkopeltiin reikää. :whistle: :happy: Kaiken hyvän lisäks aina kaks suutinta vedettävä kerrallaan ja pikkuhiljaa vuoronperään. Kaks suutinta ku tulee aina parina yhellä käpälällä kiinni. :ttu: Ihan per5e systeemi.

200D, sillä pääsee sen 500tkm päähän vähemmällä kaljuuntumisella/harmaantumisella, valitaan se. :?
Suuttimien irrotus on juuri tuollainen savotta, jotenkin tarkoituksella ne on laitettu vielä lisäksi niin että kaksi pötkylää saman haarukan alla :lol:
Niin paskoja korjata joka juttu=kallista asiakkaalle että vähemmällä tappelulla ollaan me selvitty ku ollaan ohjattu merkkiliikkeelle,"niillä on työkalut ja miehet" ;D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo ei tuommosta voi kyllä erityisesti alkaa ylistämään vaikka nyt semmonen kaiken uhalla tulikin omistukseen.
Melkein helpompi ostaa pois ja korjata rauhassa kuin tehdä paljon työtä asiakkaalle ja auton arvo on edelleen sen verran kun on naftaa tankissa :lol:

Onneksi noita on meidän perällä vähemmän liikenteessä muutenkin.

Ennemmin ajaisin fiat puntolla kun siinä on samanlainen taka-akseli ja keulassa enemmän tilaa tehä sitä remonttia :lol: :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Aki P kirjoitti:Ennemmin ajaisin fiat puntolla kun siinä on samanlainen taka-akseli :lol:
Vaan ei mee yhtä helepolla väljäks ja on huokeempi pistää kuntoon jos meneekin.
Avatar
geronimo
Viestit: 241
Liittynyt: 02.12.2012 20:30
Paikkakunta: Arizona

Viesti Kirjoittaja geronimo »

Moi ihan hyvhän toi A.mallikin on ite ajoin sillä yli 200tuhatta km ja uutena ostin. Ainut isoin remontti siihen oli laturin vaihto se kun on vesijäähdyteinen ei meinanu mistään saaha sitä. No 1vko sitä metsästettiin vaikka mistä sitten se oli pakko tilata saksasta uutena tosin kallis.

A-mersun + korkea mahtuu pitempikin kuski ei ota nuppi kattoon.
+ polttoainekulutus tosi pihi 4,7 litraa sadalle
+ tilaihme mahtuu tavaraa tosi paljon enemmän kuin c-sedaniin sekin testattu kaverin kanssa.
+ suhkot turvallinen en tiedä fiiatista kun en yhtään ole sellaista omistanu mutta nokkakolarissa olin ja 70-80 oli nopeutta tollasta jälkeä tuli mustelmia ja vasenolkapää kipeä vieläkin.


Kuva
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ihan miten vaan mutta kyllä mersussa on silloin vika kun siinä on etupäässä vetoakselit ja takaa puuttuu. Sama ku laittais vielä jakopään hihnalla :escape: :banni:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kun Aakkosen komentosillalle istahtaa, ei mistään muusta kun ratin keskellä olevasta tähdestä voi aavistaakaan istuvansa Mersussa, ei edes ajaessa. Vaikkapa Rellun ratti kun pistettäs ja sokkona talutettas ajamaan, niin täydestä menis Scenicinä. :D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niin vaan tuli jo kässäriä vaille leima tähänki B-luokan A-sarjaan :halm: :halm:

On kyllä ihime kippoja. Vaatii kyllä vähän totuttelua että se on mersu :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W168 voimansiirto”