Non niin nyt se myrkyn lykkäs?
Eli rakkaan vaimoni A140 rupes hajoomaan. Menikö kytkin vai vetäytyykö espanjalaisten tekemä keksintö siestalle?
Kytkin on välillä ihan tunnoton ja jotenkin "lerppa". Vaihteet rusahtaa melkoisesti , kun ilmiö esiintyy. Peruutusvaihdetta saa kikkailla päälle. Autolla on nyt ajettu 130tkm ( huollot suoritettu). Meneekö auto paaliin vai onko toivoo?
Taitaa mennä euroja melkoinen nippu , sillä tutkiskelin että täytyy purkaa koko auto saadakseen laatikon pois? Onko parempaa tietoo? Vai menenkö vaihtamaan pois ja hankin volkkarin tilalle?
Kytkin/laatikko?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Kytkin/laatikko?
big jopo
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos haluaa vaihdelaatikon irti;
- etuakselisto alas, mukana tulee moottori sekä vaihteisto
- moottori / vaihteisto irti akselistosta
- vaihteisto irti moottorista...
Pariin Aapeliseen toi savotta tehty.
- etuakselisto alas, mukana tulee moottori sekä vaihteisto
- moottori / vaihteisto irti akselistosta
- vaihteisto irti moottorista...
Pariin Aapeliseen toi savotta tehty.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
No niin, taas myöhäinen vastaus, mutta:
Omassa Babyssä oli kanssa kytkinmurhetta ja kun en kiireiltäni kerennyt sitä itse katsomaan, vei vaimoni sen näytille huoltoliikkeeseen. Heidän kommenttinsa oli, että on siinä jotain outoa, muttei sille voi mitään tehdä.
Loppuviikolla sain sen tutkittua omakätisesti:
Kytkinpoljin on muovia ja sylinteriä painava 8 mm tappi oli kulunut lähes puoleenväliin, samoin kytkinpolkimessa oleva tapin reikä oli kulunut toiselta puolelta soikion muotoiseksi.
Tilapäiskorjauksena tein M8 kierteen kytkinpolkimen tapinreikään ja laitoin M8 pultin alkuperäisen muovitapin tilalle. M8 pulttia virittelin siten, että kierre alkaa vasta n. 20 mm päästä kannasta. Pultin pituus siten, että ulottuu viitisen milliä yli kytkinpolkimen, jolloin siihen saa puolimutterin lukitukseksi (enemmälle ei ole tilaa).
Täytyy seurailla tilapäiskorjauksen kestoa, autolla nyt 121 th mittarissa ja jos viritys ei kestä, pitää vaihtaa kytkinpoljin ja se pahuksen tappi.
Omassa Babyssä oli kanssa kytkinmurhetta ja kun en kiireiltäni kerennyt sitä itse katsomaan, vei vaimoni sen näytille huoltoliikkeeseen. Heidän kommenttinsa oli, että on siinä jotain outoa, muttei sille voi mitään tehdä.
Loppuviikolla sain sen tutkittua omakätisesti:
Kytkinpoljin on muovia ja sylinteriä painava 8 mm tappi oli kulunut lähes puoleenväliin, samoin kytkinpolkimessa oleva tapin reikä oli kulunut toiselta puolelta soikion muotoiseksi.
Tilapäiskorjauksena tein M8 kierteen kytkinpolkimen tapinreikään ja laitoin M8 pultin alkuperäisen muovitapin tilalle. M8 pulttia virittelin siten, että kierre alkaa vasta n. 20 mm päästä kannasta. Pultin pituus siten, että ulottuu viitisen milliä yli kytkinpolkimen, jolloin siihen saa puolimutterin lukitukseksi (enemmälle ei ole tilaa).
Täytyy seurailla tilapäiskorjauksen kestoa, autolla nyt 121 th mittarissa ja jos viritys ei kestä, pitää vaihtaa kytkinpoljin ja se pahuksen tappi.
Hyvä että kerroit tuossa tuli ostettua tuollainen "rantapallo" sunnuntaina ja kytkin pedaali vähän outo niin jostain putos kasimillin pultti jalkatilaan kurkistin niin oli ollut vissiin tuossa pedaalin ja poljinsylinterin tapin välissä lähinnä aattelin hameväen autoksi mutta kun meinaa omia st mersun kun sillä on niin kiva ajaa ja eeberi lämmittää niin on tuolla jääkaappi cdi tullut pari päivää ajettuaEnins kirjoitti:No niin, taas myöhäinen vastaus, mutta:
Omassa Babyssä oli kanssa kytkinmurhetta ja kun en kiireiltäni kerennyt sitä itse katsomaan, vei vaimoni sen näytille huoltoliikkeeseen. Heidän kommenttinsa oli, että on siinä jotain outoa, muttei sille voi mitään tehdä.
Loppuviikolla sain sen tutkittua omakätisesti:
Kytkinpoljin on muovia ja sylinteriä painava 8 mm tappi oli kulunut lähes puoleenväliin, samoin kytkinpolkimessa oleva tapin reikä oli kulunut toiselta puolelta soikion muotoiseksi.
Tilapäiskorjauksena tein M8 kierteen kytkinpolkimen tapinreikään ja laitoin M8 pultin alkuperäisen muovitapin tilalle. M8 pulttia virittelin siten, että kierre alkaa vasta n. 20 mm päästä kannasta. Pultin pituus siten, että ulottuu viitisen milliä yli kytkinpolkimen, jolloin siihen saa puolimutterin lukitukseksi (enemmälle ei ole tilaa).
Täytyy seurailla tilapäiskorjauksen kestoa, autolla nyt 121 th mittarissa ja jos viritys ei kestä, pitää vaihtaa kytkinpoljin ja se pahuksen tappi.
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...